Zobacz pełną wersję : problem z VTEC - nie załancza sie D16Z6
Jak w temacie...
mam głowice z d16z6 i vtec sie nie załancza...
to co zrobiłem do tej pory:
sprawdziłem czy ECU daje sygnał do otwarcia zawou i daje po przekroczeniu odpowiednich obrotów.
sprawdziłem czy zawór działa - łącznie z rozebraniem go na części, i przedmuchaniem jak jest włączony - działa na 100% (sitka czyściutkie..)
Sprawdziłem stan oleju - w normie
sprawdziłem czy vtec sie załancza manualnie uruchamiając zawór na chodzącym silniku - i tu jest pies pogrzebany nie zapina vteca.. czy go włącze czy nie silnik chodzi tak samo, wogole nie reaguje na odpalenie zaworu, niezależnie od obrotów.
co dalej?
Z tego co pamietam to robiles mini, a wyciagnales zaworek blokujący cisnienie oleju z bloku przed zalozeniem glowicy?
tak
zreszta gdybym tego nie zrobił pewnie by wywaliło błąd ciśnienia w zaworze vtec..
Znalazłem problem... wstawie pozniej zdjecia gdyby ktokolwiek mial podobny problem w przyszłości....
Słyszałem, a nawet widziałem, że chłopakowi przy składaniu klawiatury zapadki powypadały :)
dokładnie... zgubiłem jeden z tłoczków od vteca...
dobra tłoczek wsadziłem a nadal nie czuje zeby sie coś załanczało....
ma ktos jeszcze jakies pomysły? bo moje sie wyczerpały....
dorzucam filmik poglądowy - 2 bieg, pełen but od 1500-7000obr.:
http://www.youtube.com/watch?v=aNj23W_1174&feature=youtu.be
jest okej :) Ja nawet delikatnie słyszę ;) Działa :)
jest okej Ja nawet delikatnie słyszę Działa
Ja też delikatnie słyszalem, kiedy kilka miesięcy jeździlem bez VTECa. Malo! Slyszeli go również inni hondziarze, których wiozlem :D
A vtec nie ma prawa dzialać, skoro SCKAPE twierdzi, że nie czuje żadnej różnicy w stosunku do dual-carb :) 20 koni różnicy raczej by wyczul, tym bardziej, że nic się nie zmienia- czy zawór jest podłączony czy odłączony...
Jesli nic nie wymysle do soboty to wrzuce hanke na rolki zeby miec 100% pewność, jesli okaze sie najgorsze to rozbieram to gowno na czesci i składam od nowa...
Wiec jesli ktokollwiek ma jakiś pomysł to niech walli śmiało!!
20 koni różnicy raczej by wyczul
na Mini-me? Nie przesadzajmy :)
Da się - wszystko działa chłopie. Zdejmij dolot powietrza cały do przepustnicy. I daj sobie sprinta - usłyszysz.
ja tam nie słysze a byłem wiele razy w środku gdzie jest znacznie glosniej niz na filmiku... tak naprawde nie wiem czy vtec dziala czy nie ale porownujac filmiki jak sie hanka zbierala przy 110KM na gażnikach a jak przy (teoretycznych 135KM) na wtrysku i vtec-u wygląda na to że przyśpiesza identycznie dodatkowymi modami były przejscie z tarcz 240 na 262 i dodatkowe 20kg wagi związane z wspawaniem klatki - ale te 2 mody nie mogły zerzreć extra 25-ciu koni. pozatym czy podłącze zawór czy wyjmę wtyczkę to jedzie jak dla mnie identycznie.. Wczesniej nie mialo prawa działać bo zgubiłem jeden tłoczek o vtec ale kolega birche mnie poratował wysyłając mi brakującą część.. złożyłem do kupy i nadal echo.. elektryka działa na 100% i zawór też działa na 100% - wielokrotnie to sprawdziłem co by mieć pewność...
Chodzi mi po głowie tylko jeszcze jakieś mechaniczne błędy ewentualnie tez sie zastanawiam czy rzadkość oleju moze mieć jakiś wpływ - hanka jest zalana prawdziwym syntetykiem do tego dość rzadkim..
Macie jakieś pomysły?
saity - mam założony spory filtr gąbkowy + dolot zimnego powietrza - ma czym odddychać..
saity - mam założony spory filtr gąbkowy + dolot zimnego powietrza - ma czym odddychać..
zdejmij cały dolot na jeden start, zostaw samą przepustnicę i raz pojedź - wtedy będzie słychać najlepiej :) Celem sprawdzenia tylko :)
A po wsadzeniu brakującego tłoczka spinałeś na krótko zawór?
zobacze skoro innych pomysłów nie ma... ale wątpie ze zauwaze róznice bo na chwile obecna moje auto produkuje ponad 100db i przy braku jakiegokollwiek wytłumienia w środku jest naprawde głośno... jesli dzwiek nawet zmieni sie moze to byc dla mnie i tak niezauwazalne...
nie zauwazylem ostatniego posta...
tak spinalem na krótko zawór, gdy spiąłem na włączonym silniku na jałowych to poprostu zgasł, przy 2000obr po załączeniu obroty spadały o ok 200, a przy 5000obr po załączeniu mozna było zobaczyc tylko ze wskazówka delikatnie drgnie. - po tym tescie myslalem ze wszystko jest ok, ale sie przejechalem z podpietą wtyczką do zaworu vtec i bez i jak dla mnie tak samo jechał, pozatym zaden dzwiek sie nie zmienia i jak nagrałem filmik na 3 biegu 60-90mph (okolo 100-150km/h) i porównałem z tym co miałem na gaźnikach to wyszły mi praktycznie identyczne czasy...
Ja mam podobny problem nieodczuwalnego vteca tyle ze w d16 mini me ( też brakowało u mnie 1 pinu dzwigienki ;) ). Niby na wolnych obrotach jak zepne zawór to słychać, że coś się przestawia, lekko spadają obroty, lecz nic poza tym. Idzie tak samo jak z odpiętą wtyczką.. Chyba za dużo oczekiwałem od d16 albo faktycznie coś jest nie halo jak u Ciebie.
Ja jak nic nie wymysle to jade na hamownie w przyszły weekend..
A może wina leży w kompie ? Podłącz na chwile vtec lighta. Dużo roboty z tym nie ma a zawsze sprawdzisz, czy w ogóle komp Ci wysyła sygnał.
A może wina leży w kompie ? Podłącz na chwile vtec lighta. Dużo roboty z tym nie ma a zawsze sprawdzisz, czy w ogóle komp Ci wysyła sygnał.
Podłączał już przy samym zaworze. Sygnał jest.
SCKAPE - mam dla Ciebie doskonałą propozycję: odłącz VTEC i zobacz czy coś jest gorzej :) Chyba prościej być nie może? :>
ale sie przejechalem z podpietą wtyczką do zaworu vtec i bez i jak dla mnie tak samo jechał, pozatym zaden dzwiek sie nie zmienia
:-)
o, nie doczytałem, także przepraszam, chciałem pomóc na gorąco :) Kurczę, teraz na swoim już nie sprawdzę czy jest różnica niestety.
o, nie doczytałem, także przepraszam, chciałem pomóc na gorąco Kurczę, teraz na swoim już nie sprawdzę czy jest różnica niestety.
Ja pamiętam, że tak właśnie sprawdzalem w moim d13z6 i różnica w zachowaniu auta była znaczna.
W sumie to i ja pamiętam po mini-me: błędu nie wyrzuciło, chociaż wtyczka u mnie była obruszona i ciężko szedł. Dopchnąłem wtyczkę i gnał jak gópi do przodu ;) Także różnica była ;) Ale jak dla mnie to na tym filmie słychać VTEC :)
BYło już sprawdzane czy komp wysyła sygnał na spięcie zaworu? Ktoś tu rzucał pomysł i jest on ostatnim przed hamownia. Jeśli fizycznie z ręki zawór się przełącza (słychac cykanie), klawiatura naprawiona, to może nie ma sygnału z kompa. Chyba, ze po prostu przyrost mocy na VTECu jest tak nieodczuwalny. Co Ty masz w ogóle za kompa?
strojone to bylo ?? komp obsluguje vteca ?? :D
czytajcie temat zanim zaczniecie pytać...
w skrócie - wszystko z kompem jest ok, mapy mam od jogala do dokladnie takiego zestawienia jakie mam, sygnał dochodzi, zawór cyka i działa... moze i zapina mi sie vtec, moze poprostu tego nie czuje... nie wiem dlatego zapytalem jeszcze o inne opcje sprawdzenia tego czy sie załancza...
pod odpieciu vteca powinien byc ewidentny muł w jego zakresie pracy
moze komp wykrywa ponizej 70*C lub zbyt niskie cisnienie oleju
nie ma takiej opcji, podłączyłem żarórkę do układu w obwód odpalenia zaworu przy wtyczce od zaworu zapala sie przy odpowiednich obrotach, tak jak wspomniałem zawór na 100% dziala, komp na 100% puszcza sygnał, i sygnał dochodzi do zaworu tez na 100%. Jedyne co mi chodzi po głowie to jakaś mechanika w głowicy ale nie wiem czego szukać..
zrob samodiagnostyke, moze cos wyskoczy, chyba ze robiles
jest też czytanie po VSS
a co to oznacza?
robiłem samodiagnostyke wyskakiwał tylko zawór kiedy go odpinałem pozatym wszystko jest ok
błąd nr. 17 Vehicle Speed Sensor
ale skoro samodiagnostyka ok...
tak jak mowie sprawdziłem już wszystko - jedyne opcje to:
- coś mechanicznego z głowicą - nie mam pojecia co, brakowalo jednego tłoczka ale to już ogarnąłem a ic wiecej do głowy mi nie przychodzi
- moja dupochamownia jest do... dupy.. i niie czuje roznicy czy zapne vteca czy go wyłącze...
Tak mi przyszło do glowy, może ktoś podpowie... Czy uruchomienie vteca to kwestia jedynie wyslania sygnalu do elektrozaworu? Czy jest możliwe, że np. komputer nie steruje odpowiednio... nie wiem... wtryskiem, zapłonem, czymkolwiek innym, co w efekcie wiąże się z brakiem przyrostu mocy?
no wiec do wyslania sygnalu potrzebne jest
predkosc
temp 70*C
odpowiednie cisnienie oleju
no i na vtecu jest wiecej powietrza wiec inaczej podlewa
jesli idzie sygnal a vtec sie nie wlacza to moze faktycznie cos mechanicznie
moze rozrzad jest przestawiony ?? zawory wyregulowane ?? zaplon ustawiony - aparat powinien w strone grodzi przestawiony??
no i w d serii ciezko poczuc vteca ;]
latwiej poczuc ze go nie ma bo muli
rozrząd jest dobrze ustawiony, zawory regulowałem po złożeniu głowicy a zapłon ustawiłem na znaki wg manuala - wczoraj tez mi zasugerowano zeby zaplon o 2" przyśpieszyć i tak dziś zrobie i zobacze jakie są efekty..
latwiej poczuc ze go nie ma bo muli
Ojj tu się nie zgodzę. Mam doskonały przykład d16y5, które po przeróbce na normalnego vteca przestało go zapinać (niestety nie udało się ustalić dlaczego), a zapitalało jak złe.
Ojj tu się nie zgodzę. Mam doskonały przykład d16y5, które po przeróbce na normalnego vteca przestało go zapinać (niestety nie udało się ustalić dlaczego), a zapitalało jak złe.
Ale to jakis ewenement :) miałem D13Z6 i akurat VTEC jest tam bardziej odczuwalny niż w D16Z6.
moje d15b jak mial problem z kompem, i nie zapinał vteca - momencie kiedy powinien sie wlaczyc a tego nie robil, zachowywalo sie mniej wiecej tak jak bym przepiął bieg wyżej - muł straszliwy, ledwo do konca chcial sie dokrecać...
Ale to jakis ewenement :) miałem D13Z6 i akurat VTEC jest tam bardziej odczuwalny niż w D16Z6.
I w tym wypadku vtec był odczuwalny, ale o dziwo i bez niego auto kręciło bardzo dobre czasy na 1/4 (jak na setup)
Lipa, że nie udało sie ustalić co było nie tak. Potem panewka, wymiana bloku, głowica ta sama została i już nie było problemów z zapięciem vitka. Może faktycznie u kolegi wystąpił jakiś błąd montażu albo jednak tego vteca tak nie czuć?? :confused:
i cos wiadomo w temacie ?
narazie tyle ze mi lambda się usmażyła... i obroty zaczeły falować...
niestety nie mialem czasu na hamownie wyskoczyć...
ale przeszło mi dziś przez myśl że moze jednak dziala tylko ze nie czuje go... tak pomyślałem po tym jak dziś objechałem dziś Civic Type-R II :)
nie chce mi sie grzebac narazie bo mam foha na hanke za lambde wiec pewnie wroce do tematu za jakiś czas dopiero..
mi sie wydaje ze dziala... ty pewnie spodziewasz sie ze po zalaczeniu bedzie dzwiek jak z b serii ale to jest sohc i vtec tam jest praktycznie niesłyszalny...
jaka dales uszczelke pod glowice ?? bo to tez jest chyba dosc ważne jedne maja otwor na cisnienie oleju a inne nie
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.