Zobacz pełną wersję : Civic 1,4 DSI bierze 0,5 L na 5 tys czy to normalne ?
Witam
Mam auto od nowości. Przejechane 95 tys. km . Auto serwisowane w autoryzowanym serwisie. Wcześniej nie dolewałem ani grama oleju, teraz muszę lać średnio 0,5 L na 5 tys. km. Jeżdżę głównie po mieście , krótkie odcinki. Czy takie zużycie oleju jest w normie ?
100ml/1000. Na jakim oleju jeździsz? Wycieków nie ma? 100ml w niekótrych silnikach na 1000km to nic, ale nie wiem jak w przypadku tej jednostki.
Wycieków nie ma. Jeżdżę na oleju Castrol Edge 5W/30. Do tej pory nigdy nie musiałem dolewać oleju , zawsze wystarczało od wymiany do wymiany. Wymiana co 20 tys. km. Teraz dolałem 3 razy . Wlałem w sumie 1 L.
Według mnie zużycie jak najbardziej w normie. Nie ma się czym przejmować. Zwróć uwagę, że nawet na szybie od strony kierowcy jest naklejka informująca, że należy często konrolować stan oleju, bo normalnie pracujące silniki go zużywają. Zmartwiłbym się przy dawce 300 ml/1000 km.
Zależy od stylu jazdy i trzymania na wysokich obrotach.
Jechałem w ziemie na narty - 2,5kkm tez ok 0,5 L wsysnoł ale obrotomierz cała trasę ok 4-5 tys rpm+.
W tym roku wakacje na oleju 0W30 (przebieg auta 144kkm) i tez niecałe 0,5 l na 3tys km, obroty przelotowo podobnie.
Jeśli jeździsz samo miasto to często pewnie kręcisz bo silniczek jest bardzo słaby wiec się bym tym nie przejmował...
Pozdrawiam.
Moje 1,4 też ma koło 95 tys nalatane i ani razu dolewki nie robiłem. Z tym że mój co 10tys. ma olej wymieniany. W 1.8 to od nowości ciągnie olej , przy większych obrotach trzeba co jakiś czas sprawdzać ale w 1.4 zawsze od wymiany do wymiany mniej więcej tyle samo jest oleju.
Jak dla mnie taka dolewka świadczy, że coś jest nie tak (może masz jakiś wyciek?). Chociaż wiem, że teraz dużo producentów dopuszcza "znikanie" (zużywanie) oleju.
Poprzednie moje auto, w Civic z silnikiem EK3 gdzie na liczniku miał ponad 250 tkm dolewałem ok. 300 - 500 ml oleju na 10 - 12 tkm co było normalne bo był delikatny wyciek, a ponadto silnik nie był oszczędzany.
Obecne UFO z silnikiem 2.2 nie bierze ani grama oleju, a nawet go przybywa :) ale to "zasługa" DPF-a :)
A wpis producenta że każde auto bierze i jest to normalne jest zwykłą polityką oszczędności. 1l na 1000 km ? Gdzie tu rozsądek , nie zarobiłbym na olej jak by tyle rzeczywiście pił. Zdrowy silnik nie powinien brać znaczących ilości , po za mocno wysilonymi jednostkami ale to inna bajka.
Jak krecisz silnik blisko czerwonego to bedzie łykać. Silnik 1.4 trzeba krecic zeby normalnie ruszyć ze świateł, wcale bez szaleństwa, wiec porównójąc 1.4 do 1.8 to mały będzie częściej łapał czerwone pole niż 1.8, do tego zaczyna sie ono 1-1,5 k rpn wczesniej. (no i to całkiem inne silniki)
Więc jeśli jeździ sie grzecznie, to nie powinno łykać za dużo, ale jak łapiesz czerwone pole to nie ma sie co dziwić, że coś bierze. Polecam popatrzeć na fora motocyklów hondy lub accordów głównie z okollic 2000. - tam sie temu nikt nie dziwi, a nasze autka tez już maja kilka lat i kilka tys.km.
PROSZE !!! zużycie oleju porównujcie do dynamiki jazdy i przebiegu.
Oczywiście zgadzam sie z tym że przy łagodnej jeździe nie powinno znikać 1l na 1000km :)
ale jak ktos zmienia co 10kkm, na poczatku ma full to kończąc i tak bedzie wyżej niż minimum... i będzie twierdził że nigdy nie dolewał.
WAŻNE - lepszy jest za niski poziom oleju niż za wysoki, lepiej nie dolać niż przelać !!! ale obu sytuacji trzeba unikać :)
Pozdrawiam
Oczywiście zgadzam sie z tym że przy łagodnej jeździe nie powinno znikać 1l na 1000km
Nawet przy ostrej takie zużycie kwalifikuje silnik do generalnego remontu.
ale jak ktos zmienia co 10kkm, na poczatku ma full to kończąc i tak bedzie wyżej niż minimum... i będzie twierdził że nigdy nie dolewał.
Ja mam zawsze w 3/4 miarki , i po 10kkm wcale nie jest na minimum, także nie masz racji.
Wiadomo że jak piłuje to coś weźmie , przy spokojnej "normalnej" jeździe nie powinien znaczących ilości brać. Teoria że 1.4 trzeba bardziej kręcić i dlatego pije też nie do końca tak jest. 1.8 przy takiej samej jeździe spije więcej oleju.
Jeżdzę motocyklami i jakoś nie wiem nic aby CBRki z okolic 2000roku miały brać olej... Łakome były Fireblady z rocznika 2008 na olej.
No tak ale motory to trochę inna bajka, tutaj nie ma co porównywać takich silników.
Jeżdzę motocyklami i jakoś nie wiem nic aby CBRki z okolic 2000roku miały brać olej... Łakome były Fireblady z rocznika 2008 na olej.
A ja mam ekspres do kawy z 2009 i tez nie bierze oleju. Tylko filtr zmieniam i jest ok.
Jeździłem różnymi autami , miałem civica 6 gen. z silnikiem 1,6 . Nigdy nie miałem takiego problemu. Choć auta miały dużo większe przebiegi olej nie znikał tak szybko.
Kręciłem mocno ten silnik , bardzo często na czerwone pole, ale nie sądziłem że to mu szkodzi. Tym autem nie da się normalnie jeździć na niskich obrotach .
Zresztą nie jeżdżę w ten sposób od dziś . Wcześniej nie trzeba było dolewać między wymianami. Nowością jest dla mnie to, że silniki Hondy mogą mieć jakiekolwiek problemy przy tak niskim przebiegu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.