PDA

Zobacz pełną wersję : Bierze Olej



Eniu
14-08-13, 18:19
Witam

posiadam Honde civic r 95 d14a4 przebieg 21000km spala mi jakies 3l na 1000km i prawdopodobnie pierścienie do wymiany...
Nie chce wymieniać tego iż naprawa tego dziadostwa wyjdzie mnie gdzieś 1400zł juz wole wtedy nowy silnik kupic za 700zł
Pojawia sie pytanie jak zniwelować te spalanie i czy na biedę mogę z tym jeździć ? nie pokonuje dużych tras średnio jakieś 10000tys rocznie
Chce opinie jakiegoś dobrego znawcy!

Karpiczek
14-08-13, 18:23
Sam sobie odpowiedziałeś " prawdopodobnie pierścienie do wymiany..." Ciężko oceniać stan silnika nie mając go przed sobą. Jeśli silnik zużywa Ci tyle oleju, albo możesz przejść na inny np. mineralny lub tak jak napisałeś wymienić silnik. W Twoim wypadku, jeśli zdecydowałbyś się również na D14A4 kupujesz sam słupek i przekładasz resztę gratów. Na forum można znaleźć kolegę, który ma silniki i inne części sprawdzone i warto u niego poszukać.

Eniu
14-08-13, 18:31
Silnik pracuje cicho dość fajnie sie wkręca, jedynym problem jest ten olej,który cięgnie jak smok, może to być wina uszczelniaczy ? da to coś watro sie szarpnąć o wymianę tego ? Po co mi wymieniać cały silnik odrazu jak chodzi... ? czytałem coś na necie o jakiś olejach co po jakimś czasie uszczelniają itd miał ktoś z tym styczność ?

Marcel1
14-08-13, 18:42
Przy takim poborze oleju przejście na minerał niewiele da. Szukaj coś z mniejszym przebiegiem.

probestic
14-08-13, 18:44
W życiu bym tego nie remnotował, to po prostu się nie opłaca. 3l na 1000km to naprawdę niezły wynik. Mi przy 250 bierze 200ml na 10 000km.
Bierz słupek od kogoś "zaufanego" i miej problem z głowy, bo 10 000tkm rocznie to 30 litrów oleju, a to już koszt słupka ;)

mirasek
14-08-13, 18:44
może to być wina uszczelniaczy ? da to coś watro sie szarpnąć o wymianę tego ?
samymi uszczelniaczami nie przeleci 3l/1000km, bardzo prawdopodobnie wina leży po stronie zużytych pierścieni, może owalnych tulei, itp.
nie masz plam oleju pod samochodem po jakimś postoju?


czytałem coś na necie o jakiś olejach co po jakimś czasie uszczelniają itd
cuda na kiju, nie ma olejów żeby w znaczący sposób obniżyły przepał na takim poziomie, może jakiś 'motodoktor' na krótko potrafi

kruczekvu
14-08-13, 18:56
Przy takim poborze to już nie ma co się bawić tylko wyjazd z silnikiem i wjazd z nowym
Wynik niezły trzeba przyznać i żeby uszczelniaczami miało to brać to raczej ich nie powinno być już przy takich ilościach
Tutaj pierwszy z brzegu link z silnikiem
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?186390-Silnik-d14a4-Skrzynia-s40-Amortyzatory-Vg-Komp-p3y

Eniu
14-08-13, 19:08
http://allegro.pl/silnik-honda-civic-96-00-1-4-d14a3-103-tys-gwaranc-i3435392870.html ?

apw911
14-08-13, 23:57
3L na 1000km? To już nie powinno kopcić? Mój mi spala jakieś 0,5L na 1000km przy umiarkowanym ciśnięciu i myślę o swapie zwłaszcza, ze UPG jest walnięta i się trochę przegrzewa.

Marcin2000
16-08-13, 23:09
Jak podawany przebieg 210kkm jest realny to chyba nie powinien tak bardzo brać oleju chyba, że ma faktycznie przejechane 310 lub 410kkm :p

Z silniki albo z pod miski olejowej nie cieknie? Na postoju sucho pod autem? Silnik jest suchy, uszczelki sprawdzone?

Może to być też kwestia wymiany uszczelniaczy plus np. jakiś Valvoline Maxlife 10/40 ale pobór 3 l / 1000km to trochę dużo jak na same uszczelniacze?!

Jak faktycznie są pierścienie i koszt roboty 1400zł to raczej trzeba myśleć o swapie silnika a przed nim można jakiś lepszy moto doktor wlać do silnika...

Tak na marginesie jeździsz na Pb czy LPG i czy robiłeś regulacje zaworów?

W moim cifie jest 190kkm nalatane (faktycznie) i pobór oleju (10/40) na upartego da się przejechać pomiędzy wymianami bez dolewania a są co 15kkm :cool:

straznik
16-08-13, 23:29
Nie wierzysz chyba że ten silnik ma 211 kkm. Albo ma 400 albo był użytkowany wcześniej przez idiotę. Ja ma w D14Z4 255 kkm i nie bierze oleju wcale. Jeżdżę na syntetyku, wymieniam co 15 kkm.

Marcel1
17-08-13, 09:14
Zrób pomiar kompresji na cylindrach i to Ci dużo powie. Chociaż przy takim przebiegu szukać lepiej coś innego, włożysz $$ w remont przekraczając pewnie ze 2x swapa.

Guscioren
17-08-13, 12:28
"a co ma dawać olej" pewnie to usłyszałeś jak go kupowałeś :)
210tysiecy to on miał ale pewnie w 2002r :) Swap słupka inne możliwości to tylko i wyłącznie babranina w kupie.