Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : xenon, barwa, materiały wykończeniowe



Leeo
12-02-08, 01:44
Było to już nieco poruszone w tym temacie: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=20653&postdays=0&postorder=asc&highlight=xenon&start=40 , ale niestety mi chodzi o konkretne modele, wiec odwazylem sie zalozyc nowego posta:

Macie obeznanie w temacie, wiec prosze o pomoc, zebym bubla nie kupil. Dotarly do mnie lampy soczewkowe z USA i teraz musze dobrac xenony. Zdecydowalem sie na 5000K, bo to fabryczny kolor wiekszosci marek i chyba najbardziej mi odpowiada. Mozecie zerknac na firmy tych xenonow i ocenic, ktore maja to co nalezy, czyli, zeby nie bylo plastiku tam gdzie go nie powinno byc, zeby nic sie nie stopilo, zeby nie spalilo lampy :)

http://www.allegro.pl/item308326914_xenon_xenony_ksenony_zestaw_hid_h1_h _1_5000k.html

http://www.allegro.pl/item311572404_5000k_jak_mercedes_bmw_ford_vw_xenon y_h1_h3_h4_h7.html

w drodze wyjatku, gdyby tamte okazaly sie trefne, mam do wyboru jeszcze takie:
http://www.allegro.pl/item306495919_zx1_zestaw_ksenon_h1_6000k_8000k_xen on_promocja_.html

http://www.allegro.pl/item311384860_zestaw_xenon_hid_zarowki_h1_h4_h7_60 00k_8000k_zx.html

ale to juz 6000K :/

A moze jakies inne propozycje ??

woPo
12-02-08, 09:10
Te HID dobre są, znam kilka osób co je mają i są zadowoleni :) \

Osobiście brałbym 4300K ;)

wunat
12-02-08, 09:52
http://en.wikipedia.org/wiki/High-intensity_discharge_lamp Ziom :speszony:

Rikoo
12-02-08, 09:59
ja mam od setha 6000k i jetsem zadowolony

chrzan
12-02-08, 12:46
Przyłaczam sie do tematu. Czy te zestawy xenon mozna montowac w 6 genreracji w seryjnych lampach( orginalnie jedna zarowka swiatla długie i krotkie) a z tego co czytalem to w xenonach proponowanych przez Leoo sa swiatla mijania,a co z dlugimi

Rikoo
12-02-08, 12:50
chrzan, do 6 wkladasz bi-xenon

lukas182
12-02-08, 15:42
http://moto.allegro.pl/item298125905_bi_xenony_h4_4300k_zestaw_hid_xenon_ montaz_krakow.html

a co myślicie o takim zestawie?

mateuszz86
12-02-08, 21:04
chrzan kup zestaw Hid z H4-2 bedziesz miał długie xenon a krotkie zwykłe :hinczyk:

rodzyneck
13-02-08, 12:54
bedziesz miał długie xenon a krotkie zwykłe :hinczyk:
Aby nie odwrotnie? :]

Leeo
13-02-08, 19:48
No, a zna sie ktos z Was na co zwracac uwage przy kupnie? Podobno cos tam nie moze byc plastikowe, tylko metal.. kunia no :/

Pomierus
13-02-08, 20:31
Ja generalnie nie polecam wstawiać HID do serii, czyli do zwykłych odbłyśników. A nawet apeluje, żebyście tego nie robili. Czemu?
Bo
- mogę sie mylić, ale nawet minimalna różnica w długości żarówki, powoduje zmianę ogniskowej, więc inaczej sie odbija światło przez co reflektory świecą wszędzie tylko nie na drogę.
- palniki nie mają przesłony a więc granicy światła przez co uzyskujemy świecenie na wprost, czyli tak jak światła drogowe i wali to prosto w oczy kierowcom jadącym z naprzeciwka.
- klosze lamp muszą być typu "clear"
- i generalnie świeci jak kał (w halogenach) szczególnie te powyżej 6000k (to max co można zamontować), jak będzie kolor inny niż biały to nam panowie Mundurowi od razu zabiorą dowodzik bo wynika to z przepisu o ruchu drogowym

ZARZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 12 października 1995 r.
w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów stosowanych przy tym dokumentów.
(M.P. z dnia 12 grudnia 1995 r.)

Załącznik nr 1
WYKAZ CZYNNOŚCI KONTROLNYCH ORAZ METODY I KRYTERIA OCENY STANU TECHNICZNEGO POJAZDU

pkt 3.6.
Światła oświetlające tylna tablicę rejestracyjną

pkt 3.6.1. Stan i działanie

Sposób przeprowadzenia badania: oględziny

Podstawowe kryteria uznania stanu technicznego za niezadowalający:
1. Barwa inna niż biała.

Co do bardzo kontrowersyjnego tematu samopoziomowania i spryskiwaczy:
- dotyczy to producentów i prawo unijne mówi "zaleca się ..." jednak, polecam zrobić sobie jakieś spryskiwacze, żeby lampy lepiej świeciły (są wrażliwe na brud)
- samopoziomowanie jest prawie niewykonalne i bardzo kosztowne

Jak ktoś chce robić ksenony w aucie, to ma to sens tylko przy jednoczesnym montażu soczewek (każda jest przystosowana tylko do jednego typu palników) i ich prawidłowemu ustawieniu. W UE granica światłocienia musi wyglądać tak____/""""""______/"""""".

Podsumowując:
- soczewki
- barwa 4300K (standard u producentów) lub 6000K
- spryskiwacze - dla wygody
- i sporo pracy żeby nie oślepiały!!

Bez tego lepiej kupić dobre żarówki jakiejś renomowanego producenta co i tak da nam dużą poprawę, ale nie taką jak ksenon.

A propos tych zestawów z Allegro. Czy są to za 600pln czy za 300 nie robi to większej różnicy bo te przetwornice to generalnie to samo jedyne co może różnić te zestawy to jakoś palników które mogą się szybciej przepalić. Budowa przetwornic jest prosta i kopiowana przez chińczoli od zachodnich producentów. IMHO kupić tani zestaw a jak sie skończą palniki kupić nowy lub porządne palniki (teoretyczna max. żywotność 3000h czyli kilka razy dłużej niż zwykłych halogenów).

mateuszz86
13-02-08, 21:33
rodzyneck moj błąd :czerwona kartka: :( długie zwykłe a xsenony krotkie

wunat
13-02-08, 23:20
Pomierus, praktyk czy teoretyk?

patyk_lks
14-02-08, 10:01
Pomierus, Sam się zastanawialem nad xenonanmi i uwazam podobnie. W seryjnym aucie Xenon tylko i wylącznie w soczewkach! Nie wiem jak to dziala ale jak montowalem xenon u kumpla w soczewkach to odciecie bylo idealne. U mnie na dobrych zarowkach takiego nie ma:)

jurekkiller
14-02-08, 22:50
zazwyczaj jak zakladasz bixenon h4 to on juz ma sam w sobie "przeslone", a przynajmniej powinien. I z tym oslepianiem i zlym swieceniem to bzdura, jak masz prawidloowo ustawione lampy nikogo nie oslepiasz (mam na mysli oczywiscie czysty klosz, przezroczysty) Oczywiscie nie ma tak wyraznej granicy swiatlo/cienia jak na soczewce, ale jest zauwazalna. A to ze na odblysnik nie zakladac, jakos w volvo nawet z 2004r s80 ma xenon na "oblysniku", wiec jakos to dziala (pomijam kwestie spryskow, wycieraczek itp)

Cairo
15-02-08, 09:16
jurekkiller, ale volvo wypuszcza to fabrycznie, więc lustro jest oblicznone do palnika, gdybyś założył tam żarówkę halogenową też nie świeciłaby dobrze.

Ogólnie zgadzam się z pomierusem, jesli lampa, czy soczewka budowana jest do żarówek halogenowych to nie będzie dobrze świecić w niej ksenon i odwrotnie.

Milek
15-02-08, 15:43
jesli lampa, czy soczewka budowana jest do żarówek halogenowych to nie będzie dobrze świecić w niej ksenon i odwrotnie.

no zobacz.... a u mnie swieci xenon przynajmniej z 10x lepiej niz przy zwyklych zarowkach. Nikogo nie oslepiam, widocznosc jest bez porownania lepsza (dopiero teraz jadac noca widac wyraznie droge) no i auto lepiej sie prezentuje. Poza tym producenci robia zestawy do aut bez soczewek i nazywaja sie D2R

Cairo
16-02-08, 01:24
no zobacz.... a u mnie swieci xenon przynajmniej z 10x lepiej niz przy zwyklych zarowkach.
Ok, zgodze się bo ksenon daje pełniejse światło, poprostu świeci wszędzie, ale linia światła nie jest taka jak zamierzona przez producenta, a to rozumiem przez dobrze

Nikogo nie oslepiam
to jest akurat kwestia sporna,

no i auto lepiej sie prezentuje.
niewątpliwie

Poza tym producenci robia zestawy do aut bez soczewek i nazywaja sie D2R
Oczywiście, ale palniki D2R Philipsa czy Osrama są przystosowane do reflektorów projektowanych pod ksenon, a nie do H4 czy H1

Milek
16-02-08, 08:43
Nie jestem znawca oswietlenia wiec nie bede za wszelka cene bronil swoich racji ale zauwazylem kilka rzeczy:

Ok, zgodze się bo ksenon daje pełniejse światło, poprostu świeci wszędzie, ale linia światła nie jest taka jak zamierzona przez producenta
Xenon u mnie swieci w takiej samej plaszczyznie jak zarowki HB4. Swiatlo nie jest wcale rozproszone i na drodze widac wyrazne _ _

Milek napisał/a:
Nikogo nie oslepiam

to jest akurat kwestia sporna,
Pytalem wiele osob jak z tym u mnie jest i jeszcze nikt nie powiedzial zebym kogos oslepial. Dodatkowo jeszcze nikt mi nie mrugnal z jadacych z naprzeciwka, takze nie moze byc zle

spiidy
16-02-08, 13:29
ja mam xenony w zwykłej lampie.. jest krótkie i długie .. lampy troche obnizylem i krótkie swieci troche blizej a długie lekko za wysoko :D ale daje rade..

Leeo
17-02-08, 17:48
to milek u mnie tez hb4 w soczewce siedzi, zobaczymy, moze i u mnie bedzie taki efekt :) Tylko, Ty kurde coupetka, to prawie w ogole w trasy nie jezdzisz, wiec moze dlatego nie migali, no i ona przeciez zawsze idealnie czysta :) Moze mysla, ze to taka cudowna luna od niej bije w ich oczy ;) A tak na powaznie, to jak kiedys za mna stales, to faktycznie, w lusterku nie przeszkadzaly. Mam nadzieje, ze taki sam efekt osiagne na moich..

Milek
17-02-08, 22:24
tydzien temu jechalem w nocy do Wawy i takze nikt nie mrugal

slawoo
17-02-08, 23:10
polecam ten artykuł wszystkim tym którzy założyli to allegrowe g........ do fabrycznych reflektorów przystosowanych pod żarówki halogenowe "H" i z tego wzdględu moim zdaniem ich pojazdy powinny nie przejść badania technicznego.

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?id=126&modul=numery&page=czytaj

Seth
24-02-08, 02:12
ja mam od setha 6000k i jetsem zadowolony

No raczej :D


http://moto.allegro.pl/it...taz_krakow.html

a co myślicie o takim zestawie?

Polecam ( to nie jest xenon + halogen czyli h4-2 jak ktos nizej napisal, ktory swieci straaaasznie ;/ niewiem w ogole kto wymyslil polaczenie palnika i halogenu... to nie swieci w ogole i przestrzegam was przed zakupem takiego zlomu! ), jednak cena jest wieksza od mojej :P o paredziesiat zl. nawet :P
Poza tym ja daje pelna gwarancje 24 miesiace :]



chrzan kup zestaw Hid z H4-2 bedziesz miał długie xenon a krotkie zwykłe

j.w ... NIE POLECAM!!!! ZAPLACICIE ZA ZLOM W POSTACI 2 przetwornic i zarowek ktore mozna pod walec jedynie wrzucic :P


No, a zna sie ktos z Was na co zwracac uwage przy kupnie? Podobno cos tam nie moze byc plastikowe, tylko metal.. kunia no

Zwracaj uwage na:

opinie kupujacych - to jest najwazniejsze..
na to czy bixenon ma przeslone metalowa..
na dlugosc gwarancji i miejsce jej realizacji :]
wazne sa jeszcze przetwornice - coraz czesciej na allegro zdarzaja sie plastikowe, co jest niestety nie dopuszczalne przy tak wysokim napieciu... Powinny byc wykonane z aluminium :]


- mogę sie mylić, ale nawet minimalna różnica w długości żarówki, powoduje zmianę ogniskowej, więc inaczej sie odbija światło przez co reflektory świecą wszędzie tylko nie na drogę.


masz racje - mylisz sie :D


palniki nie mają przesłony a więc granicy światła przez co uzyskujemy świecenie na wprost, czyli tak jak światła drogowe i wali to prosto w oczy kierowcom jadącym z naprzeciwka.

i tu sie mylisz...
Palniki bixenonowe taka przeslone maja, chyba ze mowimy o wspomnianych wczesniej h4-2... Jezeli mowimy o zwyklym xenonie to jest on stosowany albo do lamp soczewkowych, albo do lamp w ktorych jest seryjna przeslona.. jezeli potrzebujesz przykladow, jestem sklonny wymienic Ci przynajmniej 10 aut z zarowkami np h7 w ktorych jest taka przyslona...
Samochody z zarowka h4 - tu honda - nie maja tej przeslony, dlatego stosuje sie zarowke bixenonowa z przeslona elektromagnetyczna ktora jest w pelni regulowana i spokojnie mozna ( w roznych autach ) wyregulowac, aby linia swiatlo cienia byla idealna!



- klosze lamp muszą być typu "clear"

tu rowniez... lampy typu clear potrafia jeszcze gorzej swiecic niz seria.. - przetestowane i potwierdzone przez innych...


- i generalnie świeci jak kał (w halogenach) szczególnie te powyżej 6000k (to max co można zamontować), jak będzie kolor inny niż biały to nam panowie Mundurowi od razu zabiorą dowodzik bo wynika to z przepisu o ruchu drogowym


jak kal to swieca zarowki z tesco... max to mozesz zamontowac 12 000 K ... 10-12 byly seryjnie montowane w omegach swego czasu...

Jezeli chodzi o dowodzik... tak sie sklada, ze dopiero co mialem kontrole w fordzie Ka. wychodzilem z restauracji, patrol mnie przyuwazyl i pomysleli chyba ze wydmucham im pare promili, dlatego mnie zatrzymali.. Gosciu zwrocil uwage tylko na to ze mialem zielone diody swiecace na tylna tablice... Xenon aktualnie mam zamontowany 8000K h7 na stockowym kloszu. Jechalem dosc dlugi czas za nimi i nie bylo mozliwosci aby nie zaowazyli, dali sie wyprzedzic i kogut.. pomyslalem, ze to wlasnie przez lampy, bo sa troszeczke za niebieskie, ale chodzilo jednak tylko o kontrole + ledy z tylu... Gosciu sie tylko zapytal czy mam spryskiwacze i nic wiecej...
Ledy zamienilem na normalne zarowy i odjechalem ze swoim dowodem...


samopoziomowanie jest prawie niewykonalne i bardzo kosztowne


jest wykonalne i nie jest az tak strasznie kosztowne.
np w 8 genie w aso w hondzie - zestaw samopoziomujacy do xenonow kosztuje okolo 2000zl.
dla chcacego - nic trudnego :] wystarczy dobrze poszukac...


Jak ktoś chce robić ksenony w aucie, to ma to sens tylko przy jednoczesnym montażu soczewek (każda jest przystosowana tylko do jednego typu palników) i ich prawidłowemu ustawieniu. W UE granica światłocienia musi wyglądać tak____/""""""______/"""""".


tu masz niewyregulowany xenon na soczewce angel eyes - nie ma lini ?

http://img111.imageshack.us/img111/9769/dsc01261largehg0.jpg


- i sporo pracy żeby nie oślepiały!!

Kolejna bzdura... wystarczy 5 minut na stacji diagnostycznej gdzie Ci to wszystko ladnie ustawia, jezeli masz oczywiscie stockowy klosz - wiadomo, na angelach bedzie trudniej, bo nie sa to seryjne lampy...


Bez tego lepiej kupić dobre żarówki jakiejś renomowanego producenta co i tak da nam dużą poprawę, ale nie taką jak ksenon.

ostatnio znalazlem gdzies opinie na forum odnosnie zarowek philipsa + 50% czy cos takiego... rzeczywiscie, swieca jakies 20% mocniej, ale 50% szybciej sie wypalaja :P


A propos tych zestawów z Allegro. Czy są to za 600pln czy za 300 nie robi to większej różnicy bo te przetwornice to generalnie to samo jedyne co może różnić te zestawy to jakoś palników które mogą się szybciej przepalić. Budowa przetwornic jest prosta i kopiowana przez chińczoli od zachodnich producentów. IMHO kupić tani zestaw a jak sie skończą palniki kupić nowy lub porządne palniki (teoretyczna max. żywotność 3000h czyli kilka razy dłużej niż zwykłych halogenów).

To wlasnie podsumowalo cale Twoje pojecie o xenonach... moge tylko napisac :

teoretyk?







ale linia światła nie jest taka jak zamierzona przez producenta

zdarzylo mi sie w daewoo espero, ze zarniki xenonowe h1 na swiatlach mijania zostaly ustawione o niebo lepiej niz zwykle zarowki w tym kloszu... w kloszach hondowskich - szczegolnie V i VI gen - linia odciecia jest idealna oczywiscie, jezeli auto nie mialo wczesniejszych spotkan z jakas przeszkoda, czy zmienianych lamp na nie stockowe :]



polecam ten artykuł wszystkim tym którzy założyli to allegrowe g........ do fabrycznych reflektorów przystosowanych pod żarówki halogenowe "H" i z tego wzdględu moim zdaniem ich pojazdy powinny nie przejść badania technicznego.

Na szczescie ja sie na allegro nie oglaszam :D

ps. kolejny :
teoretyk






Reasumujac roznice pogladow doszedlem do wniosku iz osoby, ktore nie mialy stycznosci z takim zestawem, szukaja pretekstu aby go innym obrzydzic... Szukaja w sieci opisow itp itd... wiecie dlaczego tak jest? Dlatego ze znajdzie sie kilka tysiecy osob w polsce, ktore nakupywaly sobie takich allegrowych zestawow i zapomnialy o tym ze np wypadaloby sie troszke przylozyc do montazy czy " konserwacji " takiej modyfikacji co za tym idzie - jedzie taki DEBIL z naprzeciwka z nieustawionymi swiatlami, a my wjezdzamy na pobocze, bo nic przed maska nie widac... Zwroccie uwage, ze jak ktos ma zle ustawiona zarowke halogenowa to tez oslepia, prawda? Ale o tym juz sie nie wspomina..

Tak to wlasnie z nami jest - pojdzie plota, ze xenon jest fe i taki jeden z drugim to powielaja i wychodza takie cyrki jak na interii czy innych serwisach z newsami motoryzacyjnymi..
w 90% przypadkow gdy trafialem na niedowiarka ktory pisal ze xenon jest "fe" - po wizycie moja poprzednia honda na stacji diagnostycznej wybranej przez takiego delikwenta - szczena mu opadala i szybko zmienial zdanie jak to jest naprawde z tym xenonem - czy da sie go ustawic, jak wyglada linia swiatlo cienia, jak to wyglada w kwestii prawnej... zwiedzilem juz naprawde duzo stacji kontroli pojazdow i chyba tylko jedna jedyna w szczecinie nie potrafila mi swiatel ustawic - dlaczego? bo mialem wlasnie taki zestaw h4 - 2 czyli xenon + halogen...

Mialem juz xx kontroli policyjnych ze wzgledow glownie na przyciemnione wszystkie szyby i ani razu nie zabrano mi dowodu z powodu xenonow na ktorych jezdze juz ponad 2.5 lata...

Prosze was, gdy bedziecie sie wypowiadac PRZECIW - najpierw podjedzcie do kogos kto ma taki zestaw zalozony i dobrze wyregulowany i dopiero wtedy bierzcie udzial w dyskusji.. Kopiowanie textow ludzi, ktorzy rowniez nie mieli z tym nic wspolnego, albo trafili na goscia w starym gruchodzie z xenonami swiecacymi w niebo - jest troche nie na miejscu...


Pozdrawiam Serdecznie

slawoo
25-02-08, 15:28
tu masz niewyregulowany xenon na soczewce angel eyes - nie ma lini ? bardzo profesyyyyyonalnie pokazane na boku drugiego samochodu, swoje lampy też tak ustawiasz Wielki Panie Praktyku!! Niestety za grosz nie masz pojęcia (albo nie chcesz mieć żeby sprzedać jak najwięcej swoich zestawów) o przepisach, a wystarczy trochę poczytać (teoria w niektórych przypadkach jest niezbędna). Nie kwestionuję tego że Twój samochód przechodzi badania techniczne, kontrole policji ( ja mam zamontowane homologowane światła do jazdy dziennej, połączenie elektryczne jest zrobione wg. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz. U. Nr 32, poz. 262) załącznik nr. 6 cytuję "połączenie elektryczne powinno być takie, aby nie można ich było włączyć jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światłą pozycyjne. Powinny się automatycznie wyłączać, jeśli włącza się światło mijania lub drogowe..." kolega z pracy też ma homologowane światła dzienne, ale połączenie elektryczne ma na osobnym włączniku (włącza je i wyłącza kiedy mu się podoba), przeszedł z tym wiele kontroli policji (gliny mówiły że tak może być - czyżby nieznajomość przepisów), przeglądy też przechodzi więc to niezbyt miarodajne). i że masz dobrze ustawione swoje chińskie zenony z Makro. Chyba że sprzedajesz kompletne zestawy posiadające homologację! Nie chce mi się już pisać więc po prostu skopiuję kolejny tekst artykułu, w którym warto zwrócić uwagę na podane regulacje prawne dotyczące oświetlenia....po przeczytaniu niech wszyscy Wielcy Praktycy zrobią sobie rachunek sumienia i wypowiedzą się, może któryś z nich rzeczywiście zamontował homologowany zestaw wraz z reflektorami??

Sorki że wrzucam link do artykułu z innego forum ale nie chce mi się wklejać każdego rozporządzenia osobno a tam jest wszystko podane!! Pozdrawiam

http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=15742

Seth
25-02-08, 15:44
bardzo profesyyyyyonalnie pokazane na boku drugiego samochodu

to co pokazalem jest podgladowym zdjeciem iz linia swiatlo cienia jest i to bardzo wyrazna.


o przepisach, a wystarczy trochę poczytać

uwierz mi, przeczytalem duzo wiecej materialow na temat xenonow, zanim zaczalem je sciagac, wiec teoretycznie kazania mozesz sobie przez okno we wlasnym lokum glosic...



żeby sprzedać jak najwięcej swoich zestawów

Kazdy kupujacy wie co zaklada na swoj samochod i robi to na wlasna odpowiedzialnosc. Ja to moge sprzedawac i w zadnym swoim ogloszeniu nie ukrylem prawdy o tym iz jest to zabronione. Co wiecej - to nie jest zabronione! Jezeli spelniasz warunki - samopoziomowanie + spryskiwacze + klosz z homologacja na xenon - mozesz na tym legalnie jezdzic, ale teoretycy oczywiscie o tym zapominaja.
Czy ja jako sprzedawca mam zabraniac tego kupowac, bo ktos nie ma samopoziomowania? Kupujacy u mnie wiedza iz sa takie wymogi i musze sie z tym liczyc..


Chyba że sprzedajesz kompletne zestawy posiadające homologację

Pokaz mi osobe badz firme oferujaco zestaw z homologacja w polsce.

Pozdrawiam

slawoo
26-02-08, 00:28
samopoziomowanie + spryskiwacze + klosz z homologacja na xenon no właśnie, ale 90% tych którzy kupują zestawy H.I.D nie wiedzą o tym i niestety jeżdżą montując same przetwornice i żarówki do reflektorów H4 bez poziomowania i spryskiwaczy tym bardziej homologacji (oczywiście na reflektor)


Cytat:
polecam ten artykuł wszystkim tym którzy założyli to allegrowe g........ do fabrycznych reflektorów przystosowanych pod żarówki halogenowe "H" i z tego wzdględu moim zdaniem ich pojazdy powinny nie przejść badania technicznego.


Na szczescie ja sie na allegro nie oglaszam :D

ps. kolejny :
wunat napisał/a:
teoretyk

mój poprzedni post był odpowiedzią na Twoje stwierdzenie zawarte powyżej, co więcej teraz poniekąd przyznałeś mi rację że jazda bez
samopoziomowanie + spryskiwacze + klosz z homologacja na xenon jest niezgodna z prawem!! A Ty wielki praktyku masz Swoje lampy przerobione zgodnie z wymaganiami prawnymi, przepraszam lamp nie możesz przerobić bo jeśli miałeś halogenowe to niestety musisz w świetle przepisów założyć takie z homologacją na ksenon!! więc jak jest?? mają prawo zabrać Ci dowód czy nie?? tylko mi nie pisz o gliniarzach z drogówki bo oni mieliby problem z rozszyfrowaniem niektórych postów na tym forum, ani o stacjach diagnostycznych bo kiedy miałem jeszcze malucha to przeglądy przechodził zaocznie!!

Seth
26-02-08, 00:43
masz Swoje lampy przerobione zgodnie z wymaganiami prawnymi

oczywiscie ze mam :] wpakowalem sobie inny palnik w miejsce stockowego palnika xenonowego w celu zmiany koloru :]

Nie moge?

Oczywiscie, ze moge :]


no właśnie, ale 90% tych którzy kupują zestawy H.I.D nie wiedzą o tym i niestety jeżdżą montując same przetwornice i żarówki do reflektorów H4 bez poziomowania i spryskiwaczy

Ja swoich klijentow na bierzaco informuje o takim fakcie i biore wlasnie po to udzial w tej dyskusji aby uswiadomic tobie, ktory tylko teoretyzuje, ze nie jest to takie zlo na jakie wyglada.



Zapraszam chetnych do szczecina, wsiadziemy w jakas honde na xenonach, pojedziemy na przeglad do wskazanego przez was diagnostyka i sprawdzicie jak wygladaja realia.

ps. Ja nikomu tego nie wciskam i nie wymuszam, aby robili zakupy u mnie, bo sa to xenony legalne. Kazdy wie co kupuje i musi liczyc sie z konsekwencjami jakie niesie za soba montaz, bez zadbania o reszte rzeczy, ktorych i tak nie daloby rady zrobic, poniewaz nie ma np kloszow xenonowych do hondy civic 5gen.
Rownie dobrze mozna zastosowac je do oryginalnych lamp xenonowych np celem zmiany koloru swiecenia, tak jak ja to zrobilem.
Wez tez to pod uwage, ze taki zestaw nie musi sluzyc tylko i wylacznie dla bezmozgow ktorzy zaraz po zamontowaniu takiego zestawu napawaja sie tym faktem zapominajac o najwazniejszym - regulacji. Wlasnie dzieki takim osobom, ja musze sie tlumaczyc i przekonywac tych ktorzy tylko dostali xenonem po oczach.

Powiedz mi, czy nie przeszkadza Ci jak gosci na halogenach ma 2 zarowki ustawione tak jakby na dlugich jechal? Czytajac Twoje wypowiedzi, zapewne nie, bo tylko xenon jest fuj, a cala reszta ok...

Tyle odemnie.

Pozdrawiam :hinczyk:

slawoo
26-02-08, 13:05
Powiem Ci co mi przeszkadza, wszystko co świeci a jest źle ustawione czy to halogen, czy ksenon czy jakieś przeciwmgłowe. A najbardziej denerwujący są Ci którzy jeżdżą na przeciwmgłowych warunkach dobrej widoczności na w miarę prostej drodze podczas gdy jezdnia jest mokra, niestety ale światło to cholernie mocno się odbija od asfaltu i razi tak że trzeba zredukować prędkość, takim "inteligentom" nakopałbym do ......

Reasumując nie przeszkadza mi że ktoś montuje sobie xenony jeśli ma je dobrze ustawione i światło to nie zagraża (nie olśniewa) jadących z naprzeciwka. Nie kwestionuję też że można kupić palniki które oferujesz, założyć do reflektorów Halogenowych, dobrze ustawić, założyć spryskiwacz i cieszyć się dobrze działającymi reflektorami, (system poziomujący ciężko chyba założyć), ale w świetle prawa to jest nielegalne i nikt mi nie powie że to jest inaczej - niestety prawo obowiązuje wszystkich a nieznajomość nie zwalnia z obowiązku przestrzegania.

Więc kto chce niech zakłada oby dobrze ustawił!!

Jeszcze Tylko jedno Seth odpowiedz mi na pytanie krótko i zwięźle czyli Tak lub Nie - masz swoje lampy przerobione w całości zgodnie z przepisami?? spryskiwacz, samo poziomowanie i odpowiedni reflektor??

Seth
26-02-08, 14:13
Jeszcze Tylko jedno Seth odpowiedz mi na pytanie krótko i zwięźle czyli Tak lub Nie - masz swoje lampy przerobione w całości zgodnie z przepisami?? spryskiwacz, samo poziomowanie i odpowiedni reflektor??

Tak.


Jakim cudem? Mam w aucie oryginalna instalacje xenonowa - w ogole jej nie przerabialem, podlaczylem poprostu swoj zestaw ktory sprzedaje pod ta instalacje i wszystko dziala jak nalezy. Chcialem zmienic kolor zarowki i zmienilem :}

Oczywiscie wszystko na oryginalnym, nieprzerabianym kloszu.

kaza59
26-02-08, 15:33
Panowie, niejesteśmy tutaj po to aby się kłócić i naskakiwać jeden na drugiego. :piwo2: :piwo2:






żeby sprzedać jak najwięcej swoich zestawów

Kazdy kupujacy wie co zaklada na swoj samochod i robi to na wlasna odpowiedzialnosc. Ja to moge sprzedawac i w zadnym swoim ogloszeniu nie ukrylem prawdy o tym iz jest to zabronione.


Otóż to :brawo:

Jeśli ktoś chce to kupuje jeśli nieche to nie !!

slawoo
26-02-08, 15:46
Więc Pozdrawiam i bez urazy :D

Seth
26-02-08, 18:06
Rowniez pozdrawiam i dziekuje za mila wymiane zdan :]

lukas182
26-02-08, 18:33
Z miłej wymiany zdań zrobiło się ciekawe kompendium wiedzy na temat zenonów :d

Daro83
27-02-08, 23:08
Panowie czyli zwiezle i na temat mozna montowac bi-xenony do zwykłych reflektorów hondy V gen. czy nie mozna, swiatło bedzie rozbijac sie po reflektorach tych zwykłych czy faktycznie musza byc gładkie szkła??

havok
27-02-08, 23:12
Krótko i zwięźle: robiąc to na zasadzie plug&play i chcąc być street legal - NIE.

Seth
28-02-08, 11:38
Panowie czyli zwiezle i na temat mozna montowac bi-xenony do zwykłych reflektorów hondy V gen. czy nie mozna, swiatło bedzie rozbijac sie po reflektorach tych zwykłych czy faktycznie musza byc gładkie szkła??

Mozna, nie bedzie oslepiac innych przy dobrym ustawieniu, ale bedzie to nielegalne w swietle prawa.
Jezeli beda gladkie szkla to efekt moze byc jeszcze gorszy, poniewaz gladkie szkla sa chyba jedynie dostepne w usa - czyli symetryczne.

Pozdrawiam

Vesemir
28-02-08, 21:49
Seth, Wydaje mi się, że trochę jesteś stronniczy. Gorąco namawiasz, że to wszystko ma sens i da sie to zrobić bez problemu a jednocześnie sprzedajesz zestawy. To prawda, że da się to zrobić. Nigdy nie montowałem Xenonów w zwykłej lampie, ale z tego co słyszałem do zwykłych odblaskowych lamp stosuje sie palniki D2R albo D2S i jest to lepsze rozwiązanie. Moim zdaniem bez soczewek lepiej sobie kupić jakieś żarówki np: Night Breaker i wtedy nie ma żadnych problemów i nikogo nie oślepiamy.

Seth
28-02-08, 22:40
jesteś stronniczy

Tak, jestem za tego typu "tunningiem" - oby byl przeprowadzony z glowa.


Gorąco namawiasz

Nikogo nie namawiam, staram sie tylko uswiadomic niektore osoby o tym jak to wyglada.
Wiekszosc osob ktore sa przzeciw, nie spotkalo sie z tym osobiscie - ja mam z tym kontakt na codzien i mniej wiecej wiem w czym mozna ( w sensie estetycznym i w sensie "nie oslepiania nikogo z naprzeciwka" ), a w czym nie mozna stosowac takiej modyfikacji.

Jezeli ktos sie mnie pyta czy mozna zamontowac xenon w seryjnym kloszu np. clio II - odpisze, ze lepiej tego nie robic, bo bedzie oslepiac innych. Staram sie doradzic co trzeba w tej sytuacji zrobic, jezeli ktos juz tak sie napalil, ze mimo wszystko kupi - wtedy doradze klosz soczewkowy, ktory nie bedzie nikogo oslepial po dobrym ustawieniu.

Nie jestem osoba, ktora bedzie kazdego namawiac na xenony, tylko po to, zeby sprzedac pare zestawow wiecej. Nie mam w tym zadnego interesu. Jezeli chce sprzedac wiecej zestawow i dobrze doradze takiej osobie, moge dzieki temu zyskac wielu klijentow - znajomych tej osoby, ktore to zobacza, zapytaja o rade i jak wszystko pojdzie ok, dopisze kolejnego zadowolonego klijenta do swoich osiagniec.

Jezeli widze kogos, komu sam montowalem xenony i poradzilem ustawienie w stacji diagnostycznej, a on tego nie zrobil - dzwonie do niego i prosze go o to aby jednak sie tym faktem zajal, bo oslepia innych. Staram sie utrzymywac kontakt z kazdym swoim klijentem... Jakby nie patrzec, jest to dla mnie reklama...

Zdarza sie, ze ktos - chcac zaoszczedzic pieniadze, chce zamowic xenony h4 bez dlugich (tylko i wylacznie w tym wypadku ) - odmawiam mu. wiem, ze montujac zwykla zarowke xenonowa h4 w stockowym kloszu, nie da rady wyregulowac swiatel i nie bedzie to dobrze swiecic - dla tych z naprzeciwka. Klijenci tlumacza sie, ze na allegro sa za 270zl... u mnie zwykle xenony kosztuja 400zl, wiec jest roznica i zazwyczaj kupuja na allegro.. Ja klijenta trace, ale mam czyste sumienie, ze nie wcisnalem mu takiego czegos. Zapytaj byle jakiego sprzedajacego najtansze zestawy na allegro wlasnie o ta zarowke i sprawdz co Ci odpowie - chodzi tylko o zarowke h4 - nie bixenon i nie xenon + halogen. Zapytaj czy dobrze bedzie swiecic na kloszu hondy civic 5gen.

Z kad taka roznica ceny?
Jakosc + gwarancja :]

Zdarzylo mi sie pare razy, ze odzywaly sie do mnie osoby, ktore kupily zestawy z allegro, wlasnie za 270zl. Dlaczego? bo przetwornica padla, bo zarowka sie przpalila, gwarancji nie ma i co teraz zrobic - trzeba wydac drugie tyle na nowe czesci..

Oczywiscie, wiekszosc zestawow dziala bardzo dobrze, ale co po zakonczeniu 6-12 miesiecznej gwarancji?


ale z tego co słyszałem do zwykłych odblaskowych lamp stosuje sie palniki D2R albo D2S

slyszales, przeczytales, ale nigdy tego sam nie przetestowales, wlasnie to jest problem wiekszosci osob, ktore sa przeciw :}

W zestawach dostepnych na allegro, czy u mnie, nie ma podzialu na d2r czy d2s - palniki sa tak skonstruowane, zeby pasowaly w kazdy klosz, czyli np h4, h1, h7 itp...


Night Breaker i wtedy nie ma żadnych problemów i nikogo nie oślepiamy.

Jezeli nie wyregulujesz swiatel, bedziesz tak samo oslepial innych jak na xenonie.
Wszystko zalezy od tego jak osoba, ktora zainwestowala w taki xenon - podejdzie do sprawy. Albo oleje regulacje, albo zaraz po montazu pojedzie na stacje diagnostyczna.

Pozdrawiam Serdecznie

ELMO666
09-03-08, 15:32
Co powiecie na temat tych palnikow ?? http://moto.allegro.pl/item321811655_bi_xenon_h4_bi_xenony_bi_ksenon_h_4_ zestaw_hid.html
niby wszystko ladnie pieknie i tanio , " ale " ??

Seth
09-03-08, 20:08
Zestaw objęty jest pisemną gwarancją 6 miesięczną
ważną od dnia jej wystawienia
Reklamacje rozpatrywane sa w terminie 7 dni roboczych
od daty otrzymania przesyłki.
Towar należy zwrócić kompletny w oryginalnym nie
naruszonym opakowaniu bez śladów używania
Klient dostarcza reklamowany towar na własny koszt.
Koszty wysyłki i pakowania nie są zwracane.

To jest glowna roznica miedzy zestawem sprzedawanym przezemnie a zestawami wystawianymi na allegro.

Sprzedawaca zapewne nie ma mozliwosci dawania dluzszej gwarancji, poniewaz niechce w przyszlosci doplacac do interesu :]

W wypadku gdy sie cos popsuje i bedzie widac ze bylo uzywane - a bedzie napewno :] gwarancja nie zostanie zrealizowana, czyli tak jakby jej w ogole nie bylo :]


Pozdrawiam

ELMO666
09-03-08, 21:14
To prawda... ale czy u Ciebie dostane bi xeon w podobnej cenie ?? Odp moze byc na pw :] pzdr

kocelcivic
15-03-08, 01:47
kupiłem xenon h4 w miejsce oryginalnych żarówek...(niestety na bixenon brakło funduszy, długich nie używam praktycznie wcale a na zwykłych żarówkach nie dało się jeździć)...jeszcze go nie otrzymałem ale czekam na przesyłkę...i tu pojawia się moje pytanie do Seth-a... pisałeś że żarnika bez bi xenonu nieda sie wyregulowac...czy to prawda i czy niema szansy aby zrobic to jakoś żeby nie oślepiać innych??? a zarazem dobrze widziec nocą??? bo chyba nie musze mowic ze na seryjnych zarówkach to rownie dobrze bylo mozna wogole wylaczyc swiatla...