PDA

Zobacz pełną wersję : Płyn do chłodnicy



picasso2000
20-08-13, 17:30
Honda civic VII 2004 D16V1.

Patrząc po fakturach poprzedniego właściciela ostatnio kupowany był Antifreeze NF 1L, a wcześniej Antifreeze BP 1L.

Obecnie chciałem coś kupić by mieć do dolewania. Sprzedawca dał mi Mobil Antifreeze Extra Concentrate 1L.

Czy ten płyn się nadaje?
Czy ja to mam jakoś rozcieńczać?

kedud
21-08-13, 11:08
Koncentrat się rozrabia w zależności jakie chcesz uzyskać właściwości zamarzania.

Co od marki to nie ma znaczenia... płyn chłodniczy ma różne kolory, czerwony, niebieski, żółty, zielony. Ja u siebie mam wlany żółty, ale przy wymianie przed zimą wleje niebieski, bo jest wszędzie i nie trzeba markowego kupować.

Na dolewkę wlej ten sam kolor i marką się nie przejmuj. koncentrat możesz trochę rozrobi z wodą, ale nie musisz.

picasso2000
21-08-13, 12:33
Dzięki za odpowiedź.

Kolor płynów jest taki sam. Dolać potrzebuję niewiele, więc wychodzi na to, że nie trzeba rozcieńczać przy tak małej ilości.

picasso2000
03-09-13, 01:49
Okazuje się jednak, że kolor płynów jest inny, w układzie chłodzenia jest obecnie zielony, a ten Mobil Antifreeze jest niebieski. Spróbuję wymienić lub zwrócić i zakupie zielony.

kedud
03-09-13, 08:18
Zielony jest rzadszy, ale jak często ubywa płynu aby go dolewać...

picasso2000
03-09-13, 12:24
W zasadzie nie ubywa :) Ale mam go około 3cm ponad minimum na zbiorniku wyrównawczym.

A ten oryginalny Hondowski to jakieś cudo? Warto to kupić na wymianę płynu?
Honda Long Life Antifreeze/Coolant Type 2

Ile wchodzi płynu do całego układu chłodzenia?

piter7766
03-09-13, 12:33
Ile wchodzi płynu do całego układu chłodzenia?

4,0L - do wymiany, 5.1L - pojemność całkowita

kedud
03-09-13, 14:45
Płyn chłodniczy to nic nadzwyczajnego... nic tu nie wymyślą... najzwyklejszy płyn wystarczy.

picasso2000
03-09-13, 21:06
Jako, że Castrol okazał się płynem o kolorze niebieski, zatem co kupić by kolor był zielony?
Nie chciałem mieszać kolorów bo później wychodzi koktajl z nieokreśloną kolorystyką :)

Z tego co widzę w handlu nie ma już Castrol NF 1L, a taki był wlany jako ostatni prawdonie.

Teraz na rynku jest CASTROL Radicool NF, ale nie jest powszechnie dostępny w sklepach.

Czytam o tych cudach i technologiach płynów.

Tutaj cytat:


"Nowocześniejszymi płynami są te oparte na technologii OAT. Blisko dwudziestokrotnie cieńsza (w porównaniu do płynów IAT) warstwa ochronna wewnątrz układu ułatwia wymianę ciepła zarówno z silnika do płynu, jak i z płynu do ścianek chłodnicy. Płynów OAT nie można jednak używać w samochodach starszych konstrukcji z uwagi na luty ołowiowe występujące w chłodnicach. Dzięki wykorzystaniu technologii LongLife w tym typie płynów, istnieje możliwość wymiany środka nawet co pięć lat.

Kolejną grupą są płyny hybrydowe - HOAT (np. Castrol Radicool NF), wykorzystującej obie wyżej wymienione technologie. Płyny z tej grupy można stosować zamiast płynów IAT."


Przyznam, że dla mnie to jest masło maślane, może mi to ktoś na Polski przełoży ?:)

Czym jest to OAT, IAT, HOAT.


Czyli jaki płyn do chłodnicy o kolorze zielonkawym, pasującym do układu auta z 2004 roku.

Wiem, że trochę drążę tą kwestię upierdliwie, ale mam kilka wątpliwości, a mam chorobliwy perfekcjonizm z którym walczę :), jednak lubię mieć jasność.

kedud
03-09-13, 22:05
Zwykły Płyn chłodniczy na glikolu, walić nowe technologie i cuda wianki, to chwyt marketingowy abyś więcej kasy zostawił w sklepie. Masz wlany zielony i popatrz ile sie na tym modlisz, wlej zwykły niebieski, w każdym sklepie motoryzacyjnym kupisz 5l 40zł. Wymiana nie jest kosztowna.

sacrosaint
03-09-13, 22:10
Zielony jest płyn shella

CRX1
03-09-13, 22:25
To nie jest tak jak piszecie .Najtańszy zawiera chlor ,żeby czyścić uklad chłodzenia.Potem mam takich ps fachowców ,co sobie lali byle co i zdziwienie, że wycieki się pojawiły,że koło korka dziwny osad się zrobił .Tutaj kolor jest najmniej ważny,ważne jest żeby był neutralny dla gumy(przewody) i aluminium.

picasso2000
04-09-13, 12:44
CRX, a co byś rekomendował do dolania i na przyszłość do wymiany? Tak jak pisałem mam płyn zielony. Czyli jak pisał sacrosaint możliwe, że jest to shellowski.

W kwestii wymiany całkowitej za jakiś czas może wlać oryginalny płyn Hondy? Trochę drogi, muszę przyznać.

Dlaczego pytam o oryginalny, przeczytałem ten wątek, http://www.accordklubpolska.pl/viewtopic.php?t=2298&postdays=0&postorder=asc&start=60
Jest tam sugestia jakoby oryginalny płyn Hondy nie zawierał krzemianów i (taki też trzeba stosować do Civica jeśli mówimy o innych producentach), ale zawiera jakieś tam ilości fosforanów i coś jeszcze.
Czyli wychodzi na to, że wlewa się płyny OAT, czy też nawet HOAT?

Zatem jeśli alternatywa dla oryginalnego płynu Hondowskiego to jaka jest najlepsza i najbezpieczniejsza?
Też sądzę, że wlewanie byle czego nie jest wyjściem jeśli ma się na uwadze stan układu, bo różne płyny różnią się niuansami. Dlatego drążę ten temat, gdyż nie ma jednoznacznej odpowiedzi nigdzie w kwestii tego co warto stosować, a sądzę, że i innym się przyda taka wiedza :)

LemonR
04-09-13, 13:18
Mnie właśnie brak konkretnych informacji na temat płynów do chłodnić skłonił do zakupu oryginału. Szkoda czasu na szukanie.

picasso2000
04-09-13, 13:46
Mnie właśnie brak konkretnych informacji na temat płynów do chłodnić skłonił do zakupu oryginału. Szkoda czasu na szukanie.


Kupowałeś w ASO? Ile zapłaciłeś? Bo z tego co widzę bańka ma zdaje się, 3,7litra, chyba, że są większe, czyli raczej nie starczy na wymianę. Kosz na stronie hparts to około 99zł za 3.7l.

kedud
04-09-13, 13:50
Pisałem Niebieski na glikolu a nie na chlorze... Biznes się kręci, 100zł a 4l... o ja pie$%#%

woPo
04-09-13, 13:52
Ja w każdym aucie od zawsze używam Glycoshella i nigdy nie miałem problemu z układem chłodzenia. Dostępny na każdym Shellu w 1L i 4L opakowaniach, do tego da się kupić taniej w Makro czy Auchanie. Nad czym tu debatować.

picasso2000
04-09-13, 14:00
Pisałem Niebieski na glikolu a nie na chlorze... Biznes się kręci, 100zł a 4l... o ja pie$%#%

Nawet nie 4 litry tylko 3,7-3,8 :) No cena trochę zabija, przyznaję.

LemonR
05-09-13, 13:01
Kupowałeś w ASO? Ile zapłaciłeś? Bo z tego co widzę bańka ma zdaje się, 3,7litra, chyba, że są większe, czyli raczej nie starczy na wymianę. Kosz na stronie hparts to około 99zł za 3.7l.

Ja brałem z Haparts. 3,7 l starczyło na wymiane i jeszcze odrobinę zostało. Na napełnienie całkowiceie pustego układu może zabraknąć.
Biorąc pod uwagę, że ten płyn jest na 200 000 km to i cena dla mnie jest OK.

bunkerites
05-09-13, 13:28
Ja mam takie zdanie: Co ORI to ORI :).Za 20 tkm mam wymiane plynu i wlewam ORI z HapaRts

CRX1
05-09-13, 15:55
Każdy może lać do swojej Hondy co chce.Bywa że trafiam na wodę w Hondach,można i tak.Stówa za płyn ,który lata 100tys km lub ma okres 5 lat ,to niejest tragedia.To że ktoś jeżdzi na jakimś tam płynie za 30,- i nic się nie dzieje nie jest żadnym wykładnikiem.Przyjdzie moment ,że trzeba będzie naprawić coś w ukl.chłodzenia i się okaże ,że nawet płukanie nie pomaga i wtedy dopiero zaczną się koszty.Dobrą opinię zbiera PRESTONE,ale koncentrat,nie już rozrobiony przez jakąś tam firmę.Lub ori .

Paulo
06-09-13, 11:53
Z tego co pamiętam to w instrukcji obsługi jest napisane, że oryginalny płyn chłodniczy miesza się pół na pół z wodą.

Up: strona 286 http://instrukcja.pl/i/honda_civic_vii_gen_20012005_pl Jednak nie wszystko dobrze pamiętałem :/ no ale teraz już nie będzie wątpliwości :)

piter7766
06-09-13, 21:25
Jak tak kombinujecie z doborem płynu chłodniczego to może raz na całe życie wlać to http://motofocus.pl/nowosci/10302/bezwodne-plyny-chlodnicze-evans-waterless-coolants-dostepne-w-polsce

kedud
06-09-13, 23:10
temperatury pracy, nie gotuje się, nie zamarza, Dlatego leje się płyn chłodniczy a nie wodę. Lejcie co chcecie.