PDA

Zobacz pełną wersję : Zerwana śruba wahacza



pioootr
12-08-13, 16:07
Cześć, mam problem z demontażem wahacza przedniego dolnego. Zacząłem rozbierać auto (remont silnika, zawieszenia, hamulców) i przy próbie odkręcenia śruby mocującej wahacz odkryłem, że kręci się ona w miejscu :(

Pytanie i prośbę o pomoc: jak zdemontować śrubę i jak naprawić gwint? Dodatkowy problem jest taki, że rozebrałem już pół silnika i auto jest uziemione.

http://img46.imageshack.us/img46/7927/zvht.jpg

Proccentt
12-08-13, 16:12
bierz fleksa albo wiertarke i wyciagasz

pioootr
12-08-13, 16:18
znaczy, że jak ?

Proccentt
12-08-13, 16:20
przewierc srube tak zeby lepek odszedl, albo podenij go szlifierka kontowa, przynajmniej ja bym tak zrobil, najprosciej według mnie. Tylko uwazaj zebys nie przewiercil albo nie pocial wahacza.

pioootr
12-08-13, 16:22
ale tam nie ma możliwości wybić śruby drugą stroną

Proccentt
12-08-13, 16:25
faktycznie, nie przyjzalem sie. no to łom i ja wyciskaj skoro gwint i tak jest zdupiony. Moze ktos bedzie mial lepszy pomysl mi podszedl taki.

mefiu
12-08-13, 16:27
daj foto z drugiej strony bo nie pamiętam jak to wygląda...

spychu
12-08-13, 16:49
Jesli dobrze pamietam z drugiej strony jest nakretka ktora mozna zlapac drugim kluczem i powinno sie dac rozkrecic.

pioootr
12-08-13, 17:11
Z drugiej strony profil zamknięty. Jeśli w środku jest nakrętka to jestem uratowany. Tylko jak ją przytrzymać przez otworki wentylacyjne ?

http://img844.imageshack.us/img844/1261/2yla.jpg

mirasek
12-08-13, 17:18
W środku jest przyspawana nakrętka, kwestia czy oderwała się od profilu czy uszkodzony jest gwint. Raczej to pierwsze ale będzie ciężko utrzymać ją przez te otworki, chyba że wbijesz coś dobrze klinując nakrętkę.

spychu
12-08-13, 17:47
Ja bym chyba polecial w rozciecie tego tak, zeby dostac sie do nakretki.

pioootr
12-08-13, 18:07
Zajrzałem przez "dziurkę od klucza" i rzeczywiście tam jest nakrętka, która kręci się razem ze śrubą. Chyba gwinty całe :)

Próbowałem coś wbijać, ale na marne. Poza tym jeśli nawet rozkręcę, to nakrętka wpadnie mi do środka profilu i się zgubi. Muszę chyba rozwiercić otwory wentylacyjne, wsadzić do środka klucz oczkowy, rozkręcić, potem przyspawać nakrętkę na nowo i zaspawać rozwiercony otwór, żeby nie było osłabione mocowanie wahacza.

Ma to sens?



EDIT:
nie zauważyłem:

Ja bym chyba polecial w rozciecie tego tak, zeby dostac sie do nakretki.

Multiszlifierka spisała się na medal.

Klucz 19 wewnątrz profilu, gwinty całe :)

http://img21.imageshack.us/img21/8067/2v0j.jpg



Dzięki za pomoc !!!

Karuzel
12-08-13, 20:42
no to git ze udalo sie :)