PDA

Zobacz pełną wersję : Obroty.



Mania
18-02-08, 13:14
Co to może być? Mam Civica 5d 1.4 i jak np.dojeżdżam do skrzyżowania i wysprzęglam to obroty mi spadają (tak jakby miała zgasnąć) i zaraz rosną.Na wolnych obrotach chodzi równo.Czego to może być przyczyna? Z góry dzięki.[/b]

DamianPietras
18-02-08, 18:58
a hondzie masz zagazowaną?
Generalnie to coś masz nie tak z układem dolotowym powietrza (pewnie jakis czujnik lub weżyk podcisnienia który być może jest w tym mdelu) który zadusza silnik zbyt dużą ilością powietrza w stosunku do paliwa

Miałem tak Passacie B3 z gazem ale to była Baaaaaaaaaaaaaaaaardzo prosta konstrukcja ale zasada chyba powinna być podobna

Mania
18-02-08, 19:15
Dzięki Ci kolego za podpowiedź.Hondzia jest niezagazowana,ale dowidziałem się że to może być zabrudzona przepustnica i się lekko dławi.

georgeandy
10-03-08, 12:50
hej! ja mam to samo co ty - ostatnio doszlo nawet do tego ze jak dojezdzalem do skrzyzowania, wysprzeglalem to tak z 3 razy mi obroty zafalowaly od samego dolu do 1500 i autko gaslo - wywalilo mi kilka bledow wtedy miedzy innymi 56 54 (czekam jak mi ktos odpowie co to sa za bledy w innym temacie)
co do zabrudzonej przepustnicy to owszem przeczyszczenie pomaga ale nie do konca - dalej obroty spadaja za nisko, na czasie zabiore sie do czyszczenia jeszcze krokowego moze cos pomoze.

jesli ktos ma inne porady chetnie poczytam

TeeS1975
10-03-08, 14:04
po pierwsze wyczyścić krokowy, IAT i przepustnicę
po drugie proponuję użyć opcji :szukaj:

MrUkAs
10-03-08, 14:07
Ja mam problemy z obrotami, ale tylko przy zapalaniu samochodu jak jest zimny. Przez 3-5 sekund chodzi na nizszych obrotach (niz powinna na ssaniu) po uplywie tych 3-5 sekund jest juz wszystko OK. Co to moze byc? Swiece?

tony72
10-03-08, 14:52
po pierwsze wyczyścić krokowy, IAT i przepustnicę
po drugie proponuję użyć opcji :szukaj:

:hinczyk: Taaa, było o tym w pyte i ciut ciut

Badman
11-03-08, 15:38
mam podobny problem, czy da rade pojeździć z tym kilka dni bo teraz nie mam czasu na czyszczenie ? nie ma obawy ze stanie i nie bedzie chciał odpalić ?

MrUkAs
11-03-08, 16:49
A na moj problem moze ktos odpowiedziec? Obawiam sie, ze jak tego nie ogarne to bedzie sie problem nasilal :(

skolopendra
11-03-08, 17:19
po uplywie tych 3-5 sekund jest juz wszystko OK.

daj sobie spokój, ja tu nie widzę problemu ;) jeszcze
wyczyszczenie krokowego na pewno nie zaszkodzi

MrUkAs
11-03-08, 17:45
Hm, ale chyba to nie jest normalne:) powinna zaraz po zapaleniu cykac ladnie...

ciacho83
11-03-08, 23:39
Tez tak miałem, pojechałem na regulacje zaworków i poprosiłem żeby przy okazji to sprawdzili. Okazało się że miałem delikatnie przestawiony zapłon, po ustawieniu wszystko jest jak należy.

Badman
15-03-08, 19:13
Miałem ten sam problem i dzisiaj wyczyściłem krokowy. Ogólnie jest to bardzo prosta operacja ale najwięcej roboty było przy odkręceniu jednej śrubki żeby ściągnąć dekiel z rurkami.
Przy okazji odkryłem rzecz która w pierwszej chwili mnie zmroziła a mianowicie nie dokręcone świece przez które uciekała kompresja :bicie: ale już wszystko zrobione i Hania znowu jeździ jak nowa :d

koide
22-03-08, 14:34
witam dzis przeczysciłem krokowy...odlonczylem aku na pare minut zalaczylem na jałowym i przez 43 min nie zalonczyl mi sie wentylator...czas zmusił mnie do jazdy i przelanczam na gaz silnik normlanie jedzie wraz z zamachowaniem i zrzuceniem na luz silnik zgasł przy nastepnej próbie zapalilem silnik zalonczylem gaz i od razu zgasł jakby wogole nie trzymal obrotów na gazie... nie wiecie co moze byc przyczyna/? brudna przepustnica ?? zły reset?? albo cos z gazem??? dodam tylko ze czyscilem krokowy gdyz gasł silnik na zimnym silniku na gazie jak bylo <0 stopni celcjusza

jazabek
18-04-08, 20:12
Witam!
Jeżeli obroty wariują ci tylko od razu po wysprzęgleniu biegu to silniczek krokowy jest ok. Jakby było z nim coś nie tak to by ci obroty falowały cały czas jakbyś miał wrzucone "na luz". Ja stawiam na aparat zapłonowy. W moim przypadku akurat padł moduł w aparacie. Pozdrawiam.

abarth81
24-04-08, 19:27
U mnie jest jeszcze inaczej, jak zapalam zimny silnik po nocy to jest ok łapie 1200-1300obr i tak pracuje w miare rozgrzewania obr spadają wiec ok, sama jazda tez ok przy wysprzeglaniu jak dojezdzam do krzyzówki czy jak pokrece na wysokich obrotach i puszcze gaz zawsze wraca do 800 obr, problem jest jak zgasze ciepłe auto i zapalam ponownie, obroty spadają do 600 po ułamki sek wracają do 800 i tak zostają bez zadnego falowania itp, dziwne bo wczesniej tego nie było, dzisiaj wymieniłem lambde na OEM hondy i zrobiłem reset cała procedure strojenia i jazdy, wracam pod garaz gasze auto, zapalam i to samo spada do 600 rosnie do 800 i tak zostaje.
Jest sens czyscic krokowy czy moze to cos innego bo ponoc krokowy odpowiada za wolne obroty i falowanie a u mnie nie faluje. :/

skolopendra
24-04-08, 19:29
za wolne obroty

czyli stabilne nie skaczące :)


Jest sens czyscic krokowy

jest

abarth81
24-04-08, 19:32
ale one nie skacza jedynie przy zpalaniu spadną i wróca do 800...
apropo krokowy to to małe badziewie z okrągła wtyczką z tyłu przepustnicy pztrząc od strony zderzaka przedniego (na czerwono)
http://img396.imageshack.us/img396/7687/silnik3th9yg3.th.jpg (http://img396.imageshack.us/my.php?image=silnik3th9yg3.jpg)

skolopendra
24-04-08, 19:39
nie wiem jak w a7 lecz jeszcze powinny dochodzić do niego dwa przewody chłodziwa

abarth81
24-04-08, 20:06
Badman moze ty podpowiesz masz d14a2 i podobnie przepustnice umieszczoną mi sie wydaje ze krokowy jest pod spodem pod ta sprezyną na którą załozona jest linka od gazu...

Badman
24-04-08, 20:42
Badman moze ty podpowiesz masz d14a2 i podobnie przepustnice umieszczoną mi sie wydaje ze krokowy jest pod spodem pod ta sprezyną na którą załozona jest linka od gazu...

Wysprzątałbyś sobie pod maską :aloha:
a tak poważnie to mam D14A2 ale u mnie jest inaczej i rzeczywiście muszą być dwie rureczki od chłodziwa i kabelki. Prosta sprawa - sprawdź czy masz dwie rurki w tym co zaznaczyłeś jeśli tak to będzie to krokowy. W środku jest uszczelka w kształcie okularów więc jak bedziesz rozbierał to uważaj na nią. Jest na forum manual jak to zrobić więc nie bedziesz mial najmniejszych problemów.

qba1983
24-04-08, 21:51
to co zaznaczyles na fotce to czujnik otwarcia przepustnicy.
w hondach jest montowany po drugiej stronie osi od linki gazu

przepustnice sa rozne w hondach i roznie jest montowany silniczek krokowy... czasem krokowy(tak jak u mnie) montowany jest na kolektorze ssacym nie na przepustnicy.

abarth81
25-04-08, 15:50
Wysprzątałbyś sobie pod maską
to nie moje auto(u mne nie ma takiego syfu) :d tylko fotke pozyczyłem bo podobnie przepustnica wyglada, krokowy juz znalazłem w manualu do d14a7 jest zaraz opd linka od przepustnicy.