Zobacz pełną wersję : 4-2-1 w D15z6 (spalanie jak w czołgu) co robić???
rafnexster
17-02-08, 18:23
jakiś tydzień temu cieszyłem się z 4-2-1 który Hani zafundowałem... :( niestety po jakimś czasie zauważyłem że ogromnie wzrosło spalanie... :( Zaczołem po kolei wymieniać wszystkie podstawowe żeczy odpowiedzialne za tą przemiane i mam już szczeże dosyć (wymieniłem filtr paliwa , powietrza , przewody, świece ,krokowy wyczyszczony,samodiagnostyka zero błędów, zrobiony RESET i nauczanie itp,) nic nie pomogło .... :( Hania po tych zabiegach i tak wciąga około 13-litrów (przedtem było 8-litrów) co i tak uwarzałem za przesade biorąc pod uwagę (prawie legendarny pod względem ekonomi silnik D15Z6)... ale to co jest teraz to już przekracza wszelkie granice :( Niwiem co już wymienić ( została chyba tylko sonda ale czy to napewno jej wina ???? zaczynam już lekko panikować :/
( została chyba tylko sonda ale czy to napewno jej wina ?? ?? zaczynam już lekko panikować :/
ja odrazu stawial bym wlasnie na sonde...
a przy kolektorze 4-2-1 spalanie moze ejszcze wzrosnac, ale nie do przesady
rafnexster
17-02-08, 18:46
jeżeli to sonda ( to jaką kupić ?) na stronce Ngk pokazuje mi że mam 4-przewody ( a naprawdę jest jeden :( Nie wiem o co tu chodzi? Wystarczy jakaś uniwrsalna (Bosch,Denso czy Ngk ) czy lepsza będzię dedykowana ?
z jednym przewodem? nie powinna tam siedzieć szerokopasmowa sonda z 5 chyba kablami?
pewnie masz wymienioną na jakieś uniwersalne "gówno" a z drugiej strony kostki sondy ile jest kabli?
rafnexster
17-02-08, 19:09
teraz to już sam niewiem ile powinno być tych kabli :( z sądy wychodzi jeden a kostka ma też tylko jeden PIN i nie wyglada mi żeby była jakas kombinowana :speszony: ) zresztą poprzedni właściciel(własciwie to płeć żeńska) ;) jest mi dobrze znany i zarzeka się aby coklwiek tam przerabiał :speszony:
w d15z6 jest jednoprzewodowa(dodam ze w rzekomo takim sammym silniku d15z8 jest 4 zylowa)
Tez mam 1 przewodowa w d15z6. To na bank bedzie sonda. Nie udezyles nia w cos jak ja przekrecales z jednego kolektora do drugiego? Nie spadla Ci? Mozesz kupic zamiennik, podobno dzialaja rowniez z d15z6.
Mi też spalanie wzrosło po założeniu 4-2-1,ale o średnio 2l. więcej.
Sonda jest na pewno 1-przewodowa. Może przy wymianie kolektora ktoś uszkodził sondę.
jeżeli to sonda ( to jaką kupić ?) na stronce Ngk pokazuje mi że mam 4-przewody ( a naprawdę jest jeden :( Nie wiem o co tu chodzi? Wystarczy jakaś uniwrsalna (Bosch,Denso czy Ngk ) czy lepsza będzię dedykowana ?
Jest jedno przewodowa ,ja załozyłem orginał opla :d ( miałem akurat w dobrej cenie ) i smiga az miło . Myśle że jaką nie załozysz będzie ok byle nie jakis bubel z alegro bo sporo tego tam :/
mi też zaczął palić więcej na 421 :) to chyba normalna reakcja...
michalm320
17-02-08, 20:30
Ja też myślę że to wina sondy. Ale z tym spalaniem to mnie zaskoczyliście. Szczerze powiedziawszy to nie za bardzo rozumiem dlaczego więcej pali silnik, przecież ma lżej bo nie ma kata i że z każdego cylindra osobno spaliny uciekają. No chyba że sie bardziej wciska bo lepiej auto przyspiesza :d
może zmieniłeś technikę jazdy a nawet o tym nie wiesz bo wmawiasz sobie ze powinien być bardziej szypszy(taka podświadomość rozumiesz :d
ale przy tym silniku nawet po drastycznej zmianie stylu jazdy nie powinno spalanie przekroczyc 10l nigdy.Sonda uległa pewnie uszkodzeniu przy okazji wymiany kolektora
michalm320
17-02-08, 23:36
może zmieniłeś technikę jazdy a nawet o tym nie wiesz bo wmawiasz sobie ze powinien być bardziej szypszy(taka podświadomość rozumiesz
Myślę ze to jest główna przyczyna wyższego spalania. W mojej najwyższe spalanie jakie zarejestrowałem to było około 9 litrów na setkę ale to podczas pałowania.
może zmieniłeś technikę jazdy a nawet o tym nie wiesz bo wmawiasz sobie ze powinien być bardziej szypszy(taka podświadomość rozumiesz
Myślę ze to jest główna przyczyna wyższego spalania. W mojej najwyższe spalanie jakie zarejestrowałem to było około 9 litrów na setkę ale to podczas pałowania.
Właśnie że nie, po dwóch miesiącach jeżdżenia z 4-2-1, ochłonąłem :d z ciężkiej nogi, specjalnie wyjechałem dwa zbiorniki paliwa jeżdżąc "normalnie", i spalanie nadal było wyższe niż z seryjnym kolektorem.
Może przyczyna leży w innym umiejscowieniu sondy- w seryjnym kolektorze wskazania brała z łączenia się wszystkich czterech rur, natomiast w 421 tylko z jednej. Może wpływa to na odczyty sondy, która zmienia mieszankę :spie:
rafnexster
18-02-08, 08:10
co do stylu jaxdy to napewno się nieco zmienił(wiadomo że dopiero po wyrzej 4000rpm) z Hani wydobywa się miły dla ucha metaliczny dźwięk ;) Ale mimo lekkiego pałowania to spalanie jest i tak za duże :( ... no nic . Wymienie sonde i zobacze czy jest jakaś poprawa>>> . Zastanawiam się jeszcze (już to wczesnie pisałem) o umiejscowieniu sondy... czy niewarto jej jednak założyć na dole ??
na pewno nie jest to normalne spalanie, dużo za dużo ci pali.
jestem jakieś 2 miesiące po wymianie seryjnego kolektora y7 na 4-2-1 (1 sonda lambda) i mogę śmiało stwierdzić że spalanie nic nie wzrosło (kto wie czy nawet delikatnie nie zmalało), a zrobiłem już ponad 1300km na nim, przeciągając często gęsto auto do 6.5 tys RPM.
co może być u ciebie nie tak, nie wiem, ale ja bym się nie sugerował wypowiedziami, że normalne jest większe spalanie prze niezmiennym trybie jazdy samochodem.
shantillas
18-02-08, 15:04
Ja u siebie założyłem niedawno 4-2-1, jednak musiała iść nowa sonda bo w starej gwintu nie było. Padło na jakiś zamiennik Bosala. Od tej chwili autko zaczęło więcej palić. Tydzień temu zalałem 35 litrów Pb95 na BP i zrobiłem na tym 340km z czego 130km było po trasie (65km stale tak do 90-100, a drugie 65 tak 100-130). Wychodzi jakieś 10,3l/100km. W mieście starałem sie nie palować i jeździć spokojnie do 3tyś. Nieraz trafiło się przeciągnąć do 4,5tyś ale to może ze dwa trzy razy. Co jak co ale automat tyle beny mi nie żarł.
ja u siebie wymienilem na kolek 4-2-1 jakis z ebaya i powiem ze wpierdala jak V6:D
masakra, jezdze normlanie(nawet mule czasami) a wskazowka opada jak glupia. chcialwm robic reszte wydechu na 2" ale sie boje ze spalanie skoczy z aktualnych 10 litrow do 15:)
3litrowy V6 nissan palil mi mniej:(
rafnexster
18-02-08, 16:13
dobrze że starego kolektora jeszcze nie sprzedałem ;) bo jak tak dalej będzie to może się jeszcze przydać :speszony: :d
nie wiem ja tam zalozylem i nie widze zadnej roznicy w spalaniu LPG i benzyny
nie wiem ja tam zalozylem i nie widze zadnej roznicy w spalaniu LPG i benzyny
ja też mam 4-2-1 (przejechane ok. 2000km) i nie odczułem różnicy w spalaniu.
rafnexster
18-02-08, 19:04
nie wiem ja tam zalozylem i nie widze zadnej roznicy w spalaniu LPG i benzyny
ja też mam 4-2-1 (przejechane ok. 2000km) i nie odczułem różnicy w spalaniu. czyli wygląda na to ... że to jednak będzię sonda (chyba że zawory wyregulować ? ) Ale gdyby to były zawory to chyba przedtem nie paliła by 8-litrów :) no nie ?? Rozumiem że sonde macie założone zaraz przy wylocie a nie gdzies na dole ? Jeżel tak to i u mnie powinno być dobrze ...
Hej Panowie,niedawno kupilem EK3 (D15Z6)
rozstrzygnijmy ilo przewodowa powinna byc sonda w tym silniku.
Na Stronie inter carsu sa do wyboru dostepne 1 i 4 przewodowa...
Ja mam 1 przewodowa i juz sie martwie ( na zapas) ;-)
rafnexster
18-02-08, 21:59
Hej Panowie,niedawno kupilem EK3 (D15Z6)
rozstrzygnijmy ilo przewodowa powinna byc sonda w tym silniku.
Na Stronie inter carsu sa do wyboru dostepne 1 i 4 przewodowa...
Ja mam 1 przewodowa i juz sie martwie ( na zapas) ;-) chyba już sobie sam odpowiedziałeś ;)
w d15z6 sonda jest jedno przewodowa i w każdym innym modelu civica tam gdzie jest jedno przewodowa można je zamieniać dlatego w katalogach wychodzi jedno lub cztero przewodowa zależy kto co ma :aloha:
No tak ale czy w z6 nie ma przypadkiem sondy szerokopasmowej? bo coś mi sie o uszy obiło wiec nie bardzo można je sobie zamieniać z innymi jednoprzewodowymi z innych silników np z d15b7,d16z6 gdzie sondy są 1V.
niech ktoś mi to wyjaśni?
no i jak fabrycznie montują 1 czy 4 przewody,to ze ja mam 1 przewodowa nie znaczy ze ktoś nie przyciął w **** i wsadził zły zamiennik:-(
W D15Z6 sonda pracuje w takim samym zakresie jak inne (0-1V). Nie spotkałem się aby w tym silniku była czteroprzewodowa - ona ma dodatkowo tylko grzałkę, poza tym niczym się nie różni od jednoprzewodowej.
D15Z6 jest jednoprzewodowa
w D15Z8 (anglik) jest 4 przewodowa
po zmianie kolektora na 4-2-1 spalanie wzroslo z 7 na 7.5 - ale moze byc to powodem mocniejszego palowania...
raz udalo mi sie osiagnac po wymianie kolektora spalanie 6.8 ...
obecnie spalanie mam 8-8.5 - bo mechanik zj@al mi sonde, a zamiennik ktory kupilem jest ten teges...
sonda 1 zylowa jest w modelach: D15Z6, D15Z7, D16Y5 KQ
rafnexster
19-02-08, 19:56
no i wyszło "szydło z worka" :) . Dzisiaj rano podmieniłem sondy ( a dokładniej zamieniłem się z kumplem który tez pomyka Hanią (d15z6) tyle że w pięciu furtkach ale mniejsza o to ... Po podmiance odłączyłem kleme(-) na jakieś 20-minut . Bez zbędnego nauczania ( zbiornik do pełna ) i heja w drogę... po przejechaniu 140-kilometrów ... wjazd ponownie na CPN i szok ( weszło tylko 11-litrów - mimo bujania autem ) spalanie wyszło (7.8)-chyba że się myle :) . Zastanawiam sie jeszcze nad jedną żeczą ? A mianowicie Resetem który zrobiłem :d .... Nauczania żadnego nie było ( nawet nie czekałem do załączenia wentylatora ). Wynik tego jest taki że : obroty na biegu jałowym idealne , spalanie w normie , poduszki się uzbroiły mimo zdjętej klemy , błędów nie pokazało żadnych... Hanka znowu zdrowa jak dawniej :)
skolopendra
19-02-08, 20:00
obroty na biegu jałowym idealne , spalanie w normie , poduszki się uzbroiły mimo zdjętej klemy , błędów nie pokazało żadnych
tak bywa bardzo często
:aloha:
rafnexster
19-02-08, 20:04
obroty na biegu jałowym idealne , spalanie w normie , poduszki się uzbroiły mimo zdjętej klemy , błędów nie pokazało żadnych
tak bywa bardzo często
:aloha: czyli to nauczanie i reset bezp. (BACKUP)to chyba lekka bujda :)
skolopendra
19-02-08, 20:11
chyba lekka bujda
róznie z tym bywa :speszony: ,zdania sa podzielone ,lecz jednak wiem z doświadczenia
że czasami odczekanie do załączenia wiatraka ,odwdzięcza sie nam, i obroty nie falują ,u mnie sie to sprawdza za każdym odłączeniem :)
ogolnie jest tak, ze komputery ucza sie - natomiast trudno powiedziec jak ta nauka wyglada na prawde... jest to w jakims stopniu modyfikacja map i kazdy komputer gdy tylko cos sie mocno zmienia to potrafi dosc szybko zaadaptowac sie - natomiast jak to wyglada tak do konca to chyba tylko skosnoocy wiedza....
odłaczanie bezpieczników to nie bujda (plus uczenie obrotów), przy czym w tych przypadkach ma takze znaczenie ( przynajmnije u mnie miało ) po wymianie kolektora, czy uczę na ciepłym czy zimnym silniku, ta druga opcja ustabilizowała spalanie na poziomie max do 9 litrów przy deptaniu ile sie da, tak poza tym to około 8 litrów, trasa niewielka różnica bo siedem , ale nie da się długo wytrzymać psychicznie jadąc tak powoli, co do sondy do jest jednożyłowa i nie ma się co jarać na większe, zresztą temat już był wiele razy i wyszło, że dla sondy najważniejszy jest zakres temperatur, oryginalna i tak nie siądzie dalej w 4-2-1 niż u góry w jednej z rur 9 oryginalnie na wylocie) , tez pewnie masz miejsce na dole na sondę , ale tego akurat nie sprawdzałem, posłuchałem a właściwie poczytałem na forum trochę temtów na ten temat
rafnexster
27-02-08, 18:36
wróce trochę do tematu.... jak pisałem wcześniej jeździłem teraz na pożyczonej sądzie. Przedwczoraj kupiłem nową NGK no i oczwiście kolejny test spalania ( na starej było 12litr :( ... na pożyczonej prawie 8litr.... :/ a na nówce ledwo 6.5litr :) (cykl mieszany i nieco pałowania ;) ) -kolejny szok przeżyłem ale tym razem pozytywny. W końcu moje D15Z6 to naprawde D15z6 :)
na nówce ledwo 6.5litr
lejesz miod na me serce... czekam z niecierpliwoscia na moja NGK.... :]
ja mam to samo i do wymiany pewnie jest SONDA. ile dales za swoja?
na allegro sa po 69 zl + wysylka
pokazciemi te sondy za 69 PLN bo ja nie moge znalezc. To jakas uniwersalna jest ?
http://moto.allegro.pl/item315766734_uniwersalna_sonda_lambda_1_przewodow a_ngk_ntk.html
ponoc to ma byc taka
[ Dodano: Sro 27 Lut, 2008 ]
http://de.ngk.de/index.php?id=1319&pd=1320&t=lambdaneu&lmf=Honda&h=Honda&m=Civic+V
a dokladnie taka jak tu podaja :]
mam nadzieje, ze panowie dobra mi wyslali :]
jak juz bedzie ktos mial taka to niech da znac jak to dziala...
ja powinnienem ja jutro/ pojutrze dostac
napisze do nich maila z zapytaniem jaki numer sondy mi wyslali...
widze ze NGK samo ma problem z naszymi silnikami bo oznaczenie maja jedynie D15z - bez 6 - a tu moze byc 6,7,8 - a tu albo 1 albo 4 przewodowa
rafnexster
28-02-08, 13:34
ja mam to samo i do wymiany pewnie jest SONDA. ile dales za swoja? ja dałem za swoją 128 zeta ...po rabacie (normalnie kosztowała około 180pln)
ja dałem za swoją 128 zeta ...po rabacie (normalnie kosztowała około 180pln)
A możesz napisać gdzie kupiłeś- może i ja się skuszę :speszony:
rafnexster
28-02-08, 18:31
ja dałem za swoją 128 zeta ...po rabacie (normalnie kosztowała około 180pln)
A możesz napisać gdzie kupiłeś- może i ja się skuszę :speszony: Sklep nazywa się "WAZCAR" w Łodzi ale nie jestem pewien czy prowadzą również sprzedaż wysyłkową przez Internet ??
to podaj odrazu numer sondy
rafnexster
29-02-08, 13:18
"OZA624-E1 S1 " TO JEST UNIWERALNA NGK zresztą tu jest cały artykuł http://www.moto-profil.pl/news/uniwersalne_sondy_ntk.pdf troche się wk....... :( bo na allegro są wiele tańsze (chyba lubie przepłacać) :speszony: http://moto.allegro.pl/item314956749_sonda_lambda_uniwersalna_tanio_jedno zylowa_ngk.html
"OZA624-E1 S1
Wg katalogu producenta ta sonda jest do Hondy Accord III 2.0i EX, i nie pasuje do Civica. ??
Piszą też, że oryginalne sondy NGK są tylko z wtyczkami ( nie trzeba nic ciąć). !!
rafnexster
29-02-08, 18:23
"OZA624-E1 S1
Wg katalogu producenta ta sonda jest do Hondy Accord III 2.0i EX, i nie pasuje do Civica. ??
Piszą też, że oryginalne sondy NGK są tylko z wtyczkami ( nie trzeba nic ciąć). !! a kto napisał że to jest sonda oryginalna do civica??? to jest sonda uniwersalna która pasuje do wszystkich aut z jednoprzewodową sondą i niestety przez to niema żadnej wtyczki. Sam już niewiem komu wieżyć... zresztą do mojej Hanki jakoś pasowała i sprawuje się wyśmienicie ;) zresztą gdyby wierzyć katalogom na stronce NGK to powinienem kupić sonde z czterema kablami do d15 (to jakim cudem ma z jednym) ??
a kto napisał że to jest sonda oryginalna do civica
A kto napisał że oryginalna do civica? :d Pisałem, że oryginalna NGK dedykowana do Civa.
to jest sonda uniwersalna która pasuje do wszystkich aut z jednoprzewodową sondą i niestety przez to niema żadnej wtyczki
NGK nie sprzedaje uniwersalnych ( wg tego co piszą). Wychodzi na to, że te bez wtyczek to podróbki. ?? !! http://www.ngkntk.pl/Sondy_lambda_gotowe_do_monta_u.1531.0.html
zresztą do mojej Hanki jakoś pasowała
Bo w większości aut, sonda ma taki sam gwint, i ten sam zakres pracy. Pali Ci mniej, a nie wiesz na 100%, czy dobiera właściwą mieszankę.
zresztą gdyby wierzyć katalogom na stronce NGK to powinienem kupić sonde z czterema kablami do d15 (to jakim cudem ma z jednym) ??
Tam są dwie do D15, jedno i czteroprzewodowa, tylko roczniki popierd.....
Jak jest naprawdę, nie wiem, ale takiego spalania Ci zazdroszczę :speszony:
rafnexster
01-03-08, 07:51
a tutaj piszą co innego :speszony: http://www.moto-profil.pl/news/uniwersalne_sondy_ntk.pdf mniejsza o to ....widocznie kupiłem jakąś podróbe ;)(to pewnie dlatego dostałem sonde we foli a nie w pudełkuNGK a numer sondy widniał tylko na paragonie? :/ ale wole tą podróbe nisz oryginalną "zepsutą" ;)
podepne sie do tematu mam qpe d15b7 i ogromne spalania :( Jaka sonde byscie polecili??
Uniwersalna 4 przewodowa?? piekielnie drogi orginal??
skolopendra
02-03-08, 19:42
piekielnie drogi orginal??
kup sprawną używkę
http://moto.allegro.pl/item302453464_sonda_lambda_1_przewodowa_opel_nowa_ 0_258_986_501.html
tutaj z wtyczka - bosha...
ja dzis swoja zalozylem - jutro tankuje - zobaczymy czy cos sie zmienilo - jak na razie delikatnie praca wydechu jak mocniej przycisne - a czy cos sie zmienilo na serio - zobaczym...
Tam są dwie do D15, jedno i czteroprzewodowa, tylko roczniki popierd.....
Civic V 1.5i 1.5 84 01.97-02.01 D15Z OZA333-H5 R 0148
Civic V 1.5i 16V 1.5 84 02.99-02.01 D15Z OZA333-H27 R 0212
z tego co ja znalazlem - obie sa 4 przewodowe
http://www.lambdasensor.co.uk/main/hondantk.htm
rafnexster
09-03-08, 16:09
dzisiaj zrobiłem test od 0-100km/h ... :) jakoś nie miałem wczesniej okazji ponieważ cały czas borykałem się z tą nieszczęsną sondą... :/ ale w końcu znalazłem chwile i myśle że wynik całkiem przyzwoity :d ( przypomne tylko że jedyna modyfikacja to 4-2-1 no i oczywiście nowa sonda ) tutaj test>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> http://pl.youtube.com/watch?v=AvOP-BnnKPw dodam tylko że test na oponach zimowych ;) (bo innych nie posiadam :d )
Kupiona sonda niestety nie współpracuje z moim autkiem :(
spalanie 10-11 litrów
w czasie mocniejszej jazdy zapaliła mi sie kontrolka silnika :(
wiec - ja ze swojej strony odradzam - choć niewykluczone, ze owa sonda po prostu jest zepsuta
oryginalna w ASO 900zł - ale jak podliczyłem większe zużycie paliwa + 2 sondy które były "prawie" dobre - to byłbym już do przodu na ASO :]
teraz czekam na używkę oryginalną...
Kupiona sonda niestety nie współpracuje z moim autkiem :(
To ten sam model sondy, co ma Rafnexster?
A tak przy okazji :) Po zmianie dolotu na zwykły filtr, spalanie wróciło mi do normy, więc to nie była wina kolektora.
Teraz zacząłem testować wkładkę K&N- zobaczymy jak ze spalaniem. :/
To ten sam model sondy, co ma Rafnexster?
nie wiem - chyba raczej nie - ja mam to:
http://moto.allegro.pl/item315766734_uniwersalna_sonda_lambda_1_przewodow a_ngk_ntk.html
jak zmienialem to mechanik stwierdzil ze to na pewno nie NTK :]
założyłem jednak...
teraz jak chce reklamować to goście robią pod górke i chcą fakture za wymiane zebym dołączył do reklamacji... a mi akurat robili to za darmo :]
sadzę, że po prostu problem leży w tym że nasze hanie jeżdżą na ubogiej mieszance...
A tak przy okazji :) Po zmianie dolotu na zwykły filtr, spalanie wróciło mi do normy, więc to nie była wina kolektora.
Teraz zacząłem testować wkładkę K&N- zobaczymy jak ze spalaniem.
jak oddtykasz układ od dołu i od góry to masz większy przepływ powietrza przez silnik - wtedy komputer poprzez sondę dopasowuje skład powietrza i benzyny - czyli wstrzykuje więcej paliwa i przez to samochód więcej pali - nie ma bata... konie mechaniczne z samego powietrza nie powstają ;)
eraz jak chce reklamować to goście robią pod górke i chcą fakture za wymiane zebym dołączył do reklamacji..
Pierd..... złodzieje. Nienawidzę takich ludzi.
Sonda wg opisu powinna być NTK, a faktycznie nie jest, czyli towar jest niezgodny z opisem.
Jeśli sonda nie ma śladu montażu, to możesz ją spokojnie oddać, a oni muszą ją przyjąć....... teoretycznie- w praktyce wiadomo jak jest :(
Może jakiś znajomy mechanik wystawi f-rę za piffko ??
Negatyw dla oszustów obowiązkowo :/
konie mechaniczne z samego powietrza nie powstają
Piękne podsumowanie :d
mam d13b2 i od tygodnia zauwazylem wieksze spalanie:/ ale tylko po miescie ... na trasie jest tak samo jak bylo czyli przy predkosci 70-80km/h jakies 5 - 5,5litra natomiast w miescie powyzej 10litrow ! :/ czy to sonda ?
skolopendra
15-03-08, 21:03
czy to sonda ?
szukajka nie gryzie :agent:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=39306&highlight=spalanie+d13
adriangrabowski
29-03-08, 21:48
Witam
Niedługo wymieniam kolektor i niestety zauważylem że mam sondę przyspawaną do kolektora więc czeka mnie jej wymiana choc ta ktora mam spisuje sie bardzo dobrze i tu moje pytanie znalazłem że do mojego silnika a mianowicie D16Y7 coupe gen powinna być sada
Civic V 1.6i 1.6 84 01.97-01.99 D16Y OZA333-H4 R 0137
czy to napewno bedzie taka
skolopendra
29-03-08, 22:25
Civic V 1.6i 1.6 84 01.97-01.99 D16Y OZA333-H4 R 0137
nie powinno być z nią problemu :)
adriangrabowski
30-03-08, 14:42
hej a jeszcze jedno pytanie znalazłem na allegro ta sonde i tam w ogłoszeniu jest napisane ze jest ona między innym do D16Y8 i D16Y6 ale nie pisze tam nic o moim D16Y7 pozatym ta sonda ktorej podałem to jest do silników D16Y ale civic V gen a ja mam 6
a jak w ogóle obliczyć średnie spalanie
adriangrabowski, Jakoś nie kojarze żeby w V gen. były D16Yx .Być może na aukcji znowu ktoś pomieszał generacje, to się często zdarza.
adriangrabowski
30-03-08, 16:33
tez tak myślałem tylko te dane z tymi D16Y w V gen to ja znalazłem w katalogu sond ngk i dlatego pytam a jeżeli chodzi o średnie spalanie to lejesz bak do pełna najlepiej, i jezdzisz potem dolewasz znów do pełna , patrzysz ile weszło i dzielisz przez kilometry ktore zrobiles pozdro
Podepnę się do tematu bo nie ma sensu zakładać nowego.
Czy po podłączeniu nowej sondy NGK (kupiona w Intercars) należy coś jeszcze wykonać?? Wiem, że trzeba zresetować kompa - to zrobiłem. Ale czy należy jakoś "dotrzeć" tą sondę?
Pytam bo liczyłem na zmniejszenie spalania po wymianie. Lecz jak narazie zatankowałem za 100 zł i przejechałem na tym zaledwie ok 170 km. Wiem, że to nie jest miarodajne obliczenie ale mimo wszystko wychodzi sporo.
Poza tym po wymianie sondy zauważyłem, że od czasu do czasu dusi mi się gdy dodaję gazu.
Nie jest to zbyt często ale to trochę denerwujące.
Macie jakieś sugestie dot. obniżenia spalania i duszenia?
Ponowny reset, sprawdzenie kodow bledow. Sondy nie trzeba 'docierac'.
Ponowny reset, sprawdzenie kodow bledow.
Podjadę na dniach do chłopaków żeby podłączyli mi hankę do kompa bo samodiagnostyka u mnie chwilowo odpada. Nie mogę dojść czemu mi w ogóle check engine się nie świeci.
a jak w ogóle obliczyć średnie spalanie
Zatankuj do pełna, wyzeruj licznik. Przejedz dowolny dystans, powiedzmy 200 km. Zatankuj znowu do pełna. Zanotuj ile paliwa się zmieściło oraz ile przejechales od poprzedniego tankowania, a teraz odrobina matematyki:
[objętośc paliwa w litrach, która zamieściła sie przy drugim tankowaniu] / [przejechana odległość w km] wynik pomnóż przez 100 i wyjdzie średnia na 100 km.
Dla łatwiejszego monitoringu wpływu opon, stylu jazdy, rodzaju dróg po których się poruszasz, czy rodzaju paliwa które zalałeś, świetnie nadaje się strona www.spritmonitor.de/en/
Odgrzebię trochę temat...
Okazało się, że katalizator w mojej Hance jest już zużyty i koło 2250obr/min. wpada w nieprzyjemny rezonans, (trochę to irytujące, bo brzmi jakbym jechał jakimś starym sztruclem). Wiadomo, że w D15Z6 katalizator jest ściśle połączony z kolektorem wydechowym. Zacząłem się zastanawiać czy zamiast szukać używki w dobrym stanie nie lepiej zamontować kolektor 4-2-1, ale czytając ten wątek zauważyłem, że spalanie niestety wzrasta - jak to jest w rzeczywistości?
Kolejna sprawa, to czy po wymianie kolektora na 4-2-1 i pozbyciu się katalizatora wzrośnie głośność? Jeśli tak to, co zrobić z całym układem wydechowym, żeby mając 4-2-1 chodził tak cicho jak seryjny z katalizatorem?
...i jeszcze małe pytanko o sonde lambda, czy po wkręceniu jej do 4-2-1 nie będzie jakiś błędów? (check engine nie będzie się palił)
1. Spalaniena 4-2-1 może trochę wzrosnąć, ale nie musi (kwestia sporna).
2.Po wywalniu seryjnego kolektora z katem głośność wzrośnie, i do tego będzie metaniczny pogłos. Jak chcesz cicho jak przy serii to- albo uniwersalny kat, albo drugi środkowy tłumik przelotowy (ja tak mam).
3. Z sondą nie będzie problemów.
1. Spalaniena 4-2-1 może trochę wzrosnąć, ale nie musi (kwestia sporna).
a jak u Ciebie - wzrosło, czy jest tak jak przy seryjnym kolektorze?
2.Po wywalniu seryjnego kolektora z katem głośność wzrośnie, i do tego będzie metaniczny pogłos. Jak chcesz cicho jak przy serii to- albo uniwersalny kat, albo drugi środkowy tłumik przelotowy (ja tak mam).
Rozumiem, że głośność tak jak w serii...
3. Z sondą nie będzie problemów.
to dobrze..
A co z poprawą osiągów, jest odczuwalna? czytałem, że dół się zdecydowanie poprawia... (w jakim przedziale obrotów?)
1. U mnie wzrosło
2. Ja mam końcowy przelotowy, ale jest cicho, prawie jak seria.
3. Odczułem poprawę mniej więcej od 3500obr. praktycznie do końca.
a moze pali wiecej bo bardziej ciskasz? chociaz 4l wiecej to i tak przesada...
Ale mi nie pali 4l więcej. Na 4-2-1, przelot, i stożek wyszło +2l, ale winna była sonda. Teraz spalanie jest nieznacznie większe od serii.
mi po zmianach
4-2-1 ebuy
najkrótsza skrzynia
dolot cai k&n
pali srednio 7,3-7,6 palil moze max litra mniej ale raczej wysokie 6 :)
w trasie po tych modach spalil 6,3 ale sporo wyprzedzania.
Odgrzebie kotleta, u mnie w EK3 wystepuje dokaldnie to samo co u barnie'go i teraz moje laickie pytanie, czy w 4-2-1 ebay'owym jest miejsce na starą sondę lambda z kolektora 4-1? Czy trzeba cos ciąć?
skolopendra
28-08-10, 19:00
jest miejsce.
Dziekuje ;) Czyli nie powinno byc problemu ze wzrostem spalania? Ciekawe czy uda mi sie ją wyjąć zeby sie nie uszkodzila...
Jeżeli jest jeszcze seryjna to jest spore prawdopodobieństwo że przy odkręcaniu albo ją ukręcisz albo zerwiesz gwint w kolektorze. Poza tym aby ją odkręcić potrzeba użyć troszkę siły więc za w czasu zainwestuj w nowy zamiennik. Ja za sondę NGK jedno przewodową płaciłem w hurtowni 63 zł więc stosunkowo mała kasa.
Jak chcesz aby nie było tego głupawego metalicznego dźwięku to kup kolek od d16z6 wraz z katalizatorem albo tak jak ktoś wyżej napisał ebay i zaraz za nim tłumik przelotowy. Radzę tak zrobić bo dźwięk ten jest bardzo bardzo denerwujący.
czyli do d15z6 taka sonda ngk ?? :
http://www.e-ngk.pl/oza333h27-sonda-lambda-0212-p-1127.html
Stary dałeś drogi przykład. Na allegro masz sporo uniwersalnych sond NGK które różnią się od tej z linka tym że musisz samemu połączyć z kostką.
np. http://allegro.pl/sonda-lambda-ngk-ntk-oza624-e1-1951-uniwersalna-i1177379089.html
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.