PDA

Zobacz pełną wersję : Szukam POMOCY i PORADY na temat wymiany SILNIKA ! ! Civic Hatchback 3D 97r



Obczak
20-08-13, 16:58
Cześć

Jestem tu dość świeży ( więc proszę kolegów i koleżanki o wyrozumiałość )
Posiadam jednostkę D14A3 i chciał bym ją wymienić na D14A4/Z1. Jak dla mnie jednostki są identyczne. Ale to tylko moja opinia. Najgorsze jest to, że nie mam pojęcia jak to się ma " w bebechach " Może są jakieś kosmetyczne różnice, nie wiem.
Dlatego moje pytanie jest następujące. Czy wystarczy wymienić TYLKO silnik, czy muszę się szykować na wymianę osprzętu ( czyli elektryka, komputer, układ chłodzenia itp.. ) czy mogę wykorzystać większość swoich części. No i gdzie najlepiej w woj. Śląskim oddać Hanie do takiej wymiany i gdzie mogę znaleźć pewnego sprzedawcę jednostki 90 konnej. Tak wiem, pewnie powiecie, żebym poszukał na allegro. Szukałem i wiem jak to tam wygląda. Kupie i w sumie nie będę wiedział co.. Żeby nie było tak, że kupię gorszą jednostkę niż mam teraz :( Dlatego wolę aby to była osoba już polecona i naprawdę rzetelna, udzielająca gwarancji rozruchowej na to co sprzedaje.

Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc ;)

Pozdrawiam
Artur

chudypiter
20-08-13, 17:09
A czemu chcesz wymienić silnik? Terazniejszy pali olej?

Wysyłane z mojego Q10 za pomocą Tapatalk 2

Obczak
20-08-13, 17:10
Niestety tak... I to wychodzi ok 0.6 L na 1000 km :/

zabor
20-08-13, 17:59
Moja pali 0,5l/1000km i przy trasach jakie pokonuję rocznie uważam że nie jeszcze tragedii :)

luchuma
20-08-13, 18:02
d14a3 i a4 to jest to samo - a3 ma zwezke przy przepustnicy ktora oslabia moc do 75km

Obczak
20-08-13, 18:27
Aha, czyli jeśli kupię 90km i ja wrzucę na miejsce starej to będę musiał tylko podmienić goły silnik a osprzęt zostanie mi z 75 ?? :) wiem, że to może retoryczne pytanie ale wolę się upewnić :)


Moja pali 0,5l/1000km i przy trasach jakie pokonuję rocznie uważam że nie jeszcze tragedii

Kolego, mnie wnerwia te kopcenie na niebiesko.. Jeśli Tobie nie przeszkadza to spoko :) Mnie to wyprowadza z równowagi. Chyba, że robisz mało km to spoko. Ja miesięcznie robie ok 3tys jak nie więcej

luchuma
20-08-13, 18:39
Aha, czyli jeśli kupię 90km i ja wrzucę na miejsce starej to będę musiał tylko podmienić goły silnik a osprzęt zostanie mi z 75 ?? :) wiem, że to może retoryczne pytanie ale wolę się upewnić :)

tak. Polecam przy okazji pozbyc sie zwezki przy przepustnicy ;]
MikośY mial taki na sprzedaz w dobrym stanie

Obczak
20-08-13, 18:42
tak. Polecam przy okazji pozbyc sie zwezki przy przepustnicy ;]
MikośY mial taki na sprzedaz w dobrym stanie

No to git majonez :D a znasz może jakiegoś pewnego sprzadawcę ?? :D

ps. A nie będę musiał zmienić "komputera" ? Bo coś mi mechanik tak napomknął

Rodzynki
20-08-13, 22:42
Cześć
Posiadam jednostkę D14A3 i chciał bym ją wymienić na D14A4/Z1.

Szukaj tylko i wyłącznie A3/A4. Bo Z1/Z2 mają inny aparat zapłonowy. Czytałem że nawet po przełożeniu swojego i tak jest problem z ustawieniem zapłonu. Brakuje regulacji i trzeba kombinować, albo wymieniać kompa i przerabiać wiązkę.

Jak wymienisz na A3/A4 to nie trzeba wymieniać kompa, bo niby po co skoro wszystko jest takie same.

Obczak
21-08-13, 18:24
Jak wymienisz na A3/A4 to nie trzeba wymieniać kompa, bo niby po co skoro wszystko jest takie same.

No ale różnią się o 15 KM. Chodzi o to, że różnią się tylko uszczelką ?? A co z dawkowaniem paliwa itp ?

luchuma
21-08-13, 19:05
poczytaj sobie na forum ;]

Obczak
21-08-13, 20:37
Chętnie, tylko co mam szukać, bo nie bardzo Cię rozumiem :)

Bo wiem, że jedne silniki są odmulone. Tylko mechanik w serwisie tłumaczył mi że jak jest większa moc jest też inne sterowanie dawką paliwa. po prostu już zgłupiałem, więc wole się dobrze dopytać

morcin123
21-08-13, 20:56
Kupujesz d14a4 np. Wrzucasz bez problemu w miejsce swojego a3 usuwając zwężke ( ale czy ona jest pod przepustnicą czy miedzy głowicą a ssakiem to Ci nie powiem bo się nie interesowałem) najlepiej od razu jak pisze luchuma. Res kompa i smigasz.

Ja już jestem po takiej operacji, tylko ja zmieniałem z a4 na a8, tutaj już są delikatne zmiany, ale też podchodzi bez większej rzeźby ;]

Pomógłbym Ci osobiście ... ale za daleko :P

Obczak
21-08-13, 21:13
Kupujesz d14a4 np. Wrzucasz bez problemu w miejsce swojego a3 usuwając zwężke ( ale czy ona jest pod przepustnicą czy miedzy głowicą a ssakiem to Ci nie powiem bo się nie interesowałem) najlepiej od razu jak pisze luchuma. Res kompa i smigasz.

Ja już jestem po takiej operacji, tylko ja zmieniałem z a4 na a8, tutaj już są delikatne zmiany, ale też podchodzi bez większej rzeźby ;]

Pomógłbym Ci osobiście ... ale za daleko :P

Większość rozumiem. Tyle co masz na myśli mówiąc od razu jak pisze luchma?? No ale jak kupie jednostkę D14A4 i założę ja na swoim osprzecie to będę miał nadal 75 km?? Bo tak to zrozumiałem. A chyba jak wiemy jest to jednostka 90 konna
Bynajmniej ta D14A4

morcin123
21-08-13, 21:25
d14a3 od d14a4 różnie się, teraz uważaj zwężka ograniczającą moc z 90 koni do 75 koni. Tylko tym reszta jest identyczna... Ta wersja ( d14a3 ) jak dobrze pamiętam była wypuszczana właśnie na rynek Niemiecki ze względu na zaostrzone przepisy dotyczące ... spalin? Nie dam się pociąć za to info ale tak mi się wydaje ;D

Wszystko p&p


Tyle co masz na myśli mówiąc od razu jak pisze luchma??


tak. Polecam przy okazji pozbyc sie zwezki przy przepustnicy ;]

luchuma
21-08-13, 21:26
d14a4 i a3 to jest to samo
roznica mocy wynika ze zwezki ktora ogranicza ilosc powietrza trafiajacego do komory spalania i sonda lambda czyta mnie powietrza i daje mniej paliwa i mamy mniej mocy.

zwezka to uszczelka przepustnicy ( w a3 jest mniejszy otwor przelotowy) czasami jeszcze bylo mechaniczne ograniczenie motylka w przepustnicy przez co nie otwierala sie w 100% i tez bylo mniej powietrza, wystarczy zdjac platikowa rure dolotu i sprawdzic czy motylek otwiera do konca

poszukaj na temat odmulanie d14

modyfikacje d14

wszystko znajdziesz na forum

Obczak
31-08-13, 02:13
Dzięki chłopaki za cierpliwość xD a zna ktoś jakiś dobrych i sprawdzonych sprzedawców z forum?? :)

Michał102
31-08-13, 09:21
Zagadaj do forumowicza zychu85.
On często robi swapy, więc może jakieś zdrowe D14 się u niego znajdzie.
Gość jest z Dąbrowy Górniczej, więc w razie czego daleko nie masz:)

Obczak
12-09-13, 23:13
Panowie znalazłem. Tylko który teraz wybrać??!!

Pomocy
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=3532316693

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=3480059247

Seba27
13-09-13, 15:30
Wybrać ten po którego dzwoniles i bedziesz po niego jutro ;)

kedud
14-09-13, 12:01
Dobra podczepię się pod temat, będę za nie długo posiadaczem Civic'a 6g 3d 1.4. I jestem ciekaw ile może kosztować kompletna wymiana silnika na np 1.5 z VTEC. No i czy warto to zrobić. Silniki nie są jakieś super drogie, ale nie wiem jakie są koszty robocizny. Civic'a którego mam zamiar kupić ma zdrową budę, nie ma rdzy i mam pewne źródło. Ale sinik berze olej, nie dużo, ale zawsze, do tego pali około 10l na 100km. Mogę zagazować, albo podobną kwotę przeznaczyć na silnik.

Seba27
15-09-13, 02:51
Mój dlubniety Sol z d16z6 pali 10-11 przy pyceniu po miescie.
Swap z 1.4 na 1.5 - czy jest sens?
Silnik tani ale wiazka, i przekladka z ogarnieciem wszystkiego moze Cie kosztować wiecej niz silnik.
Jak juz to laduj conajmniej 125KM albo kup goly słupek taki sam jak masz zeby uniknąć bezsensownych kosztow

kedud
15-09-13, 10:08
dzięki, ale właśnie te koszty są mi obce, nie wiem ile kosztuje robocizna. Moim zdaniem 1.4 powinien palić mniej niż 10l na 100.

Seba27
15-09-13, 16:45
Koszta to pojęcie względne.
Wszystko zalezy gdzie, kto i jak to bedzie robił aha i na jakich częściach - bo jak OEM to za same uszczelki zapłacisz wiecej niz za silnik. Np 2 uszczelki do mojego z6 - dekla i miski = 300zl a gdzie reszta? :D
Za słupek d14a3/a4 zapłacisz 600zl za "pewniaka" + pi razy oko 500 za przezbrojenie i swap...
Rozrzad ok 200-300zl itd. Kazdy chce miec wsio jak najtaniej na starych czesciach (uszczelkach, paskach i przezbrajanym rozrzadzie) który np. nie lubi nadmiernej zabawy napinaczem. A jak puści to co? Pretensje to kogos kto robił swap albo sprzedał silnik. No temat rzeka tak naprawde. Nie ma czegos takiego jak dobrze, szybko i tanio. Jak jest dobrze i szybko to nie jest tanio, jak dobrze i tanio to napewno nie bedzie szybko a jak szybko i tanio to napewno nie bedzie dobrze.
Najwiecej zalezy od slupka, w jakim stanie kupisz. Silnik za 600 z poprzedniej aukcji był wystawiony przez mojego kolegę i silnik był "pewniak" z fury z Niemiec z małym przebiegiem itp. i dzwonią ludzie i chcą gwarancje inna niz rozruchowa. Np na pare miesięcy :D wszystko sie da zajechac dla jaj i potem przywieźć gosciowi fakturę od mechanika za wyjście i wyłożenia silnika + jeszcze trzeba oddać słupek. Ile np. wiązka silnikowa + komp i za ile kto ci to zrobi (sama elektronike) bedzie zależeć od nowego silnika i ilości rzeźby która jest czasochłonna. Nie wiem co ci jeszcze napisac. Pisz na priv nie róbmy śmietnika w tematach bo i tak juz w niektórych jest mexyk.
PozdR

kedud
15-09-13, 18:33
Rozumiem, zadaje te pytania na forum, bo nigdzie nie ma prostych jednoznacznych odpowiedzi.
Wymianę silnika zleciłbym zakładowi mechanicznemu specjalizującemu się w hondach i Japończykach.
Nie chcę robić najtaniej i najszybciej, bo najtaniej i najszybciej to nie wymieniać niczego i zajechać silnik do śmierci.
Do wymiany kuszą mnie dwie rzeczy, mniejsze spalanie i VTEC.

Jakie są potrzebne rzeczy i koszty?:
Silnik + cały niezbędny osprzęt.
Skrzynia + półosie
Koszty SWAP'u

Rozumiem, że jak mam silnik na stole, to warto zrobić jakiś serwis...

Patrząc na wymienione przez Ciebie przykładowe koszty, to trzeba mieć minimum 1200zł

Seba27
15-09-13, 18:55
Teraz mam kliencka żabę Coupe z d16b7 z walnieta uszczelka glowicy.
Nie opłaca sie tego robic ale chłop sie uparł i chce to sie zrobi.
Ale pełna regeneracja glowicy, komplet uszczelek tj. Dekiel, miska, glowica, komplet simeringow, usczelniaczy zaworowych, paski wspomy, atlernatora, kompletny rozrzad, termostat, plukanie układu chłodzenia (2lata z walnieta uszczelka jeździł - w układzie chłodzenia jest budyń) olej, płyn chlodniczy, komplet filtrów... To około 2000zl za 105KM...
Co kto lubi...

kedud
15-09-13, 19:28
Jeśli nie zna kosztów wymiany i naczytał się o bóg wie jakich kosztach, to podejmuje taką a nie inna decyzje.
Czyli za 2k wymienię spokojnie silnik??

Seba27
15-09-13, 19:45
2kola, spoko, zapraszam :)
Detale do obgadania
A klient koszta zna, tylko podszedł do tego rozsadkowo.
Po co kupować silnik który jest Bóg wie w jakim stanie i go naprawiać jak tu przez 2 lata palcem nie tknal i grosza nie dołożył wiec woli zainwestować 2ke i miec bo planuje jeździć ta fura a moc mu wystarcza