Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : przkładka silnika d13b2 na d16y3 civic Vgen



Melchior
14-08-13, 22:40
Obecnie posiadam silnik d13b2 ale że kończy on swoje życie tzn.dymi na niebiesko postanowiłem kupić nowe serce.Szukałem d15b2 ale ostatecznie znalezłem zdrowy kompletny silnik d16y3.Silnik zakupiłem przekonało mnie do tego niski przebieg oraz jego stan przetestowany w aucie z którego został wyjęty.Teraz moje pytanie ponieważ silnik pochodzi z VI gena jak wygląda sprawa wsadzenia tego do V gena ?.Mocowania silnika są takie same czy trzeba coś przerabiać ?.Druga rzecz to sprawa elektryki moje auto jest wyposażona w dualpoin dużo jest roboty żeby przejśc na pełen wtrysk ????.Ew czy istnieje możliwość wsadzenia samego słupka d16y3 i spięciu na elektryce b2 ? czyt zrobienie d16b2 ?.Kolektor ssący od b2 będzie pasować do głowicy od y3 ??.Kupiłem motor kompletny tzn słupek altek,rozruch kolektor ssacy wtryski,wydechowy itp.Nie mam do niego wiązki.Ew czy do d16y3 pasuje wiązka z d15b7 ???.Dziękuje za wszelkie odpowiedzi :D

Saiti
15-08-13, 13:50
zrobienie d16b2

jezu, w oczy kole. Co to za połączenie?

Poczytabyś trochę, to nie musielibyśmy się denerwować, że kolejny raz ktoś pyta o to samo. Szanuj kolegów z forum.

Syszka
15-08-13, 14:02
Obecnie posiadam silnik d13b2 ale że kończy on swoje życie tzn.dymi na niebiesko

Hm to,że dymi to kończy swój żywot?


.Druga rzecz to sprawa elektryki moje auto jest wyposażona w dualpoin

A to czasem nie w 1.5 jest?I jak miałeś/masz d13b2 to masz wiązkę do gaziora nie wtrysku.

Melchior
15-08-13, 19:36
Kiedyś było d15 a teraz jest słupek od d13.No panewka puka i dymi na niebiesko czyli silnik się kończy.
No to jak taki temat był ton podeślij linka bo nie moge znaleść

FaziRBK
15-08-13, 21:04
Więc żeby uściślić to potrzebujesz zrobić wiązkę silnikową i kabinową na obd1 + do tego komputer seryjny z d16y3, który ma oznaczenie P1K lub komputer p28 z wgraną mapą pod d16y3(Masz możliwość późniejszego strojenia na p28). Reszta może zostać skoro posiadasz kolektory, aparat zapłonowy, alternator i pompę wspomagania. Skrzynia ze sprzęgłem i półosiami możesz zostawić ze starego silnika. A łapy/poduszki są takie same w przypadku d serii więc możesz również zostawić stare.

Na pytanie czy da się to odpalić i normalnie jeździć na osprzęcie z d15b2 i komputerze z tego, odpowiedź brzmi NIE, bo będzie za uboga mieszanka.

Piskula
16-08-13, 07:32
Sam zakładałem u siebie y3 w miejsce b7 wszystko idealnie pasuje poza poduszka silnika tą przy rozrządzie ma inny rozstaw i śruby więc musisz te poduszkę wymienić też i łapę od pompy wspomagania zmienić albo jeden otwór rozwiercić bo nie pasuje 1,2 milimetra reszta plug&play sprzęgło, aparat, kolektory, wszystko pasuje i podpytałem Fouriosa z forum czy może zostać komp od b7 powiedział mi ze może i tak już ponad rok śmigam po swapie i wszystko ok temperatura spalanie i moc .

FaziRBK
16-08-13, 08:59
Łapa od strony rozrządu faktycznie jest inna w silnikach typu d16z6, d16y8 względem np: d15b2 czy d15b7. Faktycznie zapomniałem o tym napisać.
Ale nie wprowadzaj go w błąd z kompem ty masz p06 z d15b7, który jest na obd1 i fakt faktem pojedziesz na nim, ale na 100% masz za ubogą mieszankę, wrzuć sobie choćby tego kompa P1K to zobaczysz różnicę, pod 1.6 są inne mapy paliwowe, a jak nie wierzysz to sprawdź sobie AFR przy wysokich obrotach.
Kolega skoro ma d13b2 na osprzęcie d15b2 to ma kompa prawdopodobnie od 1.5 d15b2 obd0, którego i tak nie podepnie pod nową wiązkę no chyba, że zostawi wiązki z obd0 to automatycznie musi zostawić cały osprzęt ale wtedy to to dopiero nie pojedzie bo mieszanka będzie jeszcze uboższa niż u kolegi wyżej.A swoją drogą u kolegi wyżej właśnie przez to, że ma to na obd1(seryjnie d15b7 jest na obd1) mógł zostawić sobie kompa z b7 bo tam jest pełne MPFI(a tak przy okazji p06 można przerobić na p28 i wrzucić eproma z mapką pod 1.6).