Zobacz pełną wersję : Koszty utrzymania B vs D seria
Jestem już prawie zdecydowany żeby jechać, i jeśli będzie tego warty kupić civica VTI B18C4.
Tylko trapi mnie jedna kwestia - jakie są koszty utrzymania tego auta (pomijając tak oczywistą rzecz jak spalanie)?
Wiem że jak kupię zabiedzony egzemplarz to pójdę z torbami, pytam o normalną eksploatację. Nie zamierzam pastwić się nad tym samochodem i tylko od czasu do czasu przycisnąć.
Co się psuje / jest drogie / trudne do kupienia w porównaniu np. do D16Y2 /y8 /z7 ?
Skrzynie sa sporo drozsze niz w D.
Przeguby wewnetrzne nie tak latwo dostac, ale mozna zamowic.
Sprzeglo troche drozsze, nie sa to na tyle duze roznice zeby rezeygnowac z B
Droższe są tez aparaty zapłonowe, a te lubią się psuć.
No i największy ból jest w przypadku ewentualnego remontu silnika - koszty są wtedy znacznie większe niż w przypadku D-serii.
Znajomy fanatyk 4g uświadamiał mnie że remont silnika b serii jest drogi, dlatego największą uwagę skupię na nim. Druga sprawa to blacharka - czy znalezienie budy wolnej od korozji to szukanie igły w stogu siana? Mam na oku jeden egzemplarz tu i tam obtarty/przerysowany, ruda bierze od dołu drzwi kierowcy, tylne nadkola nigdy nie robione i zdrowe, coś delikatnie wychodzi z jednej strony na progu. Ponadto do nabicia ma być klima i cukierki z tyłu w zawiasie, poza tym tzw. igła :cool:
Droższe są tez aparaty zapłonowe, a te lubią się psuć.
x2 :]
rdza to tam mały pikuś. Jak odpowiednio wcześnie zacznie się walkę z nią. Zawsze mówię tak, że jeżeli jest jeszcze do czego spawać, to rdzy nie ma dużo :) Popatrz na tylne nadkola, progi i oczywiście podwozie. Co do nadkoli, reparaturek jest bardzo dużo :)
Tylne cukierki to niestety bolączka angielek. Zawsze się sypią, nie ważne czy VTi i najzwyklejsze MA8, czy MB2
Moze sie ktos wypowiedziec jak wyglada spalanie b serii?
Moze sie ktos wypowiedziec jak wyglada spalanie b serii?
Nie wiem czy ktoś z nas próbował spalić silnik...
Tak serio co do przegubów to wystarczy mieć ilość zębów i są dostępne od ręki (NKN,Pascala mogę łatwić na jutro xD)
Remont motorowni nie wiem w czym jest AŻ tak bardzo drogi. Ceny różnią się ale wielkiej tragedii nie ma. Jedyny mankament to grzebanie przy skrzyniach, jest to droga zabawa ;)
W normalnej ekspoatacji nie ma ogromnych roznic cenowych, jedynie jakbys chcial bawic sie w tuning motorowni to b jest sporo drozsze.
Nie wiem czy ktoś z nas próbował spalić silnik...
Tak serio co do przegubów to wystarczy mieć ilość zębów i są dostępne od ręki (NKN,Pascala mogę łatwić na jutro xD)
Remont motorowni nie wiem w czym jest AŻ tak bardzo drogi. Ceny różnią się ale wielkiej tragedii nie ma. Jedyny mankament to grzebanie przy skrzyniach, jest to droga zabawa ;)
Kolega, jak widzę, na lpg lata, więc może i lepiej, że o spalaniu nie mówi.
Sam jestem ciekaw ile takie autko bierze.
marcinkovsky
03-09-13, 17:32
Koszt utrzymania Bserii jest o niewiele wyższy aniżeli Dserii. Natomiast koszt tuningu Bserii jest zauważalnie wyższy.
Spalanie Bserii, w miescie ok 9 litrów, Dserii 7-8.
Myśle, że dzwięk, osiągi, a przede wszystkim dohc vtec rekompensują minimalnie wyższy apetyt na paliwo.
przeguby wewnetrzne trudno dostepen, poloski drogie, lapa tylnia :)))) do 6genow, skrzynie, elektryka osprzetu do b seri , reszta ceny podobne do d
Sam jestem ciekaw ile takie autko bierze.
Na benzynie jeździłem ponad rok. Palił mi wtedy różnie zależy od stylu jazdy itp. Średnio 9litrów, Minimalnie chyba było coś koło 8 (meczarnia) maksymalne spalanie wyszło coś koło 12-13l pb
Lpg trzeba dodać 1-1,5litra.
Kolega, jak widzę, na lpg lata, więc może i lepiej, że o spalaniu nie mówi.
To taka dygresja w moją stronę że podtlenek czy boisz się wyników ^^?
Na benzynie jeździłem ponad rok. Palił mi wtedy różnie zależy od stylu jazdy itp. Średnio 9litrów, Minimalnie chyba było coś koło 8 (meczarnia) maksymalne spalanie wyszło coś koło 12-13l pb
Lpg trzeba dodać 1-1,5litra.
To taka dygresja w moją stronę że podtlenek czy boisz się wyników ^^?
Minimalnie 8 to dość sporo jak na daily car.
Od święta dobry wynik :D
Dygresja w Twoją stronę, bo kolega zwyczajnie zapytał o spalanie, a mogłeś mu od razu napisać.
Lpg jest fajne, ale zależy w czym.
Tak serio co do przegubów to wystarczy mieć ilość zębów i są dostępne od ręki (NKN,Pascala mogę łatwić na jutro xD)
Jakie są ceny? Mam na oku też drugiego VTI w którym właśnie klęknął przegub, tylko nie pamiętam który.
Zewnętrzny NKN od reki za 160zł. Wewnetrzny musiał bym spytać brata, robił na zamówienie.
Minimalnie 8 to dość sporo jak na daily car.
Od święta dobry wynik
Widzę że jeździsz d14 więc skąd wiesz ile pali b seria? Z opowiadań ludzi z forum? Osiągnąć 7litrów da rade ale nie jara mnie jazda 80-90km
Pozdro
Czytasz czasem co piszesz, czy za ciasne majteczki?
Czytasz czasem co piszesz, czy za ciasne majteczki?
Proszę rozwiń swoja wypowiedź
Proszę rozwiń swoja wypowiedź
Nie umiem prościej, każdy z odrobiną galarety pod czaszką prawidłowo to zinterpretuje.
Dwie osoby zapytały o spalanie, na początku napisałeś całkiem z dupy, dopiero potem, cytuję, "Na benzynie jeździłem ponad rok. Palił mi wtedy różnie zależy od stylu jazdy itp. Średnio 9litrów, Minimalnie chyba było coś koło 8 (meczarnia) maksymalne spalanie wyszło coś koło 12-13l pb
Lpg trzeba dodać 1-1,5litra."
Stwierdzam, <****a, te minimalne 8 to dość sporo jak na codzienną jazdę, ale jak do kościoła, to całkiem nieźle>.
Pytasz: "Widzę że jeździsz d14 więc skąd wiesz ile pali b seria?"
Stary, bo właśnie mi powiedziałeś?! Bo z forum wyczytałem?!
No i to - "Osiągnąć 7litrów da rade ale nie jara mnie jazda 80-90km "
To ile w końcu?
Poświęciłem te trzy minuty, mam nadzieję, że teraz będziesz miał nad czym pomyśleć.
Jednak dalej twierdze, że moje pytanie jest na miejscu. Napisałem ile MI pali auto i że da rade zejść do 7litrów. Tylko po co mam sie męczyć w\w prędkościami i później jarać na forum że moje Be18 spaliło 7litrów?
Poświeciłem moje 30sekund mam nadzieje, że następnym razem skumasz o co chodzi... Ewentualnie pisz ile pali w danych prędkościach.
100-120 nie ma opcji w mieszanym cyklu żeby komuś spalił 7-8litrów.
Ja się tak czasem zastanawiam, ile tak na prawdę ludzie by chcieli palić takimi autami, najlepiej chyba 4 litry?.
9-10 to i tak znośna norma, ja swoim d14 niegdyś spalałem ok 8-9 litrów w mieście, więc taki wynik jak na b serię jest bardzo fajny. Swoją drogą ciężko to ocenić bo każdy ma inne warunki jazdy po mieście/w trasie etc, więc zawsze odpowiedzi będą niejednoznaczne. Więc MM63 nie pozostaje nic innego jak sprawdzić to w swoich warunkach i wtedy porównywać. A tak osobiście kończę u siebie wkładać h22 i szczerze powiedziawszy czasem mnie śmieszy jak ktoś piszę, że pali ok 9 litrów. Dlaczego? Ponieważ 2.2 litra mimo wszystko musi swoje wciągnąć, jak się robi takie swapy to raczej nie powinno się nastawiać na małe spalania a raczej przeciwnie, warto nastawić się na wyższe wartości a następnie mile się zaskoczyć, że pali mniej. Choć jeżeli chodzi o mnie to wisi mi to ile będzie palił bo robię auto na letnie pojeżdżawki bo na co dzień jeżdżę autem w gazie. Moje zdanie jest takie, że jeżeli chce się jeździć tanio to nie jest to problem, wystarczy mieć mniejszy silnik z lpg lub np: diesla. A jeżeli wkłada się b, h, f, k serie to raczej nie ma co podchodzić z nastawieniem na niski spalanie. Przykładem jest mój znajomy, który słyszał, czytał i w ogóle Bóg wie co jeszcze, że jego coupe po swapie na b16 będzie paliło w mieście 8. I co? Po roku auto poszło do żyda, bo jednak paliło w mieście 11. Nie rozumiem takiego sensu myślenia. Bez urazy, bo nie piszę tego do żadnej konkretnej osoby a do ogólnej przesłanki osób, które chcą się bawić w różne swapy czy modyfikację silnika i oczekują, że auto będzie paliło jak Tico w gazie.
Ja się tak czasem zastanawiam, ile tak na prawdę ludzie by chcieli palić takimi autami, najlepiej chyba 4 litry?.
No jak nie, jak tak? :D
Ja myślę pod kątem posiadania jednego samochodu. Dla mnie minimum 8, to jest sporo, moje D14, które przecież nie jest superekonomiczne, bierze 6-8.
Co innego, gdy ma się dwa samochody - wtedy po prostu się tankuje, gdy zamiga kontrolka.
sacrosaint
03-09-13, 20:47
Moje b18c4+s80 w mieście 11-12 (raczej dynamicznie), raz udało się zejść do 9, ale taka jazda jest bez sensu.. szybka trasa 7-8.
Przy miejskich szaleństwach jest wir w baku :) jeśli spalanie jest istotne, to nie polecam :D
W sumie z s9b palił tyle samo, bo więcej redukcji było
Pytam o spalanie bo chodzi po glowie b seria, (ne nie chce jej palic ;d),ale teraz przy dynamicznej jezdzie(d15z3 niestety trzeba czeste redukcje) pali mi max 6,5 litra, jak spalanie skoczy do 11-12 to m sie do pracy nie bedzie oplacalo jezdzic-a idzie spotkac opinie ze b 16/18 spala 8 litrow bo mniej go deptasz... wiec przy okazji takiego tematu chcialem sie poprostu dowiedziec .
Pytam o spalanie bo chodzi po glowie b seria, (ne nie chce jej palic ;d),ale teraz przy dynamicznej jezdzie(d15z3 niestety trzeba czeste redukcje) pali mi max 6,5 litra, jak spalanie skoczy do 11-12 to m sie do pracy nie bedzie oplacalo jezdzic-a idzie spotkac opinie ze b 16/18 spala 8 litrow [U]bo mniej go deptasz... wiec przy okazji takiego tematu chcialem sie poprostu dowiedziec .
To nie diesel :D
Spalania zazdroszczę, ale w końcu eco.
W morde jeża, Panowie! Każdy ma inny rozmiar buta i inne spalanie, miało być o wszystkim oprócz kwestii paliwożerności :< MM63 wciąż czekam na info po ile są te przeguby
sacrosaint
04-09-13, 06:41
To może półosie: używki d ok 300 za obydwie, b 900-1000. Oczywiście za dobry stan.
u mnie trasa b16a2 = 6.7 litra (przy predkosci ok 100-115)
miasto bardzo duzo krotkich odcinkow ok 10-11l
Siema nie ma tragedii jeśli chodzi o koszta części, zależy jaki masz dostęp i gdzie kupujesz rozbieżności w cenie potrafią być spore, ja właśnie jestem na etapie wymiany przegubu wewnętrznego( strona lewa przy podporze półosi ) zamienniki ciężko dostępne,mi chłopaki z Haparts zaproponowali eksperyment, przypuszczają, że przegub który jest do CRV( b20 ) oraz integry dc2 będzie pasował do mb6, będę to sprawdzał niedługo, koszt ok 300pln, oem ok 800/900 pln, natomiast tak jak koledzy wcześniej pisali, poduszki silnika, skrzynia, półośki przeguby ( napęd ) to jest trochę droższe niż w d serii, i niektóre z tych części mają ograniczony dostęp w zamiennikach.
Panowie z tym spalaniem to ja rozwieje wszystkie wątpilwości D serii - a mianowicie nieurywającym dupy D14Z4. W zime przy normalnej jeździe na krótkich odcinkach (5km w jedną) brał ponad 10 litrów nawet w duże mrozy. Poniżej 9 litrów nie było co się starać. W mieście 100 % 8,5 litra w lato, mieszany (12 km traska 90 km/h - 120 km/h + miasto około 10 km) - wyszło 7,38/100. D16 myślę, że będzie podobnie lub nawet mniej ; )
Wiesz, to mi spalanie zima miedzy d13 a b18 sie nie zmienilo: tu i tu potrafi lyknac 11 w miescie, glownie na dojazdach do pracy.
Trzeba sie liczyc z tym ze dyche spali i tyle. Moze i nie trzeba tyle deptac zeby jechac tak jak slabszym silnikiem, ale nie po to swapujesz na mocniejszy silnik zeby pozniej uprawiac eco driving.
Wracajac do przegubow, jak ja szukalem przegubu wewnetrzego to znalazlem jakis zamiennik za 250 o ile pamietam.
Mierzone ostatnio. D14A5 z walkiem od D16Y7. Jazda dynamiczna w mieście + Warszawskie korki wyszło 8,3l/100km. Myślałem że będzie więcej. Przy spokojnej nie wiem bo nie potrafię tak jeździć :P
Panowie ale kolega napisał, że nie interesuje go temat spalania dajcie już spokój:) Ogólnie warto, bo nie ma takiej kolosalnej różnicy, a przyjemność z jazdy....hmm
Średnia roczna to około 9l. Nie ma co porównywać do d15z3 który jest najbardziej ekonomiczny w tej budzie :). Poza tym to technologia lat 90tych więc spalanie przy tej mocy na tamte lata jest naprawdę ok. Ja na benie zrobiłem ponad 70tys i coraz bardziej zastanawiam się nad gazem. Człowiek się naoglada reklam gdzie aktualnie jest moda na małe silniki z turbo które naprawdę mało palą o oczekuje tego samego od bserii. Jak chcesz jeździć tanio to kup sobie lupo 3l ;)
moje mb6 pali 9 litrów po mieście z jazdą do 4 tys obrotów. w trasie byłem raz i wyszło mi 8 litrów przy średniej prędkości 120-140. Z mojego doświadczenia wynika że jest problem z cześciami gdyż panuje bałagan w katalogach. I z ciekawostek np. klocki od preludy IV 2.2 v-tec pasują p&p
bartek1706
06-09-13, 10:35
Co do przegubów wewnętrznych. Jak dla mnie to są dostępne i na prawą i lewą stronę. 140 zł brutto firma Pascal więc nie przesadzajcie ;)
Co do przegubów wewnętrznych. Jak dla mnie to są dostępne i na prawą i lewą stronę. 140 zł brutto firma Pascal więc nie przesadzajcie ;)
I tak co miesiąc :D?
bartek1706
06-09-13, 16:16
Co do jakości to fakt, nie wiem, nie sprawdzałem, B-serii nie miałem. Ale jeśli chodzi o dostępność.. :)
Ale tu jest mowa, ze ciezko dostac przeguby wewnetrzne do B-serii wlasnie. Do D zaden problem;)
bartek1706
06-09-13, 21:57
Wiem, a te o których mówiłem są do B.
Sent from my iPhone using Tapatalk
moje mb6 pali 9 litrów po mieście z jazdą do 4 tys obrotów. w trasie byłem raz i wyszło mi 8 litrów przy średniej prędkości 120-140. Z mojego doświadczenia wynika że jest problem z cześciami gdyż panuje bałagan w katalogach. I z ciekawostek np. klocki od preludy IV 2.2 v-tec pasują p&p
gratuluje spalania:) Moje B18C nie zejdzie za nic ponizej 10l chociażbym na wolnych obrotach jechał;d Co do części tak jak ktoś napisał wcześniej-> czasem jest problem ze znalezieniem czegoś ale raczej się udaje, a radość jaką daje B' jest nieopisana;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.