Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : pomoc przy doborze turbo



Igła
01-09-13, 22:37
Witam mam pytanie czy ktoś był by w stanie policzyc mi zapotrzebowanie na powietrze i naniesc na mapke spreżarki? moze pomysl jest zupelnie z dupy i takie turbo sie mija z celem ale widzialme takie projekty na yt i podoba mi sie charakterystyka takiej dużej spreżarki

Jak cos podaje dane silnika:
F23A7 cr 9.3:1
doładowanie miedzy 0.5 a 0.8 bar
duzo czytalem ze seryjne silniki F serii wytrzymuja nawet 12 psi ale byl bym ostrożny

i spreżarki

turbonetics 60-1 ar58(goraca)
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.forcedinductionsonline.com/image/data/Turbonetics_60-1_compressor.JPG&imgrefurl=http://www.forcedinductionsonline.com/index.php?route%3Dproduct/product%26product_id%3D1545&h=520&w=411&sz=45&tbnid=bsKIKF79yNZxwM:&tbnh=90&tbnw=71&zoom=1&usg=__7bUXPYTxp6o2qWTFemaknwYU2kc=&docid=KaeGHEZBMRbZ7M&sa=X&ei=vJojUsTBIaaI7AbL1IHICw&ved=0CD8Q9QEwAw&dur=332

holset HX35W

http://i484.photobucket.com/albums/rr203/wheelhop_photos/holset%20compressor%20maps/HX35wcompressormap.jpg

crxd16
01-09-13, 23:15
holsetow nie polecam, jezeli sie nie ma doladowania przynejmniej 0.8
ogolnie obie turbiny ktore wymieniles to stare konstrukcje, pomysl nad czyms nowszym

Igła
01-09-13, 23:28
niestac mnie na garetty z serii GTr... niestety... dlatego tez mam mozliwosc kupna jednej z tych dwoch... walcze sam z tymi obliczeniami ale kazda mapa jest jakas inna i ze wzorow podanych na stronie grabowskiego nie dam rady bo sa w innych jednostkach...
btw http://www.youtube.com/watch?v=BSyE-TnOWTg

crxd16
01-09-13, 23:59
nie musisz kupowac GTxxR, starczy ci zwykla bez R, sa tez kkk (borg warner) w nowszych technologiach;
mialem hy35 w b16 i charakterystyka budowania boostu mi sie bardzo nie podobala

Fawor
04-09-13, 09:06
7 czy 8 blade? Aczkolwiek w 1.6 moglo by faktycznie biednie..

A autor niech se da spokoj z liczeniem ołowkiem: http://www.squirrelpf.com/turbocalc/

Yotomeczek86
04-09-13, 09:16
Może ja się podepnę pod temat...

Jestem w trakcie poszukiwania sprężarki do mojego Z6, target to 1 bar z małym zapasem . Wiem że mogę zastosować TD04HL-16T, Garreta Gt28.. z tym że niestety jest problem aby w sensownych kosztach zdobyć te sprężarki albo w ogóle je zdobyć.. Są jakieś inne odpowiedniki tych turbin ? Polecono mi jeszcze TD04HL-14T z saaba 9-3 Aero - ale jej też jak na lekarstwo...?

Saiti
04-09-13, 09:17
A ile to jest Normalne pieniądze?

Yotomeczek86
04-09-13, 09:22
Saiti... Zamilcz jak nie masz nic do powiedzenia

Igła
04-09-13, 15:50
do z6 to mysle ze nie ma klopotu 16T powinno zalatwic sprawe

dzieki fawor !!
powiedzcie mi czy to bylo by bezpieczne??
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/graph.php?version=4&pr0=1&pr1=1.07&pr2=1.39&pr3=1.72&pr4=1.72&pr5=1.72&pr6=1.72&pr7=1.72&airflow0=2.6&airflow1=8.4&airflow2=12.7&airflow3=17.8&airflow4=21.6&airflow5=24.2&airflow6=27.7&airflow7=30.2&product_id=62

crxd16
05-09-13, 13:27
7 czy 8 blade? Aczkolwiek w 1.6 moglo by faktycznie biednie..

http://www.squirrelpf.com/turbocalc/

to do mnie pytanie, czy do autora ktore hx chce? bo zimnych hx35 to bylo chyba z 10 rodzoajow;

jesli do mnie to hy jest tylko jedna - z mala dupa 9cm na single scrollu (cos jak ar 63 w bazujacych na T3 dupach) i z nowszym wirnikiem niz w hx, wzietym z he 341, wydajniejszym niz 8 bladowe hx35, chyba nawet ciut wydjaniejszym niz 7mio lopatkowe (pomijam nowsza, lepsza i ciut lzejsza konstrukcje)
holsety sa stworzone do wysokich doladowan i tyle, na zadnego softa sie nie nadaja, chyba, ze te stare, mniej wydajne, ktore byly przystosowane w zamysle do doladowan rzedu 0.8bara


Może ja się podepnę pod temat...

Jestem w trakcie poszukiwania sprężarki do mojego Z6, target to 1 bar z małym zapasem . Wiem że mogę zastosować TD04HL-16T, Garreta Gt28.. z tym że niestety jest problem aby w sensownych kosztach zdobyć te sprężarki albo w ogóle je zdobyć.. Są jakieś inne odpowiedniki tych turbin ? Polecono mi jeszcze TD04HL-14T z saaba 9-3 Aero - ale jej też jak na lekarstwo...?

bierz z evo, a nie sie bawisz w td04 ;) lepiej miec zawsze ciut zapasu

Igła
05-09-13, 17:53
w jakim seryjnym samochodzie wystepuje K27? bo po obliczeniach kalkulatora to jestchyba najlepsze co moze byc

crxd16
05-09-13, 18:14
w jakiejs male ciezarowce volvo, zapewne w weilu mercedesach malych ciezarowych

Hektor139
05-09-13, 20:25
IVECO napewno miały

crxd16
05-09-13, 22:13
tylko nie bierz tego k27 z lat 80 bo to porazka, jak juz to z samochodow tak mniej wiecej po 95r

demiss
06-09-13, 12:24
a ja bym brał chińskie nowe gt28 albo gt30 ceny od 1200 to w cenie używki z evo

Yotomeczek86
06-09-13, 15:01
Wyrwałem TD04HL-16T po regeneracji za 670pln ;)

Saiti
07-09-13, 00:02
Ok, to teraz ja: póki co zbyt mocno zostałem zniechęcony do totalnego żyłowania silnika Hondy, za tydzień mam graty na softa.

Pytanie moje takie:
Sprężarka KKK z Audi TT 1.8 225 KM - da to radę? Ile można dmuchnąć z Y8?

crxd16
07-09-13, 00:32
cos kolo 270-280km wyda

Saiti
07-09-13, 00:35
cos kolo 270-280km wyda

Szczerze - inni mówią co innego ;) Że na 220-240 zabawa się skończy, ale napawasz mnie na szczęście optymizmem :)

crxd16
07-09-13, 08:40
220 to k03s obskoczy, k04 powinna nadmuchac 270, moze ciut przesadzilem z 280

Arturvf500
07-09-13, 09:25
dmuchanie "do konca" totalnie mija sie z celem bo wykres momentu przypomina trojkat - dobre do diesla..

Saiti
07-09-13, 10:52
dmuchanie "do konca" totalnie mija sie z celem bo wykres momentu przypomina trojkat - dobre do diesla..

No luz, ale taki zestaw mam w pomijalnie niskiej cenie, dlatego głupotą byłoby go nie wziąć. ;) Coś ew na te flansze tam pasuje zamiast K04? ew coś większego? W środę biorę ten setup.


wykres momentu przypomina trojkat - dobre do diesla..

Właśnie słyszałem, że turbinka zbyt mała, by górę z 1.6 naładować i b. szybko wstaje...

Fawor
09-09-13, 13:35
A planujesz tam miec jakis EBC? W takim przypadku można dobić do max boosta stopniowo, żeby na dole nie robić niepotrzebnego peak'a. Jeździłem w D DOHC na k03 i k04 - 03 jest faktycznie za mała i nawet soft na koncu już puchnie. 04 powinno dobić do 270, bo nawet lekko więcej robią w VWejowych setupach 1.8T.

Saiti
09-09-13, 13:52
Ogólnei powiem tak - chciałem trzaskać ponad 300 KM, ale wystarczająco zniechęciły mnie popularne fuckupy. Poza tym ten turbo kit porywam w pomijalnie małych pieniądzach, także nie obawiam się wtopy, że będzie za mało. Co do EBC - na pewno nie od razu, zobaczymy jak to w ogóle się spisze.

Fawor
09-09-13, 14:20
A cóż to i czyje popularne fuckypy przy 300+?

Saiti
09-09-13, 14:23
A cóż to i czyje popularne fuckypy przy 300+?

Nie rozpowiadam - każdy kto może, to się "chwali", inni po cichy brną dalej :) W każdym razie - optymalnym będzie start od "małego" boosta aby zweryfikować zapotrzebowanie i możliwości :)

kalikart
10-09-13, 22:34
Panowie a co powiecie o sprężarce KKK K06-2038 do d16z6. Zależy mi na opinie fachowca.