Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : d13b2 - problem z odpowietrzeniem sprzęgła/wysprzęglik



jedna_brew
20-08-13, 20:51
hej,
jak w temacie, jest problem z odpowietrzeniem sprzęgła w silniku d13b2. objawy:

1. odpowietrznik ładnie się odkręca i po odkręceniu kapie płyn hamulcowy.
2. po założeniu wężyka odpowietrzającego i napompowaniu sprzęgła i odkręceniu odpowietrznika płyn nie leci (jak np. kiedy odpowietrzałem hamulce), pedał sprzęgła wpada jeszcze minimalnie w podłoge w stosunku do tego co było jak był pompowany
3. po ponownym zakręceniu odpowietrznika pedał sprzęgła nie odbija - po podciągnięciu pedał wraca na swoje miejsce i ponownie odbija przy pompowaniu. tak jakby go coś haczyło na samym dnie.
4. płyn nie ucieka - w zbiorniczku płyn pozostaje na niezmienionym poziomie.
5. przed remontem biegi wchodziły normalnie, nie licząc wstecznego - zawsze musiałem wpierw wbić np. IV a dopiero potem wsteczny.
6. za każdym razem wciśnięcie sprzęgła powodowało głośne skrzypienie właśnie z okolic wysprzęglika.

podejrzewam wysprzęglik (siłownik sterowania sprzęgłem), i pytanie do was czy, to będzie to, czy cóś innego (np. pompka sprzęgła)

pozdrawiam,
jedna_brew

MichalS394
20-08-13, 22:21
1. odpowietrznik ładnie się odkręca i po odkręceniu kapie płyn hamulcowy.
2. po założeniu wężyka odpowietrzającego i napompowaniu sprzęgła i odkręceniu odpowietrznika płyn nie leci
Objawy zapchanego odpowietrznika

6. ściągnij gumę z wysprzęglika i spróbuj się dostać z odrobiną smaru czy oleju na tuleje ślizgową łożyska oporowego

jedna_brew
20-08-13, 22:22
tak jak opisano tutaj? http://civic5g.pl/printview.php?t=5742

jedna_brew
22-08-13, 20:56
hej,
kontynuuje temat. wysprzęglik wymieniłem i cóż się okazało? że pedał wpada kompletnie w podłogę i nie odbija. sprawdziłem zbiorniczek wyrównawczy pompki sprzęgła i był kompletnie suchy... chyba czeka mnie kupa roboty z dolewaniem i odpowietrzaniem, bo pedał chodzi po prostu prawie bez oporu :(

zakit
23-08-13, 08:51
operacja odpowietrzania powinna sie zakonczyc w przeciagu kilku doslownie, napompowań pedału - u siebie zawsze to robiłem pompujac na odkreconym odpowietrzniku. najlepiej we 2 osoby, tak zeby jedna mogla zakrecic odpowietrznik podczas podciagania pedału do gory.

MichalS394
23-08-13, 15:13
weź kogoś do pomocy i dobrze odpowietrzcie, ale zajrzyj jeszcze od wewnątrz auta na pedał sprzęgła i zobacz, czy nie leje się z pompki sprzęgła, bo aż nie możliwe żeby tak się działo

jedna_brew
23-08-13, 17:23
hej,
udało mi się zalać płynem oraz odpowietrzyć układ sprzęgła. pomógł mi w tym teleskopowy kij od szczotki, którym przyciskałem pedał sprzęgła po podłogi a następnie zapierałem drugi koniec o oparcie fotela :). okropny syf miałem - w zbiorniczku latały jakieś farfocle, "przelałem" go około 6 razy żeby mieć pewność, że płyn w układzie będzie świeży. płyn jest świeży, sprzęgło chodzi wyczuwalnie lepiej niż przed zmianą płynu. szczerze mówiąc miałem nadzieję, że odpowietrzenie pomoże na zgrzytający wsteczny, ale niestety dalej zgrzyta... czy da się z tym coś zrobić bez zdejmowania skrzyni?

MichalS394
23-08-13, 19:02
To już jest chyba "początek końca" tego sprzęgła ;)

jedna_brew
24-08-13, 01:23
ehhh.. też sie tego spodziewałem :) nic to, trza sie bedzie za to zabrać za jakiś niedługi czas... :) dzięki za pomoc koledzy, temat odpowietrzania sprzęgła/wysprzęglika uważam ze swej strony za zamknięty. pozdrawiam :)

zakit
24-08-13, 08:22
wsteczny zawsze zgrzyta...to normalne w hondach - mialem 3 skrzynie - w kazdej zgrzytało. nie wazne czy zamach byl seryjny, toczony czy aftermarketowy, a sprzeglo nowe, uzywane, z tajwanu czy z japonii.

sprzeglo jako tako nie ma nic do zgrzytania wstecznego - tym bardziej jak inne biegi wchodzą normalnie

MichalS394
24-08-13, 14:15
wszystkie biegi oprócz wstecznego są synchronizowane, dlatego nie zgrzytają. Jak się nie zatrzyma w miejscu auta i wrzuci wsteczny to w każdym aucie zgrzytnie :D ale jeśli tak się dzieje na postoju to znak, że minimalnie nie wysprzęgla, albo zaciera się łożysko w kole zamachowym