PDA

Zobacz pełną wersję : Kolektor 4-2-1 w D14



Timo-hg
09-02-08, 14:37
Chodzilem po forum, szukalem.. az mi zupa wystygla ;D

Potrzebuje konkretnych odpowiedzi:

Plan prosty, kasa jest, wiec..

* Kolektor 4-2-1 od merfiego do Hondy Civic D14 - odmulonej.

Ma ktos u siebie? Chodzi o montaz, Merfi pisal, ze potrzebna lekka kosmetyka - jaka ?
Zakladam kolektor i "wiater" czy... radzicie przerobic wydech.. przelotowy sie znaczy.. - i jaki to orientacyjnie koszt.. ? :D

Mam sportowy tlumik Montii - dlugo go szukalem, do 3000 obrotow prawie go nie slychac, po 4500 az do czerwonej az milo posluchac..

Czy mocno wzrosnie glosnosc w samochodzie i na ulicy, po przerobieniu ukladu?
W samochodzie zalozony jest rowniez dolot - power rura ze stozkiem - nic nie powinno sie gryzc?

To chyba tyle..

Konkrety, mili Panowie i Panie.. konkrety ;) duzo czytalem.. ze nie warto inwestowac w ten silnik.. ale ja kocham swoja Honde z takim serduchem i tak zostanie :):)

Pozdrawiam

pHiZzz
09-02-08, 14:54
a wiec tak ja u siebie musialem przerobic kable od sondy bo byly za krótkie i to pewnie ta kosmetyka, a co do glosnosci to u mnie zrobilo sie wlasnie ciszej no i chyba to tyle

piczu
09-02-08, 16:09
ja u siebie nie musialem nic przerabiać, jedynie uchwyt dorobic do kolektora w miejscu łączenia 4-2 no to tyle :)

xkarlx
09-02-08, 18:37
ja miałem od Merfiego i byłem bardzo zadowolony nic nie zmieniałem jak samochód obniżyłem to czasami przycierałem mocowaniem od kata a tak to dobry stuff za dobra kase

majkel
09-02-08, 19:10
u mnie:
- dospawanie dolnego mocowania
- skrócenie kolektora w częsci 2-1 przy flanszy środkowej (wisiał o 3-4 cm poniżej miski olejowej, haczył o dolną rozpórkę i zawadzałem nim na progach)
- dorobienie uszczelki 4-2/2-1 (bo ta co przyszła z kolektorem rozleciała się po tygodniu)

czyli dołożyłem do ceny kolektora jeszcze ponad 100pln

Jakbym miał to robić jeszcze raz to zakładałbym kolektor 4-2-1 od D16 - nie dość że ponad dwa razy taniej to wszystko pasuje i nic nie trzeba przerabiać - jedyny minus to że nic się nie świeci pod maską - ale nie czarujmy się - jakiego kolektora by się nie założyło to i tak z 1,4 lansu nie będzie :afro:

sylipp
10-02-08, 09:59
Kolektor 4-2-1 do D serii stwarza po wycięciu kata jedem podstawowy problem. Jeżeli pozostawimy seryjny tłumik końcowy ( z różnych względów - przede wszystkim poziom hałasu) to musimy się liczyć z tym, że właśnie w końcowym tłumiku zaczynają brzęczec grodzie w tłumiku w zakresie 2500 - 4000 rpm czyli w najvczęściej uzywanym do codziennej jazdy. Jest to bardzo irytujące i przeszkadza w czasie jazdy. Po za tym taki kolektor w D14 baaaardzo poprawia reakcję auta na pedał gazu w dolnym zakresie obrotów 2000 - 3500 rpm. Na prawdę w tym zakresie wreszcie da się jeździć i wyprzedzać na trasie na 4, a nie jak wcześniej na 3 biegu. Polecam taki setup, ale trzeba do tego wrzucić przelotowy końcowy, żeby nie dzwoniło.

woPo
10-02-08, 10:22
Po za tym taki kolektor w D14 baaaardzo poprawia reakcję auta na pedał gazu w dolnym zakresie obrotów 2000 - 3500 rpm. Na prawdę w tym zakresie wreszcie da się jeździć i wyprzedzać na trasie na 4, a nie jak wcześniej na 3 biegu. Polecam taki setup

Z tym się zgodzę w 100 % !!
Momentami można wyprzedzić nawet na 5 bez redukcji :)

Timo-hg
10-02-08, 12:41
damiano666 - czyli mozna brac smialo kolektor od tego uzytkownika ?

rem36
10-02-08, 12:58
"Kolektor wydechowy, tlumik, wydech, katalizator....
wszytko na ten temat piszemy TYLKO w tym wątku."

dokladnie dwa tematy nizej jest :/