Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Dzwoniące koło pasowe sprężarki klimy



laskos
18-08-13, 19:12
Potrzebują porady :-)

Dzwoni mi koło pasowe od sprężarki klimatyzacji :-( Wymontowałem, myślałem że brakuje podkładek pod wielkimi łbami sworzni ( 3 szt.) zrobiłem zamontowałem i dalej dzwoni ale już trochę mniej :-)

Co zrobić żeby skasować luz na tym kole pasowym ?

Jak sprężarkę miałem na stole to zauważyłem dwa łożyska w środku, jedno małe na wierzchu a drugie w cewce elektromagnesu, małe było zabezpieczone pierścieniem zigera czy jak to się tam nazywa.

Może ktoś wymieniał łożyska w sprężarce i podpowie jak to zrobić ?


pozdrawiam Laskos

cvc d15
18-08-13, 20:55
Łożysko koła pasowego do wymiany.
Klucz 12, dobre szczypce do segerów, punktak, dostęp do prasy
Odkręcasz nakrętkę, zdejmujesz tarczę, uważaj żeby nie zgubić podkładki dystansowej. Zdejmujesz segera (A), ściągasz koło pasowe, od jego wewnętrznej strony szlifujesz dremlem punktowe zaprasowania zewnętrznej bieżni łożyska, wyciskasz na prasie łożysko. Nowe łożysko 35x50x20, zamiast zeszlifowanych uprzednio zaprasowań punktujesz wokół aby ustalić łożysko jw. lub traktujesz klejem jak ktoś lubi. Składasz do kupy i cieszysz się ciszą. Odradzam wbijanie młotkiem łożyska lub podobne druciarstwo, bieżnie łożyska są dość cienkie, łatwo je uszkodzić lub krycie, warto więc przygotować sobie sprzęt. Koszt w sklepie z łożyskami to ok 50zł za NSK takie jak OEM. Jeśli masz dostęp do tokarki warto delikatnie wyrównać powierzchnie współpracujące, później korekta szczeliny podkładką dystansową.
http://images61.fotosik.pl/82/d76fe07b95fff840m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d76fe07b95fff840)

laskos
18-08-13, 22:43
cvc d15 Dzięki za pomoc
, jutro zakupy a we wtorek powtórka z rozrywki :-)

pzdr. Laskos

laskos
20-08-13, 21:25
CVC d15 mam jeszcze pytanie czy w tym łożysku jest może frez na ten pierścień segera ? czy to może być zwykłe łożysko ?
Aha i pod tym małym łożyskiem nie ma kolejnego większego ? Bo wydaje mi się że widziałem tam kulki pod spodem, tzn. pod małym łożyskiem na wysokości cewki elektromagnetycznej ?

pzdr. Laskos

laskos
27-08-13, 21:30
Hej,

łożysko wymienione i cieszę się wspaniałą ciszą :-)

CVC D15 dzięki za poradę, zamiast prasy profesjonalnej użyłem dużego imadła :-P ale równo napiłem delikatnie młoteczkiem przez sklejkę a potem wprasowałem imadłem i dobiłem grubą stalową rurą troszeczkę mniejszą od średnicy koła pasowego. Partyzantka ale myślę że będzie działać.

A co do mojego pytania o luz na osi sprężarki to może mały być tak do 1 mm.

Czy normalnym jest że w tym łożysku brakuje kulek ( prawie połowy ) w obu rzędach ?

pzdr. Piotrek

piotrom87
01-09-13, 13:10
Witam,

A ja mam taki problem: rozsypało mi się całkowicie łożysko koła pasowego sprężarki klimy. W zasadzie doszedł do tego mechanik, do którego pojechałem jak głośno coś tarło przy silniku. Na pytanie 'co dalej?', dostałem odpowiedź 'Trzeba wymienić całe koło pasowe z łożyskiem i dodatkowo cewkę'.

Po niniejszym wątku, widzę że jednak można wymienić jedynie łożysko (za ok 50 zł). Podobno na skutek rozsypania się łożyska, cewka trochę się przypaliła - na allegro kosztuje ok 100 zł (http://allegro.pl/cewka-sprezarki-sanden-trs090-honda-civic-jazz-i3390906561.html - czy taka będzie pasować?

Czy jest w ogóle sens wymieniać te części? Może lepiej kupić całą sprężarkę używana i wymienić? Koszt ok. 150-200 zł.

Zna ktoś dobrego mechanika z Warszawy który się czegoś takiego podejmie?

Doradźcie coś, proszę.

laskos
01-09-13, 19:34
U mnie jak zdjąłem osłony to widać było, że brakuje w każdym rzędzie kilku kulek :-( Nie wiem jak to możliwe ( prawdopodobnie było wadliwe od nowości albo zmieliło wianuszek).

1. Moim zdaniem jeżeli w łożysku masz tą wewnętrzną bieżnie to masz jak wybić to łożysko z koła pasowego albo wyprasować prasą, zależy jakie masz możliwości.
2. Jeżeli mała bieżnia się rozsypała i wypadła to trzeba magika żeby wysuną większą bieżnie z koła pasowego ale myślę że jest to możliwe.
3. Jeżeli łożysko się rozsypało tak że uszkodziło koło pasowe no to wtedy komplet, łożysko i koło pasowe musisz kupić.

Jeżeli masz przypadek nr 1 i jakieś pojęcie o mechanice to zrobisz to sobie sam. Prasa albo imadło jak w moim przypadku i dasz sobie rade sam. No chyba że się nie chcesz w tym grzebać.

AHA UWAŻAJ BO WYSTĘPUJĄ ŁOŻYSKA W DWÓCH ROZMIARACH:
1. do mojej Hanki 11.2001 r. kompresor TRSA09 i łożysko ma wymiar 35 mm X 50 mm X 20 mm czyli wymiar wewnętrznej średnicy, zewnętrznej i grubość łożyska,
2. sprzedali mi podobne łożysko tylko że średnica zewnętrzna była 55 mm i albo to było łożysko do innej generacji albo do innego kompresora w VII gen.,

musisz obejrzeć swoje łożysko jakie masz, jak cienkie bieżnie około 1.2 mm to masz cienki bieżnie i zewnętrzny rozmiar zewnętrzny 50 mm jak około 2.6 mm to 55 mm.
Ja bym zaczął od łożyska jak koło pasowe jest OK. Ja za łożysko oryginał japończyka zapłaciłem 70 pln za to większe ale mi wymienili mi na to mniejsze w tej samej cenie ale to było już angielskie łożysko.
W zwykłym sklepie za takie łożysko zapłacisz 30-40 pln. do tego prosty ściągacz do segerów i jesteś w domu jedną nogą.

Cewka u mnie wyglądała tak że po zdjęciu koła pasowego od góry czyli od strony gdzie nachodzi koło pasowe była jakaś taka spieczona izolacja albo coś podobnego. Nie ruszałem tego na wszelki wypadek bo uzwojenie cewki też ma izolacje ceramiczną więc to m niczym nie przeszkadzało. Jak cię cewka nie stopiła to nie masz co wymieniać, no chyba że jednak nie działą to wtedy allegro.

pzdr. Laskos

daj znać jak poszła naprawa.

piotrom87
03-09-13, 23:42
Wiec po kolei:
Koło pasowe mam już zdjęte od paru dni (właśnie po wizycie u mechanika - mogę jeździć autem, tylko klimę mam odłączoną (raczej się nie przyda przy obecnej pogodzie), na zasadzie założenia nowego, krótkiego paska klinowego obejmującego jedynie 2 koła - z pominięciem sprężarki klimtyzacji).

Moja Honda została kupiona w polskim salonie 12.2001 więc jest szansa, że łożyska będą pasować takie jak do Twojego auta.

Jeśli chodzi o samo łożysko...no coż, nie wiem niestety jak wygląda, ponieważ rozsypało się w drobny mak przy wyjmowaniu u mechanika - wypadły kulki itd.

A więc w ręku mam koło pasowe, nakrętkę, podkładkę i seger a na aucie została reszta - czyli wszystko to, co jest przedstawione w punkcie 4 na instrukcji podanej przez cvc d15 w drugim poście.

Czy w takim wypadku, jeśli pojadę do firmy regenerującej sprężarki od klimy, fachowcy coś zdziałają? (dobiorą odpowiednie łożysko i złożą wszystko do kupy?)

laskos
04-09-13, 15:01
A bieżnia została Ci w kole pasowym, ta większa 50 mm ?