Zobacz pełną wersję : Wysoko bierze sprzęgło ...
Halina d15b2
06-09-13, 15:01
Moja halina bierze praktycznie z samej góry sprzęgło ... honda civic 5 gen d15b2 LSi ...
Co można zrobić żeby brało conajmniej mniej niż z połowy ? Sprzęgło jest hydrauliczne ...
bartek1706
06-09-13, 15:33
Może się kończy? :)
Halina d15b2
06-09-13, 17:30
Też jest taka opcja ... ale sie nie ślizga, chociarz czasami jak sie jej wciśnie to jak by troche sie jej ślizgało ...
bartek1706
06-09-13, 21:27
Moje tez sie nie slizga, łapie wysoko a wiem ze go praktycznie już nie ma ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Co można zrobić żeby brało conajmniej mniej niż z połowy ? Sprzęgło jest hydrauliczne ...
Masz dwa wyjścia: jeździć aż nie będziesz mógł ruszyć i zmieniać biegów,albo wymienić zespół sprzęgła :)
Halina d15b2
06-09-13, 21:46
A nie da sie tego jakąś zrobić ? Pamiętam że w rover 400 była taka sama sytuacja .. i tam sie faktycznie kończyło sprzęgło ...
Jeszcze jedno pytanie :) Żeby nie wrzucać kolejnego .. jak odpalam hanie to obroty automatycznie na 2 tysiącach sa ... za chwile spada do normy .. czy może to być uszczelka w krokowcu ?
bartek1706
06-09-13, 21:58
Nie, to ssanie. Wszystko ok
Sent from my iPhone using Tapatalk
Halina d15b2
06-09-13, 22:11
Dziękuję za odpowiedź :) I czekam jeszcze co z tym sprzęgłem :) Wyczytałem że zaciągnąć ręczny, wrzucic piątke i na 4 tys RPM zaciąć i ma zgasnąć i strzelić ... ale troszke sie boje tego robić :)
Po co coś takiego robić? Chyba jak jeździsz samochodem to czujesz czy Ci się ślizga sprzęgło czy nie. Wysoko łapie, to opuść pedał na regulacji popychacza pompki.
Takie prozaiczne pytanie: sprawdzałeś poziom płynu w zbiorniczku?
Nie ślizga się to nie wymyślać
Jeśli zacznie to będzie się wiedziało zwłaszcza jadąc na 5 biegu z małą prędkością i chcąc przyspieszyć
kończy się ale pewnie jeszcze długo pojeździsz ja jeżdże tak już 6 mc i jest bez zmian :) a robie 3-4k km miesięcznie.
Halina d15b2
08-09-13, 16:40
Hehe dzięki sprawdze poziom płynu, i popychacz :) temat do zamknięcia :)
Po co coś takiego robić? Chyba jak jeździsz samochodem to czujesz czy Ci się ślizga sprzęgło czy nie. Wysoko łapie, to opuść pedał na regulacji popychacza pompki.
Jeśli masz tak od początku posiadania auta to zrób to co wyżej kolega napisał...
Wleź pod pedał sprzęgła, znajdziesz tam popychacz, na nim 2 nakrętki, rozkręć, wkręć, skontruj i jeździł... Sprawdź płyn, ewentualnie dolej i odpowietrz dodatkowo układ - nie pytaj się jak bo to było pisane już milion razy...
Kończące się sprzęgło - teorie z tyłka... :rolleyes:
Sluchajcie z kim nie gadam co ma civa to mowi, ze wysoko bierze. Jak kupowalem to tez mi mowil, ze tak jest juz dawno. Jezdzic nie szukac, da sie przyzwyczaic.
Sluchajcie z kim nie gadam co ma civa to mowi, ze wysoko bierze. Jak kupowalem to tez mi mowil, ze tak jest juz dawno. Jezdzic nie szukac, da sie przyzwyczaic.
Podsumowując TTTM czyli Ten Typ Tak Ma ;)
Tak jest. Jak stanie na srodku drogi to wtedy sie martwic. 2 strzal i sie jedzie do domu : P
Jak kupywalem auto to tez martwilem sie o sprzeglo bo wysoko bralo, wlasciciel mowil ze to normalne w tym modelu- jakos zaufalem- zrobilem juz 40 tys i nic sie nie zmienilo, wiec ja bym sie nie martwil tym, ze wysoko bierze.
Sluchajcie z kim nie gadam co ma civa to mowi, ze wysoko bierze. Jak kupowalem to tez mi mowil, ze tak jest juz dawno. Jezdzic nie szukac, da sie przyzwyczaic.
5 lat jeżdżę z takim "wysokim" sprzęgłem i potwierdzam : TTTM :]
Jak się przesiadam do Corolli, gdzie bierze przy samej podłodze, to ...już wolę, żeby brało wysoko - naprawdę, lepiej się tym operuje.
wysokie sprzegło jest dobre do szybkiej zmiany biegów bo nie trzeba wciskać do końca ;)
Jeżdzę też cordobą 2005 i tam od samej podłogi idzie. Trzeba cały czas się przyzwyczajać krótko do zmian ; D Niby można regulować śrubą, ale czy to nie wpłynie na inne rzeczy, że np będzie brało już przy lekkim muśnieciu nogi - chodzi o luz.
Sivy, ale mi się wydaje, że już w tą stronę nie działa ; D Nie jestem pewien, ale miałem, że lekko nie dociśniete i bieg miał opór.
Jak się nie ślizga, a bierze wysoko, to nie znaczy, że nie jest zużyte.
http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-porady/sprzegla/objawy-zuzycia-sprzegla/
Mi też bierze wysoko, ale mi to pasuje bo w starym aucie (clio I) brało przy podłodze i ciężko się jeździło.
A co zrobić jak bierze przy samej podłodze, jakiś czas temu zaczęło się to dziać, nie wiem czy odwiedzić mechanika czy da się coś z tym samemu zrobić.
Mniej więcej do połowy skoku jest miękkie jak by się nic nie działo, żadnych oporów.
Niewyregulowany pedal sprzegla. Zobacz manual : )
Niekoniecznie, jak bierze na samym dole to sprawdź czy masz płyn w zbiorniczku, jeśli jest do odpowietrz układ, jeśli nie pomoże to pompka mogła się poddać. Jeśli układ masz sprawny to j.w. - regulacja ale w drugą stronę, z zachowaniem skoku jałowego.
Mniej więcej do połowy skoku jest miękkie jak by się nic nie działo, żadnych oporów.
Dolej płynu do układu i odpowietrz
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.