Zobacz pełną wersję : Gdzie podlaczyc VTEC Light
Chce zainstalowac sobie VTEClight ale nie wiem gdzie go podlaczyc ?
Slyszalem ze jest mozliwosc podpiecia sie pod komputer, szukalem jakis manuali w internecie jak tego dokonac i znalazlem takie cos:
http://www.hondacivicforum.com/m_248922/tm.htm
Teraz moje pytanie, czy ten kabelek we wszystkich Hondach ma taki sam kolor ? Czy nie uszkodze kompa jak sie tak podepne ??
Podpinam się do tematu mam d15z6 i też chciałbym coś wymodzić tylko niewiem gdzie podpiąć plusa od diody.
Chce zainstalowac sobie VTEClight ale nie wiem gdzie go podlaczyc ?
Slyszalem ze jest mozliwosc podpiecia sie pod komputer, szukalem jakis manuali w internecie jak tego dokonac i znalazlem takie cos:
http://www.hondacivicforum.com/m_248922/tm.htm
Teraz moje pytanie, czy ten kabelek we wszystkich Hondach ma taki sam kolor ? Czy nie uszkodze kompa jak sie tak podepne ??
tutaj też masz pomocne linki...
i z kompem i z zaworem:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=41655
Dzieki sereczne za pomoc, jak tylko znajde chwile czasu to sie za to zabiore....
jakbys nie wiedzial w ktory pin sie wpiac w kompie to w ten oznaczony jako A4:
http://img99.imageshack.us/img99/8909/wiring9295kt5.th.jpg (http://img99.imageshack.us/my.php?image=wiring9295kt5.jpg)
Czy w kompie na OBD2 to będzie ten sam pin?
Nie, to nie bedzie ten sam. Przy OBD2 oznaczony jest jako B12 ale jak nie chcesz namieszac to lepiej podlacz sie wprost do przewodu idacego do zaworu VTECa.
Wczoraj podlaczylem sie do komputera pod pin B12 ( w civicu 6 gen z silnikiem D15Z6 rok 1999 ) przewod jest koloru zielonego z zoltym paskiem , potem podlaczylem mase i ...... dziala :)
VTEC zalacza sie od ok 3,500 obr/min. zastanawiam sie tylko czy to nie za szybko ??
Teraz mam problem jak zrobic kontrolke w zegarach zeby wygladalo to jak fabryczny bajer ...
Moze juz to ktos przerabial w VI gen. i moze udzielic jakis wskazowek....
U mnie przy tym silniku tez odpala sie przy 3500rpm. Jest juz opis na forum jak to ladnie zrobic. U mnie wyszlo sympatycznie :)
Teraz mam problem jak zrobic kontrolke w zegarach zeby wygladalo to jak fabryczny bajer ...
Moze juz to ktos przerabial w VI gen. i moze udzielic jakis wskazowek....
trzeba wybrac "pustą" lib "niepotrzebną" kontrolkę i zrobic to analogicznie jak ja zrobiłem w 5 genie
da się...
i wygląda jak seryjna kontrolka....
kudlaty191
22-02-08, 19:47
Trzeba jakieś oporniki stosować? Lepiej dać żarówkę czy diodę? Jak diodę to jaką, nie ma chyba 12V, a może sie mylę.
dioda+oporniik wychodzi najlepiej....
Mam pytanie jak to będzie z silnikiem D16Z6 i z kompem o oznaczeniu P28. Gdzie tam podpiąć diodę pod VTEC Light?? Proszę o pomoc.
kudlaty191
23-02-08, 20:43
Tak jak napisane jest wyżej, czyli pin A4, kabel pomarańczowo-biały przy ECU lub zielono-żółty przy elektrozaworze, tak jest w mojej cupecie z silnikiem D16Z6 i kompem P28. Ja dzisiaj zrobiłem sobie VTEC light. Załącza sie podczas jazdy,przy rozgrzanym silniku tak przy ok 4,5 tysiąca obrotów. Przy diodzie pamiętaj ze nie jest obojętne jak sie ją podłączy tzn. gdzie + a gdzie - . najlepiej sprawdzić to na jakimś zasilaczu, ale to chyba każdy wie.
Ok kudlaty191, dzięki za radę. Jak nadejdzie jakiś cieplejszy dzień to się też za to zabiorę.
a ja mam taki problem...
chciałem sobie wczoraj zrobić vtec light
wpiołem się w zawór, masa w karoserię
mam diodę 12V
wszystko działa, ale
po chwili jazdy na vtec'u dioda zaczyna mrugać w sposób nieregularny :/
co to może oznaczać?? :speszony:
eMBee, moze sprawdz poprostu polaczemnia...
mi z kolei vtec-light gasnie po zalaczeniu vteca-wpiety + w przewod od zaworu a masa od zegarow...dlaczego jest nadwrotnie?
połączenia już sprawdzałem 1000razy, a jak dam masę z zegarów,
to mam tak samo jak mówisz, czyli odwrotnie,
tzn. kontrolka pali się, kiedy vtec nie jest włączony... :agent:
czy ktoś ma jakiś pomysł??
wpinacie się nie w masę tylko jakiś plus w zegarach i jak przychodzi plus na zawór wyrównują się potencjały i dioda gasnie
emg, chcesz powiedziec ze kilka lampek na desce ma ten sam plus...?zawsze masa bylapolaczona jedna do wszystkich ta sama...z reszta nie wiem:(
[...]
[ Dodano: Pią 30 Maj, 2008 ]
już wszystko jasne :aloha:
emg, chcesz powiedziec ze kilka lampek na desce ma ten sam plus...?zawsze masa bylapolaczona jedna do wszystkich ta sama...z reszta nie wiem:(
dokładnie tak jest, kontrolki są sterowane masami, + jest dla wszystkich
- trzeba wziąć np. z podświetlenia deski a nie z kontrolek
natomiast jeżeli chodzi o moje mruganie, to wszystko przez moją pomysłowość
powiązaną z totalnym brakiem wiedzy elektronicznej :d
stwierdziłem, że oleje opornik i kupie diodę 12V
zapomniałem, że diody świecą napięciem(A), a nie natężeniem(V)
po prostu było za mało napięcia(A) do świecenia i stąd przygasanie... :bicie:
diody świecą prądem 10-20mA i w zależności od przyłożonego napięcia daje się odpowiedni opornik, żeby uzyskać taki prąd przepływu przez diodę.
A ja mam nieco inne pytanie... jak sprawdzić czy vtec załącza się ??? nie mówie tu o vtec light tylko i sprawdzeniu czy rzeczywiście chodzi na 16 zaworach?
Dodam ze u mnie d15z6 nmie czuć przyrostu mocy po zapaleniu się lampki od vtec a
W d-serii raczej tak łatwo nie da się odczuć. Ja dopiero zacząłem zauważać różnicę po zmianie dolotu na SRI, a i to raczej słyszałem, niż czułem.
Z tego co czytałem czuć to jedynie w b16, natomiast w d15z6/z8 bardziej odczuwalne jest wyjście z trybu econo niż załączenie vtec-a ( ja w ogóle tego nie odczuwam)
no to jestem spokojny .. siostra ma accorda f18b2 i u niej czuć i słychać załączanie się vteca dlatego się troche obawiałem czy aby na pewno jest wszystko ok
ja w moim d16z7 też nie czuje żę sie załacza vtec a w d15z1 jest wyraźnie odczuwalny vtec
chyba że czuć że eko sie wyłacza
u mnie czuc zdecydowanie np na 5 biegu jadac kolo 100-110km/h zmienia sie odglos silnika+ rwie do przodu:)
mam zrobiony wydech,dolot,skrzynie
Witam
Panowie a do sie to zrobic w accordzie 2,4 cl9??
czy ktos z Was ma pojecie co mi jest potrzebne i co zrobic zeby efekt byl taki : http://pl.youtube.com/watch?v=rd7Os-T1ZNE - z gory dzieki (interesuje mnie tylko podswietlenie deski )...
sorki za odswirzenie tematu ale potrzebuje dokładnej instrukcji jak zrobić VTEC light-a w D15Z3 bo z tego co znalazłem to nie wiem jak sie za to zabrac a ;ink z pierwszego postu nie działa mi
Witam chciałem podpiac Vtec Light ale jak zobaczyłem w komputer to sie okazało ze mam 3 rzędy pinów i teraz juz nie wiem gdzie sie wpiąć na zdjęciach wcześniej były pokazane 2 rzędy pinów niech ktos mi poradzi co mam teraz zrobić czy podpiąć sie w kabel zielony z żółtym paskiem we wtyczce A czy B ??
Moja hania Ek3 98r produkcja d15z6
Fortkki mojego kompa prawdopodobnie P21 choć sam nie wiem napisane jest samo oceńcie bo ja sie nie znam zabardzo
http://img440.imageshack.us/img440/3053/zdjcie047.jpg (http://img440.imageshack.us/my.php?image=zdjcie047.jpg)
http://img187.imageshack.us/img187/8301/zdjcie048.jpg (http://img187.imageshack.us/my.php?image=zdjcie048.jpg)
Odswierze kotleta :) gdzie najlepiej podpiac Vtec lighta pod zaworek czy kompa jesli ktos ma foto instrukcje to niech wrzuci tu lnka :)
Ja podpinałem się pod zawór vtec-a. Kabelek od zaworu ładnie przeprowadzony/pochowany ile się tylko dało, wchodzi do kabiny przez dziurę w ścianie grodziowej koło akumulatora, dalej pod nagrzewnicą i wyprowadzony pod górę za zegarami. Cały kabel w peszlu, przypięty co kawałek opaską trytytyty także wygląda jak by był tam zawsze. Jeśli z ecu chcesz brać sygnał to był bodajże zielony kabel z żółtym paskiem. Ale się upewnij jeszcze.
Poniżej poniższym temacie na około połowie strony masz kilka linków jak/gdzie zrobić vtec lighta.
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=17536
Powodzonka
A ja tak szukam i szukam i już mnei coś chce strzelić. Przeleciałem chyba wszystkie tematy z tym vtec light.
Mam silniczek D15Z6 Buda EK3 97r. Tematów było sporo tyle że wszedzie podane linki które już dawno wygasły.. Tak więc chodzi mi tylko o to w który kabel mam się podpiąć w kostce wpiętej w kompa? I dobrze rozumiem że ciągnę ten kabel od kostki do + w diodzie a - ciągnę z budy?
A ja tak szukam i szukam i już mnei coś chce strzelić. Przeleciałem chyba wszystkie tematy z tym vtec light.
Mam silniczek D15Z6 Buda EK3 97r. Tematów było sporo tyle że wszedzie podane linki które już dawno wygasły.. Tak więc chodzi mi tylko o to w który kabel mam się podpiąć w kostce wpiętej w kompa? I dobrze rozumiem że ciągnę ten kabel od kostki do + w diodzie a - ciągnę z budy?
Tak dokładnie tak jak piszesz, i musi działać :)
w kompie od B18C4 [P9K] OBD1 podpinamy się plusem przewodu do pinu A4 [VTEC SOLENOID] [CONNECTOR "A"] a minusem do obudony np. kompa
druga strona przewodu plus, minus do diody lub żaróweczki
schemat wszystkich pinów OBD1
http://s1.postimage.org/31tcg190m/obd1_pin_schematics.gif (http://www.postimage.org/)
Chce zrobic kontrolke vtec light w zegarach w moim ek3. Rozegrałem licznik i zastanawiam sie jak zmyc zamalowane okienka na foli na ktorej nadrukowane sa kontrolki? Zmywacz do paznokci nie bedzie za ostrym rozpuszczalnikiem? nie uszkodzi folii ?
Też to zrozkminiałem jak chciałem zrobić kontrolke jazdy na benzynie ale zrezygnowałem obawiając się,że nie będzie profi wyglądać i podpiołem się pod rezerwę.
widziałem kilka fotek zrobionego vtec lighta na profi, więc na pewno sie da to jakos ogarnąć...
jeśli nie przyjdzie pomoc z forum to zaryzykuje ze zmywaczem :P
Ja zamalowane ikonki (całe zamalowane)zmyłem rozpuszczalnikiem nitro, a tych używanych nie idzie zmyć:(
można też użyć acetonu (zmywacz do paznokci).
Próbowałem zmyć rozpuszczalnikiem, jednak sie nie da :P
Wyciąłem kawałek i wstawiłem plastik z tictaków :)
Mam problem z VTEC LIGHT , podłączyłem sie do kabelka od vtec solenoida , minus z zegarów a dioda taka sama co sie stosuje do podświetlenia licznika no i ok po włączeniu vteca dioda sie zapala ale jak przycisnę pod odcinkę to tak na 6,5 - 7 tys. rpm wywala mi check engine z błędem vteca a jak odłączę kabelek od vtec lighta to nie ma problemu checka nie wywala .
Muzyk-Grzes
08-10-12, 18:56
Ciekawe ,może trzeba zastosować żarówkę jak u mnie? W sumie to mi check wywala tylko na zimnym silniku, na ciepłym nie ma tego.
No nie wiem czemu tak sie dzieje , wkręcam go naturalnie na nagrzanym silniku .
No ale chyba dioda nie obciąża na tyle żeby ecu błąd wywalało :/
Muzyk-Grzes
08-10-12, 20:21
Może ma mniejszą oporność niż selenoid vtec i dlatego tak się dzieje. Musiał byś miernikiem zobaczyć.
panowie mam mały problem z Vtec lightem w moim D16Z6 - zegary już mam zrobione tzn. miejsce na kontrolkę w nim żarówka, do zegarów wpięty pin i tu pojawia się problem tzn w który kabel przy kompie mam się wpiąć ?? próbowałem pod A4 czy D6 i było tak że po przekręceniu kluczyka kontrolka świeciła i nie gasła :( z tego co rozumiem to na zegarach jest już minus więc podpinam się plusem ?? proszę o pomoc
na zegarach jest już minus więc podpinam się plusem ??
no właśnie na zegarach jest plus - plus jest wspólny dla wszystkich kontrolek a podawany jest minus na konkretne żarówki
No to oki :) ale skąd wziąć ten minus żeby to działało jak powinno ??
tamte są sterowane minusem, a tu musi być plusem, więc minus z karoserii przy zegarach a plus z VTS, czyli oddzielasz od obwodów na zegarach.. inaczej chyba nie da rady:confused:
czyli wychodzi na to że będę musiał coś pomodzić z zegarami tzn z tymi ścieżkami co idą z tyłu zegarów - przerwać wiązkę plusową co idzie do żarówki z Vtec lighta (najlepiej gdzieś blisko niej) i "przerobić ją na minus (połączyć jakim kawałkiem kabla ze ścieżką minusową) i dodatkowym kablem doprowadzić plis z kompa pin A4 i powinno być oki ??
ja to wsadziłem zwykłą diodę led do tego 'tunelu' gdzie siedzi żarówka + rezystory(ale można dać diodę na 12V) z przylutowanymi kabelkami i nic wtedy w zegarach nie ruszałem, kable wyprowadziłem na zewnątrz. bo jak dasz tą żarówkę z oprawką seryjną to musisz te ścieżki oddzielić
A jak przymocowales to diode żeby była stabilna ??
szczerze to nie pamiętam.. chyba izolacją. coś tam wykombinujesz
zrobie odkop, pokaze jak wyglada moj vtec light w zegarach od s2000
(podswietlanie kontrolki 4xSMD 5050 RED - na zdjeciach kolor chu..wy ale na zywo megaa intensywny czerwony i bardzo rowno podswietlony, niestety trudno jest to zlapac aparatem zeby wyszlo na zdjeciu jak w realu)
http://img43.imageshack.us/img43/7539/20130331165748.jpg (http://img43.imageshack.us/i/20130331165748.jpg/)
http://img826.imageshack.us/img826/6721/vtec1.jpg (http://img826.imageshack.us/i/vtec1.jpg/)
http://img853.imageshack.us/img853/1171/vtec2g.jpg (http://img853.imageshack.us/i/vtec2g.jpg/)
http://img35.imageshack.us/img35/6198/vtec3.jpg (http://img35.imageshack.us/i/vtec3.jpg/)
jak zrobiłeś napis Vtec??
najpierw musialem zrobic szablon w coreldraw - potem wyslalem gotowy projekt do momana - wycinanie laserowe z folii poliweglanowej dwuwarstwowej i montaz w zegarach:)
mam problema
chcialem zrobic vteclight z lampki econo i tak
kabelek pociagniety z pinu a4 (drugi od lewej na dole) z p28
i minus do zegarow
i vtec sie wlacza a lampka nie dziala
kabelki bezposrednio przy zarowce przylutowane
jakas rada?
z tego jak dobrze pamiętam to na zegarach jest wspólny plus, a kontrolki są sterowane minusem, więc minus musisz chyba podpiąć do masy obok zegarów, a plus z pinu A4 (VTS)
hmmmm
dobra jutro sprawdze miernikiem a jak nic nie wymysle to pewnie bede rozbieral zegary :/
moze zarowka sie spalila albo zimne luty sie porobily
a przy okazji zauwazylem ze same moduly lampek ABS, SRS, ECONO wydaja sie byc takie same, tylko sie roznia kolorami wtyczek i przy okazji we wiazce ej9 znalazlem wtyczke econo za zegarami :D
http://imageshack.us/a/img600/5827/v8wq.jpg
tak jak pisałem minusa z zegarów nie weźmiesz bo on się pojawia na każdej żarówce żeby zaświeciła(cały czas jest plus, wspólny dla kilku żarówek)
ja masę podłączyłem do karoserii, jest miejsce pod zegarami żeby przykręcić śrubkę z kabelkiem, a plus prosto z kompa z pinu VTS i działa vteclight :)
ale minus na zegarach tez jest i wydawalo mi sie, ze go wzialem z podswietlenia ;)
dzieki, jutro przeszczepie minus :D
Podepne się pod temat ;)
Znalazłem gdzieś, kiedyś, ale na pewno w Internecie ^^ temat o opornikach/diodach kierunkowych do wskaźników, zegarów itp.
Pytanie moje -> czy ktoś wie czy są takie oporniki/diody i ewentualnie jakie to są?
Juz pisze o co chodziło
W tamtym temacie który czytałem był o zrobieniu licznika obrotomierza do jakiegoś autka który miał coś pokazywać w danej wartości obr.
Zaciekawiło mnie to ponieważ! Vtec light musi mieć impuls z kompa (zapala się lampka) a jakby tak np. Wstawić sobie taki opornik/diode która miałaby wartość załóżmy 0.3 czegoś tam -> czyli do np 3000 rpm by działała a powyżej nie to równie dobrze można y mieć Eco light
Nie potrafię tego tak spójnie opisać ale osoby które siedzą w elektryce pewnie będą wiedzieć o co mi chodzi ;)
Z góry dziękuję za wyrozumiałość;)
Podepne się pod temat ;)
Znalazłem gdzieś, kiedyś, ale na pewno w Internecie ^^ temat o opornikach/diodach kierunkowych do wskaźników, zegarów itp.
Pytanie moje -> czy ktoś wie czy są takie oporniki/diody i ewentualnie jakie to są?
Juz pisze o co chodziło
W tamtym temacie który czytałem był o zrobieniu licznika obrotomierza do jakiegoś autka który miał coś pokazywać w danej wartości obr.
Zaciekawiło mnie to ponieważ! Vtec light musi mieć impuls z kompa (zapala się lampka) a jakby tak np. Wstawić sobie taki opornik/diode która miałaby wartość załóżmy 0.3 czegoś tam -> czyli do np 3000 rpm by działała a powyżej nie to równie dobrze można y mieć Eco light
Nie potrafię tego tak spójnie opisać ale osoby które siedzą w elektryce pewnie będą wiedzieć o co mi chodzi ;)
Z góry dziękuję za wyrozumiałość;)
W tych silnikach VTEC-e czy jako sie to facho pisze , takowa lampka właśnie jest.
W tych silnikach VTEC-e czy jako sie to facho pisze , takowa lampka właśnie jest.
tak ale to działa na tej samej zasadzie co vtec light czyli sygnał na żarówkę podawany jest do momentu aż się zawór z vitka nie otworzy
Wstawić sobie taki opornik/diode która miałaby wartość załóżmy 0.3 czegoś tam -> czyli do np 3000 rpm by działała a powyżej nie to równie dobrze można y mieć Eco light
ale z kompa załącza się plus na vtec przy danych obrotach i nic nie wstawienie żadnego opornika czy czegokolwiek żeby wiedzieć kiedy jest 3000rpm :D jak tak kombinujesz to trzeba by użyć sygnały który idzie do obrotomierza z aparatu czy tam z CKF i do tego jakiś układ, który do wartości x impulsów odpowiadających 3000rpm daje prąd na diode.
Ale nie rozumiem na co Ci taki econo light, który pokazuje tylko, że jedziesz poniżej 3000rpm, przecież to nie ma za wiele wspólnego z jazdą ECO :)
Przykładowo masz na 5 biegu 70km/h i 2000rpm i wciskasz gaz do deski - zamulasz silnik, lejesz za dużo paliwa i to wcale nie jest ekonomiczne a zielona lampka się świeci :)
TajniakOsz [PL]
04-04-14, 23:06
Przepraszam za archeologię, ale przeczytałem już mol stron tego forum i odpadam. Czy mógłby mi ktoś pomóc (jestem całkiem zielony) jak dokładnie krok po kroku zrobić tę kontrolkę i jak dobrać diodę+opornik/żarówkę? Znalazłem wprawdzie jakieś poradniki ale niestety po angielsku. No i nierozwikłany tu problem: do którego kabelka się podpiąć w D15Z6 jeśli piny są w 3 rzędach i nie pasują do schematu? Z góry dziękuję za odpowiedź.
no ale w d15z6 jest fabrycznie lampa w zegarach ? ta z napisem ECO
TajniakOsz [PL]
05-04-14, 08:59
Tak, ECONO jest, ale nie VTEC. Z tego co rozumiem są 3 tryby pracy: zwykły, na ubogiej mieszance 12V (przy mniej więcej stałych obrotach na 3. i 4. biegu ok. 1,5k-2,5kobr/min, na 5. do ok. 3k, na 2. nie wiem bo tylko raz mi się świeciła) oraz powyżej 3,5kobr/min gdy załącza się VTEC. U mnie swoją drogą to wygląda tak (VTEC chcę sobie walnąć w zaślepkę):
http://c.wrzuta.pl/wi689/d9d9d766000e61ea533f1d5c/20140401_212403q
Oczywiście kontrolka to ECONO a nie ECON, literówkę machnąłem.
Komputer chyba mam jak ktoś tam już wspomniał z trzema rzędami pinów, a nie dwoma. Pewności jeszcze nie mam, bo jedna ze śrubek jest tak dokręcona, że klucz mi strzelił jak próbowałem ją odkręcić.
ja u siebie w ek3 kiedyś tak zrobiłem
http://img690.imageshack.us/img690/5936/20130403255.jpg
napis vtec wydrukowałem na folii w zwykłej drukarce, wyciąłem, przykleiłem w to "okienko" wolne a tak na niebiesko swieciła tam taśma z 2 diodami.
Zapalało się to powyżej 3,5 tyś obrotów
co do kompa to bałem się tam grzebać i podpiąłem się pod kabelek idący do zawory vtec
;2254139']Tak, ECONO jest, ale nie VTEC. Z tego co rozumiem są 3 tryby pracy: zwykły, na ubogiej mieszance 12V (przy mniej więcej stałych obrotach na 3. i 4. biegu ok. 1,5k-2,5kobr/min, na 5. do ok. 3k, na 2. nie wiem bo tylko raz mi się świeciła) oraz powyżej 3,5kobr/min gdy załącza się VTEC. U mnie swoją drogą to wygląda tak (VTEC chcę sobie walnąć w zaślepkę):
http://c.wrzuta.pl/wi689/d9d9d766000e61ea533f1d5c/20140401_212403q
Oczywiście kontrolka to ECONO a nie ECON, literówkę machnąłem.
Komputer chyba mam jak ktoś tam już wspomniał z trzema rzędami pinów, a nie dwoma. Pewności jeszcze nie mam, bo jedna ze śrubek jest tak dokręcona, że klucz mi strzelił jak próbowałem ją odkręcić.
d15z6 nie dziala jako 3stg vtec
tylko d15B JDM
w d15z6 zawor vtec odpowiada za przelaczenie z 12 na 16 zaworow
TajniakOsz [PL]
05-04-14, 11:16
Czyli u mnie VTEC świeciłby wtedy, kiedy nie świeciłby ECONO i na odwrót?
Muzyk-Grzes
05-04-14, 16:26
Dokładnie tak :
Mimo że każdy wie czym to się różni ,postanowiłem pokazać, aby rozwiać na przykładach filmowych wszelkie wątpliwości .
A więc tak pracuje silnik D15Z6 w trybie econo:
http://www.youtube.com/watch?v=YwNiu878gE0
Jak widać otwierają się jedynie 4 zawory wlotowe na 8 zaworów wydechowych.
Oczywiście dopiero po przekroczeniu optymalnego spalania system "dokłada" dodatkowe 4 zawory wlotowe.
Kolejny przykład to system VTEC i tu widać w jaki sposób system przerzuca otwieranie zaworów z niższych krzywek na wyższe. Oczywiście po przekroczeniu zaprogramowanych dla danego silnika obrotów (jedynie link bo forum nie pozwala na umieszczenie w jednym poście dwóch filmów)
http://www.youtube.com/watch?v=AcT_ZyY3F0k
3 stg VTEC jak napisał Luchuma działa jak połączenie tych dwóch systemów w jednym silniku.
TajniakOsz [PL]
05-04-14, 19:26
To rozumiem, jednak wg. wypowiedzi na forum silniki D15Z6, D15Z8 i D15Z8E mają zarówno tryb pracy na 12V, jak i na wyższych krzywkach powyżej 3,5kobr/min. Stąd miały one łączyć właśnie zyski VTEC i ECONO - stąd też 114/115KM i spalanie 5,5l. Tym też właśnie miały się różnić od 90KM D15Z1. Ponadto potwierdza to opis 3 stg VTEC, wg. którego był on stosowany w niektórych silnikach z 1995r. serii D, a także moje obserwacje (nagła, może nie wielka ale wyczuwalna różnica w "zbieraniu się" przy 3,5kr/min, która nie występuje u mojego kolegi, który ma D15Z1).
Nie mniej jednak moje pytanie brzmi: który kabel w komputerze z trzema rzędami pinów odpowiada za VTECa i ewentualnie jaki model komputera (nawet tego nie umiem znaleźć :/ ) jest w D15Z6 4D EK3 żebym mógł chociaż poszukać schematów?
zdejmij oslone platikowa pod schowkiem obok nogi pasazera
tam jest sterownik silnika (ECU) i na nim beda oznaczenia
TajniakOsz [PL]
05-04-14, 20:41
http://c.wrzuta.pl/wi8056/d7b76a8c00115f4153404d9a/20140405_124746
Mam nadzieję, że to to. Chwilowo nie mogę odkręcić niestety bo jedna ze śrubek jest na tyle mocno zakręcona, że mój klucz się poddał :/
http://lmgtfy.com/?q=honda+p2y+ecu+vtec+pin
TajniakOsz [PL]
05-04-14, 22:10
Bajer, dziękuję. Nie wiedziałem które w tym kodzie to model komputera. Dla szukających jak ja: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?138497-schemat-pinouts-ecu-d15z6-dobry.
Edit:
W podanym schemacie znalazłem "A8. VTS VTEC Solenoid" oraz "C15. VTM - VTEC Pressure Switch". Do którego się podłączyć i który do czego służy?
Edit2:
Zrobiłem na "czuja" (moja pierwsza taka robota z elektryki/elektroniki, więc dla mnie nie było to takie proste, jakby się mogło wydawać) i działa. Podpiąłem się pod "A8. VTS VTEC Solenoid" ale wciąż nie wiem, za co jest odpowiedzialny pin "C15. VTM - VTEC Pressure Switch" - czy gdybym się do niego podłączył też by działało?
@luchuma @Muzyk-Grzes:
Wychodzi na to, że jednak D15Z6 to 3stg VTEC :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.