Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Szybko grzejący się silnik



digit
14-08-13, 22:03
Wiem, że podobnych tematów było mnóstwo, ale rozwiązania mojego problemu nie udało mi się znaleźć. Wskaźnik pokazuje nagły wzrost temperatury już po przejechaniu kilkuset metrów. W tym czasie, gdy wskazówka niebezpiecznie zbliż się do czerwonego pola wentylator się nie załącza, a z dmuchawy leci zimne powietrze. Winny termostat, któryś z czujników czy jeszcze coś innego?

Szczur[R]
15-08-13, 09:59
A czy węże są tak gorące jak pokazuje wskazówka ? Twarde ? Ściśnij palcami wąż idący do chłodnicy przez jakąś szmatkę.
Może czujnik temperatury masz uszkodzony - jeśli jest czerwone pole od zimnego po przejechaniu kilkuset metrów, to raczej nie możliwe żeby się tak szybko nagrzał

Jarek705
15-08-13, 10:02
Skoro nie włącza ci się wentylator a temperatura tak szybko ci rośnie, to ja pierw sprawdziłbym czy masz wystarczająco płynu, no albo zapowietrzony układ (miałem podobnie kiedyś).
Jeśli to nie pomoże to raczej wina czujnika temperatury (tego pod aparatem zapłonowym).
Termostat wątpe bo jakby był uszkodzony to temperatura tak szybko na pewno by nie rosła

digit
15-08-13, 13:35
Układ teoretycznie nie jest zapowietrzony, uzupełniłem płyn i żadne bąble nie uciekały. Górny wąż gorący, więc to chyba jednak nie termostat. Wentylator nie uruchomił się nawet gdy temperatura znacznie wzrosła powyżej normy, a nawiew ustawiony na gorące powietrze wieje takim samym jak na zimnym.

Szczur[R]
15-08-13, 19:26
Nowo kupione auto, czy od dawna jesteś jego właścicielem ?

Jarek705
15-08-13, 21:18
Skoro nie jest zapowietrzony, płynu jest wystarczająco, termostat wykluczamy bo to nie ma nic wspolnego po paruset metrach to ja bym obstawiał czujnik temperatury.

Chociaż powiem że kiedyś uszkodził mi się alternator (padł regulator napięcia) i dawał on 19V !! i przez to wskazówka dosłownie wariowała, zaraz po odpaleniu już rosła, po 1km miałem już czerwone pole, a silnik był jeszcze chłodny. Od tak dużego napięcia wariował czujnik lub komp. Sprawdź jakie masz ładowanie na alternatorze. Jeśli masz dobre ładowanie to ja obstawiam czujnik temperatury