PDA

Zobacz pełną wersję : Komfort a obniżenie?



Atardin
29-08-13, 20:02
Ja mam pytanie z nieco innej beczki. Ostatnio zaczyna mnie wkurzać to, że moim autem jeździ sie jak wozem drabiniastym. Chciałbym trochę komfortu i nie wiem czy pójść bardziej w zmianę kół czy zawieszenia. w tej chwili mam sprężyny (chyba mts) przód -60 i tył -50 albo -60(w każdym razie koło lekko się chowa i jest nisko). Amortyzatory tył koni, a przód seria. koła natomiast to 195/45/16. Co da mi bardziej odczuwalną różnicę? Wymiana sprężyn i podwyższenie na np -35 albo -40 (Eibachy) czy wymiana kół na większy profil?

reaktor
29-08-13, 20:11
ja bym koła mniejsze opony

nie musisz rezygnowac z obnizenia /sztywnosci [jak masz progresywne]
miałem obinizenie -60

185/60 r14

i jezdziło sie całkiem niezle PO WROCŁAWIU
a uwierz mi poznanskie dziury to nic w porownaniu do wrocłaskich

no ale to trzeba felgi miec które łądnie wyglądaja z grubą gumą bo inaczej to komedia :D

Atardin
29-08-13, 20:27
No właśnie, mam teraz felgi które wręcz kocham i za cholere nie chce ich zmieniać, ale jak bedzie trzeba to mówi sie trudno...

Grzegunio
29-08-13, 20:40
załóż springi Eibach, bo są naprawdę miękkie, a jak będzie jeszcze brakowało komfortu to 15" i opony 185/55 ;) w 15" na pewno ciekawy wzór znajdziesz.

chudypiter
31-08-13, 10:35
Przetestuj inny setup koła, proponuje 195/55 r15

Wysyłane z mojego Q10 za pomocą Tapatalk 2

WojTEC
01-09-13, 18:41
moim zdaniem springi czy tam amortyzatory. Kolega ma 17" na seryjnym zawieszeniu i profil opony 25 i nie jeździ się źle więc podejrzewam że bardziej poprawi się komfort jak zrobisz coś z zawieszeniem.

lukwycz
01-09-13, 19:45
...Kolega ma 17" na seryjnym zawieszeniu i profil opony 25 i nie jeździ się źle więc podejrzewam że bardziej poprawi się komfort jak zrobisz coś z zawieszeniem.

Na takim profilu musi się jeździć źle :)

Do autora tematu: Wg mojej wiedzy więcej da zmiana profilu opony. Mam generalnie twarde zawieszenie (koni + H&R) i jak przesiadłem się z 195/50/16 na 205/40/17 to na prawdę czuć różnicę. Fakt, że opony 17 pompuję do 2,5, żeby nie uszkodzić felgi i opony. Piszesz, że nie chcesz pozbyć się tych felg, więc jak koledzy piszą pozostaje zmiana w zawieszeniu. Na pewno to coś da ale wg mnie profil więcej (nie czuć tak drobnych nierówności).

WojTEC
01-09-13, 20:39
Na takim profilu musi się jeździć źle no szału nie ma xD ale dokuczliwe nie jest jakoś mega żeby się z tym nie dało żyć. Nie wiem, ja tak to odczuwam.

Atardin
03-09-13, 22:55
A jest w takim razie sens zmiany opon z 16/45/195 na 16/50/195? Różnica będzie warta zachodu?

WojTEC
04-09-13, 00:16
in my opinion znikoma..

Kondzio Tarnow
04-09-13, 22:07
rowniez mam 195/45/16 zawieszenie mam gwint -70 przod a ty -60 przy et 15 felgi na wiekszym uskoku nierowny zakret obciera o nadkole, wracajac do tematu, zmien zawieszenie, -60 na serie amora z przodu jeszcze?? on wogole dziala jeszcze??

Jaras E21
18-10-13, 21:24
mam w ej2 przednie oemowe amorki od 4 gena. Co pozwala obniżyć przód o ok 30-40mm. Przy podmianie tyłu praktycznie nie ma różnicy więc oemową sprężyne liniową a nie progresywną przyciąłem o zwój. O ile dobrze pamiętam.. Jaki efekt ? Auto siedzi niżej. Zdecydowanie auto w dalszym ciągu jest tak komfortowe jak oryginał. dołożyłem tuleje PU i swap stabilizatorów z MB6. Nie przechyla się i w szybkich zakrętach jedzie zdecydowanie pewnie. Prześwitu wystarcza do pokonania jak narazie wszystkich leżących policjantów jakie spotkałem, jednak co ważne muszę przejeżdżąć przez nie możliwie wolno. Szybszy przejazd i "bujnięcie" budy kończy się przytarciem.

Atardin
23-10-13, 21:29
Zmieniłem spręzyny i amory. teraz jest eibach+Kayaba excelG przód i tył eibach + koni 8040, różnicy zbyt dużej w komforcie nie odczułem, czyli jednak alu 16 i profil 45 robi swoje :/