PDA

Zobacz pełną wersję : Kibel - power - rura.



ukman
18-02-08, 01:10
Pisze osobny temat bo jest to temat poswięcony kibel-rurze. Chodzi o to że chciałbym mieć w moim D16Y7 jak najlepszy dolot (dla mnie możliwy)

Generalnie chodzi mi o takie coś (kliknij tutaj) (http://home.comcast.net/~jeffdel/engine.jpg)

Ale mam pytanie:
Czy rura jest zamontowanaw to miejsce zaznaczone na obrazku niżej?
http://img138.imageshack.us/img138/6229/image114yu6.jpg (http://imageshack.us)


I co to są za wtyczki Na zdjęciu poniżej? Wiem że jedna z nich to miernik przepływu powietrza czy jakoś tak, ale nie wiem która to. Co z nimi zrobić przy montazu rury takiej jak na pierwszym linku? Bo ich tam nie widzę.
http://img138.imageshack.us/img138/2219/image113qh1.jpg (http://imageshack.us)


Zaprojektowałem taki dolot tanim kosztem:
http://img145.imageshack.us/img145/5963/80930998bt4.jpg (http://imageshack.us)


Bo to czarne plastikowe pudełko nad samym silnikiem to seryjny filtr, tak? W takim razie nie widzę sensu montazu takiej rury jak zaznaczyłem na zdjęciu niżej:
http://img138.imageshack.us/img138/3822/d16y7co5jh3.jpg (http://imageshack.us)

No to tyle moich pytań. Prosze was o jasne odpowiedzi bo jeszcze tak baaardzo to na tym się nie znam. Troszkę się narobiłem przy tym temacie (żeby naświetlić wam moje pytania jak naj jaśniej :) ) mam nadzieje że ktoś mi pomoże.
Pozdro

Paco
18-02-08, 08:12
ta kostka po prawej stronie to czujnik temp powietrza (ta jakby na dluzszym boku prostokata)-przynajmniej w d14a4

Wally
18-02-08, 08:27
Niby jestes od roku na forum ale chyba wogole nic nie czytales.

A wiec:

Czy rura jest zamontowanaw to miejsce zaznaczone na obrazku niżej?

Odp. TAK


I co to są za wtyczki Na zdjęciu poniżej?

Odp. Od prawej: odma oraz czujnik cisnienia czy tam temp. powietrza.


Wiem że jedna z nich to miernik przepływu powietrza czy jakoś tak, ale nie wiem która to

Odp. Bzdura, nasze Hondy nie maja przeplywomierza


Co z nimi zrobić przy montazu rury takiej jak na pierwszym linku?

Odp. zamontowac do kibelrury


Bo ich tam nie widzę.

Odp. Slabo patrzysz, odma podlaczona jest i widac ja jak wol na zalaczonym przez Ciebie zdjeciu (czarna rurka ok 15cm za kolankiem). Drugi czujnik jest zapewne tez zamontowany tyle ze po drugiej stronie rury, tak jest latwiej bo te kabelki sa dosc krotkie.


Zaprojektowałem taki dolot tanim kosztem:

Odp. cool, z czego robisz ??


Bo to czarne plastikowe pudełko nad samym silnikiem to seryjny filtr, tak?

Odp. TAK


Troszkę się narobiłem przy tym temacie (żeby naświetlić wam moje pytania jak naj jaśniej ) mam nadzieje że ktoś mi pomoże.

Odp. Nie kumam, pokazujesz najpierw zdjecie z dolotem rozpoczynajacym sie od przepustnicy, pozniej wlasny rysunek z identycznym rozwiazaniem a potem pytasz czy wymiana samej rury doprowadzajacej powietrze do seryjnego filtra ma sens - moim zdaniem NIE MA.

Albo zostan przy serii ew. wloz sobie kladke k&n (praktyczne i sensowne rozwiazanie) albo wywal wszystko od przepustnicy az do rezonatora (tez go wywal) i zaloz dolot z dobrym stozkiem.

sylipp
18-02-08, 11:03
Ja miałem wcześniej zrobiony dolot do D14A3 (praktycznie taki sam jak w D16Y7) po wywaleniu wszystkich elementów do samej przepustnicy i zrobione było to z PCV (Rynna konkretnie) i do tego obłożone ekranem termoizolacyjnym. Główne kolanko było z dwóch elementów (2 kolanka 60 stopni odpowiednio względem siebie złożone) i później prosta rura i stożek za lampą. Całkowity koszt to jakieś 100 zł (2 kolanka, rura, zaciski, ekran, taśma klejąca i inne drobne elementy) Poglądowe foty:
Tak jest wpięty czyjnik temperatury powietrza i odma (chociaż lepiej założyć na nią filterek i jej nie wpinać do dolotu)
http://images20.fotosik.pl/342/7614f747194935c2m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7614f747194935c2.html)
http://images21.fotosik.pl/287/7ac02e973eedd3efm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7ac02e973eedd3ef.html)
http://images20.fotosik.pl/342/482fd28e2b44b975m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/482fd28e2b44b975.html)
http://images21.fotosik.pl/287/fbb64e88955d7bb8m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fbb64e88955d7bb8.html)

ukman
18-02-08, 14:29
He he... No i gitara! Wielkie dzięki Wally i Sylipp. Mój tani projekt jest z tego co zwykle... z kibel rury! Zabieram się za to!

Mam zamiar jeszcze zrobić doprowadzenie zimnego powietrza spod zderzaka (również home-made) Jeszcze nie wiem jak ale coś pokombinuje/

Tylko jeszcze pytanko - Po co się montuje stozek w takim... pudełku... mam na myśli że nie którzy je tak obudowują ściankami jak sylipp na fotkach wyżej?

sylipp
18-02-08, 17:46
Po to żeby nie łykał ciepłego powietrza z komory silnika. Teraz mam szczelnie zabudowany stożek i pod nim otwór w nadwoziu (taki jaki jest seryjnie w EK3 i EK4) doprowadzający powietrze ze zderzaka. Polecam :aloha:

Wally
18-02-08, 18:18
i pod nim otwór w nadwoziu (taki jaki jest seryjnie w EK3 i EK4)

A skad w EJ9 masz taki otwor ?? wywierciles w podluznicy ??

sylipp
18-02-08, 18:33
i pod nim otwór w nadwoziu (taki jaki jest seryjnie w EK3 i EK4)

A skad w EJ9 masz taki otwor ?? wywierciles w podluznicy ??
Obok podłużnicyw miejscu do tego przeznaczonym . To z resztą było przy okazji naprawy powypadkowej prawego rogu auta. W miejscu gdzie powinien iść przewód rezonatora powietrza (w EK3 i EK4) jest (w EJ9) przetłoczenie blachy (coś na wzór tego z lewej strony na zbiorniczek spryskiwacza) i tam został on usunięty - wywiercony otwór o średnicy ok 80mm. Przez nie go wpada powietrze bezpośrednio na stożek ze zderzaka. W niczym to nie osłabia konstrukcji nadwozia (Z resztą w EK3 i EK4 też tak jest, a montowane są tam mocniejsze motory), a pozwala na w miarę proste i bezproblemowe doprowadzenie powietrza do stożka !!

dymek
18-02-08, 19:36
Dokładnie - u mnie też przewierciłem dzięki czemu powietrze ze zderzaka wpada w okolice stożka

ygor
19-02-08, 16:20
sylipp, a jak rozwiazales uszczelnienie polaczenia rury z przepustnica ? i jaka srednica rury ?

Wally
19-02-08, 17:00
sylipp, a jak rozwiazales uszczelnienie polaczenia rury z przepustnica ? i jaka srednica rury ?

To moze banalne ale idealnie pasuje kolenko z castoramy a za uszczelnie robi standardowa uszczelka ktora standardowo uszczelnia puche z filtrem w D14A3/4

sylipp
19-02-08, 23:43
sylipp, a jak rozwiazales uszczelnienie polaczenia rury z przepustnica ? i jaka srednica rury ?

To moze banalne ale idealnie pasuje kolenko z castoramy a za uszczelnie robi standardowa uszczelka ktora standardowo uszczelnia puche z filtrem w D14A3/4
Doookładnie tak. I do tego niweluje krawędź między rurą i stożkiem - tak, że powietrze nie napotyka oporu czołowego na wejściu do przepustnicy. Średnica rury to 75mm (wewnętrzna)

agent_lol
26-02-08, 20:19
ja robiłem na łącznikach z fauverta firmy jacky średnica 65mm ( z tego co pamiętam po 20 pare zeta za sztuke) i kibelrury pcv średnica 75 mm . łączniki atakujesz opalarką albo wrzucasz do wrzącej wody i na siłe da rade wepchać o 10 mm szerszą rurke . potem tylko wiercisz miejsca na czujnik temp piwietrza ( chociaż można niby kupić takie specjalne cuś z miejscem na czujnik) ; ja np zamontowałem go klejem na ciepło. i wygląda to mniejwięcej tak http://img181.imageshack.us/my.php?image=obraz002xo9.jpg

Wally
26-02-08, 20:35
agent_lol, ladnie toto wyglada ale widze ze masz filtr Jacky prawda ?? Mialem takie rozwiazanie - uwazaj bo te filtry nie sa zbyt fajowe - maja naprawde spoooore oczka - zebys nie zapaskudzil sobie serducha :)

agent_lol
26-02-08, 20:52
Wally, tak to jacky, wiem że nie są fajne ale na szybkości chciałem montować rozpórke także musiałem coś kupić a ten był pod ręką. Siedziałem z 30 minut w sklepie i wybierałem ten najbardziej "optymalny" tzn żeby nie wystalały od środka druty i nie było większych szczelinek bo w większości oglądanych były jakieś sterczące druciki od środka i jakiś śmieszny biały nalot koło gumy do montażu (jakby zaschnięte mydło albo coś a tym stylu i to się łatwo kruszyło), ale co wymagać od filtra za 40 zeta :P

Xploid
26-02-08, 21:08
podepnę się... Gdzie znajde posta na temat dolotu w gaźnikowcach?? (D13B2...)

NFS
27-02-08, 15:18
Xploid,

do d13 tylko wkładka K&N w oryginalna puche.

-------

tak czytam i czytam o tych wszystkich montazach i widze ze wiekszosc pakuje stozek i spoczywa na laurach podniecajac sie ze cif zdobył góry mocy.

prawda jest taka ze stozek zasysajacy ciepłe powietrze zwłaszcza w gorace dni wiecej wam zabierze niz doda :)

a moze by tak zadbac o separacje od komory silnika? he? 90% ludzi o tym zapomina.

Wally
27-02-08, 15:25
prawda jest taka ze stozek zasysajacy ciepłe powietrze zwłaszcza w gorace dni wiecej wam zabierze niz doda

a moze by tak zadbac o separacje od komory silnika?


No tak tylko zapominasz ze w gorace dni ZAWSZE jest goraco np. w lecie, w komorze silnika od 10tej do 19stej panuje upal, nawet jadac w trasie. Jedyne co mozna zrobic to umiescic stozek gdzies w nadkolu lub go ukryc poza komora silnika (ew. w zamknietej puszcze tak jak to pokazywal np. LCFR)

kenny
27-02-08, 15:32
CAI daje radę :)

NFS
27-02-08, 15:40
Wally,

umieszczenie poza komora silnika lub w puszce jak Lcfr to własnie forma separacji o ktorej napisałem. IMO bez sensu jest pakowac sie w dolot ze stozkiem jak nie ma sie zamiaru ODRAZU odseparowac go od gorąca. To sie mija z celem(chyba ze dla kogos celem jest sam dzwiek).

Wally
27-02-08, 16:56
NFS, sure, tylko ze wiekszosc z "nas" robi po prostu kawalek blachy zeby odseparowac stozek - moim zdaniem to jest bez sensu, albo CAI tak jak pisze kenny, albo ew. zamknieta pucha, najlepiej jak najdalej od cieplej komory silnika... ale w granicach rozsadku :)

zumek
27-02-08, 19:13
czy to prawda ze w D15B7 im dluzsza rura dolotowa tym lepiej?(do samej lampy) oczywiscie nie mowie tu o CAI

skolopendra
27-02-08, 19:22
czy to prawda ze w D15B7 im dluzsza rura dolotowa tym lepiej?

takie rzeczy wychodzą dopiero na hamowni ,ale założyć można że hondy lubią jednak dłuższe doloty

zumek
27-02-08, 20:39
czy to prawda ze w D15B7 im dluzsza rura dolotowa tym lepiej?

takie rzeczy wychodzą dopiero na hamowni ,ale założyć można że hondy lubią jednak dłuższe doloty
dzieki:)

Ocin
08-03-08, 15:18
wtrące sie w rozmowe:) po ostatniej wizycie w TuningJedrasik na hamowni, chodziło mi po głowie wszystko co mi powiedzieli wzgledem dolotów. Pokazali filtere w obudowe z carbonu dobrze odseparowany od komory z mozliowscia podlaczenia rurki doprowadzającej zimne powietrze. A wiec duzo nie myslac, wymyślilem własne rozwiązanie, o wiele tańsze niz oglądany zestaw (900zł). Moj projekt kosztował okolo 70 złoty i dał przyrost mocy 7.8 konia, potwierdzonego na hamowni, wiec wyniki według mnie bardzo dobry

Oczywiście nie jest to jakies profesjonalne wykonanie ale działa :) wiem ze sa opinie w stylu ze TYLKO makrowe doloty cos daja i PCV rurka to śmieć, moze i owszem ale nie wszystkich stać na drogie rozwiązania... to wedlug mnie jest dobra alternatywa dla osob z nizszym funduszem :)

http://img398.imageshack.us/img398/8897/dsc05448sk7.th.jpg (http://img398.imageshack.us/my.php?image=dsc05448sk7.jpg) http://img398.imageshack.us/img398/8913/dsc05451cy6.th.jpg (http://img398.imageshack.us/my.php?image=dsc05451cy6.jpg) http://img398.imageshack.us/img398/2774/dsc05450nb9.th.jpg (http://img398.imageshack.us/my.php?image=dsc05450nb9.jpg)