Zobacz pełną wersję : Chłodnica oleju w d16z6
Mam chłodnice oleju z D16Z5, niedługo wymiana oliwy wiec i instalacja czeka.
Pytanko małe: czy ktoś z was już montował to w D16Z6 ? nie wiem jak lepiej wpiąć sie w obieg wody ...
tutaj fotex chlodniczki
http://img267.imageshack.us/img267/7416/chlodnicaoleju01xd6.th.jpg (http://img267.imageshack.us/my.php?image=chlodnicaoleju01xd6.jpg)
[ Dodano: Sro 13 Lut, 2008 ]
dla ciekwaych
tutaj dyskusja na ten temat ...
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=2477&postdays=0&postorder=asc&start=0
czy ktoś z was już montował to w D16Z6 ? nie wiem jak lepiej wpiąć sie w obieg wody ... yyyyyyyyy ale po co ci woda do oleju :agent:
"to" na zdjeciu to kanapka, ktora wkrecamy zamiast filtra (a na nia filtr) i z niej mamy wyloty linii olejowej, ktora to prowadzimy (fajnie byloby gdyby przez termostat jakis np B&M) do chlodnicy oleju. Raczej proponuje nie laczyc oleju i wody bo bleeee bedzie nawet przy malutkim przecieku
Tego typu chłodnice są montowane w wielu silnikach i czynnikiem chłodzącym olej jest płyn chłodniczy. W środku jest wymiennik ciepła, płyn pochodzi zza chłodnicy cieczy i ma temp. niższą niż silnika więc dobrze wychładza olej, ale nie za bardzo i do tego niezależnie od prędkości pojazdu. Na pewno daje więcej niż wszystkie radiatory na filtry oleju. !!
Zgadzam sie z Tob sylipp.
temat mam juz ogarniety , wpinam sie tak jak w CRX , ITR :)
zaden problem to podmącic
W planach turbo i zastanawiam się nad chłodzeniem oleju w silniku.
1.Testował ktoś może skuteczność wodnej chłodnicy oleju, takiej jaką ma grafix na foto, plusem będzie szybsze nagrzewanie silnika, a o ile potrafi obniżyć temp. oleju?
2.od jakiej marki i jakiego silnika można spasować podstawę filtra oleju z wyjściami i termostatem oleju do zewnętrznej chłodnicy? (podobno jakiś silnik OPLA miał podstawę która miała termostat i powinna pasować)
chlodnica oleju oem jest dobra ale nie w T.
Oplowski c20 mial chlodnice i termostat.
Jak planujesz T, zakladaj sprawdzone i dobre rozwiazania, ja osobiscie b.polecam chlodnice i podstawki MOCAL(angielska firma), mam w swoim dosc mocno wyslilonym silniku taki zestaw, dziala idealnie!
Tu masz strone popatrz sobie na diwajsy, cena dobrego zestawu z końcówkami i weżami to ok 700-800pln wg mnie to b.dobra cena
www.re5pect.pl
romi, tylko taka chlodniczka kosztuje 50zl a nie 800 i lepiej ja za 50zl miec niz nie miec ;) i jak kots robi HMT to patrzy na kazda zl (a nie zawsze wychodzi taniej, niz by to zrobil w profi zakladzie)
wiem, ze to nie dzial sprzedam ale mam 2szuki jakby ktos chcial;
a jako ze woda sie szyciej nagrzewa niz olej, to w poczatkowej fazie pracy islnika, to sluzy za podgrzewacz oleju dzieki czemu, olej szybciej nabiera swoich wlasciwosci
więc tak, przesiedziałem cały dzień na szukaniu informacji i można zastosować chłodzenie z opla.
1.potrzebna jest do tego podkładka pod filtr oleju z wbudowanym termostatem który uchyla się coś w okolicach 90st. (np. od opla)
2.chłodniczka oleju (może być też od opla)
3.dwa przewody do połączenia podkładki z chłodnicą
koszt takiego zestawu mieści się w przedziale 80-150zł czyli znacznie taniej niż MOCAL, a przy mocy którą chcę osiągnąć (około 200-220KM) powinno wystarczyć;)
to co pokazal grafix ciezko nazwac chlodnica oleju. to taki malutki wymiennik ciepla i glownie sluzy on do podgrzania oleju. w B jest to seryjnie.
jak ma chlodzic olej to brac Mocala - podstawka z termostatem, weze i chlodnica.
Jak juz mam podstawke autogauge z czujnikami, to czy ten wymiennik ciepła mam wkręcic przed nią, za nią czy jeden ch...?
Jak juz mam podstawke autogauge z czujnikami, to czy ten wymiennik ciepła mam wkręcic przed nią, za nią czy jeden ch...?
jeśli się nie mylę to olej wpływa do filtra przez gwintowany króciec na który nakręca się filtr, a wypływa z zewnętrznych otworów z filtra. Więc jeśli wskaźnik ma pokazywać temp. oleju którą jest smarowany silnik to kolejność zaczynając od bloku powinna być taka: podkładka AG z czujnikami<- chłodniczka albo podstawka z wyjściami do chłodnicy oleju<- filtr oleju
Ja od siebie dodam że D seria ma beznadziejny "układ olejowy" (tak wiem że z dupy nazwa ale jakoś nic innego nie przyszło mi do głowy) w porównaniu z B serią.
Przy temp. oleju 90-105 stopni ciśnienie oleju na wolnych wynosi 10 psi (0.7 bara) a przy gazie w podłodze jest poniżej 5 barów. To jest mało. Obstawiam że już od ~115 stopni jest bardzo cienko ze smarowaniem.
BurnOut dodaj tez jaka chlodnice dolozylez zeby miec pewnosc ze twoje De bedzie zyło
Nie chce być uszczypliwy ale owa chlodnica z opla wyglada jak komunistyczny kaloryfer żeliwny, który oddawal tyle ciepla co pocieranie rąk..
Nie chce być uszczypliwy ale owa chlodnica z opla wyglada jak komunistyczny kaloryfer żeliwny, który oddawal tyle ciepla co pocieranie rąk..
też tak uważam i dlatego chcę dać większą chłodnicę z innego samochodu z jakiegoś V6 albo turbo;)
Ale po co?! Kup Mocala, a jak oszczędzasz każde 100pln to chińczyka, też z re5pect.pl
w 600 zł można się zmieścić kupujac ceły zestaw wraz z podstawka MOCALa z termostatem.
ps. Przy okazji chlodniczki z CRXa (lub Bserii) ...
podgrzewa ona szybciej olej do odpowiedniej temp. czyli wpływa zdecydowanie lepiej na prace silnika
... koszt mały a zawsze coś da, a to "coś" moze byc na wagę remontu silnika z racji chwilowego przegrzania Dserii ...
hmm wiec taki zestawik do d16z6@250KM powinien wyglądać (Mocal):
- chłodnica (rdzeń 235x100): 399 zł
- podstawka z termostatem: 209 zł
- przewód 1,2m: 115 zł
- przewód 1,5m: 139 zł
- nypel 1/2BSP x -8JIC do podłączenia podkładki Mocal x2: 18 zł
Całość 880 zł
No ja można powiedzieć taki zestaw mam teraz
I jest mega - przy pałce (0-200, stop, 0-200, stop itd) było max 105 stopni
Olej cały czas "słomkowy"
A jak nie miałem chłodnicy to olej po jednym baku paliwa był już ciemny...
wychodzi na to że najlepiej byłoby schładzać olej już w misce, wtedy olej powinien być gęstszy i pompa olejowa powinna wytworzyć większe ciśnienie.
wie ktoś jaką / od czego można zastosować zewnętrzną elektryczną pompę oleju? wtedy zrobić wyjście i wejście do miski i olej przepuszczać za pomocą elektrycznej pompki sterowanej termowłącznikiem przez chłodnicę oleju:)
znalazłem to: http://www.re5pect.pl/index.php?prod_name=pompa+oleju&search=ok&search=ok
tylko cena jest spora:(
Elektryczne pompy olej są niestety drogie :/
Widzieliście taki prosty układzik, ale bez pompy...
http://cgi.ebay.pl/Olkuehler-Anschluss-Set-Kit-Stahlflex-Honda-Civic-CRX_W0QQitemZ200296852057QQcmdZViewItemQQptZAutote ile_Zubeh%C3%B6r?hash=item200296852057&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A13 18
o tym właśnie jest tu rozmowa;)
podstawka pod filtr z termostatem i chłodnica z wężami i nie trzeba do tego pompy bo jest to wpięte w układ smarowania silnika
czyli można dużo taniej poszukać.
Widzieliście taki prosty układzik, ale bez pompy...
http://cgi.ebay.pl/Olkuehler-Anschluss-Set-Kit-Stahlflex-Honda-Civic-CRX_W0QQitemZ200296852057QQcmdZViewItemQQptZAutote ile_Zubeh%C3%B6r?hash=item200296852057&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A13 18
Tylko chyba ta podstawka bez termostatu jest ..... nom ale cena zacna - ciekawe... pewnie dziala bo i czemu nie
Podstawka z termostatem i wyjściami do chłodnicy z Opla Calibry:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/3a41c79bd8411f02.html
Dałem za to 50zł a nie 200, do tego jeszcze jakąś chłodnicę np. z V6 albo turbo, przewody olejowe i zobaczymy jak to będzie się sprawować.
Okazało się że ta podstawka ma możliwość regulacji temperatury:D
ach te calibrowniki, okazało się że śruba na imbus to nie regulacja temp. tylko zwykła zaślepka po wierceniu kanałów w podstawce, a gościu pisał że to jest regulacja:D
...Bartuś...
08-03-09, 12:12
Odświeżę trochę temat...Chciałem podłączyć do Siebie zegary ciśnienia i temperatury oleju...Czy taka podkładka pod filtr http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=878 będzie dobra??Jeśli nie to ew.jaka będzie.Pozdrawiam
...Bartuś...
08-03-09, 12:35
Znalazłem AG ale słyszałem opinie że potrafią przeciekać :( :(
http://moto.allegro.pl/item572127650_podkladka_adapter_podstawa_filtr_ole ju_auto_gauge.html
mam ag juz kupe czasu i nic nie cieknie, a co do tego wymiennika ciepła z crx to dzis poległem przy wkładaniu go... nie wiedziałem gdzie to wpiac w obieg płynu i zlalem na to... na 100% pasi do kazdego D i B?
Ja też mam AG i nic nie cieknie. Gwinty czujników tylko uszczelnione taśmą teflonową i dałem jeszcze mosiężne podkładki.
A czy takie rozwiązanie ma prawo działać:
Zamienić chłodnicę na wersję od automata, która ma obwód olejowy, i do tego obwodu podłączyć olej z silnika, czy to przez taką podstawkę z calibry, czy MOCAL whatever.
też już o czymś takim myślałem, ale nie zda to raczej egzaminu. Gdy będzie trzeba wychodzić olej to płyn w chłodnicy będzie gorący...
mam takie pytanko, gdzie wpiąć zegar od temp. oleju, mając chłodzenie oleju (podstawka z termostatem+zewnętrzna chłodnica oleju)?
którą temp mam widzieć na zegarze:
1. wyższą temp przed chłodnicą.
2. temp za chłodnicą, gdy olej już będzie wychłodzony płyną na panewki itd...
pewnie najlepiej obie:D
Mam pytanko, czy do chłodnicy oleju niezbędny jest termostat, co by się działo gdyby olej zamiast tych ok 100C, miał cały np 50C, to chyba by nie było złe zjawisko, ponieważ ta temp mieści się w zakresie, rozumiem że termostat byłby raczej potrzebny przy 20C mrozu;)
50C to nie jest robocza temperatura oleju, czyli nie smaruje tak jak powinien.
może ktoś odpowiedzieć na wcześniejsze pytanie.
mam dylemat którą temp. mam widzieć na zegarach... przed chłodnicą oleju, czy za chłodnicą?
IMO temp. z bloku/miski itp....
czyli jednak przed chłodnicą, zanim olej zostanie wychłodzony:)
dzięki za pomoc Lcfr
ale olej schłodzony miesza się z nieschłodzonym więc i tak widzisz temp uśrednioną. Inaczej chłodnica byłaby ciut bez sensu ;)
No to dwie temp. Przed i za :) Przynajmniej dowiesz się co ona daje
odgrzeje troche kotleta....
mam podstawkę Ag pod czujniki oraz podstawkę z termostatem do zewnętrznej chłodnicy oleju i teraz pytanie, co pierwsze do bloku podstawka od chłodniczki czy od zegarów, jest jakaś różnica ?
Czy 2 przewody olejowe o długości 1,2 i 1,5m wystarczą żeby wyciągnąć chłodniczkę pod pas przedni w VIg- przewody poprowadzić od strony skrzyni, montować przed chłodnicą "wody" czy w innym miejscu, dół odpada bo będzie intercooler od doładowania w dolnej szczelinie zderzaka (przedlift)
Wiele pytań ale na temat więc może ktos pomoże na podstawie własnych doświadczeń...
Mario, widzę że masz podobne dylematy co ja z chłodnicą... A podstawka z termostatem oplowska czy coś innego?
kupiłem okazyjnie Mocala, zamówiłem przewody do 135*C będą zakute o długości 1,6 i 1,85m , 1/2" wewnątrz na 3krotnym oplocie do 20bar, chłodnica będzie na pasie przednim nad intercoolerem a przed chłodnica cieczy. Nie miałem możliwości dokładnie odmierzyć długości ale dowiedziałem się że przy takim montażu tyle że w 5g 1,5 i 1,7m są na styk.
Podstawka mocala będzie pierwsza do bloku a pod czujniki AG będzie na niej jako druga.
Przymierzam sie do zalozenia chlodnicy oleju. Macie zdjecia jak to wyglada u Was? czy podstawka musi byc z termostatem? jak to sie sprawdza? czy dlugosc przewodow co napisal Mario wystarczy do podlaczenia pod pas przedni?
Termostat raczej potrzebny - w przeciwnym razie bedziesz jezdzil non stop z obiegiem przez chlodnice = niedogrzany olej.
Co do dlugosci wezy to nie wiem i sam sie bede zastanawial zanim bede kupowal do siebie - najpewniej wezme jakis tani wezyk, poprowadze tak jak bede chcial poprowadzic przewody olejowe i zobacze ile mi potrzeba.
Ta podstawka z termostatem to niezly wydatek, wiec jeszcze ten pomysl poczeka a narazie zrobie kilka innych modow co powinno pomoc.
podstawka może być taka od Calibry i innych "Opli" za 5 dyszek na alledrogo się kupi....
Ja mam nadzieje w przyszłym tygodniu będę montował już chłodniczke u siebie to powiem co i jak wyszło, w tej chwili "w stresie" :) temp oleju grubo ponad 110*C i ciśnienie spada dość nieciekawie, do 95*C ciśnienie ok (Olej Motul).
Mario, z własnego doświadczenia wiem, że z oplowską nie jest lekko... Podstawkę dać bez termo, chłodnicę trochę "ukryć" i będzie ok ;)
z oplowską nie jest lekko
A co jest z nia nie tak ?
Miedzy podstawka mocala z termostatem a podstawka auto-gaugana jest jakies 130zl roznicy - to az taki bol?
Chcesz to chlodnice zeby chronic silnik czy po co? Jak nie dasz termostatu to olej bedzie sie dluzej nagrzewal a palowanie na zimnym wszyscy wiemy do czego prowadzi;)
Gorliś, a niby skąd teoria o niedogrzaniu? Jakoś mam oplowską podstawkę za 50zł, musiałem "usunąć" z niej termostat, chłodnica 12sto rzędowa, temp oleju 80-95*, a nawet i większa, przy temperaturze na zewnątrz ok +8* po 6km spokojnej jazdy (pomiędzy 2-3tyś) olej ma 80*. Tak że nie widzę jakiś problemów :)
A montaż oplowskiej podstawki bez pomocy tokarza wg mnie nie do ogarnięcia.
A montaż oplowskiej podstawki bez pomocy tokarza wg mnie nie do ogarnięcia.
Jezeli to jest problem to dla mnie zaden al myslalem ze cos gorszego. Termostat musi byc jezeli chcesz bez to lepiej zastosowac chlodniczke oleju wodna jak wystepowala w crx'ach.
U mnie wymiennik nijak nie dawał rady, dlatego wpadła "normalna". Ale po co termostat, skoro bez trudu mogę utrzymywać dobrą temp oleju? Kwestia umieszczenia chłodnicy :)
Co to znaczy kwestia umieszczenia chlodnicy - czyli ze jak jestem na torze i potrzebuje konkretnego chlodzenia to go nie mam bo chlodnica jest zakryta?
Jaki to ma sens? Olej ma jak najszybciej przybierac optymalna temperature pracy i nie powiesz mi, ze z chlodnica bez termostatu nagrzewa sie rownie szybko co bez_chlodnicy/z_chlodnica_i_termostatem.
zawsze można zakryć/odkryć kartonem jak w zimie niektórzy robią ;)
podstawka Oplowska roztoczona przez tokarza + zrobiona nowa sruba mocujaca podstawke do dodatkowych wskaznikow i chlodnicy oleju. zalozone wczoraj i wsio prazy. chlodnica w zderzaku.
majson jaką masz temp oleju gdy trochę przyciśniesz auto?
majson jaką masz temp oleju gdy trochę przyciśniesz auto?
98-100*c
Jakie dokładnie modele Opla posiadały chłodnicę oleju z termostatem?
Jakie dokładnie modele Opla posiadały chłodnicę oleju z termostatem?
http://moto.allegro.pl/chlodnica-oleju-90194149-opel-calibra-2-0-16v-i2711838544.html
http://moto.allegro.pl/podstawka-pod-chlodnice-oleju-opel-c20xe-inne-i2752451517.html
prosze
A jak ja szukałem to nic nie było ...
Dzięki !
EDIT:
Ciekawe tylko czy ori przewody olejowe z Calibry wystarczą aby doprowadzić chłodnicę do zderzaka ???
Ciekawe tylko czy ori przewody olejowe z Calibry wystarczą aby doprowadzić chłodnicę do zderzaka ???
nie, sa za krotkie. Ja zakuwalem nowe przewody.
Dlaczego w więc nowe przewody?
a stare skad?
Na forum Calibry znalazłem, że obieg na chłodnicę oleju otwiera się przy 120'C.
Mocal otwiera w pełni obieg przy 90'C
Mam wrażenie, że jedno trochę za dużo, a jedno trochę za mało. Są jakieś inne termostaty, które otwierają się przy 100-110'C ???
Ja na mocalu w N/A mam temp w granicach 85-88*C wolę to niż mocno spadające ciśnienie powyżej 100*C, wszędzie piszą że temp pracy silnika optymalna to 90*C ale odnośnie wody w obiegu chłodzenia a u Mnie mogę mieć 90*C na wodzie a olej ma dopiero 50*C więc myślę że jeżeli olej ma już te 80-85*C to ma wystarczającą temp pracy i nie mam się co martwić o za słabe ciśnienie i ewentualny fuck up. Mogę się mylić więc jak ktoś ma jakieś doświadczenie w podobnym temacie to chętnie przeczytam.
Kupiłem podstawkę pod chłodnicę oleju z Opla (dokładnie z Astry lub Calibry z silnikami c20xe c20let) i przetestowałem ją w piekarniku (termoobieg i dodatkowy czujnik temperatury)
:cool:
Przy 105'C termostat się rozszczelnia:
http://imageshack.us/a/img41/9236/calibra105.jpg
przy 110'C początek otwarcia:
http://imageshack.us/a/img5/5563/calibra110.jpg
a przy 120'C następuje pełne otwarcie termostatu:
http://imageshack.us/a/img708/3236/calibra120.jpg
Takie info jest najbardziej wartościowe :cool:
Przy okazji przetestowałem piekarnik, czy trzyma zadaną temperaturę :)
Dobrze, ze sprawdziles z ciekawosci i jedno i drugie. Ja uwazam ze takie otwieranie jest ok. Tak samo jest w Porshe co do temperatur.
Szczerze mowiac dosc wysokie te wartosci. Dla porownania termostat mocala zaczyna sie uchylac przy 80 stopniach, pelne otwarcie 85.
(pomijam, ze termostat caly czas jest lekko rozszczelniony, zeby zrownowazyc temperature z calym ukladem)
B16T + podstawka MOCAL.
ZIMA:
Normalna eksploatacja z jazda do 3500..4000rpm po miescie temp. 85-92 stopnie.
Podczas palowania I w trasie trzymajac 5000rpm temp 95-100 stopni
LATO:
Miasto -temp.jak zima
Palowanie w temp +30 nigdy nie przekroczyla 110 stopni. Srednio 95.
sama podstawka raczej nie chłodzi oleju, napisz coś więcej.
No właśnie, napisz coś więcej, jaka chłodnica i gdzie umieszczona?
Wszystko macie u mnie w temacie :]...łącznie z fotkami http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?157097-EJ6-B16A2-Turbo-Czarna-sucz-by-wwljohn
Chłodnica Turboworks 260x70x50 http://www.racingfactory.pl/chlodnica-oleju-260x70x50-id-1290.html
Chowana bez żadnych przeróbek za grillem. Foto jak wspominałem w temacie. Jeden przewód biegnie pod lampą, drugi przed chłodnica klimy..wchodzi od góry, między chłodnicą a pasem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.