Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : ustawienie TPS'a b18c6, skunk2 70mm - kontrolka oleju gasnie po 2 sec



Smooth
09-09-13, 14:22
Witam, nie moge znalesc w manualu a interesuje mnie jaka ma seryjna wartosc na voltomierzu TPS w b18c6. Przekladam go do przepustnicy 70mm i chce to jakos wyregulowac bo mam za wysokie obroty na cieplym o ile to jego przyczyna, ale warto go ustawic. Na YT widzialem, ze 0.666 na silniku "ACURA Integra TypeR", mysle, ze moze im chodzic o acure GSR wiec zapytam. W przepustnicy jest jeszcze czerwona srubka obok map sensora i co sie nia reguluje dokladnie ?

Mam tez pytanie odnosnie obrotow do kogos kto mial doczynienia z taka przepustnica. To normalne, ze przy 70mm silnik na ssaniu ma za niskie obroty (ok. 1,4-1,6 tys) ale czy da sie to jakos wystroic? Wolniej z tego powodu mi gasnie kontrolka od oleju (po jakis 2-3 sec ale tylko na zimnym po nocy, na cieplym odrazu po dotknieczu kluczyka) co mnie sklonilo do refleksji. Zmienilem juz filtr i olej na nowy, zegar od ciesnienia oleju na ile mu wierzyc pokazuje cisnienie sporo wieksze od minimalnego zalecanego w manualu wiec pompe wykluczam narazie ale podlacze dzis jeszcze manometr dla swietego spokoju i podmienie odrazu czujnik cisnienia.

lozek
09-09-13, 17:42
ssanie w okolicach 1,5tys jest spoko, nie ma co narzekać ;)

wolniej Ci gaśnie lampka oleju ale to nie jest problem - to zwykla logika, ciut mniejsze obroty to i ciut mniejsze cisnienie (= zgaśnie sekundke pozniej), ale nie oznacza to, że Ci sie silnik zatrze czy cos ;)

ma1ster
09-09-13, 18:23
Ogólnie te potencjometry pracują od 0,5V do 4,5V, tak podaje producent... W B16A2 mam 0,42V na wolnych obrotach, ale też trzeba liczyć się z błędem pomiaru...

Po modyfikacjach to już mogą być inne wartości napięcia czujnika TPS, w zależności od innych parametrów, a i zarazem całej konfiguracji układu dolotowego i zasilania...

Smooth
10-09-13, 00:12
ssanie w okolicach 1,5tys jest spoko, nie ma co narzekać ;)

wolniej Ci gaśnie lampka oleju ale to nie jest problem - to zwykla logika, ciut mniejsze obroty to i ciut mniejsze cisnienie (= zgaśnie sekundke pozniej), ale nie oznacza to, że Ci sie silnik zatrze czy cos ;)

Z tym, ze tego nie bylem pewny a tak na logike Sobie pomyslalem, ze to moze byc wlasnie od tego ;) W tym samym momencie co przepustnice zmienialem panewki na ACL RACE bo jedna srodkowa glowna nie wiedziec czemu byla w dosc oplakanym stanie, odziwo sie nie obrucila i myslalem, ze moze jakies opilki w pompie lub cokolwiek innego. Ale wal dalem do pomiaru odrazu i okazal sie idealny wiec chcialbym zeby to byly za niskie obroty ;)





Ogólnie te potencjometry pracują od 0,5V do 4,5V, tak podaje producent... W B16A2 mam 0,42V na wolnych obrotach, ale też trzeba liczyć się z błędem pomiaru...

Po modyfikacjach to już mogą być inne wartości napięcia czujnika TPS, w zależności od innych parametrów, a i zarazem całej konfiguracji układu dolotowego i zasilania...

dzis sie pobawilem i minimum jakie da sie u mnie ustawic to 0.87v i przy takim ustawieniu poprawila sie kultura pracy, wczesniej nie podobalo bo byl strasznie glosny na wolnych i stad ten temat, teraz pracuje rowno i sporo ciszej tak jak pamietam, ze powinien mniej wiecej chodzic

lozek
10-09-13, 01:25
W B serii to się zdarza czasami. - Mi się po odpaleniu pali chwilkę i znika od czasu swapa a silnik w kondycji PERFEKT (nawet ani grama oleju nie pograł od 7tys km)

też się troszkę przejmowałem, ale poczytałem i wieeele osób tak miało i nic z tego nie wynikało. Wszystko zalezy od setupu, obrotów po odpaleniu, oleju itd

Fawor
10-09-13, 17:01
Po modyfikacjach to już mogą być inne wartości napięcia czujnika TPS, w zależności od innych parametrów, a i zarazem całej konfiguracji układu dolotowego i zasilania...
zakładasz seryjnego TPSa i nie lutujesz przy tym ani kabelka - z powodu jakich parametrów wskazania tps miałyby być inne? poza tym to wlasnie na te wskazania voltarzu ustawiana jest mapa w kompie - tam wręcz nie mogą byc inne wyniki niż 0,5-4,5v (plus minus jakieś frytki), bo mapa nie będzie zgadzała się ze stanem rzeczywistym otwarcia motylka.

ma1ster
10-09-13, 18:53
dzis sie pobawilem i minimum jakie da sie u mnie ustawic to 0.87v i przy takim ustawieniu poprawila sie kultura pracy, wczesniej nie podobalo bo byl strasznie glosny na wolnych i stad ten temat, teraz pracuje rowno i sporo ciszej tak jak pamietam, ze powinien mniej wiecej chodzic

A odkręcałeś TPS od przepustnicy i próbowałeś nim zejść poniżej 0,5V jeśli nie zejdziesz, czujnik uważam za uszkodzony...

Wygląda na to, że wyszedłeś poza możliwy zakres nastaw...


zakładasz seryjnego TPSa i nie lutujesz przy tym ani kabelka - z powodu jakich parametrów wskazania tps miałyby być inne?

Z powodu większej przepustnicy mamy zwiększony przepływ objętościowy w skali kątowego otwarcia przepustnicy... to samo tyczy się wolnych obrotów, gdzie po zmianie wielkości przepustnicy nie proporcjonalnie do dawki paliwa, czy najczęściej do czasu i wzniosu otwarcia zaworów dolotowych...

I tu często reguluje się wstępny ustaw otwarcia przepustnicy, aby wyjść z prędkością obrotową, z którą silniczek krokowy biegu jałowego może sobie nie poradzić, bo będzie poza zakresem...

Wtedy wymagana jest zmiana nastawów czujnika TPS względem kąta otwarcia przepustnicy...

Fawor
10-09-13, 19:20
Z powodu większej przepustnicy mamy zwiększony przepływ objętościowy w skali kątowego otwarcia przepustnicy... to samo tyczy się wolnych obrotów, gdzie po zmianie wielkości przepustnicy nie proporcjonalnie do dawki paliwa, czy najczęściej do czasu i wzniosu otwarcia zaworów dolotowych...

tutaj słowem-kluczem jest MAP sensor. Nie MAF.

ma1ster
10-09-13, 20:07
Fawor nie ma znaczenia czy map czy maf... poza tym nie o tym rozmawiamy...

Tutaj słowem-kluczem jest TPS... choć słowem to nie jest, ani nawet zdaniem, tylko skrótową nazwą czujnika... :D:D

Fawor
10-09-13, 22:07
Fawor nie ma znaczenia czy map czy maf... poza tym nie o tym rozmawiamy...
my nie..Ty zacząłeś :) Mówisz o zwiększonym przepływie objętościowym przez przepustnicę, gdzie nie ma to żadnego wpływu na odczyty MAPa czyli idąc za tym dalej fizyczne utrzymywanie tego samego poziomu obrotów, co w serii i różnicy w punkcie mapy. Fakt, że silnik będzie miał w tym samym punkcie pracy odpowiednio większą niz seryjnie dawkę powietrza do tej samej dawki paliwa, ale w zaden sposób bez korekcji map tego nie zmodyfikujesz - nie ma w Hondzie objętościowego odczytu przepływu masy więc silnik po prostu o tym 'nie wie'. Jednak mówimy tu juz o wszystkim powyżej obrotów jałowych. Obroty jałowe powinny byc utrzymywane dokladnie w tym samym zakresie, co w serii - z tego tez powodu odczyty z TPSa nie mają prawa i wręcz nie mogą różnić sie od seryjnych. Wychylenie osi przepustnicy caly czas zawiera sie między 0 a 100%, co odpowiada wartościom od 0,5 do 4,5V.

ma1ster
11-09-13, 21:02
my nie..Ty zacząłeś Mówisz o zwiększonym przepływie objętościowym przez przepustnicę, gdzie nie ma to żadnego wpływu na odczyty MAPa

Gdzie w poprzednich postach napisałem cokolwiek o MAP czy MAF... Ty wciągnąłeś te czujniki niepotrzebnie do rozmowy...

A przepływ objętościowy powietrza przez przepustnicę się zwiększa wraz z otwarciem kątowym przepustnicy, chyba jest to oczywiste w każdym silniku Otto...
A co za tym idzie zwiększają się czasy wtrysku paliwa na cykl, a efektem tego jest wzrost prędkości obrotowej wału korbowego...

Jeśli kolega ma nie skalibrowany czujnik TPS względem kąta otwarcia przepustnicy, a jeszcze do tego inną przepustnicę względem serii, to wiadomo, że bez odpowiednich ustawień czy modyfikacji, silnik nie będzie pracował poprawnie...

Każdy czujnik TPS jest skalibrowany z przepustnicą na odpowiednim przyrządzie, nawet po to producent zastosował zrywane łby śrub, aby tego czujnika nie odkręcać...

Wiadomo, że jak ktoś prowadzi jakieś modyfikacje układu zasilania, to bez ingerencji w wyżej opisaną kalibrację się nie obejdzie...

Fawor
11-09-13, 23:42
A co za tym idzie zwiększają się czasy wtrysku paliwa na cykl, a efektem tego jest wzrost prędkości obrotowej wału korbowego...
ale zwiększają się te czasy bo co? Coś musi ten zwiększony przepływ odczytać, żeby dolać więcej paliwa. A chyba nie sądzisz, że przeplyw przez ZAMKNIĘTĄ przepustnicę na wolnych obrotach będzie na tyle większy, że zmieni się AFR i zacznie korygować go lambda...po to właśnie wspomniałem o MAFie, ale jak widać nie za bardzo do Ciebie trafia obieg korekcji parametrów pracy silnika czujnikami w nim zamontowanymi. Na wolnych obrotach przy ustawieniu okolic 0,5v na TPSie auto powinno trzymać je w okolicach serii i tyle. Chyba, że Ty cały czas prawisz o konieczności ustawienia samego TPSa do nowej przepustnicy - to jest sprawą oczywistą. Nie rozumiem tylko po co mieszasz w to dalej przepływy i inne teorie, skoro nie ma to nic wspolnego z rozpatrywanym przypadkiem.

Furious
12-09-13, 18:45
Stroiłem kilka aut z przepustnicą skunk`a gdzie minimum TPSa wychodziło w granicy 0,9V, a max też jakoś niżej niż seryjne 4,5V. Można to skorygować w komputerze, w mapie. Jak komputer nie będzie widział TPSa 0% to będzie wariował z wolnymi obrotami.

ma1ster
12-09-13, 20:39
Można to skorygować w komputerze, w mapie. Jak komputer nie będzie widział TPSa 0% to będzie wariował z wolnymi obrotami.

x2...

Fawor
13-09-13, 07:13
dokladnie o tym samym mowie :)