PDA

Zobacz pełną wersję : Identyfikacja zaworu w silniku D16W4



rysiek.
22-08-13, 23:26
Bardzo proszę o pomoc w identyfikacji zaworu zaznaczonego na dodanych niżej zdjęciach. Myślałem, że to tzw. FITV, ale to raczej nie to, chociaż też chodzi o ssanie. Powietrze do kolektora ssącego - przy zimnym silniku zasysane jest dodatkowo przez wężyk zaznaczony na niebiesko. Przechodzi przez ów zawór, który sterowany termostatem pozostaje otwarty aż do osiągnięcia przez silnik temperatury pracy. Powietrze zasysane jest prosto z gumowego rękawa powietrza, tuż przed przepustnicą. U mnie króciec jest urwany, powietrze zasysa niefiltrowane a rękaw mam zaślepiony zwykłą śrubą.. Poszukuję takiego zaworu w całości.

http://images62.fotosik.pl/97/5dd844c377e43b1am.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5dd844c377e43b1a)

http://images65.fotosik.pl/96/0485188c7bd983b9m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0485188c7bd983b9)

jawasaki
23-08-13, 10:06
Zdaje się że to jest tzw chłodzenie wtrysków - wd. można z powodzeniem to olać, a jak chcesz kupić - tylko raczej rynek wtórny.

rysiek.
25-08-13, 16:21
Chłodzenie wtrysków? Ok, ale w takim razie dlaczego tylko przy zimnym silniku to działa? Nie wiem czy oryginalnie to jest podpięte do dolotu przed przepustnicą, czy może do odmy. Chodzi mi głównie o nazwę tej części.

Szczur[R]
25-08-13, 21:16
Coś mi tu nie pasuje. Na moje oko to zamiast filtra stożkowego na pokrywie zaworów powinien być wężyk prowadzący do dolotu - dokładnie tam gdzie masz śrubę. Tak z fabryki wyjechało :) To jest odma i sra w dolot oparami oleju, dlatego przepustnica jest zawsze brudna...

Natomiast przy termostacie hmm nie wiem co tam masz bo nic na tym zdjęciu nie widać niezwykłego. Daj lepsze, jaśniejsze zdjęcie.
Pewne jest jedno: żadnego magicznego zaworu tam nie ma / nie brakuje - co najwyżej kawałka wężyka

marcus209
25-08-13, 21:31
Drugie zdjęcie, pierwsze czerwone kółko od góry. Zaślepiony śrubą otwór w rękawie dolotu. Tam kiedyś wchodził wężyk z pokrywy zaworów z miejsca, w którym masz teraz filterek. Drugie kółko... Nie w tym miejscu powinien być czujnik włączający wentylator na chłodnicy? Trzecie. Wężyk doprowadzający płyt chłodniczy do przepustnicy i krokowca. Żeby nie przymarzał zimą. Wygląda na to, że ktoś zamiast czujnika wkręcił króciec i płyn zamiast do przepustnicy, wraca do obiegu przy termostacie.

jawasaki
25-08-13, 22:25
Nie wiem czego się czepiacie facet dobrze ma to narysowane dobrze tam jest połączone (być może ma zamieniony czujnik temp. powietrza z tym narysowanym wężykiem - ale to nie ma żadnego znaczenia...) - sam mam taki sam silnik w garażu więc widzę jak to jest zrobione, ten zawór od chłodzenia wtrysków jest sterowany wodą - dokładnie uj. wie jak to działa i na jakiej zasadzie ma to działać. ja bym szukał używki tego (czegoś) lub kupił jedną dyszę do lpg (czy coś co jest śrubą i ma w środku dziurę np: regulacja luzu linki w starszych motocyklach https://www.google.com/search?q=regulacja+luzu+linki&client=ubuntu&hs=222&channel=fs&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=72caUuSLKIGCtAaszYCgAg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1280&bih=666#channel=fs&fp=53088738afba3746&q=regulacja+luzu+linki+&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=IcfAGbCoAG9QGM%3A%3Biv7so3gKLJkzzM%3Bhttps%2 53A%252F%252Flh4.googleusercontent.com%252F-jT1uxKXc8oY%252FUGb1Hr_fgcI%252FAAAAAAAAAAo%252F6D gDXPapjb0%252Fs500%252Flinka_gazu.png%3Bhttp%253A% 252F%252Fcb500.pl%252Fviewtopic.php%253Fp%253D5698 3%2526sid%253Da00723c78f44771274b799bf53d65802%3B5 00%3B183 ) - wkręcił bym coś takie na hermetyk czy inny klej i po prostu założył na to rurkę.

Szczur[R]
25-08-13, 22:29
Nie wiem czego się czepiacie facet dobrze ma to narysowane dobrze tam jest połączone (być może ma zamieniony czujnik temp. powietrza z tym narysowanym wężykiem - ale to nie ma żadnego znaczenia...) - sam mam taki sam silnik w garażu więc widzę jak to jest zrobione, ten zawór od chłodzenia wtrysków jest sterowany wodą - dokładnie uj. wie jak to działa i na jakiej zasadzie ma to działać. ja bym szukał używki tego (czegoś) lub kupił jedną dyszę do lpg (czy coś co jest śrubą i ma w środku dziurę np: regulacja luzu linki w starszych motocyklach https://www.google.com/search?q=regulacja+luzu+linki&client=ubuntu&hs=222&channel=fs&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=72caUuSLKIGCtAaszYCgAg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1280&bih=666#channel=fs&fp=53088738afba3746&q=regulacja+luzu+linki+&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=IcfAGbCoAG9QGM%3A%3Biv7so3gKLJkzzM%3Bhttps%2 53A%252F%252Flh4.googleusercontent.com%252F-jT1uxKXc8oY%252FUGb1Hr_fgcI%252FAAAAAAAAAAo%252F6D gDXPapjb0%252Fs500%252Flinka_gazu.png%3Bhttp%253A% 252F%252Fcb500.pl%252Fviewtopic.php%253Fp%253D5698 3%2526sid%253Da00723c78f44771274b799bf53d65802%3B5 00%3B183 ) - wkręcił bym coś takie na hermetyk czy inny klej i po prostu założył na to rurkę.
Gdzie miał wetknięty w takim razie wężyk od odmy, zamiast którego ma teraz stożek ?
Nie ma czegoś takiego jak chłodzenie wtrysków. To jest wąż z cieczą chłodzącą do IACV pod przepustnicą.


Wygląda na to, że ktoś zamiast czujnika wkręcił króciec
czujnik ECT dolega do górnego węża chłodnicy - jest tam na zdjęciu widać kabelek nawet, natomiast sam czujnik zasłania nam taki cienki wężyk z łączeniem

rysiek.
26-08-13, 08:37
ten zawór od chłodzenia wtrysków jest sterowany wodą

Ustalmy fakty:
1. ten zawór jest sterowany wodą ALE przepuszcza powietrze.


To jest wąż z cieczą chłodzącą do IACV pod przepustnicą.

2. Jeżeli to IACV, to w definicji tej nazwy http://www.diaaut.home.pl/r8601c4x.htm - czytamy, że to zawór z powietrzem. Różnica jest jednak taka, że u mnie nie ma sterowania elektrycznego, tylko zwykły termostat.

Przypuszczam że oryginalnie było to tak: Odma i wężyk z rękawa dolotu (na moim foto zaślepione śrubą) były połączone trójnikiem z tym zaworkiem termostatowym. I tak: przy zimnym silniku powietrze z odmy i dolotu zasysane jest do kolektora ssącego tam koło wtrysków. Natomiast gdy silnik się nagrzeje, zaworek się zamyka i wtedy powietrze z odmy automatycznie ciągnięte jest do rękawa dolotu przed przepustnicę.
Niestety wciąż nie rozumiem: po co takie połączenie? czy warto zakładać filterek na odmę? jak to połączyć przy filterku na odmie - rozumiem, że tak jak na moim foto - do rękawa dolotu, tak aby powietrze szło sobie z ominięciem przepustnicy. Dobrze mówię?

Szczur[R]
26-08-13, 09:18
Ustalmy fakty:
1. ten zawór jest sterowany wodą ALE przepuszcza powietrze.



2. Jeżeli to IACV, to w definicji tej nazwy http://www.diaaut.home.pl/r8601c4x.htm - czytamy, że to zawór z powietrzem. Różnica jest jednak taka, że u mnie nie ma sterowania elektrycznego, tylko zwykły termostat.

Przypuszczam że oryginalnie było to tak: Odma i wężyk z rękawa dolotu (na moim foto zaślepione śrubą) były połączone trójnikiem z tym zaworkiem termostatowym. I tak: przy zimnym silniku powietrze z odmy i dolotu zasysane jest do kolektora ssącego tam koło wtrysków. Natomiast gdy silnik się nagrzeje, zaworek się zamyka i wtedy powietrze z odmy automatycznie ciągnięte jest do rękawa dolotu przed przepustnicę.
Niestety wciąż nie rozumiem: po co takie połączenie? czy warto zakładać filterek na odmę? jak to połączyć przy filterku na odmie - rozumiem, że tak jak na moim foto - do rękawa dolotu, tak aby powietrze szło sobie z ominięciem przepustnicy. Dobrze mówię?

Nic takiego tam nie ma z mojej wiedzy. Termostat ma Ci sterować przepływem powietrza ? Jakaś kosmiczna technologia...

Odma jest na stałe krótkim wężem podłączona obok przepływomnierza.
Wąż z płynem chłodzącym przepływa przez zawór IACV nagrzewając go, nie ma to żadnego wpływu na sam obieg powietrza - zapobiega zamarzaniu w zimie.
Na odmę zakłada się stożek i zatyka otwór w dolocie, żeby opary oleju nie brudziły przepustnicy - i TYLE

rysiek.
26-08-13, 10:23
Wąż z płynem chłodzącym przepływa przez zawór IACV nagrzewając go, nie ma to żadnego wpływu na sam obieg powietrza - zapobiega zamarzaniu w zimie.
To jest w ogóle niezwiązane z tematem. Nie piszę o wężach z płynem chłodzącym. Tam hula powietrze do spalania :)


Na odmę zakłada się stożek i zatyka otwór w dolocie, żeby opary oleju nie brudziły przepustnicy - i TYLE
Tak też jest zrobione. To jasne. Tylko kwestia dotyczy urwanej złączki przy tym śmiesznym zaworku - pobiera powietrze z komory silnika, gdzie jest brudno (kurz, pył drogowy, może woda) - i dlatego szukam nieuszkodzonego. Wtedy podepnę go chyba wprost do rękawa dolotu - będzie ssał przez filtr.

Szczur[R]
26-08-13, 10:39
To jest w ogóle niezwiązane z tematem. Nie piszę o wężach z płynem chłodzącym. Tam hula powietrze do spalania
skoro jest niezwiązane z tematem to po co zaznaczłeś właśnie ten wąż na niebiesko na zdjęciu ?



Tak też jest zrobione. To jasne. Tylko kwestia dotyczy urwanej złączki przy tym śmiesznym zaworku - pobiera powietrze z komory silnika, gdzie jest brudno (kurz, pył drogowy, może woda) - i dlatego szukam nieuszkodzonego. Wtedy podepnę go chyba wprost do rękawa dolotu - będzie ssał przez filtr.
ale gdzie Ci to powietrze pobiera ?
Przepustnica ma IACV sterowany elektrycznie
Zdjęcie http://img15.tablica.pl/images_tablicapl/85410971_1_1000x700_przepustnica-sensor-d16w4-16-honda-civic-vi-95-00-poznan.jpg
tu całość http://tablica.pl/oferta/kompletny-kolektor-ssacy-d16w4-1-6-honda-civic-95-00-CID5-ID2Xxsz.html

chyba że masz VALVE, AIR ASSIST SOLENOID - 36281-P2P-A01, ale w takim razie co masz pod przepustnicą - daj zdjęcie

rysiek.
26-08-13, 12:44
chyba że masz VALVE, AIR ASSIST SOLENOID - 36281-P2P-A01, ale w takim razie co masz pod przepustnicą - daj zdjęcie

Brawa dla Ciebie Szczur !! :) Dokładnie chodziło mi o to. Tutaj znalazłem po nazwie: http://hondamarketplace.com/showthread.php?t=2971946

Czy możecie mi jeszcze pomóc dobrze to podpiąć? Czemu to służy?

Szczur[R]
26-08-13, 13:01
Brawa dla Ciebie Szczur !! :) Dokładnie chodziło mi o to. Tutaj znalazłem po nazwie: http://hondamarketplace.com/showthread.php?t=2971946

Czy możecie mi jeszcze pomóc dobrze to podpiąć? Czemu to służy?
W takim razie będzie to dolot dodatkowego powietrza dla biegu jałowego - gdy jest otwarty obroty powinny wynosić 1500rpm, gdy zamknięty 750-850rpm. Zamykany jest temperaturą cieczy.
połączenie powinno być bezpośrednio do miejsca gdzie masz śrubę, o ile zachowasz stożek na odmie.

jawasaki
26-08-13, 15:49
Jak by kto miał jakieś wątpliwości - tak to wygląda org:
http://imageshack.us/a/img13/481/gd3c.jpg
http://imageshack.us/a/img7/3669/q34y.jpg

rysiek.
02-09-13, 14:27
Mój mechanik założył sprawny zawór (stary miał urwany króciec do dolotu i brał niefiltrowane powietrze) - ALE go zaślepił zamiast podpiąć do rury dolotu. Silnik przy starcie ma ok 1500 obr/min - tj. mniej niż przed zatkaniem tego zaworu na stałe. Dajcie znać, czy to może tak zostać bez szkody dla silnika ??

Szczur[R]
02-09-13, 15:55
Mój mechanik założył sprawny zawór (stary miał urwany króciec do dolotu i brał niefiltrowane powietrze) - ALE go zaślepił zamiast podpiąć do rury dolotu. Silnik przy starcie ma ok 1500 obr/min - tj. mniej niż przed zatkaniem tego zaworu na stałe. Dajcie znać, czy to może tak zostać bez szkody dla silnika ??
zimny ma mieć 1500rpm, nagrzany 750-850 rpm

jawasaki
02-09-13, 20:20
jeżeli go zaślepił to po kiego to kupowałeś... .

rysiek.
02-09-13, 23:47
jeżeli go zaślepił to po kiego to kupowałeś... .

- no właśnie ;-) Plan był taki, że podepnę tak jak fabryka kazała. Gość z Morawicy przekonywał jednak, że można zaślepić, bo krokowiec sam sobie poradzi a po co przy starcie jeszcze wyższe obroty. Ja mam dalej wątpliwości - dlatego zwracam się do Was o radę - do czego tak naprawdę ten zawór dodatkowego powietrza służy i jakie są praktyczne zalety jego działania: oszczędzanie krokowca? zwiększenie obrotów = ciśnienia oleju na starcie = poprawa smarowania zimnego silnika ?? Jakieś inne pomysły / dedukcje ?

marcus209
03-09-13, 07:05
Za ssanie powinien odpowiadać ten zawór. Krokowy ma za zadanie podbijać obroty, gdy spadną przy zmianie obciążenia silnika. Np. jak włączysz klime.

jawasaki
03-09-13, 16:06
Zrób tak jak było w org. , takich mechaników co mówią że lepiej coś zaślepić omijaj z daleka... .