Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : MA8, D14A2, luzy na dźwigni zmiany biegów. Da się tanio zniwelować?



pajac_am
23-08-13, 11:00
Tak jak w temacie.
Mam luzy na lewarku, pewnie nic dziwnego przy 260kkm przebiegu ;)
Biegi wchodzą normalnie, nie ma najmniejszego problemu z trafieniem w odpowiednie położenie, ale trochę mnie to denerwuje. Dodatkowo, coś zaczęło delikatnie brzęczeć przy lewarku.
I chciałbym się dowiedzieć czy jest jakiś nie drogi i prosty sposób na usunięcie tego luzu?
Pozdr

luchuma
23-08-13, 11:19
poli poduszki lewarka cos okolo 75 zl kosztuja, a brzeczenie to pewnie lozysko/tulejke w samym lewarku trzeba nasmarowac

pajac_am
23-08-13, 12:37
Czyli luz nie robi się na samych wodzikach/ sworzniach itp? Tylko na samym lewarku?
Jak zdejmę tunel to będę w stanie to ogarnąć?
Dzięki

luchuma
23-08-13, 12:42
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/honda-civic-crx-del-sol-tuleje-stabilizatora-drazka-zmiany-biegow-2szt.html

tam masz obrazek i te gumy ;]

na obrazku rowniez widac sam lewarek i na samym jego dole czasem brzeczy taka tulejka jesli nie nasmarowana - bo jakis luz musi tam byc

aaale nie zwrocilem uwagi, ze Ty masz angielke 5D to nie wiem czy te gumy beda pasowac :P

i nie tunel tylko od spodu auta trzeba grzebac

HEG8
23-08-13, 13:49
Dorwij sobie tuleje na lewarku zmiany biegów, zobaczysz pod autem - na samym lewarku, nie przy patykach które idą do skrzyni!! Nie wydawaj kasy na ten poliuretan bo on nic Ci nie da, w tych miejscach luzu nie ma nigdy, a jak jest to delikatny, w niczym nie przeszkadzający!

Wlodek
23-08-13, 14:47
Przecież ten luz powstaje na łączeniu lewarka ze skrzynią;/

mirasek
23-08-13, 16:49
Tyle opinii bo pewnie każdy miał luz gdzie indziej :) Luz może być albo na tulejce shiftera, albo na krzyżaku patyka, albo na łączeniu patyka ze skrzynią. Trzeba wejść pod auto i po prostu zobaczyć, jedyna metoda :) Więcej możliwych miejsc nie ma, chyba że w skrzyni na układzie wybierania, co b.rzadko się zdarza ale się zdarza i też delikatnie brzęczy.

Szczur[R]
24-08-13, 18:27
Tyle opinii bo pewnie każdy miał luz gdzie indziej :) Luz może być albo na tulejce shiftera, albo na krzyżaku patyka, albo na łączeniu patyka ze skrzynią. Trzeba wejść pod auto i po prostu zobaczyć, jedyna metoda :) Więcej możliwych miejsc nie ma, chyba że w skrzyni na układzie wybierania, co b.rzadko się zdarza ale się zdarza i też delikatnie brzęczy.
Amen :)

kowal162
25-08-13, 10:35
Ja miałem na krzyżaku przy skrzyni , rozciołem oem tuleje która jest nitem i zastąpiłem ją śrubą M8 i dobrze wszystko przesmarowałem smarem do gumy i skręciłem i zero luzu na lewarku:)

pajac_am
25-08-13, 19:32
Dzięki za pomoc.
Teraz wiem, że nic nie wiem ;)
Ale przynajmniej tyle dobrze, że nie zabrałem się za rozbebeszanie tego od góry :cool:
Teraz muszę tylko obczaić jakiś kanał.