Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jaki Wałek



Wlodek
19-08-13, 14:55
Mam pytanie jaki jest najostrzejszy wałek w D-serii non v-tec ?? Toznaczy z jakiego silnika?

Jarzomb
19-08-13, 16:59
Ludzie zazwyczaj pakują wałek z D16Z2. Może jakies ostrzejsze seryjne jeszcze są, aftermarkety też pewnie jakieś się znajdą, choć do VTEC'ów jest tego wiecej.

Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

Wlodek
19-08-13, 20:14
Nie no właśnie chodzi mi tylko o non vteca, słyszałem jeszcze że od d15b3 jest dobry. Jak ktoś coś jeszcze wie to pisać:D

kuster
21-08-13, 21:05
D16y7
ja taki miałem u siebie ;)

Lucas.FK2
21-08-13, 21:31
D16Y7 mam u siebie nadal. Z dołu lepsza elastyczność,a po 4000rpm wyraźniej zbiera się do wyższych obrotów.
Z tym,że w mieście wiecej pali,bo jak wiadomo tego dziadostwa nie da się wystroić póki nie zrobi się porządku z wiązką i kompem

marcus209
22-08-13, 06:24
Kolega ma D14A2. Głowicę taką samą jaka jest w D15B7. Przed minime właśnie z tego silnika miałem wałek i dupohamownia wykazała przyrost przy obrotach powyżej 5000 do odcinki. Podobno jest jeszcze ostrzejszy, ale nie pamiętam z jakiego silnika. Zobacz jaki dokładnie masz komputer. Możliwe, że masz modyfikowalny pod strojenie.

Wlodek
23-08-13, 22:35
Wezmę chyba od D16y7 ale jeszcze milej by było jakby ktoś miał jakieś dane:D chodzi mi o wysokości krzywek.

mirasek
23-08-13, 22:50
Wałek z d16y7 nie podchodzi do d14a2, które ma głowicę starszego typu z kanałami świec po stronie ssącego i tylko z takich silników możesz dobierać wałki - z d15 na swoim kółku rozrządu, z d16 najlepiej na regulowanym.

Mogę potwierdzić co pisze @marcus209, bo też zakładałem wałek z d15b7 do MA8, które po zabiegu odczuwalnie lepiej jedzie od 4,5-5 tys. obr do samej odcinki, daje rade zamknąć czwórkę na autobanie :)

Wlodek
24-08-13, 13:15
Czyli rozumiem że tylko z tych starszych D serii. No ale okej od D15b7 bedzie nawet łatwiej dostać.

Marcel1
24-08-13, 16:36
Wałek od d16w3, mam taki u siebie, od dołu dużo lepsza elastyczność i wyraźne kopnięcie od 4,5; 5tys obr. Jest to najostrzejszy wałek d-serii non v-tec. Słyszałem tak: d16y7 na miasto, lepszy dół, d16w3 na trasę, lepsza góra. Ja lubię kręcić do odcinki, dlatego wolę d16w3, ale ciężko go dostać w dobrym stanie.

Wlodek
24-08-13, 19:54
Tak ale niewiadomo czy podejdzie do mnie bo ja mam starą D serię.

kuster
25-08-13, 21:49
Na forum były robione testy wałków W3 i Y7
ktoś pisał ze różnica wynosiła ~4KM na korzyść Y7
W3 jest głośniejszy na dolocie (wdechowy) Y7 idzie w wydech (wydechowy)
Jak dla mnie Y7 był bardziej odpowiedni a i różnice w jeździe były odczuwalne ;)

marcus209
26-08-13, 04:24
Wałek od D16W3 i D16Y7 nie będzie pasował do głowicy D14A2. Na szybko, po przeszukaniu forum ludzie wkładają do D15B7 wałek z D16Z2 i D16A6. Do D14A2 też będzie pasował, bo ma taka samą głowice jak D15B7.

szejker_92
08-09-13, 15:03
a jaki walek moglbym wrzucic do mb4 d16b2 ? ktos cos wie na ten temat? pozdro.

Lucas.FK2
08-09-13, 23:28
Już żaden. Głowice z VTEC'em

szejker_92
09-09-13, 23:22
tak wlasnie czulem, bo szukałem info na ten temat juz i nie znalazlem nic, pisali wlasnie ze glowice z vtec'iem ratuje sprawe. dzieki.