Zobacz pełną wersję : Civic 1.4 90 km VIIgen, jakie spalanie gazu, czy warto
Witam. Mam zamiar zagazować hanke, ale nie mam katalizatora, poprzedni właściciel wyciął.
Civic 1.4 90 km D14Z6 VIIgen, czy będzie hulać ten silnik bez kata na dobrej instalacji typu BRC lub STAG-jakie spalanie gazu?
A co ma do pracy silnika na LPG, ma pusty reaktor katalityczny czy jego brak? To nie ma żadnego znaczenia... problemem są kiepskich parametrów spaliny... ale to już ekologia...
Spalanie tego silnika, przy dobrze ustawionej i dobranej instalacji będzie wynosiło ok. 9L
Nie wiem co ma do pracy dlatego pytam:) nie znam się.
dzx za info
bunkerites
11-09-13, 13:40
Kolego bedzie ci spalal w granicach 8 L przy jezdzie do 3.5 tys obrotow.Ja mam 1.6 i jak jade do 3.5 tys obr to spala 8.5Litra.Przy jezdzie 140-180kmh (autostrady) 13 litrow:).Ty masz mniejszy silnik wiec i spalanie bedzie mniejsze
A właśnie problem może być - odczyty sondy lambda są kluczowym parametrem w dobieraniu składu mieszanki, o ile wiem wszystkie (a przynajmniej większość) aut od 2000r ma 2 sondy jedna przed, druga za katem - problem rodzi się po wycięciu kata, doraźnym sposobem jest badziewie zwane (emulatorem DRUGIEJ SONDY LAMBDA). Tu się rodzi pytanie jak instalator zakłada gaz i jak go ustawia, jak ma analizator spalin i hamownie to spoko , jak (autoregulacja) to wiadomo... . Osobiście polecę ci staga 300 jest o tyle dobry - że sam potrafi ułożyć mapkę , ale jak gazownik jest ogarnięty to stag 4 spokojnie wystarczy.
Co do spalania, dużo zależy od regulacji i stylu jazdy, - na ogół dobrze ustawiona instalacja będzie palić 0,2-0,4l więcej lpg jak pb - więc chyba wiesz ile bp ci spala auto.
Osobiście polecę ci staga 300 jest o tyle dobry - że sam potrafi ułożyć mapkę
Stag 300 nie układa sam mnożnika... Sterownik który to umożliwia to Stag 300 ISA.
na ogół dobrze ustawiona instalacja będzie palić 0,2-0,4l więcej lpg jak pb
Niestety to nie jet prawda... Gwoli ścisłości trzeba się odwołać do pojęcia wartości energetycznej paliwa... Jak uczono w gimnazjum czy szkole średniej, aby uzyskać tą samą ilość ciepła gazu propan butan spalimy jednak trochę więcej niż 0,2 - 0,4L względem ilości spalonej benzyny na 100km...
Jeśli instalacja w samochodzie o mocy ok. 100KM zużywa tylko o 0,2 - 0,4L więcej niż benzyny na 100km to jest niestety źle ustawiona...
Co do czujnika tlenu to jest tak, że lepiej dla silnika, aby mieszanka była bogata niż uboga, dla katalizatora jest odwrotnie... Instalator musi to wypośrodkować, aby nie spalić klastra w reaktorze katalitycznym i aby nie uszkodzić zaworów wydechowych wysoką temperaturą spalin... Jeśli błąd nie świeci nam się na benzynie, to nie będzie się świecił na LPG podczas dobrego ustawienia instalacji...
No właśnie miałem na myśli staga 300-4 isa2 zresztą tych starych chyba nowych już nie ma. Co do spalania - chyba sam przyznasz że choć by zależy to od zastosowania listwy wtryskowej, nie chcę się kłócić bo nie o to chodzi - ale spalanie na sekwencji nie będzie sporo większe jak benzyny ,a są przypadki że nawet mniejsze, - więc jeżeli użytkownik auta wie ile pali mu benzyny - to czy spali mu 1l mniej czy więcej , to tylko niecałe 3zł w jedną czy drugą str. - więc po co zadawać takie pytania.
ale spalanie na sekwencji nie będzie sporo większe jak benzyny ,a są przypadki że nawet mniejsze, - więc jeżeli użytkownik auta wie ile pali mu benzyny - to czy spali mu 1l mniej czy więcej , to tylko niecałe 3zł w jedną czy drugą str. - więc po co zadawać takie pytania.
Jak pali mniej gazu niż benzyny... to sobie wsadź analizator w wydech i sprawdź jaki jest współczynnik lambda... na pewno powyżej 1.000...
Spróbuj jeździć tak a dłuższą metę... zobaczymy kiedy na zaworach już się nie będzie dało ustawić luzu :D, a gładź przylgni pozostawi wiele do życzenia :D
chyba sam przyznasz że choć by zależy to od zastosowania listwy wtryskowej,
Tu się zgodzę w 100%
No dobrze poczytać porad kogoś kto się zna. Ktos mi doradził Lovato smart, muszę podjechać do gaziarza w takim razie i pogadać. \
Dzięki za info.
Jak coś, to d14z6 pali około 10l,niezależnie od tego co wskazuje komputer pokładowy.
Przy 30l baku przejeżdża się od 330km (gdy zużycie benzyny jest wg komputera 5.2l) albo 300km (jazda miejska, autostrada)
Czy warto? Moim zdaniem warto kupić zagazowaną Hondkę. Inaczej to trzeba być pewnym, że się ją potrzyma z 5 lat, by to się zaczęło opłacać...ja zaczynam powoli dochodzić do wniosku, że gaz się opłaca w dużych silnikach (turbo, ew. 2.0 wzwyż)
Mam instalację opartą na Stagu300.
przy przebiegach rzędu 1500km miesięcznie i spalaniu ok 10l koszt montażu instalki zwróci się w 6-8 miesięcy więc o jakich 5 latach mowa? a to, że im większy silnik, a co za tym idzie spalanie, tym więcej zostanie w portfelu to oczywista oczywistość :)
autko mam zamiar potrzymać trochę, jeżdżę już 2 lata a na pewno jeszcze co najmniej 3 będzie u mnie jeździć. Dziś montują gaz. Zobaczymy jak się sprawdzi.
Niedawno założyłem gaz do mojej hondy, jest to 6gen, ale rocznik 2000, silnik 1,4 d14z4 i ma dwie sondy lambda, więc niewiele różni się od d14z6. Z tym że sonda za katem od dawna jest uszkodzona i co jakiś czas zapalał się check engine na benzynie, na gazie się częściej zapala, ale nie czuć żadnej różnicy w pracy samochodu ani spalaniu, więc sprawę olałem już kilka lat temu, bez żadnej szkody. W trasie spalał mi ok 6-6,5 litrów benzyny na 100 km (prędkość 70-110, średnio 90), a gazu pali średnio 7-8 litrów na 100km, więc jazda jest połowę tańsza biorąc pod uwagę, że za 1 litr e95 jest ponad 2 litry lpg. Ja polecam zagazować. Długo się wahałem i to był stracony czas. Mam LPGTech, reg fast i parownik shark.
tak samo jak kolega wyżej, mam 6gena z d14z2, spalanie podobne, zrobione już 40tys na brc sequent24, po 10 tys na gazie padła druga sonda lambda, kupiłem org używkę na forum i do tej pory zero problemów, również polecam gaz, jak masz zamiar dłużej pojeździć autkiem to warto, nie będziesz żałował
Ostrożnie wyliczając, przy jeździe dużo w trasie, przy niewielkim udziale benzyny daje odrobienie ok 1400-1600 zł na 10 tys km po odliczeniu kosztu fitru i +60zł za przegląd w stosunku do jazdy na samej benzynie. Więc przy cenie niewiele ponad 2k pln za montaż instalacji odrabia się po ok 13-15 tys km. Obliczenia są oparte o silnik d14z4 i jazdę nie zamulajacą, ale też nie bardzo szybką. @Kkwiatek a ile dałeś za tę sonde diagnostyczną, jeśli możesz napisać? Zresztą mina jak się patrzy na cene na dystrybutorze po zatankowaniu do pełna lpg zawsze jest przyjemna ;)
Napisałem ogłoszenie w dziale kupię, ceny były różne, max wołali 160 zł, ja kupiłem za 80 zł z przesyłką +30 zł za wymianę na warsztacie.Chciałem mieć ją sprawną, bo ta druga sonda to niby tylko diagnostyczna, ale nie lubię jak jakaś kontrolka się pali,
dzięki za odp. No tak, to cena faktycznie przystępna w stosunku do nowej ok 400-500 pln..
To proszę o krótką konkretną odp. Jak się sprawuje silnik i jeżdzi się na gazie w Civic 1.4 90 km D14Z6 VII gen, bo różne słyszałem opinie, ale zazwyczaj te negatywne.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.