PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z akumulatorem



mellucci
13-02-08, 17:16
Witam mam problem z akumulatorem mianowicie czesto musze go ladowac dodam ze rok temu zakupilem nowy ;/ w samochodzie mam tube i wzmaka oraz alarm wlaczony wiecie moze od czego zaczac zeby zaoszczedzic na pradzie ? cos moze dokupic ? kondensator duzo da ?:> pozdrawiam

ppm702
13-02-08, 17:26
zacznij od pomiaru poboru prądu w stanie czuwania z włączonym alarmem i później eliminuj źródła poboru. W normalnym stanie czuwania z alarmem powinieneś mieć pobór rzędu 100-150mA

mellucci
13-02-08, 17:32
aha jeszcze jedno jak samochod chodzi na biegu jałowym ma normalne obroty ale jak wlacze swiatla albo mrugne dlugimi to spadaja jakgdyby zamula go ... moze to sa szczotki od alternatora ? ;> jaka cena jest takich szczotek ?:>

ppm702
13-02-08, 18:09
może być to alternator, a w sprawie cen nie pomogę. Sprawdź napięcie ładowania i pobór prądu. Da Ci to dość jasną odpowiedź w którym kierunku szukać

Pomierus
13-02-08, 20:53
Najpierw sprawdź poziom elektrolitu w akumulatorze. Jak brakuje to dolej wody destylowanej. Potem zobacz ile Volt masz na ładowaniu (na biegu jałowym) prawidłowo powinno być 14,3-14,6 V . Jeżeli nie będzie sprawdź stan i naprężenie paska od alternatora (powinien sie minimalnie uginać ale nie więcej niż 8-10mm) wyczyść klemy i ładuj go przez ok 12h.

MrUkAs
14-02-08, 19:56
Tez sie podlacze. Czy mozna sobie bez zadnych przeszkod odlaczac aku i brac np. na ladowanie? Nic sie autu nie stanie? Dodam, ze mam alarm i wydaje mi sie, ze po odlaczeniu aku cos sie z nim stanie...

Kosciech
15-02-08, 17:35
Zależy jaki masz alarm. Jak jakiś stary wynalazek to może być różnie po odłączeniu akumulatora (mogą się np. wyprogramować piloty). Porządny alarm jest nieczuły na odłączanie akumulatora.

Pitbull
17-02-08, 14:44
Witam. mam taki problem, że rozładowuje mi sie akumulator, na początku myślałem że może już słaby i przez te mrozy sie rozładowuje ale odłączyłem (+) wieczorem, rano podłączyłem i normalnie odpaliłem, coś mi pobiera prąd ale nie wiem co, jak podłaczam (+) to jest iskrzenie na klemie, podejrzewam że to centralny zamek bo jak podłaczam (+) to coś tam w drzwiach takjakby sie przesuwało, czy to możliwe ze to centralny pobiera prąd?? czy może co innego? jest jakiś bezpiecznik od centralnego?? zebym mogł go odłączyć i wtedy zobacze czy sie rozładuje aku. Gdzie ewenntualnie jest ten bezpiecznik???

Pozdro

skolopendra
17-02-08, 15:11
coś mi pobiera prąd ale nie wiem co,

pobiera bo musi
najprawdopodobniej gdzieś masz lekkie :) zwarcie
najlepiej całą centralkę wypiąć z pod napięcia

Pitbull
17-02-08, 15:20
a gdzie ją wypiąć, w którym miejscu??
Całkiem bym ja odłączył bo i tak jest popsuta, coś siłowniki nie chodzą

MrUkAs
17-02-08, 18:21
Zależy jaki masz alarm. Jak jakiś stary wynalazek to może być różnie po odłączeniu akumulatora (mogą się np. wyprogramować piloty). Porządny alarm jest nieczuły na odłączanie akumulatora.

Nie wiem jaki, wiem jedynie z instrukcji ze "Forteca, wersja 151.01.01". Cos wiecie na temat tego alarmu? Stary, czy jakis lepszy?

mellucci
18-02-08, 10:32
dam znac z moim poborem jak to wyglada najpierw musze wpasc do kumpla po to urzadzenie do sprawdzania poboru odezwe sie jeszcze pozdrawiam

badyl
18-02-08, 11:17
aha jeszcze jedno jak samochod chodzi na biegu jałowym ma normalne obroty ale jak wlacze swiatla albo mrugne dlugimi to spadaja jakgdyby zamula go ... moze to sa szczotki od alternatora ? ;> jaka cena jest takich szczotek ?:>

normalna sprawa,alternator ma wieksze obciazenie i hamuje troche silnik,
a swoja droga tez mam ten problem postoi 2 dni i ku....wa nie moge zapalic.
a aku to kupiony rok temu bosch silver.chyba bede reklamował.

mellucci
18-02-08, 22:42
aha jeszcze jedno jak samochod chodzi na biegu jałowym ma normalne obroty ale jak wlacze swiatla albo mrugne dlugimi to spadaja jakgdyby zamula go ... moze to sa szczotki od alternatora ? ;> jaka cena jest takich szczotek ?:>

normalna sprawa,alternator ma wieksze obciazenie i hamuje troche silnik,
a swoja droga tez mam ten problem postoi 2 dni i ku....wa nie moge zapalic.
a aku to kupiony rok temu bosch silver.chyba bede reklamował.

ale u mnie to widac bardzo dobrze zaraz samochod zamula i obroty spadaja tak samo jak dlugimi mrugne jak wlacze swiatla

PPawelZ33
18-02-08, 23:18
a swoja droga tez mam ten problem postoi 2 dni i ku....wa nie moge zapalic.
a aku to kupiony rok temu bosch silver.chyba bede reklamował.[/quote]

Tradycyjny polski klient - roszczenia przede wszystkim :-) a jak usłyszy ,że może jednak z samochodem ma coś nie tak to jeszcze sprzedawcę zbluzga :klutnia:

posprawdzaj najpierw pobory prądu a jak nic nie wyjdzie to dla testu odłącz klemę na noc i zobacz.
Zjawisko samorozładowywania to rzadki przypadek. musiałoby być zwarcie wewnętrzne (ale to by owocowało też gwałtownym spadkiem napięcia przy obciążeniu) albo zasiarczenie (a to zazwyczaj występuje w starych akumulatorach a nie po roku eksploatacji).

Szukajcie a znajdziecie :-)

kocmo
18-02-08, 23:38
Moj tez padał ale juz nie pada.Prosty sposób regenerecji akumulatora...zrobilem go z mysla ze pewnie i tak niepomoze a jednak ;) wylewacie stary elekrtolit zalewacie akumulator woda destylowana i ładujecie...potem wylewacie wode i wlewacie nowy elektrolit (kupic go mozna np. na stacjach benzynowcyh) ładujecie raz jeszcze i powinno byc lepiej :aloha:

PS.elektrolit =kwas solny=własciwosci żrące !!

mrbungle
19-02-08, 12:31
hej

podobnie u mnie zauważyłem problem z akumulatorem... dość często się wyładowuje... kumple mi powiedzieli, że to albo akumulator albo alternator... ale, żeby to sprawdzić to potrzebowałem podjechać i sprawdzić ładowanie akumulatora...

i byłem kilka dni temu - okazało się, że akumulator do wymiany (wygląda na dość stary tak btw)... ale panowie byli przerażeni inną rzeczą... obroty silnik były dość niskie więc jeszcze czyszczenie przepustnicy :\ -> nie ma ładowania akumulatora w 100%

sam to zauważyłem jak stałem na światłach: gdy dociskam gaz to światła mijania mi sie mocniej świecą... jak jest na jałowym... przygasają... ehhhhh

czekam do wypłaty i akumulator+czyszczenie przepustnicy... :P

Pitbull
19-02-08, 17:53
ja chwilowo rozwiązałem swój proble, wyjąłem bezpiecznik od centralnego zamka i akumulator sie już nie rozładowuje :) Tylko musze ten centralny jakos naprawić, bo lipa jest bez niego

jerry
13-09-09, 19:11
który to w końcu bezpiecznik???

analyzer64
13-09-09, 20:04
Opis bezpieczników jest w na klapce w kabinie - szukaj Power Door Lock, jak dobrze pamiętam to jest obok bezpiecznika od świateł pozycyjnych.

jerry
14-09-09, 08:40
bezpiecznik znaleziony dobry jest a centralny nie działa ?? :(

kaza59
17-11-09, 16:53
Jedną z przyczyn szybkiego rozładowywania się akumulatora na załączonym alarmie może być syrena z własnym zasilaniem. W owej syrence dosyć szybko wysiada bateria i wtedy pobiera zasilanie z aku. Proponuję wymienić baterię bądź syrenę.

Mario
19-11-09, 18:45
bezpiecznik znaleziony dobry jest a centralny nie działa ?? :(

Kolega szukal bezpiecznika, żeby rozlaczyc alarm/centralny - prawdopodobne zrodlo zwarcia, nikt nie mowil ze skoro bezpiecznik jest dobry to centralny bedzie dzialal :p , Jezeli centalka jest walnieta to mozna w pierwszej chwili przy rozladowywaniu sie akumulatora postawic na to ze moze Ona robic zwarcie (tak było w moim przypadku) i wtedy mozna wyjac bezpiecznik i zdiagnozowac w prosty sposob czy to tutaj tkwi problem.


Jedną z przyczyn szybkiego rozładowywania się akumulatora na załączonym alarmie może być syrena z własnym zasilaniem. W owej syrence dosyć szybko wysiada bateria i wtedy pobiera zasilanie z aku. Proponuję wymienić baterię bądź syrenę.

Rzadko który alarm wkładany do Hondy ponizej 7gen ma syrenke z dodatkowym, wlasnym zasilaniem, a jezeli juz to rzadko który bo stety/niestety takie alarmy sa bardzo drogie, nawet chinole.

Niema co gdybac od czego sie najczesciej rozladowuja, poprostu trzeba dbac.
A powodów może byc mnóstwo, poczawszy od zwarcia alarmu/instalacji auta po słabą mase z aku,a skonczywszy na diodach w alternatorze (zle prady ladowania)....

kaza59
20-11-09, 23:39
Rzadko który alarm wkładany do Hondy ponizej 7gen ma syrenke z dodatkowym, wlasnym zasilaniem, a jezeli juz to rzadko który bo stety/niestety takie alarmy sa bardzo drogie, nawet chinole.

Dobra syrena z własnym zasilaniem kosztuje grosze..


Niema co gdybac od czego sie najczesciej rozladowuja, poprostu trzeba dbac.
A powodów może byc mnóstwo

Drogi kolego, niikt tutaj nie gdyba tylko każdy dzieli się swoimi doświadczeniami. Ja osobiście piszę co u mnie było przyczyną powstawania wyżej wymienionego problemu.

Mario
21-11-09, 21:05
kolego jezeli dotknelo Cie to w jakis sposob co ja napisalem to nie mialem wcale takiego celu...

wracajac do tematu.... jak ktos kupuje/montuje alarm to sie kupuje secik caly zeby nie miec wiekszych problemow, nikt "na czesci" nie kupuje alarmu, tylko gotowe sety.

Tak jak pisalem wczesniej, moi przedmowcy dokladnie podali co trzeba w pierwszej kolejnosci sprawdzic azeby wszystko bylo ok.