Zobacz pełną wersję : D16z2 + glowica d16z6
Złożyłem blok d16z2 z glowica d16z6. Wszystko po remoncie - oczywiście blok pomierzony, panewki i pierścienie NPR. Glowica liznieta 1mm, uszczelka erlinga 0,7mm. Wg kalkulatora wychodzi cr 11:1. Problem jest taki, że puka panewka na korbie. Silnik rozebralem, zawiozlem do innego zakładu niż był wcześniej obrabiany - powiedzieli, że wszystko jest ok, wał prosty, luzy na panewkach ok, sworznie na tlokach bez luzu.
I teraz nie wiem co z tym zrobić. Ktoś spotkał się z takim przypadkiem?
skąd wiesz ze to panewka puka akurat na korbie
Bo słychać charakterystyczny jej dzwięk?
Po za tym jaki inny stukot może wydobywać się bezczelnie z bloku?
no stary jak tak bezbłędnie diagnozujesz na ucho to wez to sa rozbierz i sprawdź samemu co jest nie tak a nie wozisz po jakiś stodołach
bez sensu albo zawozisz całe auto i niech oni sie z tym bujają
a jak juz rozbierasz to sam to sprawdż a nie zawozisz w częściach a później nie wiadomo kto dał dupy
może żle coś składasz
Skończ swoje wywody... ;)
Po 1. Słyszałeś kiedyś jak stuka panewka? Albo widziałeś korbę jak wystawia kopyto z bloku? Tego nie da się nie rozpoznać i zapomnieć.
Po 2. Po co komu całe auto jak tylko silnik "delikatnie" niedomaga?
Po 3. I nie po stodołach, tylko 2 zakłady mechaniczne mierzyły to co trzeba - wyszło, że jest ok, a jednak stukot (delikatny, charakterystyczny dla panewki) jest...
Po 4. Jak sprawdzić blok czy wał bez rozbierania silnika na części?
PS. Po 5. Zanim napiszesz info - przemyśl to... :)
Lune dalej broń się sam, bo ja straciłem siły przy tłumaczeniu powyższych kwestii... ;)
HEG8 dzięki, nic dodać nic ująć.
Nie napisałem tutaj, żeby posłuchać złośliwych przysrywek. Jak ktoś ma myśl co mogłobyć spaprane to niech podrzuci pomysł. Składałem silnik z manualem w ręku. Zresztą... Co tam można zle złożyć?
Jedyny mój trop to pompa oleju, która ma lekko przytarty tłok zaworu upustowego. Wymienie ją na drugą (bo mam taką na stanie), ale nie wydaje mi się, by to było problemem :/
HEG8 dzięki, nic dodać nic ująć.
x2 :) widzę, że teraz kolega reaktor podpowiada jak remontować silnik :)
Btw. Jeżeli luz jest prawidłowy i jesteś pewien, że dobrze to złożyłeś to teoretycznie możesz wziąć jeszcze pod uwagę sworzeń tłoka, zdarza się, że też lubi czasami postukać choć jest to ostateczność :)
Nagranie jak to pracuje, może ktoś miał taki przypadek?
Zimny http://youtu.be/S5b3zLQOsFk
Ciepły http://youtu.be/fch5G7Pmv58
No ja mam podobny przypadek praktycznie tak samo moje D16Z2 minime Z6 chodzi :) umnie silnik jest po kompletnym remoncie i po przejechaniu około 1500km wszystko się ułożyło i zwiększyły się luzy zaworowe i wtedy silnik zaczyna tak klepać umnie jest to kwestja regulacji zaworów i za pewne u ciebie tak samo a jak wiadomo trzeba to zrobić dokładnie a nie zawsze się to udaje hehe :) I też kolejna kwestja to w pewnym stopniu nasze głowice są już zmęczone po 250 XXX Km tak że pasowania dzwigienek kasowników VTEC-a się zwiększają i trochę to głośno chodzi. To moja teoria pozdro
a może puka tłok na sworzniu????
Na filmiku "Ciepły" to nie są zawory, stuka jak panewka, ew. piston slap ale na zimnym byłoby dużo gorzej, chyba że dźwięk na filmiku jest zniekształcony.
Yotomeczek86
05-11-13, 00:18
Luźne panewki na korbach
Ja mam identyczny setup u siebie złożony przez przeme72 na panewkach acl race + supercharger m62 i nigdy nie mialem takiego problemu z pukaniem gdzieś jest bład w sztuce składania motorowni :/
Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.