Zobacz pełną wersję : Szukam POMOCY i PORADY na temat wymiany SILNIKA ! ! Civic Hatchback 3D 97r
Cześć
Jestem tu dość świeży ( więc proszę kolegów i koleżanki o wyrozumiałość )
Posiadam jednostkę D14A3 i chciał bym ją wymienić na D14A4/Z1. Jak dla mnie jednostki są identyczne. Ale to tylko moja opinia. Najgorsze jest to, że nie mam pojęcia jak to się ma " w bebechach " Może są jakieś kosmetyczne różnice, nie wiem.
Dlatego moje pytanie jest następujące. Czy wystarczy wymienić TYLKO silnik, czy muszę się szykować na wymianę osprzętu ( czyli elektryka, komputer, układ chłodzenia itp.. ) czy mogę wykorzystać większość swoich części. No i gdzie najlepiej w woj. Śląskim oddać Hanie do takiej wymiany i gdzie mogę znaleźć pewnego sprzedawcę jednostki 90 konnej. Tak wiem, pewnie powiecie, żebym poszukał na allegro. Szukałem i wiem jak to tam wygląda. Kupie i w sumie nie będę wiedział co.. Żeby nie było tak, że kupię gorszą jednostkę niż mam teraz :( Dlatego wolę aby to była osoba już polecona i naprawdę rzetelna, udzielająca gwarancji rozruchowej na to co sprzedaje.
Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc ;)
Pozdrawiam
Artur
chudypiter
20-08-13, 17:09
A czemu chcesz wymienić silnik? Terazniejszy pali olej?
Wysyłane z mojego Q10 za pomocą Tapatalk 2
Niestety tak... I to wychodzi ok 0.6 L na 1000 km :/
Moja pali 0,5l/1000km i przy trasach jakie pokonuję rocznie uważam że nie jeszcze tragedii :)
d14a3 i a4 to jest to samo - a3 ma zwezke przy przepustnicy ktora oslabia moc do 75km
Aha, czyli jeśli kupię 90km i ja wrzucę na miejsce starej to będę musiał tylko podmienić goły silnik a osprzęt zostanie mi z 75 ?? :) wiem, że to może retoryczne pytanie ale wolę się upewnić :)
Moja pali 0,5l/1000km i przy trasach jakie pokonuję rocznie uważam że nie jeszcze tragedii
Kolego, mnie wnerwia te kopcenie na niebiesko.. Jeśli Tobie nie przeszkadza to spoko :) Mnie to wyprowadza z równowagi. Chyba, że robisz mało km to spoko. Ja miesięcznie robie ok 3tys jak nie więcej
Aha, czyli jeśli kupię 90km i ja wrzucę na miejsce starej to będę musiał tylko podmienić goły silnik a osprzęt zostanie mi z 75 ?? :) wiem, że to może retoryczne pytanie ale wolę się upewnić :)
tak. Polecam przy okazji pozbyc sie zwezki przy przepustnicy ;]
MikośY mial taki na sprzedaz w dobrym stanie
tak. Polecam przy okazji pozbyc sie zwezki przy przepustnicy ;]
MikośY mial taki na sprzedaz w dobrym stanie
No to git majonez :D a znasz może jakiegoś pewnego sprzadawcę ?? :D
ps. A nie będę musiał zmienić "komputera" ? Bo coś mi mechanik tak napomknął
Cześć
Posiadam jednostkę D14A3 i chciał bym ją wymienić na D14A4/Z1.
Szukaj tylko i wyłącznie A3/A4. Bo Z1/Z2 mają inny aparat zapłonowy. Czytałem że nawet po przełożeniu swojego i tak jest problem z ustawieniem zapłonu. Brakuje regulacji i trzeba kombinować, albo wymieniać kompa i przerabiać wiązkę.
Jak wymienisz na A3/A4 to nie trzeba wymieniać kompa, bo niby po co skoro wszystko jest takie same.
Jak wymienisz na A3/A4 to nie trzeba wymieniać kompa, bo niby po co skoro wszystko jest takie same.
No ale różnią się o 15 KM. Chodzi o to, że różnią się tylko uszczelką ?? A co z dawkowaniem paliwa itp ?
poczytaj sobie na forum ;]
Chętnie, tylko co mam szukać, bo nie bardzo Cię rozumiem :)
Bo wiem, że jedne silniki są odmulone. Tylko mechanik w serwisie tłumaczył mi że jak jest większa moc jest też inne sterowanie dawką paliwa. po prostu już zgłupiałem, więc wole się dobrze dopytać
Kupujesz d14a4 np. Wrzucasz bez problemu w miejsce swojego a3 usuwając zwężke ( ale czy ona jest pod przepustnicą czy miedzy głowicą a ssakiem to Ci nie powiem bo się nie interesowałem) najlepiej od razu jak pisze luchuma. Res kompa i smigasz.
Ja już jestem po takiej operacji, tylko ja zmieniałem z a4 na a8, tutaj już są delikatne zmiany, ale też podchodzi bez większej rzeźby ;]
Pomógłbym Ci osobiście ... ale za daleko :P
Kupujesz d14a4 np. Wrzucasz bez problemu w miejsce swojego a3 usuwając zwężke ( ale czy ona jest pod przepustnicą czy miedzy głowicą a ssakiem to Ci nie powiem bo się nie interesowałem) najlepiej od razu jak pisze luchuma. Res kompa i smigasz.
Ja już jestem po takiej operacji, tylko ja zmieniałem z a4 na a8, tutaj już są delikatne zmiany, ale też podchodzi bez większej rzeźby ;]
Pomógłbym Ci osobiście ... ale za daleko :P
Większość rozumiem. Tyle co masz na myśli mówiąc od razu jak pisze luchma?? No ale jak kupie jednostkę D14A4 i założę ja na swoim osprzecie to będę miał nadal 75 km?? Bo tak to zrozumiałem. A chyba jak wiemy jest to jednostka 90 konna
Bynajmniej ta D14A4
d14a3 od d14a4 różnie się, teraz uważaj zwężka ograniczającą moc z 90 koni do 75 koni. Tylko tym reszta jest identyczna... Ta wersja ( d14a3 ) jak dobrze pamiętam była wypuszczana właśnie na rynek Niemiecki ze względu na zaostrzone przepisy dotyczące ... spalin? Nie dam się pociąć za to info ale tak mi się wydaje ;D
Wszystko p&p
Tyle co masz na myśli mówiąc od razu jak pisze luchma??
tak. Polecam przy okazji pozbyc sie zwezki przy przepustnicy ;]
d14a4 i a3 to jest to samo
roznica mocy wynika ze zwezki ktora ogranicza ilosc powietrza trafiajacego do komory spalania i sonda lambda czyta mnie powietrza i daje mniej paliwa i mamy mniej mocy.
zwezka to uszczelka przepustnicy ( w a3 jest mniejszy otwor przelotowy) czasami jeszcze bylo mechaniczne ograniczenie motylka w przepustnicy przez co nie otwierala sie w 100% i tez bylo mniej powietrza, wystarczy zdjac platikowa rure dolotu i sprawdzic czy motylek otwiera do konca
poszukaj na temat odmulanie d14
modyfikacje d14
wszystko znajdziesz na forum
Dzięki chłopaki za cierpliwość xD a zna ktoś jakiś dobrych i sprawdzonych sprzedawców z forum?? :)
Zagadaj do forumowicza zychu85.
On często robi swapy, więc może jakieś zdrowe D14 się u niego znajdzie.
Gość jest z Dąbrowy Górniczej, więc w razie czego daleko nie masz:)
Panowie znalazłem. Tylko który teraz wybrać??!!
Pomocy
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=3532316693
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=3480059247
Wybrać ten po którego dzwoniles i bedziesz po niego jutro ;)
Dobra podczepię się pod temat, będę za nie długo posiadaczem Civic'a 6g 3d 1.4. I jestem ciekaw ile może kosztować kompletna wymiana silnika na np 1.5 z VTEC. No i czy warto to zrobić. Silniki nie są jakieś super drogie, ale nie wiem jakie są koszty robocizny. Civic'a którego mam zamiar kupić ma zdrową budę, nie ma rdzy i mam pewne źródło. Ale sinik berze olej, nie dużo, ale zawsze, do tego pali około 10l na 100km. Mogę zagazować, albo podobną kwotę przeznaczyć na silnik.
Mój dlubniety Sol z d16z6 pali 10-11 przy pyceniu po miescie.
Swap z 1.4 na 1.5 - czy jest sens?
Silnik tani ale wiazka, i przekladka z ogarnieciem wszystkiego moze Cie kosztować wiecej niz silnik.
Jak juz to laduj conajmniej 125KM albo kup goly słupek taki sam jak masz zeby uniknąć bezsensownych kosztow
dzięki, ale właśnie te koszty są mi obce, nie wiem ile kosztuje robocizna. Moim zdaniem 1.4 powinien palić mniej niż 10l na 100.
Koszta to pojęcie względne.
Wszystko zalezy gdzie, kto i jak to bedzie robił aha i na jakich częściach - bo jak OEM to za same uszczelki zapłacisz wiecej niz za silnik. Np 2 uszczelki do mojego z6 - dekla i miski = 300zl a gdzie reszta? :D
Za słupek d14a3/a4 zapłacisz 600zl za "pewniaka" + pi razy oko 500 za przezbrojenie i swap...
Rozrzad ok 200-300zl itd. Kazdy chce miec wsio jak najtaniej na starych czesciach (uszczelkach, paskach i przezbrajanym rozrzadzie) który np. nie lubi nadmiernej zabawy napinaczem. A jak puści to co? Pretensje to kogos kto robił swap albo sprzedał silnik. No temat rzeka tak naprawde. Nie ma czegos takiego jak dobrze, szybko i tanio. Jak jest dobrze i szybko to nie jest tanio, jak dobrze i tanio to napewno nie bedzie szybko a jak szybko i tanio to napewno nie bedzie dobrze.
Najwiecej zalezy od slupka, w jakim stanie kupisz. Silnik za 600 z poprzedniej aukcji był wystawiony przez mojego kolegę i silnik był "pewniak" z fury z Niemiec z małym przebiegiem itp. i dzwonią ludzie i chcą gwarancje inna niz rozruchowa. Np na pare miesięcy :D wszystko sie da zajechac dla jaj i potem przywieźć gosciowi fakturę od mechanika za wyjście i wyłożenia silnika + jeszcze trzeba oddać słupek. Ile np. wiązka silnikowa + komp i za ile kto ci to zrobi (sama elektronike) bedzie zależeć od nowego silnika i ilości rzeźby która jest czasochłonna. Nie wiem co ci jeszcze napisac. Pisz na priv nie róbmy śmietnika w tematach bo i tak juz w niektórych jest mexyk.
PozdR
Rozumiem, zadaje te pytania na forum, bo nigdzie nie ma prostych jednoznacznych odpowiedzi.
Wymianę silnika zleciłbym zakładowi mechanicznemu specjalizującemu się w hondach i Japończykach.
Nie chcę robić najtaniej i najszybciej, bo najtaniej i najszybciej to nie wymieniać niczego i zajechać silnik do śmierci.
Do wymiany kuszą mnie dwie rzeczy, mniejsze spalanie i VTEC.
Jakie są potrzebne rzeczy i koszty?:
Silnik + cały niezbędny osprzęt.
Skrzynia + półosie
Koszty SWAP'u
Rozumiem, że jak mam silnik na stole, to warto zrobić jakiś serwis...
Patrząc na wymienione przez Ciebie przykładowe koszty, to trzeba mieć minimum 1200zł
Teraz mam kliencka żabę Coupe z d16b7 z walnieta uszczelka glowicy.
Nie opłaca sie tego robic ale chłop sie uparł i chce to sie zrobi.
Ale pełna regeneracja glowicy, komplet uszczelek tj. Dekiel, miska, glowica, komplet simeringow, usczelniaczy zaworowych, paski wspomy, atlernatora, kompletny rozrzad, termostat, plukanie układu chłodzenia (2lata z walnieta uszczelka jeździł - w układzie chłodzenia jest budyń) olej, płyn chlodniczy, komplet filtrów... To około 2000zl za 105KM...
Co kto lubi...
Jeśli nie zna kosztów wymiany i naczytał się o bóg wie jakich kosztach, to podejmuje taką a nie inna decyzje.
Czyli za 2k wymienię spokojnie silnik??
2kola, spoko, zapraszam :)
Detale do obgadania
A klient koszta zna, tylko podszedł do tego rozsadkowo.
Po co kupować silnik który jest Bóg wie w jakim stanie i go naprawiać jak tu przez 2 lata palcem nie tknal i grosza nie dołożył wiec woli zainwestować 2ke i miec bo planuje jeździć ta fura a moc mu wystarcza
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.