Zobacz pełną wersję : Obroty.
Co to może być? Mam Civica 5d 1.4 i jak np.dojeżdżam do skrzyżowania i wysprzęglam to obroty mi spadają (tak jakby miała zgasnąć) i zaraz rosną.Na wolnych obrotach chodzi równo.Czego to może być przyczyna? Z góry dzięki.[/b]
DamianPietras
18-02-08, 18:58
a hondzie masz zagazowaną?
Generalnie to coś masz nie tak z układem dolotowym powietrza (pewnie jakis czujnik lub weżyk podcisnienia który być może jest w tym mdelu) który zadusza silnik zbyt dużą ilością powietrza w stosunku do paliwa
Miałem tak Passacie B3 z gazem ale to była Baaaaaaaaaaaaaaaaardzo prosta konstrukcja ale zasada chyba powinna być podobna
Dzięki Ci kolego za podpowiedź.Hondzia jest niezagazowana,ale dowidziałem się że to może być zabrudzona przepustnica i się lekko dławi.
georgeandy
10-03-08, 12:50
hej! ja mam to samo co ty - ostatnio doszlo nawet do tego ze jak dojezdzalem do skrzyzowania, wysprzeglalem to tak z 3 razy mi obroty zafalowaly od samego dolu do 1500 i autko gaslo - wywalilo mi kilka bledow wtedy miedzy innymi 56 54 (czekam jak mi ktos odpowie co to sa za bledy w innym temacie)
co do zabrudzonej przepustnicy to owszem przeczyszczenie pomaga ale nie do konca - dalej obroty spadaja za nisko, na czasie zabiore sie do czyszczenia jeszcze krokowego moze cos pomoze.
jesli ktos ma inne porady chetnie poczytam
po pierwsze wyczyścić krokowy, IAT i przepustnicę
po drugie proponuję użyć opcji :szukaj:
Ja mam problemy z obrotami, ale tylko przy zapalaniu samochodu jak jest zimny. Przez 3-5 sekund chodzi na nizszych obrotach (niz powinna na ssaniu) po uplywie tych 3-5 sekund jest juz wszystko OK. Co to moze byc? Swiece?
po pierwsze wyczyścić krokowy, IAT i przepustnicę
po drugie proponuję użyć opcji :szukaj:
:hinczyk: Taaa, było o tym w pyte i ciut ciut
mam podobny problem, czy da rade pojeździć z tym kilka dni bo teraz nie mam czasu na czyszczenie ? nie ma obawy ze stanie i nie bedzie chciał odpalić ?
A na moj problem moze ktos odpowiedziec? Obawiam sie, ze jak tego nie ogarne to bedzie sie problem nasilal :(
skolopendra
11-03-08, 17:19
po uplywie tych 3-5 sekund jest juz wszystko OK.
daj sobie spokój, ja tu nie widzę problemu ;) jeszcze
wyczyszczenie krokowego na pewno nie zaszkodzi
Hm, ale chyba to nie jest normalne:) powinna zaraz po zapaleniu cykac ladnie...
Tez tak miałem, pojechałem na regulacje zaworków i poprosiłem żeby przy okazji to sprawdzili. Okazało się że miałem delikatnie przestawiony zapłon, po ustawieniu wszystko jest jak należy.
Miałem ten sam problem i dzisiaj wyczyściłem krokowy. Ogólnie jest to bardzo prosta operacja ale najwięcej roboty było przy odkręceniu jednej śrubki żeby ściągnąć dekiel z rurkami.
Przy okazji odkryłem rzecz która w pierwszej chwili mnie zmroziła a mianowicie nie dokręcone świece przez które uciekała kompresja :bicie: ale już wszystko zrobione i Hania znowu jeździ jak nowa :d
witam dzis przeczysciłem krokowy...odlonczylem aku na pare minut zalaczylem na jałowym i przez 43 min nie zalonczyl mi sie wentylator...czas zmusił mnie do jazdy i przelanczam na gaz silnik normlanie jedzie wraz z zamachowaniem i zrzuceniem na luz silnik zgasł przy nastepnej próbie zapalilem silnik zalonczylem gaz i od razu zgasł jakby wogole nie trzymal obrotów na gazie... nie wiecie co moze byc przyczyna/? brudna przepustnica ?? zły reset?? albo cos z gazem??? dodam tylko ze czyscilem krokowy gdyz gasł silnik na zimnym silniku na gazie jak bylo <0 stopni celcjusza
Witam!
Jeżeli obroty wariują ci tylko od razu po wysprzęgleniu biegu to silniczek krokowy jest ok. Jakby było z nim coś nie tak to by ci obroty falowały cały czas jakbyś miał wrzucone "na luz". Ja stawiam na aparat zapłonowy. W moim przypadku akurat padł moduł w aparacie. Pozdrawiam.
U mnie jest jeszcze inaczej, jak zapalam zimny silnik po nocy to jest ok łapie 1200-1300obr i tak pracuje w miare rozgrzewania obr spadają wiec ok, sama jazda tez ok przy wysprzeglaniu jak dojezdzam do krzyzówki czy jak pokrece na wysokich obrotach i puszcze gaz zawsze wraca do 800 obr, problem jest jak zgasze ciepłe auto i zapalam ponownie, obroty spadają do 600 po ułamki sek wracają do 800 i tak zostają bez zadnego falowania itp, dziwne bo wczesniej tego nie było, dzisiaj wymieniłem lambde na OEM hondy i zrobiłem reset cała procedure strojenia i jazdy, wracam pod garaz gasze auto, zapalam i to samo spada do 600 rosnie do 800 i tak zostaje.
Jest sens czyscic krokowy czy moze to cos innego bo ponoc krokowy odpowiada za wolne obroty i falowanie a u mnie nie faluje. :/
skolopendra
24-04-08, 19:29
za wolne obroty
czyli stabilne nie skaczące :)
Jest sens czyscic krokowy
jest
ale one nie skacza jedynie przy zpalaniu spadną i wróca do 800...
apropo krokowy to to małe badziewie z okrągła wtyczką z tyłu przepustnicy pztrząc od strony zderzaka przedniego (na czerwono)
http://img396.imageshack.us/img396/7687/silnik3th9yg3.th.jpg (http://img396.imageshack.us/my.php?image=silnik3th9yg3.jpg)
skolopendra
24-04-08, 19:39
nie wiem jak w a7 lecz jeszcze powinny dochodzić do niego dwa przewody chłodziwa
Badman moze ty podpowiesz masz d14a2 i podobnie przepustnice umieszczoną mi sie wydaje ze krokowy jest pod spodem pod ta sprezyną na którą załozona jest linka od gazu...
Badman moze ty podpowiesz masz d14a2 i podobnie przepustnice umieszczoną mi sie wydaje ze krokowy jest pod spodem pod ta sprezyną na którą załozona jest linka od gazu...
Wysprzątałbyś sobie pod maską :aloha:
a tak poważnie to mam D14A2 ale u mnie jest inaczej i rzeczywiście muszą być dwie rureczki od chłodziwa i kabelki. Prosta sprawa - sprawdź czy masz dwie rurki w tym co zaznaczyłeś jeśli tak to będzie to krokowy. W środku jest uszczelka w kształcie okularów więc jak bedziesz rozbierał to uważaj na nią. Jest na forum manual jak to zrobić więc nie bedziesz mial najmniejszych problemów.
to co zaznaczyles na fotce to czujnik otwarcia przepustnicy.
w hondach jest montowany po drugiej stronie osi od linki gazu
przepustnice sa rozne w hondach i roznie jest montowany silniczek krokowy... czasem krokowy(tak jak u mnie) montowany jest na kolektorze ssacym nie na przepustnicy.
Wysprzątałbyś sobie pod maską
to nie moje auto(u mne nie ma takiego syfu) :d tylko fotke pozyczyłem bo podobnie przepustnica wyglada, krokowy juz znalazłem w manualu do d14a7 jest zaraz opd linka od przepustnicy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.