Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Światła dzienne w miejsce halogenów



Szczur[R]
01-09-13, 18:05
Witam
Czy ktoś ma zamontowane :confused: Znacie jakieś lampy które w miarę łatwo dają się zamontować w miejsce p. mgielnych ?
Wymagania przepisami prawa co do rozmieszczenia to miejsce moim zdaniem spełnia. Kwestia tylko kupienia lamp z homologacją i montażu sterownika

Ogólnie nasze halogeny często padają :mad: głównie od kamieni. Raz już wymieniałem sztukę, ale znów dostał i się rozsypał klosz. Przypuszczam że taniej wyjdzie mi zakup takiego zestawu do jazdy dziennej, a przy okazji rzadziej będę musiał wymieniać żarówki

rafal86
01-09-13, 18:16
zmierz średnice jakie mają halogeny i takich szukaj też dziennych

Szczur[R]
01-09-13, 23:00
zmierz średnice jakie mają halogeny i takich szukaj też dziennych
Wiadomo - nic odkrywczego. Założyłem temat, bo może ktoś ma już wykonany taki projekt i zaoszczędzi mi czasu na poszukiwania, a i dla potomnych informacja zostanie :)

albanOS
02-09-13, 09:11
Szukałem (może słabo) na forum, ale nic konkretnego nie znalazłem, a też się nad tym usilnie zastanawiam żeby to zrobić, mi się podobają takie 4 ledowe, widziałem takie w jednej budzie mb, fajnie to wygląda a jeszcze lepiej jakby dało się to włączyć jakimś oddzielnym przyciskiem a nie razem ze światłami mijania.

ASAKO
02-09-13, 19:44
Mam takie zamontowane, cztery diody w okrągłej obudowie. Zamontowane zgodnie z przepisami (wymiary) i sposób włączania.Zamieszczę schemat i opis plus fotka. Jak będę miał czas to może jutro.

Szczur[R]
02-09-13, 20:03
Mam takie zamontowane, cztery diody w okrągłej obudowie. Zamontowane zgodnie z przepisami (wymiary) i sposób włączania.Zamieszczę schemat i opis plus fotka. Jak będę miał czas to może jutro.
fotka mile widziana :) czekamy

albanOS
02-09-13, 20:12
no z niecierpliwością i fajnie by było jakbyś dał cynka gdzie takie cudo dostać....:p

apw911
02-09-13, 21:02
A czy przepisy określają wysokość położenia świateł od drogi?
Jakiś czas temu chciałem się zapytać w ogólnym temacie czy ktoś tego próbował ale nic się nie dowiedziałem:/

ASAKO
02-09-13, 21:18
Tak, wszystkie wymiary są określone. Montaż w hondzie w miejscu halogenów jest zgodny z przepisami jeśli chodzi o wymiary. Sposób załączania się świateł dziennych też określają przepisy. Muszą się włączyć po uruchomieniu silnika (bez zwłoki) i gasną z chwilą włączenia świateł pozycyjnych i mijania. Czyli jadąc na światłach dziennych pozycyjne z tyłu się nie palą (co jest zgodne z przepisami) i krótki sygnał światłami drogowymi nie powoduje ich wyłączenia. Jutro postaram się zamieścić opis, zgodnie z wcześniejszą deklaracją.

MM63
02-09-13, 21:19
A czy przepisy określają wysokość położenia świateł od drogi?
Jakiś czas temu chciałem się zapytać w ogólnym temacie czy ktoś tego próbował ale nic się nie dowiedziałem:/

http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82a_do_jazdy_dziennej

Ale to wciąż wikipedia.

Szczur[R]
02-09-13, 22:01
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat%C5%82a_do_jazdy_dziennej

Ale to wciąż wikipedia.

Się pokrywa z moją wiedzą w tym temacie. Przy montażu dopytam jeszcze diagnosty, bo mam stację niemal po sąsiedzku :D niech rzuci okiem

ASAKO
03-09-13, 09:56
Na samym dole na stronie Wikipedii jest podany link do Dziennika Ustaw, w którym są podane wymagania odnośnie montażu świateł do jazdy dziennej.

Potrzebujemy: światła do jazdy dziennej, przekaźnik, który ma styk normalnie zwary (oznaczenie 87a), odcinek przewodu do podłączenia i drobne elementy montażowe.
Światła
http://allegro.pl/led-swiatla-jazdy-dziennej-dzienne-okragle-4-diody-i3488462688.html
Światła działają tak: po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalają się (gasną na czas kiedy rozrusznik kręci) i świecą. Po włączeniu świateł pozycyjnych gasną, dalsze przekręcenie manetki powoduje włączenie świateł mijani lub drogowych i światła wtedy nie działają i takie wymagania nakłada Dziennik Ustaw, w którym jest to opisane. Prosty układ z przekaźnikiem realizuje tą funkcję znakomicie. Samo podłączenie jest proste, ale wymaga nieco staranności.
Taki przekaźnik
http://allegro.pl/przekaznik-12v-30-40a-samochodowy-nc-no-i3511328859.html
Przekaźnik zamontowałem na błotniku w komorze silnikowej. Cewka przekaźnika jest zasilana przez złącza 85 i 86. Końcówkę nr 85 podłączamy do masy, czyli do karoserii pojazdu. Złącze nr 86 należy podłączyć do kabelka, który zasila (plus) żarówkę świateł pozycyjnych. Po odszukaniu tego kabelka musimy usunąć z niego na odcinku ok. 1 cm izolację aby podłączyć zasilanie cewki przekaźnika, który będzie odłączał światła dzienne po włączeniu pozycyjnych. Połączenie nr 86 przekaźnika z plusem zasilania świateł pozycyjnych najlepiej wykonać przez lutowanie bo skręcanie po pewnym czasie może słabo łączyć, wiadomo drgania i wilgoć. Prawidłowość połączenia można sprawdzić przysłuchując się podczas przekręcania manetki od włączenia świateł pozycyjnych, powinien być słyszalny dźwięk zadziałania przekaźnika.
Następny etap to podłączenie plusa do końcówki nr 30 przekaźnika. Napięcie to musi się pojawiać po włączeniu zapłonu. Wykorzystałem do tego celu bezpiecznik zapalniczki, który znajduje się po lewej stronie, pod kierownicą. Trzeba go zlokalizować i albo przylutować cienki kabel do jednej z końcówek bezpiecznika lub zakupić na serwisie aukcyjnym specjalna przejściówkę, która ma kabel do podłączenia dodatkowego urządzenia przez dodatkowy bezpiecznik.
http://allegro.pl/dodatkowy-bezpiecznik-std-odbudowa-bypass-bajpas-i3468302934.html
Kabel poprowadziłem w rurce osłonowej (peszel, do kupienia na allegro) od bezpiecznika (dodatkowy 5A) do przekaźnika prowadząc go w szczelinie przy błotniku na górze. Napięcie to będzie służyło do zasilania naszych świateł dziennych. Z zacisku 87a prowadzimy przewód do zasilania naszych LED, lampy muszą być połączone równolegle i plus najpewniej należy podłączyć do kabelka czerwonego. Czarny kabelek podłączyć do masy samochodu.
W mojej hondzie nie było halogenów i otwory wycinałem, jak ktoś ma już otwory to należy zakupić i zamontować światła o odpowiedniej średnicy. Do tego rozwiązania technicznego przystosowane są światła z dwoma kabelkami bez automatu. Na allegro można kupić z „automatem” ( trzy kable, lub dwa) ale nie popieram takich rozwiązań. Część z nich działa w ten sposób, że światła zostają włączone po uruchomieniu silnika i wzroście napięcia do około 14,5V. Moje światła dzienne mają średnicę 70 mm, jeśli dobrze pamiętam to są zamontowane na płaskiej blaszce ocynkowanej i przykręcone do nadwozia. Otwór w plastiku wycinałem wiertłem o średnicy ok. 80 mm (specjalne, podobne do tych do wycinania w ścianach pod puszki instalacyjne). Inny sposób to wykonanie wielu otworów po obwodzie i później wykończenie nożem. Nie mogę wstawiać załączników, jeśli ktoś chce to wyślę mu na email i wstawi je na forum. Na chwilę obecną mam schemat, ale zdjęcia mogę wykonać.