PDA

Zobacz pełną wersję : Co można zrobić z D15Z1 żeby było fajnie<lol>???



przemek_civic
30-08-05, 10:16
jak w tytule mam taki silnik w hondzie i interesuje mnie co można by z nim zrobić żeby był troszke żwawszy..... może ktoś coś w takim robił albo wie co sie da zrobić ....autko jest 3 drzwiowe z 92 roku ....

LIO
30-08-05, 10:19
można wypruć kanapy, fotel pasażera, plastiki, koło zapasowe i będzie lżejszy, potem można wymienić elementy na lekkie z carbonu lub laminatu i bedzie jeszcze lzejszy, a wtedy stosunek mocy do masy bedzie o wiele lepszy i bedzie żwawszy.

przemek_civic
30-08-05, 11:05
można wypruć kanapy, fotel pasażera, plastiki, koło zapasowe i będzie lżejszy, potem można wymienić elementy na lekkie z carbonu lub laminatu i bedzie jeszcze lzejszy, a wtedy stosunek mocy do masy bedzie o wiele lepszy i bedzie żwawszy.

no tak ale chodzi mi o to w jaki sposób można najlepiej podnieść moc tego silnika.....

TheMc
30-08-05, 12:46
To zalezy co rozumiesz przez slowo "zwawszy" . Ciesz sie niskim spalaniem a jak chcesz zeby auto lepiej jezdzilo to zmien silnik.
Wszystko to kwestia $ ale nieglupim pomyslem by bylo sprzedac d15z1 i kupic JDM d15b. Moc 130KM a cena okolo 3tys. albo samemu zlozyc tylko to juz ci tu koledzy powiedza bo nie pamietam jak to jest z d15b - dol od d15z1 a gora od d16?

Skydiverek
30-08-05, 13:43
No znowu to nie jest taki ostatni mul...a niskie spalanie dodaje "zwawosci" portfelowi :)
Lepiej na poczatku to pobawić sie zawieszeniem. Utwardzenie i obnizenie wiecej da niż troche KM. A i taki zabieg pomaga utrzymac niskie zużycie paliwa i daje dużo przyjemnosci z jazdy.
A kto ma zalozony stozek na dolocie? Powinno byc lepiej jesli chodzi o moment ob i moc, ale jak to wyglada w D15Z1?

PS
Wg mnie to zrobienie zawieszenie przystosowanego do szybszej jazdy powinno byc robione w pierwszej kolejnosci a dopiero pozniej podnoszenie mocy silnika a nie na odwrot.

elmer
30-08-05, 13:47
Kupic glowice, komputer i skrzynie od D16Z6.

igor
30-08-05, 14:41
tak jak pisal elmer najlepiej zrobic mini me,

jak masz hajs to turbo

Rida
30-08-05, 15:42
A kto ma zalozony stozek na dolocie? Powinno byc lepiej jesli chodzi o moment ob i moc, ale jak to wyglada w D15Z1?

Ja mam stozek i jest odczuwalna roznica... NA g-techu pokazalo prawie 0,5 sec do 100 lepij na stozku niz na serii...

rem36
30-08-05, 16:46
Kupic glowice, komputer i skrzynie od D16Z6.

plus wydech i dolot.

Skydiverek
30-08-05, 18:08
Ja mam stozek i jest odczuwalna roznica... NA g-techu pokazalo prawie 0,5 sec do 100 lepij na stozku niz na serii...

Możesz zapodac fote i jaki masz stożek?

przemek_civic
30-08-05, 18:58
No znowu to nie jest taki ostatni mul...a niskie spalanie dodaje "zwawosci" portfelowi :)
Lepiej na poczatku to pobawić sie zawieszeniem. Utwardzenie i obnizenie wiecej da niż troche KM. A i taki zabieg pomaga utrzymac niskie zużycie paliwa i daje dużo przyjemnosci z jazdy.
A kto ma zalozony stozek na dolocie? Powinno byc lepiej jesli chodzi o moment ob i moc, ale jak to wyglada w D15Z1?

PS
Wg mnie to zrobienie zawieszenie przystosowanego do szybszej jazdy powinno byc robione w pierwszej kolejnosci a dopiero pozniej podnoszenie mocy silnika a nie na odwrot.

zawias jest spręzyny eibach, furka jest obniżona, wydech całkowity przelot, skrzynie mam krótszą bo S20 a nie tą co jest u mnie seryjnie, więc interesuje mnie teraz co można w silniku dłubnąć....
[ Dodano: Wto 30 Sie, 2005 ]


Kupic glowice, komputer i skrzynie od D16Z6.

plus wydech i dolot.


no to panowie prosze o jakieś konkrety gdzie moge dostać te części, jaka cena, czemu tak drogo....aha dolot to też z D16Z6?? i ile by jej orientacyjnmie przybyło KM....

Skydiverek
30-08-05, 20:12
zawias jest spręzyny eibach, furka jest obniżona, wydech całkowity przelot, skrzynie mam krótszą bo S20 a nie tą co jest u mnie seryjnie, więc interesuje mnie teraz co można w silniku dłubnąć....


nie no w D15Z1 tez jest skrzynia o symbolu S20...wogole to w serii D wszystkie sa skrzynie S20...ale co silnik to inne przelozenia biegów i przełozenie główne, tylko wsteczny jest taki sam :) A jak sie zachowuje na krótszej skrzyni i z jakiego silnika ta skrzynia jest wzieta? Albo zapodoaj przełozenia.

A co zrobiłes z katalizatorem?
Jak sie założy głowice z D16Z6 to mozna na tej bazie zrobic wysokoobrotowego SOHC i no powino byc z 30KM wiecej.

przemek_civic
31-08-05, 10:00
zawias jest spręzyny eibach, furka jest obniżona, wydech całkowity przelot, skrzynie mam krótszą bo S20 a nie tą co jest u mnie seryjnie, więc interesuje mnie teraz co można w silniku dłubnąć....


nie no w D15Z1 tez jest skrzynia o symbolu S20...wogole to w serii D wszystkie sa skrzynie S20...ale co silnik to inne przelozenia biegów i przełozenie główne, tylko wsteczny jest taki sam :) A jak sie zachowuje na krótszej skrzyni i z jakiego silnika ta skrzynia jest wzieta? Albo zapodoaj przełozenia.

A co zrobiłes z katalizatorem?
Jak sie założy głowice z D16Z6 to mozna na tej bazie zrobic wysokoobrotowego SOHC i no powino byc z 30KM wiecej.

w sumie to niewiem jaki symbol był w tej skrzyni co była oryginalnie.... myśłałem że jak ta co mam teraz czyli S20 ma krótsze przełożenie głowne, bo ma, a z tego co widziałęm w takiejm książeczce co mam to myśłałem że we wszystich innych były te krótsze tylko w vtec-e ta dłuższa i miala jakiś inny symbol...:?( jak mam dojść jakie ona ma przełożenia skoro piszesz że S20 była w każdym silniku i każda miala inne?) a silnik sie zachowuje *****iście, dużo lepiej sie zbiera.... a odnośnie katalizatora to jest pusty ...caly wydech jest pusty....

rem36
31-08-05, 11:00
podaj oznaczenie ktore jest na lewej stronie skrzyni 3 symbole, wszystkei 5geny dserie mialy skrzynie s20 i w zasadzie byly ich 3 rodzaje, najdłuzsza w v-tecuE a najkrotsza w d16z6 reszta miala opcje wyposrodkowana:)


no to panowie prosze o jakieś konkrety gdzie moge dostać te części, jaka cena, czemu tak drogo....aha dolot to też z D16Z6?? i ile by jej orientacyjnmie przybyło KM....

Czesci sa ogolnodostepne na rynku czesci urzywanych, doloty sa naprzykłąd w dziale sprzedam, koni powinno przybyc w przedziale 30-50. koszta 2,5-5kpln

przemek_civic
31-08-05, 14:24
podaj oznaczenie ktore jest na lewej stronie skrzyni 3 symbole, wszystkei 5geny dserie mialy skrzynie s20 i w zasadzie byly ich 3 rodzaje, najdłuzsza w v-tecuE a najkrotsza w d16z6 reszta miala opcje wyposrodkowana:)
gdzie to oznaczenie ma być niby?? gdzie z lewj strony bo nie kumam.....

rem36
31-08-05, 23:30
jak stoisz z przodu samochodu i patrzysz na skrzynie to po lewej stronie skrzyni masz nalepke ( chyab jeszce kod jakis kreskowy na niej jest, a moze i nie :) ) i na niej sa 3 durze znaki np P7N. NAtomiast oznaczenie skrzyni znajduje sie na obudowe sprzegła od strony przodu samochodu i tam powinno i zapewne jest napisane S20

przemek_civic
01-09-05, 21:18
jak stoisz z przodu samochodu i patrzysz na skrzynie to po lewej stronie skrzyni masz nalepke ( chyab jeszce kod jakis kreskowy na niej jest, a moze i nie :) ) i na niej sa 3 durze znaki np P7N. NAtomiast oznaczenie skrzyni znajduje sie na obudowe sprzegła od strony przodu samochodu i tam powinno i zapewne jest napisane S20


niewiem, nic taskiego niemam poza kodem kreskowym i tam jest napisane S20 i numer

BRNK
01-12-06, 09:55
chcialbym odswieżyc ten temacik.
tez mam d15z1 i szukam caly czas informacji o mozliwych modyfikacjach.
zastanawiam sie nad zmiana kolektora dolotowego i wydechowego na 4-2-1 z d16z6. usunieciu kata i zastąpieniu go tym http://www.allegro.pl/item144996496_resonator_megan_racing_honda_crx_civ ic_del_sol.html . myslalem także o przerobkach z ERG czy tam EGR ale nie moge dobrego polskiego manuala znalezc.
jak ktos montowal ktores z tych rzeczy w d15z1 to prosze podzielic sie wrażeniami, ewentualnie podac inne mozliwosci modow zeby economem brykało sie lepiej ;)

Furious
01-12-06, 16:30
chcialbym odswieżyc ten temacik.
tez mam d15z1 i szukam caly czas informacji o mozliwych modyfikacjach.
zastanawiam sie nad zmiana kolektora dolotowego i wydechowego na 4-2-1 z d16z6. usunieciu kata i zastąpieniu go tym http://www.allegro.pl/item144996496_resonator_megan_racing_honda_crx_civ ic_del_sol.html . myslalem także o przerobkach z ERG czy tam EGR ale nie moge dobrego polskiego manuala znalezc.
jak ktos montowal ktores z tych rzeczy w d15z1 to prosze podzielic sie wrażeniami, ewentualnie podac inne mozliwosci modow zeby economem brykało sie lepiej ;)
dział Tuning -> uzyj opcji SZUKAJ

djibiza
04-06-09, 01:20
Drobny odkop ale po co zakładać drugi temat :D pytanko małe mam. Zmieniam ssaka od b7, przepustnice od d16z6, dolot ze stożkiem oraz kolektor wydechowy 4-2-1. Moje pytanie brzmi. Czy mogę zmienić seryjnego kompa na tego z z6? Oznaczenie P28. Wiem, że zmieniając ECU muszę zmienić sondę na 4-ro przewodową. Czy coś mi taka zmiana da? (przesunięcie odcinki i załączenie vtec-a się na pewno zmieni) ale czy nie będzie żadnych błędów wykazywać?

mateuszafro
06-06-09, 12:40
Koledzy chcą zwiększać moc d15z1 a ja od roku szukam sondy lambda używanej do tego silnika i poszukać nie mogę.

przepity
06-06-09, 18:54
wiem kto mógłby mieć taka sondę bo miał z1 a ma teraz z6 w którym jest inna sonda. dam mu linka to może się odezwie do Ciebie