Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D16A6 + Głowica D15Z6 z klawiaturą D16Z6



Ziomseba
22-08-13, 19:39
Witam, mam problem. Po uszkodzeniu uszczelki pod głowicą, postanowiłem zrobić krok w przód i zmontować VTEC'a.
Wszystko jest okej, komputer przerobiony, głowica D15Z6 z klawą D16Z6 czyli w teorii D16Z6 z lepszym sprężaniem, kółko rozrządu wzięte z D16A6 (podobno te same co w D16Z6). Mapa z D16Z6 komputer przerobiony P06.

No i tu jest problem, auto jedzie ale nie tak jak powinno, dół jest fajny, środek nieco gorzej, włącza się VTEC czuć takie lekkie szapnięcie i kupe huku przez stożek no i ciągnie tak sensownie do 6,5tys a później jest to takie wkręcanie na siłę. Dziwi mnie też to że auto ma odcinkę przy oko 7,4 ale taka dziwną jakby nie odcinło paliwa tylko jakby, nie mogło dalej się kręcić, ci co wkręcali na chama auta bez odcinki powinni wiedzieć o czym mówie.

Kolektor dolotowy i wydechowy jest z D15B7 wydech praktycznie seryjny tylko zamiast kata jest tłumik. Czy to przez wąski wydech, czy przez ECU, czy rozrząd ? Sam już nie wiem co robić i do kogo się z tym udać :(

EDIT: 23:31
Widze że chłopaki robiąc mini me w D15Z6 wkładają kółko od D16Y7. Może to jest przyczyną problemu ?

Brylant1
22-08-13, 23:52
Bylo strojone?

Ziomseba
23-08-13, 06:15
Nie było strojone, bo póki co nie ma sensu. Jak wstawie 4-2-1, lepszy kolektor ssący, i generalnie rzecz biorąc odmulę wydech bo jest złożony na jakiejś fi 3-4cm rurce to wtedy zamierzałem pojechać na strojenie. Tylko zastanawiam się czy nie potrzebuje kółka rozrządu regulowanego. Żeby nie było że pojadę na strojenie i nic z tego nie wyjdzie...

Lune
23-08-13, 07:28
Blok D16A6 z głowicą Z6 ustawiasz na znak na godzinie 7 - regulowanego kółka nie potrzeba.

Ziomseba
23-08-13, 22:13
Z tym że to jest głowica D15Z6 czyli ten sam odlew co D16Y8 z klawą od D16Z6, czy czasem nie robi się z tego D16Y8 zmiast D16Z6 ? I nie jest potrzebne kółko inne ?
Dzisiaj próbowaliśmy rozrząd ruszyć o jeden ząbek.
Jak przekręciliśmy kółko w prawo chodziło mniej więcej jak przed ruszeniem, czyli rozpędzało się jechało, nie prychało, ale nie miało takiej mocy.
A jak przekręciliśmy kółko w lewo auto w ogóle nie jechało i widać że coś jest nie tak.
I po tym wszystkim w 99% wydaje mi się że jest to wina kółka rozrządu, i rozrząd powinien zostać przesunięty o pół zęba.
Bo auto po wkręceniu się do 7,1tys nie wkręca się dalej, jest tak jakby nie było odcinki, tylko jakby to były maksymalne obroty silnika.

FaziRBK
23-08-13, 23:48
Użyj kółka od d16y7 to dasz radę ustawic rozrząd.
Aparat zapłonowy masz z d15z6 i przykręcony na dwóch śrubach? Czy rozwiercałeś pod tą górną śrubę. No chyba, ze masz aparat z z6?(O to akuarat pytam z ciekawości).

HakerPL1
23-08-13, 23:56
Przystopuj z tym kółkiem, bo o ile ja się orientuję zmienia się je dlatego ze bloki d15 i d16 mają inną wysokość. Ty na blok d16 wkładasz głowice z d16 więc jaką masz tu różnicę wysokości bloku?


wydech jest złożony na jakiejś fi 3-4cm rurce

Nie wiem czy sam sobie nie znalazłeś odpowiedzi gdzie leży problem.

Lune
24-08-13, 01:08
Z tym że to jest głowica D15Z6 czyli ten sam odlew co D16Y8 z klawą od D16Z6, czy czasem nie robi się z tego D16Y8 zmiast D16Z6 ? I nie jest potrzebne kółko inne ?


Masz wałek od Z6, więc ustawiasz na kółku od Z6. Gdybyś miał Y8 to bierzesz kółko Y8, bo ono jest kopnięte o pół zęba.
HakerPL1, dobrze mówisz. Blok d16 + głowica z6 ( czy tam głowica d15z6 + wałek i klawiatura od Z6) = ustawiasz rozrząd jak w orginalnym Z6.

Michał102
24-08-13, 11:26
Jeśli to w czymś pomoże, to napiszę, że ja mam blok i głowicę Y8, ale wałek rozrządu jest już Y2 (to samo co D16Z6) i kółko też musiało wpaść od Y2 i zostało ustawione na ten znak na godz. 7. Oprócz tego bez strojenia się nie obeszło... konieczna była korekta zapłonu w komputerze.

Aha... aparat zapłonowy, to u mnie miks... obudowa D15B7, a bebechy D16Z6 :p

Ziomseba
24-08-13, 18:44
Hmm może że ktoś mi tylko powiedział że to klawa od D16Z6 a jest to od D16Y8, nie wiem po czym to poznać, głowicę wziąłem stąd http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?185373-G%B3owica-Z6-VTEC-aparat-Z6-blok-kpl-d15 . Aparat zapłonowy mam D15B7 z rozwierconym górnym mocowaniem. Kółko mam od D16A6 czyli to co D16Z6. Kurcze jakby mi ktoś powiedział że to tylko kwestia strojenie to by było po problemie, ale wydać 130zł albo lepiej na dojazd do Wrocka (bo to chyba najbliższe miejsce strojenia hondy) i dowiedzieć się że tego się nie wystroi bo coś innego jest nie tak to będę zdenerwowany.

kazik2_h9w3
24-08-13, 18:52
Na 100% jest to klawiatura i wałek z D16Z6 Bo to mój stary silnik

Ziomseba
24-08-13, 19:36
Ooooo to mi troszkę rozjaśniło sytuację. Czyli wg. tego wszystkiego wychodzi na to że kółko i rozrząd jest okej. Czy mapa paliwowa miała by aż tak ogromne znaczenie. Bo jest to seryjna mapa od D16Z6. A auto nawet nie potrafi się wkręcić na 7.3tys obrotów, a od 6,8 do 7,3 kręci się jakby chciało a nie mogło :) Z mapą z Twojego silnika idzie troszkę lepiej aczkolwiek odcinka jest przy 7.2 wiec nie wiem co by było dalej. I nie wiem która mapa jest bezpieczniejsza dla silnika żeby przeturlać się do 10 (wypłaty)

kazik2_h9w3
24-08-13, 21:10
A po co wyżej kręcić ??
Jak pamiętam to na mojej mapie odcinka była na 7400 lub 7600

Ziomseba
24-08-13, 23:00
Może i racja że nie ma sensu, ale jak na mój gust to temu autu daleko do seryjnego D16Z6 a co dopiero do D16Z6 z tłokami PM6, cieńszą uszczelką, i CR na poziomie 10.65 (wg. kalkulatora). Jak wyczytałem to taki składak powinien mieć conajmniej 140kuca, a to jedzie gorzej od zwykłego D16A6. Jeśli to tylko problem strojenia, to nie jest to wielki problem, bardziej się martwię że to coś jeszcze innego. Ale po za rozrządem nic nie przychodzi mi do głowy. Czyli jak rozumiem nie potrzebuje regulowanego kółka ?

Co prawda nagrywane starym telefonem bo mój w serwisie, ale tak mniej wiecej widać że to nie jedzie http://www.youtube.com/watch?v=OrZ5JwWTqis&feature=youtu.be

Michał102
25-08-13, 00:41
Zdecydowanie trzeba to wystroić, bo muł jest niesamowity.