PDA

Zobacz pełną wersję : Amortyzatory MTS z reg. wysokości + spężyny Eibach -35



Michał102
16-08-13, 10:01
Pytanie do tych, którzy jeździli/jeżdżą na tych amortyzatorach ze sprężynami -35mm.
Jak wiadomo owe amortyzatory posiadają 4 frezy do regulacji z przodu, oraz 3 z tyłu.
Jakie dokładnie uzyskamy obniżenie na poszczególnych frezach ze sprężynami -35mm?

Szykuje się do zakupu tych amortyzatorów i chciałbym je od razu ustawić tak, by dało to obniżenie -35mm względem całkowicie seryjnego zawiasu. Jak wiadomo regulacja tych amortyzatorów nie jest prosta, bo żeby tego dokonać, to trzeba zdejmować całą kolumnę i ścisnąć sprężynę ściągaczem, a nikt tego za darmo robił nie będzie i chciałem nieco przyoszczędzić na eksperymentach:p


Jeśli taki temat był już poruszany na forum, to przepraszam za zakładanie nowego wątku, ale szukałem i nic nie mogę znaleźć:(

Pozdro.

Lune
18-08-13, 10:34
Jeżeli nie chcesz zrobić z samochodu taczkowozu to omijaj szerokim łukiem te amortyzatory - znam temat z własnej autopsji ( nawet na tych samych sprężynach je miałem ).

zabas
18-08-13, 10:42
Lune sprecyzuj. taczkowóz bo ?

ja mam te amory juz 3 lata jak nie dłużej. na sprężynie - 40mm ustawione na sam dół. jeździ sie bardzooo przyjemnie :) i nie ma z nimi problemów żadnych

Lune
18-08-13, 11:26
Tył auta skakał jak piłka, praktycznie zero pracy zawieszenia. Przód znośnie, lecz bez rewelacji. Najlepsze jest to, że ten zawias nie jest beton, tylko mało którą dziure czy nierówność potrafi "wybrać". Jak ktoś lubi taki sredni beton + ból pleców po każdej dziurze to jest to czego szuka. Ale jak wiadomo każdy ma swoje własne odczucia ;)

Teraz jezdze na OEM amorach + eibachy i przynajmniej ten zawias pracuje na nierównościach - a jak się skonczą to się kupi coś porządnego ;)

Michał102
19-08-13, 09:37
Jesteś już drugą osobą, która potwierdza to skakanie tyłu na tych amorach:(
Niestety na taki ping pong nie jestem sobie w stanie pozwolić, więc te amory odpadają w przedbiegach :/

Jak wiecie jaki w miarę tani amortyzator, który wytrzyma na skróconej sprężynie warto kupić, to podajcie jakieś propozycje.

Dodam, że komfort jest dla mnie bardzo istotny... nie używam auta do sportu itp., więc betonu nie szukam.

Guma12
19-08-13, 09:43
Jak wiecie jaki w miarę tani amortyzator, który wytrzyma na skróconej sprężynie warto kupić, to podajcie jakieś propozycje.

Dodam, że komfort jest dla mnie bardzo istotny... nie używam auta do sportu itp., więc betonu nie szukam.

Michał, z tego co wiem to potrzebujesz jeden tak? daj ogłoszenie tak jak ci mowiłem lub poszukaj w dziale sprzedam, uzywke kupisz za ~50 -100zł.
Po co kombinować jak masz 3 dobre. Załozysz Eibachy i bedzie cacy.

Michał102
19-08-13, 09:48
Nie, nie Dawidzie... ja szukam od razu komplet nówek, które założę i będę mieć spokój na dłużej:)
Nie stać mnie na milion przekładek i chciałbym to wszystko ogarnąć za jednym zamachem:)

No i moje obecne amory, to już nieboszczyki... tył ma grubo poniżej 40%, więc eibach go dobije w moment :p

Guma12
19-08-13, 09:55
Nie, nie Dawidzie... ja szukam od razu komplet nówek, które założę i będę mieć spokój na dłużej
Nie stać mnie na milion przekładek i chciałbym to wszystko ogarnąć za jednym zamachem

No i moje obecne amory, to już nieboszczyki... tył ma grubo poniżej 40%, więc eibach go dobije w moment

No chyba że... Daj ogłoszenie w dziale 'kupie' ze szukasz oem amorów w idealnym stanie, lub kupuj te mts'y. Choć ja osobiście wolałbym używki oem:)
Opinie są podzielone. Wiesz jak lata sie na oem + eibach bo Jacek ma, na mts'ach nie latałeś wiec po co ryzykować? Kupisz i pozniej bedziesz sobie w brode pluł.
Niedajboże oddasz auto listonoszowi bo cie tak wk*rwi:D

Michał102
19-08-13, 10:01
Wiesz jak lata sie na oem + eibach bo Jacek ma

No właśnie nie bardzo wiem jak się na tym lata... Jacka autem zrobiłem rundkę po osiedlu nie przekraczając 30 km/h, więc nie wiem co się stanie na nierównym łuku przy ~100 km/h :p

Co do tego MTS'a, to Siwy mi mówił, że miał je w poprzedniej hance i był tam niesamowity ping pong z tyłu, jednak łudziłem się, że to może przez jakąś twardą sprężynę (bodaj TSS), więc na eibachu powinno być OK. Z tego co napisał kolega wyżej wychodzi, że jednak ok nie będzie:(

Guma12
19-08-13, 10:11
W krzoki z tymi naszymi trupami:) moja juz na złomie stoi.
Tak na serio to OEM amory w jakiej cenie są? MTS'y cena spoko ale jak to długo wytrzyma to nie wiadomo. No i jak piszesz słabo amortyzuja, najgorsze ze tez sie spotkałem z takimi opiniami, ale jaki to problem jak i tak w bagażniku ogorki i rabarbar codzien na giełde:D

Kupuj używki oem, napewno ktoś ma w dobrym stanie, dobrze zabezpieczysz to za pare lat odkrecisz bez problemu.

zabas
19-08-13, 11:49
Michał102 no ja jak kupiłem amory MTS 3 lata temu do tego sprężyny miałem osobno FK - 40mm ( twardość podobna jak te MTSowe ) do tego pełen zawias w poliuretanie i jest twardo ale nie ma żadnego i nie było efektu ping-ponga. Doskonale sobie zdaje sprawe z tego że są lepsze amorki jak MTS, ale ja również po torze nie jeżdze. na ostatnim przeglądzie wyszło 77% sprawności :) możę różnica jest też w tym że mam sedana V gen. Co do całego zestawu to wiem że najsłabszym ogniwem w tych kitach MTS'a sa sprężyny. bo maja dupiata charakterystyke. Moze u mnie jest ok bo mam inne ? tego nie wiem :)

- Jeżeli zależy ci na obniżeniu rzedu - 30 - 35mm na Eibachu - to taki Eibach spokojnie możęsz założyć do seryjnym amorów bo będzie to dobrze współpracowało ani też znacznie nie obniży ich żywotności jeśli w ogole :)
- moożesz też zaintereoswać sie montaże seryjnego całkiem zawieszenia z IV gen civic'a. Sprawdzone jest to że montaż seryjnego zawieszenia z IV gen do V gen obniża V gen'a właśnie w proporcjach - 25- 30mm :) dlatego chłopaki ładują do V genów gwinty z Iv genów zeby zejsc nizej.
- no i jak pamietam kiedyś była fajna stronka pokazująca różnice miedzy MTS a TA TEchnix - mimo wszystko były dużę i TA Technix jest dużo gorzej wykonany :) a to też ma wpływ.