PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z obrotami na PB w D13B2



pioter1500
30-08-13, 11:21
Witam Kolegow!
Mam maly problem po montazu lpg w d13b2.
Lista zamontowanego sprzetu:
-wielozawor tomasetto
-centralka stag2g
-reduktor lovato
-mixer fi 84 honda

Problem wyglada nastepujaco:
-odpalam auto na benzynie na zimnym silniku i obroty trzyma na poczatku na poziomie 1,5 tys ale lekko faluja
- po zlapaniu odpowiedniej temperatury obroty spadaja do zera i silnik na biegu jalowym gasnie, zeby chodzil musze caly czas trzymac pedal gazu.
- w trakcie jazdy potrafi szarpac autem
- gdy jezdze na lpg to z obrotami jest w miare ok:
a) na poczatku sa bardzo niskie ok 0,3 tys
b) po ok 7 km jazdy sa juz na poziomie 0,8-0,9tys
Jazda na lpg nie sprawia problemow, nic nie szarpie, nie gasnie itp.

Pare miesiecy temu przed montazem lpg bylo robione:
-rozrzad
-swiece
-olej
-zaplon
-kopulka
-palec
-uszczelka glowicy
-remontowana glowica
motor chodzil bardzo ladnie i rowno, nie pobieral oleju

Macie pomysly jak podejsc do tematu zanim zaczne walke z gaziarzem?
Tego samego dnia z rana zanim zostala zamontowala instalacja LPG wszystko bylo OK!

yautja
30-08-13, 21:41
Może gaźnik zapchany jakimś silikonem. "Fachowcy" się nie przejmują podczas montażu, czy coś gdzieś wpadnie. Przeczyść gaźnik jakimś preparatem do tego przeznaczonym i zobaczysz. Możesz też wstawić zdjęcia miksera i ogólnie dolotu. Pozwoli się to lepiej zorientować w sytuacji.
A tak na szybko - sprawdź cut-off solenoid (odpowiedzialny za zamykanie przepływu benzyny przy hamowaniu silnikiem). Może gazownicy coś odpinali. Niech ktoś wsiądzie i włącza zapłon a ty słuchaj, czy przy gaźniku coś "klika" po włączeniu zapłonu. Jeśli tak, to jest OK.

pioter1500
02-09-13, 18:00
Dzieki Kolego za odpowiedz :)
Wlaczanie/wylaczanie zaplonu powoduje pstrykanie w gazniku.
Przed chwila odpalilem na zimno auto na PB, nadal falowaly obroty, gdy silnik osiagnal poprawna temperature zgasl i bylo slychac cykniecie w gazniku tak jak przy wlaczaniu/wylaczaniu zaplonu.
Foty o ktore prosiles udostepnilem na dropbox, link do katalogu z fotami + na 2 moje watpliwosci:
https://www.dropbox.com/sh/s09y8d7sn15o3wx/UP95GJ-UXx

W weekend postram sie przeczyscic preparatem do gaznikow.
Czy zdjac sitko i zrobic zdjecie miksera?

pozdr

yautja
03-09-13, 12:54
Wygląda w miarę ok. Możliwe, że tak jak pisałem mogło coś wpaść do gaźnika przy montażu instalacji.

pioter1500
03-09-13, 14:37
Zdjalem sitko i wyglada jak na fotach:
https://www.dropbox.com/sh/s09y8d7sn15o3wx/UP95GJ-UXx
Niepokoi mnie to ze, widoczny element gaznika pod mikserem byl pilowany, ciety :/, przylega do miksera, czy to moze powodowac problemy?

ładny
11-09-13, 15:45
ja mialem identyczne problemy u siebie,gaz w d13 to rzezba wiec wypilowanym mikserem sie nie przejmoj,co do gasniecia na pb to u mnie gaznikowcy rozlegulowali calkowicie wolne obroty,ta srobka z tylu gaznika sobie podkrec i bedzie ok

yautja
12-09-13, 13:06
Zrób tak: odpal i zerknij, czy z pierwszej dyszy przy ruszeniu motylkiem przepustnicy leci "mgiełka"; jeśli kapie i silnik się dławi, to zatkany "rozpylacz" pierwszej przepustnicy.

pioter1500
12-09-13, 14:01
ja mialem identyczne problemy u siebie,gaz w d13 to rzezba wiec wypilowanym mikserem sie nie przejmoj,co do gasniecia na pb to u mnie gaznikowcy rozlegulowali calkowicie wolne obroty,ta srobka z tylu gaznika sobie podkrec i bedzie ok

Hmm ale jak krece srobka od wolnych obrotow to reguluja sie wolne obroty na LPG,
Co mam zrobic zeby na LPG i PB byly na takim samym poziomie?
Czy mam je oddzielnie wyregulowac za pomoca reduktora lovato?

yautja
12-09-13, 15:07
Nic nie kręć, tylko sprawdź dyszę. Skoro na LPG obroty są OK, to znaczy że nie jest to potrzebne.
Obstawiam, że opiłki dostały się do komory pływakowej i dalej do dyszy...

pioter1500
12-09-13, 15:40
Nic nie kręć, tylko sprawdź dyszę. Skoro na LPG obroty są OK, to znaczy że nie jest to potrzebne.
Obstawiam, że opiłki dostały się do komory pływakowej i dalej do dyszy...

Ok, dzieki za info, sprawdze i dam znac.

Wiem, ze nie jest to zwiazane z problemami z praca na PB ale waz doprowadzajacy gaz do miksera jest strasznie zgiety, cz tak powinno byc?
Foty:
https://www.dropbox.com/s/we6is7gav0iy7ng/Zdj%C4%99cie%2007.09.2013%2014%2058%2018.jpg
https://www.dropbox.com/s/4phh2xze0h3t94k/Zdj%C4%99cie%2007.09.2013%2014%2058%2022.jpg

ładny
12-09-13, 23:09
lo no rzeczywiscie,u mnie sa w luku ale az tak to chyba zadny nie jest zgjety,co do regulacji to przy gazniku sterujesz obrotami na pb a na reduktorze lpg,u mnie na poczatku bylo na gazie to byla paranoja,poszukaj na forum jest wszystko ladnie opisane,odlaczyles krokowy?zaslepiony masz wezyk od podcisnienia?to sa podstawy,bez tego auto bedzi ci na lpg nierowno pracowac,jezdzisz tylko na lpg czy przelanczasz na pb?to tez bedzie powodowalo falowanie obrotow,poczytaj jest tego troche o naszych hankach z podtlenkiem:p

yautja
13-09-13, 07:25
Absolutnie ten wąż nie może być tak zgięty. Ma być prosta droga od parownika do miksera, najlepiej bez zagięć i przewężeń (poza registrem na wężu).

rooter666
13-09-13, 09:44
no jasne że nie może być tak zgięty, poprowadź go inaczej jeżeli się da albo wsadź w środek sprężyne ;]

pioter1500
13-09-13, 09:55
OK, a jakie sa skutki zgietego weza? Moze jakies kolanko wrzucic?

rooter666
13-09-13, 11:16
masz instalacje podciśnieniową więc gaz musi być wyssany z reduktora przez gaźnik, jak masz zagięcie to utrudnione jest zasysanie co za tym idzie ciężko będzie wyregulować dawke i wolne obroty.

yautja
13-09-13, 12:05
Na 100% po odgięciu węża będziesz musiał regulować ponownie instalację.

pioter1500
21-09-13, 18:12
W gazniku nie kapie pb, widac mgielke przy dodawaniu gazu.
Mieszanka lpg byla ustawiona na zbyt bogata - wedlug gaziarza to rozstroilo gaznika..,
Podczas gdy dawka LPG jest ustawiona wg analizatora spalin to auto nie bardzo chce jechac,
ledwo co przyspiesza na lpg do 2500 obrotow i dalej nie jedzie. Czy problem z jazda na lpg moze
byc spowodowany tym, ze mikser tak na prawde nie jest dedykowany do tego gaznik?
Z tego co udalo mi sie znalezc w necie to jest on dedykowany do audi 80 2l... Srednica wew palnika to 34 mm podczas gdy
zaleca sie palnik 32 mm? Mikser ten tez jest bardzo wysoki w porownaniu do tego co zauwazylem
na forach. Czy to moze powodowac opisane problemy na podtlenku lpg gdy jest ustawione wg analozatora
spalin?

Mikser Audi 80: - dokladnie taki sam mam:
http://www.drypa.pl/produkt1997_MIKSERY_-_Miksery_-__-_Mikser_Audi_80_2B_D84.html

Mikser D13b2:
http://www.drypa.pl/produkt5172_MIKSERY_-_Miksery_-__-_Mikser_Honda_Civic_1.3_16V_84mm_(L.R.-AB265).html

yautja
23-09-13, 07:41
Różnica w mikserach nie powinna być aż tak odczuwalna (chociaż ja i tak twierdzę, że do D13B2 powinien być mikser dwugardzielowy, bo są dwie przepustnice). Na analizatorze pewnie regulują na postoju na mniej więcej lambdę=1 przy 3000 obr. i do widzenia. Instalację powinno się regulować pod obciążeniem. Jeśli na postoju przy 3000 masz dobre odczyty to przypuszczam, że przy obciążeniu przy tych samych obrotach jest mocno za ubogo i stąd brak mocy. Ten wąż odgiąłeś? Bo ogranicza to przepływ gazu.
Do tego przy takiej instalacji trzeba odpiąć sondę lambda (najlepiej podpiąć emulator), żeby silnik na benzynie nie wariował oraz odpiąć EACV (silniczek krokowy), żeby obroty samoistnie nie rosły na postoju.

pioter1500
23-09-13, 09:55
Różnica w mikserach nie powinna być aż tak odczuwalna (chociaż ja i tak twierdzę, że do D13B2 powinien być mikser dwugardzielowy, bo są dwie przepustnice). Na analizatorze pewnie regulują na postoju na mniej więcej lambdę=1 przy 3000 obr. i do widzenia. Instalację powinno się regulować pod obciążeniem. Jeśli na postoju przy 3000 masz dobre odczyty to przypuszczam, że przy obciążeniu przy tych samych obrotach jest mocno za ubogo i stąd brak mocy. Ten wąż odgiąłeś? Bo ogranicza to przepływ gazu.
Do tego przy takiej instalacji trzeba odpiąć sondę lambda (najlepiej podpiąć emulator), żeby silnik na benzynie nie wariował oraz odpiąć EACV (silniczek krokowy), żeby obroty samoistnie nie rosły na postoju.

Mikser - po wyplace zamawiam nowy dwugardzielowy mikser http://allegro.pl/honda-civic-1-3-1-5-sri-lanka-mikser-gaznik-lpg-i3558789819.html
Zawor EACV - jest odpiety na LPG - na razie recznie, gdyz nie mialem czasu na montaz przekaznika
Na postoju analizator spalin wykazywal dobre odczyty, gdy wyruszylem od gaziarza to kompletnie nie dalo sie jechac tj. 2500 obrotow i wskazowka ani drgnie w gore, silnik
wyl jakby byl w gornej fazie obrotow...
Waz jest odgiety i wsadzona w niego sprezyna antyzlamaniowa
Emulator sondy - jakie objawy powinny byc na LPG i PB gdy nie mam zamontowanego emulatora sondy lambda?

Zauwazylem , ze po przejechaniu ok 5 km po solidnym nagrzaniu auto nie przyspiesza tak jak powinno tj. mam dziury w zakresie obrotow 2,5-3 tys :(

pioter1500
30-09-13, 10:23
Przepraszam, ze podbijam temat, ale moze ktos jest w stanie troche pomoc?

yautja
02-10-13, 14:56
Odkręć testowo register na wężu o pół obrotu (śruba prawoskrętna) i przejedź się.

pioter1500
03-10-13, 20:48
Ogarnalem dwugardzielowy mikser, jutro zaloze i dam znac. A tak wyglada gaznik po zdjeciu miksera...:(http://img.tapatalk.com/d/13/10/04/azamy9u4.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)

Dwugardzielowy mikser brc zalozony wew. puszki, auto chodzi ladnie i nie ma dziur w obrotach jak na poprzednim mikserze :)
-czy warto podniesc pokrywe puszki filtra powietrza bo mikser jest prawie pod wieczkiem?
-jak dla mnie to troche dziwne, ze przewody lpg idace od reduktora sa 19fi a wszystkie krocce registera i miksera to 16 fi, czy nie powinienem wymienic przewody na 17 badz 16 fi?

Teraz pozostaje sprawdzic spalanie i skoczyc na regulacje...