Zobacz pełną wersję : Aerodeck B18c4 Vmax
jacekd13b2
15-08-13, 12:04
Witam wszystkich jestem szczęśliwym posiadaczem hondy civic aerodeck 1.8 vti autko fajne pakowne takie niepozorne kombi :-) Auto posiadam 3 miesiace i ostatnio miałem okazje przejechac sie po naszych niby autostradach :-) i wyprobowac auto tzn sprawdzałem predkosc maksymalna i ku mojemu zdziwieniu było to tylko 205 km/h zarówno na benzynie jak i na gazie. Dodam ze załozylem gaz sekwencyjny na dobrych gratach :-) W zwiazku z takim wynikiem mam pytanie do posiadaczy tego modelu czy to norma czy taki urok mojej hondy ? auto ma 219 tys km nie bierze oleju vtec załacza sie przy ok 6 tys z miejsca jest bardzo zrywne i tak do 180km/h a potem juz czasu trzeba aby 200km osiagnac. Dodam jeszcze ze jest to kompletna seria nic nie kombinowane a koła oryg. vti 195/55/15. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :-)
karolzales
15-08-13, 12:46
przy ilu obrotach zmieniasz biegi
jacekd13b2
15-08-13, 13:59
jesli szybko chce przyspieszyc no to tak okolo 7.5 tys czasem do odcinki :-) a na autostradzie to z piatki przyspieszałem od 130 do końca..
W takim razie gdy chcesz sprawdzić typowo Vmax ile dała fabryka ciśnij 4 bieg do czerwonego pola :) wtedy powinna polecieć więcej wariatka ;p
Nawet moje 126konne D16Y2 licznikowe 195-200 osiąga bez większych problemów, z tym że trzeba 4 bieg oporowo cisnąć.
Vtec załącz sie przy około 4800 obr/min, przy 6 załącza się IAB. Może pod górkę miałeś tę autostradę lub załadowany jechałeś dlatego złapał zadyszkę. 230 km/h to nie problem dla seryjnego silnika i skrzyni.
jacekd13b2
15-08-13, 14:43
Hmm no to ładnie ci pociska d16y2 :-) musze kiedys spróbowac ale nie wiem czy na czwórce u mnie przy 195-200km/h nie ma juz odcinki wiec wiecej nie pojdzie na czworce :-)
jechalem we dwie osoby i niewielki bagaz pod gorke raczej nie było bo powtarzalem chyba cztery razy i 205 i koniec ..:-( moze gdybym na czwórce pociagnol do 200 a potem piatke to moze by te 230 zlapala moja hanka :-)
Co do mojego D16Y2 to te 195-200 osiągam oczywiście już na 5 biegu, zmiana z 4 na 5 bieg około 180km/h. Ogólnie staram się unikać takich obciążeń dla silnika i raczej jeżdżę spokojnie bez ciągłego bezmyślnego pałowania motoru ;)
Dużą zmianę w elastyczności zauważyłem od momentu gdy doprowadziłem zimne powietrze do puchy spirorurą :D nawet nie spodziewałem się że reakcja na gaz aż tak się poprawi, przyśpieszenie następuje niemal od razu po wciśnięciu gazu, wcześniej przy oryginalnym dolocie z rezonatorem czuć było większą zamułkę.
Śmiem stwierdzić że moim zdaniem doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka sporo poprawia elastyczność przyśpieszenia jak i czas przyśpieszenia np od 160 do 180km/h wcześniej przy tak dużych prędkościach przyśpieszenie trwało dłużej lecz może być to tylko moje subiektywne odczucie.
Nie chcę zaśmiecać tematu autorowi bo tu mowa o jego B18 :) Pozdrawiam wszystkich!
jacekd13b2
15-08-13, 15:23
Hmm no myslalem nad doprowadzeniem zimnego powietrza ze zderzaka do puszki widzialem tez projekty ze stosowane byly filtry stozkowe. Nie wiem tylko czy w b18c4 takie rozwiazanie jest optymalne.. Musze poszukac na forum.. zauwazylem tez ze w cieple dni troche zamula a wieczorem teraz latem jak jest chlodniej to jakby lepszy moment obrotowy i moc wieksza byla ale moze mi sie tylko wydaje.. :-)
zauwazylem tez ze w cieple dni troche zamula a wieczorem teraz latem jak jest chlodniej to jakby lepszy moment obrotowy i moc wieksza byla ale moze mi sie tylko wydaje.. :-)
Właśnie zapomniałem wspomnieć o tym co napisałeś :D tzn przy seryjnym dolocie miałem takie same jak Ty odczucia czasem doprowadzało mnie to do nerwicy :D do momentu gdy właśnie zastosowałem dolot ze spirorury.
Teraz silnik zajada się dużo chłodniejszym powietrzem nawet w te strasznie upalne dni, im szybciej się jedzie tym tego powietrza dostaje więcej :D
Często śmigam na trasie Kielce-Katowice, w pewnym odcinku drogi na dużym wzniesieniu bodajże chwilę przed wjazdem do Zawiercia czasami musiałem redukować nawet do 3 biegu i gaz do oporu a wciąż czułem zamułę silnika jak by miał 60KM a nie te 120KM. Tydzień temu pierwszy raz wyjechałem na trasę z dolotem ze zderzaka i powiem Ci Jacku że na tym samym wzniesieniu już nie musiałem dusić silnika, wystarczy redukcja do 4 biegu i nie wciskanie gazu jak szalony :D
Ty masz oczywiście zupełnie inny silnik ale jednak wciąż Twoja jak i Moja fura to Hondy ;)
Więc moim zdaniem taki mod ma sens, sam się dlugo nad nim zastanawiałem ale jak na razie zdaje egzamin :)
Ciśnij na czwórcę do do 8tyś i dopiero zmiana na 5. Mam aero, ostatnio sam leciałem 230km/h ale ktoś mnie przyblokował a byłoby jeszcze na pewno kilka km/h więcej :).
230-240 powinno pojechać musisz go mocno pocisnąć na czwórce taki urok hondy są konie ale momentu niema.
Przy seryjnym dolocie i taką temperaturą to raczej normalne...
Na 4 odcina przy 200-205, na 5 zamyka licznik. Jak by kogoś interesowało.
jacekd13b2
15-08-13, 20:25
Michał napisz mi co to ta spirorura i jak to zalozyc a stożek tez masz czy oryginalna puszke i filtr ?? No to widze ze takie mody maja sens skoro masz takie odczucia :) postaram sie zrobic dobry dolot i bedzie git :-) zastanawiam sie tylko czy spalanie nie wzrosnie ?? wiecej powietrza to i beny wiecej i mapy sie dostrajaja do nowej dawki powietrza ale jesli nawet to nic to litr w to czy w druga :-) Taa honda to honda :-) jak narazie jestem zachwycony nowym autkiem :-)
no pewnie masz racje dopiero poznaje na co jest stac vti wczesniej mialem 1.3 w jajku ale krecila sie niesamowicie 110 na 2 160 na 3 i 185 na 4 biegu i vmax 190 :-)
No Artur mb6 pewnie troche lzejsza jest niz mc2 ale silnik i skrzynia ta sama.. A Ty masz serie czy cos pomodzone?? Dolot masz zrobiony ze zderzaka??
No Bartek to ladnie Ci lata aero:-) myslalem ze z moja cos nie tak ale wyglada na to ze bylem zbyt delikatny a wiadomo hondy lubia w cipke dostac :-) Jak bede mial okazje to sprobuje wedlug twojej metody :-)
A jak stan świec i filtru powietrza? Bo to też ma wpływ na vmax :)
I ustawienie zaworów oczywiście.
jacekd13b2
15-08-13, 20:41
filtr nowy tylko zwykly japonski siedzi nie jakis tam k&n swiece raczej dobre chociaz nie zmienialem ich jeszcze wygladaly oki jak ogladalismy z mechanikiem :-) co do luzu zaworów to tez chyba nie jest zle bo chodzi cichutko i rowno ze na postoju malo co wogole silnik slychac :-) :-) Wydaje mi sie ze nie wiedzialem do konca jak to zrobic i vmax taki sobie wyszedl :-(...
Stożek simoty, dolot ze zderzaka. Seryjne b18c4 jest tak zbudowane, że nie wiem gdzie te 169 koni jest :). Dławi go skrzynia kolektor ssacy i wydechowy... Taki urok.
Jak taki Aerodeck VTi śmiało powinien lecieć 240. Sprawdź czy nie masz kata zapchanego.
jacekd13b2
16-08-13, 09:07
No musze kuknąc na kata moze jest zapchany i muli :-)
Camellia Racing
16-08-13, 09:43
Jak taki Aerodeck VTi śmiało powinien lecieć 240. Sprawdź czy nie masz kata zapchanego.
Spokojnie z tymi słowy... ;)
Ja u siebie mam założoną taką dokładnie spiro rurę alu z Castoramz, może nie wygląda ale działa bo przecież o to chodzi że ma działać :)
http://allegro.pl/rura-flex-spiro-wentylacja-dgp-aluminium-80mm-i3441833699.html
Możesz też zastosować dedykowane pod dolot plastikowe:
http://allegro.pl/przewod-dolot-powietrza-elastyczny-fi-77-i3436312453.html
Ja u siebie Jacku dolot wykonałem na podstawie dolotu użytkownika Bonless, dolot podłączony w zaślepki zamiast halogenów przy zderzaku zakończony Air-Ductem domowej roboty.
Ty u siebie masz trochę inny przód i rozmieszczenie elementów zderzaka ale wiadomo o co chodzi ;)
Co do Vmax znalazłem niezły filmik z MB6 VTi, pod koniec filmiku nawet na chwilę odcięło zapłonik na 5 biegu :)
http://www.youtube.com/watch?v=7DMovy0LfGw
jacekd13b2
17-08-13, 09:30
Dzieki za linki :-) Filmik tez niezly jest :-) Powiedz mi a puszka i te cos przy niej nie wiem jak to fachowo sie nazywav taki zagiety zbiorniczek tez czarny...:-) to wszystko zostaje? czy wywalic i stozek zalozyc ? bo ta rureto widziałem ze wierca w zderzaku pod lampa i taka czarna koncowke zakładaja ze nic prawie nie widac.. Postaram sie wziac za to w najblizszym czasie :-)
Kup tą spiro rurę z drugiego linka, wywal rezonator. Dziura w zderzaku w nią bass reflex. Z ori puchy wywalasz ten biały plastik i rura wchodzi wtedy na wcisk.
jacekd13b2
18-08-13, 09:39
Oki dzieki za podpowiedz.:-)
Hmm wie ktos moze jak wyciagnac ten rezonator?? puszke juz zdjelem i polowe rezonatora ale ta czesc zagieta zostala i nie moge jej wyciagnac..:-( cos ja trzyma.. wie ktos moze jak to zrobic???
Dokładnie, wywalasz cały oryginalny dolot, całe to czarne ustrojstwo :D ja osobiście miałem lekki problem by odkręcić kilka śrubek bo były strasznie zapieczone po 18latach :D
Ja osobiście odradzam dziurę w zderzaku bo psuje to ogólny wygląd, chyba że nie masz halogenów to mozna bawić się w ich miejscu.
Pamiętaj by założyć jakąś siateczke filtrującą, ja użyłem najzwyklejszej "tuning siatki" z motoryzacyjnego, ma to uchronić by nie wciągać liści i wszechobecnego syfu ;)
Co do rezonatora to wiadomo by wyjąć oryginalny dolot musisz zdjąć zderzak chyba że chcesz wyciągać dolot pół dnia gimnastykując się :)
Obadaj do o koła na ilu śrubach się trzyma z tego co pamiętam przykręcony jest w 3-ech miejscach w tym jedna śruba jest troszeczkę skitrana głębiej bodajże od strony nadkola :)
Wstawiasz stożek czy zostajesz przy oryginalnej puszce z filtrem??
Jeżeli stożek to pamiętaj by on spełniał swoje zadanie musi być szczelnie odizolowany od komory, chyba że zależy Ci tylko na dźwięku a nie na osiągach ;)
jacekd13b2
18-08-13, 12:41
Aha juz kumam o co chodzi wiec jutro zdejmuje zderzak :-) kupie w motoryzacyjnym jakąś rure bodajrze o srednicy 76 mm tak bynajmniej pisza chłopaki na forum i te siatke co pisałeś. Zostaje przy puszce raczej ewentualnie moze wkładke K&N podobno sie sprawdza tyle ze kosztuje prawie 2stówki :-( Chce ten dolot zrobic bo czasem muli w ciepłe dni.. A jak ze zuzyciem paliwa po zrobieniu takiego dolotu zmienia sie cos ?????
Co do Spalania,ilewogole pali takie b18c4? Teraz d15z3 pali przy szybszej jezdzie 6,5 litra , alechodzi po glowieb series..:P
Co do spalania to powiem tak:
Nie zauważyłem by się zmieniło spalanie, może i nawet spala minimalnie mniej bo jednak jest lepsza reakcja na gaz i przy ogólnej jeździe gazu wciskam minimalnie mniej przy przyspieszaniu w stosunku do oryginalnego dolotu.
Może i spalanie jest większe gdy używa się VTEC'a bo przecież dolot dostaje gęstsze i chłodniejsze powietrze i pewnie jakoś tam zmienia się mieszanka ale niech wypowie się ktoś mądrzejszy w tej kwestii.
Mnie w D16Y2 w trasie udaje się zejść bez problemu do spalania ok 6litrów/100km. Miasto wiadomo standard około 8-10 litrów.
Dla ciekawostki zawszę gdy jadę w trasę na lotnisko Kielce-Pyrzowice robię dokładnie 300-302KM w obie strony zalewając za 100zł benzyny Verva 98 czyli nie ma tragedii :D
Wkładki K&N osobiście nie stosowałem ale kiedyś napewno o niej pomyślę, tyle że należy pomyśleć że taka wkładka raczej słabo filtruje powietrze, bo przecież ma zmaksymalizować jego przepływ a przy dolocie ze zderzaka wkładka będzie jak wiadomo bardziej zarzygana syfem, a sama wkładka na osiągi pewnie ma jakiś minimalny wpływ.
Gdzies na forum był temat jak ktoś pod słońce robił zdjęcie takiej wkładki to wygląda jak sito.. Osobiście cisnę na papierowym filtrze i tragedii nie ma ;)
Ja mam wkładkę K&N i dolot zimnego powietrza. Wkładka ma 3 lata, dolot ponad rok. Nic się nie syfi, jeździłem całą zimę i też ok.
polecam jako alternatywę dla K&N wkładki pipercrossa http://www.pipercross.net/panel_filters/index.asp dostępne w każdym InterCarsie za 1/3 ceny względem K&N
na dniach też będę ogarniał dolot ze zderzaka, tylko jeszcze się się zastanawiał czy wiercić dziurę i dawać bass reflexa czy po prostu żeby brał spod zderzaka, zostaję oczywiście przy OEM puszcze.
jacekd13b2
22-08-13, 12:04
No to nie dużo Ci pali te d16y2 moj po miescie przy spokojnej jezdzie 9.5-10 l benzyny obecnie 12-12.5 gazu na klimie. Chyba ze vteca czesto uzywa sie to i 15 pb i 17 gazu wezmie ale to zrozumiałe :-) Narazie poki co dolot ze zderzaka a wkładka moze pozniej -)
Chyba ze vteca czesto uzywa sie to i 15 pb i 17 gazu wezmie ale to zrozumiałe :-)
Dla mnie to nie jest zrozumiałe jak moje b18c4 przy butowaniu w mieście + 20km do pracy codziennie spali MAX 12-13litrów Podtlenku LPG
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.