Zobacz pełną wersję : wymiana świec
Witam wszystkich -doradzicie mi jakie świece założyć do civika 8. 1.4 83KM I-DSI Z 2006 roku przebieg, 115tyś. km. Dodam że w serwisie upierają sie przy świecach irydowych 70zł za sztuke Czy ktoś wymieniał już świece na zwykłe ?
Kolego, pierwszy post na forum, wypadało by się przywitać i spędzić chwilę, żeby poznać jego strukturę i poczytać regulamin, w szczególności pkt 2 tego dział
1. Dział jest poświęcony pokazaniu postępów w pracach nad swoich samochodem.
2. NIE umieszczamy tematów technicznych, zapytań gdzie kupić, ogłoszen kupię/sprzedam i tym podobnym. Tematy takie będą usuwane. Tu się chwalimy.
Znaczy takie wlaśnie są zalecane,ale ja mogę mieć je o wiele wiele taniej. Tam w tym silniku jest osiem świec.
Czy pytanie oto na jakich świecach inni jeżdżą nie jest pytaniem o postęp nad swoim autem ( poza serwisowy )
A czy słowa - WITAM WSZYSTKICH - to nie przywitanie się............................................... ................................... ?
Czy pytanie oto na jakich świecach inni jeżdżą nie jest pytaniem o postęp nad swoim autem ( poza serwisowy )
Nie, od tego masz sekcję Obsługa i serwis w podziale na poszczególne generacje Civiców i nie tylko.
Dział Nasze Hondy jak już wskazałem punkty z regulaminu nie służy do zapytań technicznych.
A czy słowa - WITAM WSZYSTKICH - to nie przywitanie się............................................... ................................... ?
To my powinniśmy powiedzieć Witam, jako gospodarze. Ot taki wtrąt nt. poprawności języka ojczystego.
Jakbyś zadał sobie trud na zerknięcie jak jest zbudowane forum, znalazłbyś m.in zapisy odnoszące się zarówno do pierwszego zdania
10. Jak czegoś szukamy, to najpierw szukamy w archiwum używając opcji "szukaj" (tuning.pl, hondapl.org i google). Dopiero wtedy pytamy na forum. Oczywiście polecamy przede wszystkim FAQ (przyklejony post niżej) a potem zadajemy pytania na technicznym :!: Za powtarzające się pytania moderatorzy działu będą dawali upomnienia oraz warny (przypominam, że 3 warny to zakaz pisania na forum :!: )
i ten
13. Na koniec sugeruję (w celu zachowania etykiety klubowej) rozpoczęcie pisania na forum od powitania -> tutaj (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=13)
Ale widać takie czasy i wszystko ma być na już.
Jak wchodzisz do sklepu po bułki to też na progu wołasz, że chcesz kupić bułki, czy jednak rozglądasz się po sklepie, patrzysz gdzie jest dział z pieczywem i dopiero jak nie znajdujesz swoich ulubionych bułek to prosisz o pomoc obsługę?
Bo podobnie powinno wyglądać tu na forum. Chwilę poklikać i zobaczyć co gdzie jest, użyć wyszukiwarki (naprawdę już sporo zagadek związanych z eksploatacją zostało już rozwiązanych na łamach tego forum) i jak się nie znajdzie odpowiedzi, to faktycznie napisać prośbę o pomoc.
Z mojej strony EOT.
MotoAutko_pl
13-08-13, 22:13
Może w ogóle inaczej pomijając kwestie przywitania: jaki budżet chcesz i możesz przeznaczyć na zakup świec? Bo to będzie miało tutaj kluczowe znaczenie.
Jeśli zwykłe świece to do tego silnika zalecane są DENSO K20PR-U11.
Nie do końca chodzi o budżet tylko oto czy ufo poleci na zwykłych świecach niż zalecane przez ASO ?
poleci na kazdych zalecanych przez producenta do tego silnika a panom w krawatach z salonu od markietingu dziekujemy jak juz to pogadaj z mechanikami
Nie do końca chodzi o budżet tylko oto czy ufo poleci na zwykłych świecach niż zalecane przez ASO
Mogą być świece nieirydowe (takie również były OEM'wo montowane z tym silnikiem ), ale wtedy wymiany co 40tys., a nie co 100 tys. jak przy irydowych. Świec nie musisz kupować w ASO.
a w R18A2 były fabrycznie irydówki? Mam 49 tyś km i jeżeli nie, to trzeba by mi wymienić. Instrukcja podaje że przy 120, czyli wnioskuję że są irydowe, ale wolę się upewnić (albo zrzuce pokrywke i zalukam na nie) ;)
tak, standardowo są irydowe
W serwisówce piszą:
"Gwint świecy posmarować niewielką ilością środka zabezpieczającego przed zakleszczeniem i wkręcić ręką świecę do głowicy. Następnie dokręcić je momentem 25 Nm (2,5 kGm)."
Smarujecie czymś świece przed dokręceniem i dokręcacie z momentem? Świece są pod klucz "16"?
Dzięki za info . Po wypłacie zamontuje zwykłe świece i napisze czy jest jakaś różnica .
butler.gdansk
19-08-13, 12:22
Różnicy nie będzie. Będziesz je musiał tylko częściej wymieniać.
marcin001984
04-12-13, 00:52
Jakie świece polecacie do 1.8? I wymiana co 120 tys. jak pisze "Stashek"?
Świece wymieniłem jak miałem 116tys. Ori siedziały NGK z wybitym numerem hondy. Nic innego jak IZFR6K11S. Włożyłem Denso SKJ20DRM11S. Ogólnie stare nie były w najgorszym stanie.
czy do silnika DSI 1.4 musza byc swiece jakie zaleca producent? czy rowniez mozna je zastapic innymi zwyklymi swiecami? sa po dwie na cylinder wiec na zdrowy rozum iskra powinna byc dwa razy pewniejsza niz przy normalnym rozwiazaniu jednej swiecy, czy konieczne sa irydowe? rozumiem ze zywotnosc bedzie ze 3 razy krotrza ale jak z jakoscia uruchamiania na zimnym? jezdzi ktos z was moze na zwyklych swiecach w 1.4 DSI?
masz napisane wyzej - nie musza byc irydowe ani do i-DSi ani do i-VTEC ale maja krotsza zywotnosc, to wszystko
Świece wymieniłem jak miałem 116tys. Ori siedziały NGK z wybitym numerem hondy. Nic innego jak IZFR6K11S. Włożyłem Denso SKJ20DRM11S. Ogólnie stare nie były w najgorszym stanie.
do 1.8 wg denso dedykowane są świece IK20L. dlaczego włożyłeś inne? czy to może te same tylko oznaczenie jakieś inne?
i dlaczego je zmieniałeś? miałeś jakieś objawy niesprawnych świec?
ja mam 127tyś km i jak z 2 miesiace temu wykręcałem świece przy okazji regulacji zaworów, to wyglądały na całkiem zdrowe (NGK irydówki).
edit: właśnie się zorientowałem, że te SKJ20DRM11S są dedykowane do R18A1 czyli do wersji z USA.
do R18A2 może być właśnie IK20L lub o podwyższonej trwałości VK20G (Iridium tough)
masz napisane wyzej - nie musza byc irydowe ani do i-DSi ani do i-VTEC ale maja krotsza zywotnosc, to wszystko
widzalem ze jest o tym mowa ale caly czas gadka byla o silnikach 1.8 i-VTEC chcialem sie upewnic ze do DSI rowniez mozna dac zwykłe.czytalem tez o korzysciach przy uruchamianiu na zimnym,sa nawet takie filmiki http://www.accordklubpolska.pl/printview.php?t=34971&start=15
ale ciekawi mnie jak to jest w praktyce
widzalem ze jest o tym mowa ale caly czas gadka byla o silnikach 1.8 i-VTEC chcialem sie upewnic ze do DSI rowniez mozna dac zwykłe.czytalem tez o korzysciach przy uruchamianiu na zimnym,sa nawet takie filmiki http://www.accordklubpolska.pl/printview.php?t=34971&start=15
ale ciekawi mnie jak to jest w praktyce
jakie korzyści masz na myśli przy uruchamianiu na zimnym silniku? bo z sensu Twojej wypowiedzi może wynikać, że korzyści są przy zwykłych świecach, a nie irydowych. a filmik pokazuje, że irydówka daje mocniejszą, skupioną iskrę więc na pewno na zimnym silniku będzie lepiej odpalała.
chodzilo mi oczywiscie o korzysci uruchamiania na zimnym przy swiecach irydowych,moze troche nie jasno napisalem
chodzilo mi oczywiscie o korzysci uruchamiania na zimnym przy swiecach irydowych,moze troche nie jasno napisalem
no tak przy irydowych powinien lepiej odpalać. ponoć też do gazu zalecają irydówki.
dobrze by bylo jak by wypowiedzial sie ktos kto wymienil irydowe na zwykle i zauwazyl jakies pogorszenie na wlasnej skórze, a najlepiej w DSI
ja jeszcze gazu nie mam,narazie sie orientuje jak on sie sprawdza w ufo,zima ta oplacalnosc na gazie jest mniejsza i na benzynie sie jezdzi duzo wiecej. na wiosne byc moze zagazuje,a moze sprzedam i kupie z wiekszym silnikiem,niewiem jak to bedzie
Świece wymieniłem jak miałem 116tys. Ori siedziały NGK z wybitym numerem hondy. Nic innego jak IZFR6K11S. Włożyłem Denso SKJ20DRM11S. Ogólnie stare nie były w najgorszym stanie.
ja akurat miałem odwrotnie,ori były denso ,a włożyłem NGK,zmieniałem przy ok 10kkm
Czy to R18A1 czy R18A2 to nie ma różnicy jaka świeca. W fabryce do sedana wkładali denso a do UFO NGK. Na stronie denso zalecają SKJ20DRM11S, VK20G i IK20G. Świece wymieniłem bo w książce pisze, że wymiana co 120tys.
Czy to R18A1 czy R18A2 to nie ma różnicy jaka świeca. W fabryce do sedana wkładali denso a do UFO NGK. Na stronie denso zalecają SKJ20DRM11S, VK20G i IK20G. Świece wymieniłem bo w książce pisze, że wymiana co 120tys.
w sprawie świec to chyba nie ma potrzeby tak ślepo wierzyć książce? przecież świecę można obejrzeć i jak jest dobra, ma zdrowe elektrody, silnik ładnie odpala, to po jakiego zmieniać coś co jest sprawne? jak by Ci po 134000 serwisówka kazała zmienić gałkę zmiany biegów, to też byś leciał po nową?
Rzeczy eksploatacyjne powinno wymieniać się na czas jak producent zaleca. O gałce nic nie piszą, a i o fotelach też nie wspominają ;p najgorzej to oceniać wszystko po wyglądzie. Wole świece wymienić na czas niż potem cewki wymieniać za grubą kase.
Rzeczy eksploatacyjne powinno wymieniać się na czas jak producent zaleca. O gałce nic nie piszą, a i o fotelach też nie wspominają ;p najgorzej to oceniać wszystko po wyglądzie. Wole świece wymienić na czas niż potem cewki wymieniać za grubą kase.
a mógłbyś zamieścić jakąś fotkę starej świecy? bo może u mnie już poprzedni właściciel wymieniał i stąd dobry wygląd elektrod
Gdzieś jeszcze może leżą w garażu. Jak znajdę to zrobie fote i wrzuce.
w sumie znam przypadek, tylko, że w moto, że ktoś kupił sprzęt i zmienił świece po chwili (tak dla zasady) i te nowe okazały się gorsze od tych co siedziały wcześniej.
też myślałem, żeby po zakupie zmienić świece (124tyś km) ale jak nie ma oznak zużytych świec to nie zmieniam.
możesz napisać to dlaczego jak jakaś świeca by padała, to do wymiany będzie cewka?
edit: w sumie jak świeca jest wypalona to odstęp między elektrodami jest za duży i cewka jest wtedy przeciążona, ale ja mierzyłem odstępy w moich świecach i są jak w nowych.
edit2: serwisówka mówi: "Nie regulować przerwy (A) między irydowymi końcówkami świecy; wymienić świecę zapłonową, jeśli przerwa nie odpowiada specyfikacji."
wartość dla nowej świecy to 1,1mm, dla używanej/sprawnej 1,0mm. u mnie przerwa mieści się w tych wartościach.
Wymienić świecę zapłonową, gdy środkowa elektroda jest zaokrąglona. u mnie są idealnie płaskie.
edit3: a tutaj ciekawostka: w civiku 8gen 4D oryginalne świece wytrzymały UWAGA: ponad 600 000 mil czyli ponad 960 000 km :) http://jalopnik.com/5885287/how-i-put-750000-miles-on-my-honda-civic-in-just-five-years
dobry motyw z tego źródła: "One of the best moments came at 274,000 miles when the local Honda dealer sent a note to Habib, Jr. offering to buy his current car back and sell him a new Civic for the same payment or less" hehe mocne. jak się posiada dobrą Hondę to się jej nie wymienia na nowszą/nową.
Przerwa na świecy to nie wszystko. Po wyglądzie nie ocenisz zmęczenia materiału stanu izolatora itp. Świeca może wytrzymać a może strzelić w najmniej odpowiednim momencie po to są okresowe wymiany.
To są dopiero zużyte i zmęczone świeczki (dziwne, że już po 22tyś. km, pewnie coś zepsute w motorze) http://www.youtube.com/watch?v=Pp0xD-V3ZBw
Irydowe powinny lekko 200 tyś. km wytrzymać bez żadnego problemu.
według interwałów w mojej książce serwisowej wymiana świec jest co 120tys km ( w przypadku świec irydowych)
Tak ogólnie to proponują świecę z elektrodą irydową wymieniać co 100 tyś km przebiegu. Sam osobiście polecam DENSO IRIDIUM TOUGH. Mam je i w FN1 i w FN2 są naprawdę rewelacyjne. Do R18A2 (TYPE S) to VK20G, do K20Z4 (TYPE R) to VK22G. Koszt z tego co pamiętam to 60 zł, ale są naprawdę warte tej ceny. Zmiana była zwłaszcza odczuwalna w silniku 1,8. Zasadniczej zmianie na + uległa kultura pracy, spalanie też co nieco spadło, ze wzrostem mocy 0,5 % to jednak trochę przesadzają :).
Gdzieś jeszcze może leżą w garażu. Jak znajdę to zrobie fote i wrzuce.
to mógłbyś tą fotkę zrobić i zamieścić? bo chciałbym mieć jakieś porównanie do moich.
edit: to jak tam z tą fotką świec? mógłbyś ją zamieścić?
Mam w FN1 R18A2 przejechane 135 ttys. Nie znalazłem w książce informacji o zmianie świec. Jakie najlepiej założyć ? Jak często wymieniać ?
Producent przewiduje wymianę co 120tys. km. Zalecane świece to NGK: IZFR6K-11S albo Denso: SKJ20DR-M11S. Trochę wyżej polecane są też świece Denso: VK20G
Tak wyglądają moje NGK po 105 tys. km:
http://trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/eksploatacja/swiece/m_swiece.jpg http://trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/eksploatacja/swiece/m_elektrody.jpg
Większe zdjęcia można zobaczyć TUTAJ (http://trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/eksploatacja/swiece.htm)
Producent przewiduje wymianę co 120tys. km. Zalecane świece to NGK: IZFR6K-11S albo Denso: SKJ20DR-M11S. Trochę wyżej polecane są też świece Denso: VK20G
Tak wyglądają moje NGK po 105 tys. km:
http://trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/eksploatacja/swiece/m_swiece.jpg http://trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/eksploatacja/swiece/m_elektrody.jpg
Większe zdjęcia można zobaczyć TUTAJ (http://trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/eksploatacja/swiece.htm)
Rozumiem że z moim przebiegiem wart wymienić ? Niezależnie od wyglądu świec ?
Wymienię na NGK skoro takie zakładała fabryka.
Niech się wypowiedzą ci którzy maja podobny przebieg :)
Ja na razie zostawiłem, silnik działa dobrze więc póki co się nie martwię. Jak dojadę do 120tys. to zobaczę.
Skoro jesteśmy przy świecach,to jaki klucz jest do wykręcenia ich potrzebny?Jakiś chyba długi?Z tego co widziałem na rysunkach to świece dość głęboko są zamocowane.Moim zwykłym chyba bym ich nie wykręcił.Pewnie nie sięgnie :(.Do terminu wymiany mam co prawda jeszcze daleko,ale jak by co to dobrze wiedzieć w jakie narzędzie się zaopatrzyć.:)
Skoro jesteśmy przy świecach,to jaki klucz jest do wykręcenia ich potrzebny?Jakiś chyba długi?Z tego co widziałem na rysunkach to świece dość głęboko są zamocowane
Dość długi i... mocny. Taki:
http://allegro.pl/klucz-do-swiecy-swiec-lamany-16mm-dl-230-mm-mlawa-i3878297572.html
Udało się nam ukręcić ;)
Długa 16-ka, najlepiej specjalna do świec, bo ma w środku gumę ułatwiająca wyjmowanie świecy z gniazda:
http://www.trafo.strefa.pl/honda/odnosniki/eksploatacja/swiece/klucz.jpg
Swoją nasadkę kupiłem w Castoramie. Wolałem nasadkę, bo potem mogłem świece dokręcać kluczem dynamometrycznym.
najlepiej specjalna do świec, bo ma w środku gumę ułatwiająca wyjmowanie świecy z gniazda:
dokłanie , bo zwykłym kluczem będzie problem z wyjęciem z gniazda
Dość długi i... mocny. Taki:
http://allegro.pl/klucz-do-swiecy-swiec-lamany-16mm-dl-230-mm-mlawa-i3878297572.html
Udało się nam ukręcić ;)
Taki to nie.Za słaby.:eek:Nawet do fiata takiego się bałem użyć.W komplecie kluczy mam nasadkę do świec z gumką w środku.Więc raczej warto by do niej dobrać jakiś dłuższy klucz jak tu powyżej na zdjęciu.Tylko czy ta nasadka wejdzie w otwór dla świecy.Do fiata była idealna.No nic, tak tylko zapytałem przy okazji.Dzięki.:)
Dość długi i... mocny. Taki:
http://allegro.pl/klucz-do-swiecy-swiec-lamany-16mm-dl-230-mm-mlawa-i3878297572.html
Udało się nam ukręcić ;)
Ja kupiłem podobny klucz kilka lat temu za 9zł w tesco (taki z czerwoną rączką i z gumką w środku, żeby świecę wyjąć) i dzielnie odkręcał i wkręcał świece w motocyklach. W ufo też nim odkręcałem i wkręcałem świece i nie było żadnych problemów. Do wkręcania świec nigdy w życiu nie używałem żadnych kluczy dynamometrycznych, ale trzeba znać parę zasad i trochę tych świec w życiu wkręcić, wtedy się ma dynamometr w ręce;)
Ja kupiłem podobny klucz kilka lat temu za 9zł w tesco (taki z czerwoną rączką i z gumką w środku, żeby świecę wyjąć) i dzielnie odkręcał i wkręcał świece w motocyklach. W ufo też nim odkręcałem i wkręcałem świece i nie było żadnych problemów. Do wkręcania świec nigdy w życiu nie używałem żadnych kluczy dynamometrycznych, ale trzeba znać parę zasad i trochę tych świec w życiu wkręcić, wtedy się ma dynamometr w ręce;)
Spoko, ale my go ukręciliśmy przy wykręcaniu ;)
. Do wkręcania świec nigdy w życiu nie używałem żadnych kluczy dynamometrycznych, ale trzeba znać parę zasad i trochę tych świec w życiu wkręcić, wtedy się ma dynamometr w ręce;)
Z tego co kiedyś czytałem na ten temat, to należy wkręcić świece ręką aż do oporu.A następnie dokręcić kluczem tylko o 1/4 obrotu.Więc tak robiłem w poprzednim aucie i wszystko było o'k.Też żadnych dynamometrycznych nie stosowałem.Więc i w Hondzie chyba też tak można.:)
Z tego co kiedyś czytałem na ten temat, to należy wkręcić świece ręką aż do oporu.A następnie dokręcić kluczem tylko o 1/4 obrotu.Więc tak robiłem w poprzednim aucie i wszystko było o'k.Też żadnych dynamometrycznych nie stosowałem.Więc i w Hondzie chyba też tak można.:)
Inaczej postępuje się ze świecą nową, a inaczej z taką, która już przynajmniej raz była wkręcona w głowicę. I też sposób postępowania zależy od typu zastosowanego uszczelnienia na świecy.
To które świece lepiej kupić: Denso VK20G czy Denso IK20L ?
To które świece lepiej kupić: Denso VK20G czy Denso IK20L ?
Denso Iridium Tough VK20G
Denso Iridium Tough VK20G
Dzięki, a masz jakieś pewne źródło tych świec i w jakiej one są cenie obecnie?
zipo_civic
26-06-16, 21:02
cześć wszystkim,
chciałbym się podłączyć pod temat "wymiany świec". Żeby je wymienić najpierw trzeba ściągnąć tą plast. obudowę na silniku. Jak to zrobić??? może ktoś pomoże ze wsparciem foto (mam ufo 1.8 z 2009).
ps, rozumiem że po ściągnięci obudowy jest już bezpośredni dostęp do fajek? pozdr i z góry dzięki
Przekręcasz dwie "sruby" o 90stopni. Później podrywasz fo gory delikatnie ten dekiel. Trzyma sie on na zatrzaskach, wiec trochę oporów bedzie stawial. Później przy kazdej cewce masz nakretke do odkrecenia i wypiecie wtyczki kabla. Później wyciągasz cewkę i wykrecasz swiece. Tak 4razy. Pamiętaj, zeby klucz mial w srodku gume ktora będzie trzymać Świece przy wyciąganiu.
Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka
zipo_civic
27-06-16, 07:18
Przekręcasz dwie "sruby" o 90stopni. Później podrywasz fo gory delikatnie ten dekiel. Trzyma sie on na zatrzaskach, wiec trochę oporów bedzie stawial. Później przy kazdej cewce masz nakretke do odkrecenia i wypiecie wtyczki kabla. Później wyciągasz cewkę i wykrecasz swiece. Tak 4razy. Pamiętaj, zeby klucz mial w srodku gume ktora będzie trzymać Świece przy wyciąganiu.
Dzięki za pomoc (rozumiem że chodzi o te 2ie śruby przy napisie HONDA) :) co do reszty to jasna sprawa. Jedynie co, to mam lekkiego pietra przy dokręcaniu świec, ponieważ nie mam klucza dynamo. Czytałem wcześniej na forum parę rad --> dokręcić ręcznie świece do oporu, a następnie należy ją dokręcić kluczem o ruch 90st. Czy to dobra rada?
co do samych świec - honda każe dokonać wymiany przy 120tys. czytałem pare artykułów o świecach irydowych gł. NGK i producenci dają żywotność ok 60-70 tys. Pytanie skąd ta rozbieżność???
POZDR
Tak, o te dwie spinki/sruby chodzi. Ja zawsze dokrecam recznie. Jak. Dokrecisz ręcznie do oporu, to potem okolo 45stopni kluczem przekrec tak zeby czuć spory opor. A jak z żywotnością swiec, to nie wiem. Ja swoje wymienilem przy przebiegu 77tys/7lat. :-)
Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka
Ja na swoich irydówkach na których auto wyjechało z fabryki zrobiłem 150 tyś. km i jednak zmieniłem bo znajomy mechanik mi ściągnął z USA Denso Iridium Power IK20G.
Ja na swoich irydówkach na których auto wyjechało z fabryki zrobiłem 150 tyś. km i jednak zmieniłem bo znajomy mechanik mi ściągnął z USA Denso Iridium Power IK20G.
przepraszam jeśli się myle,ale ,to nie Ty tak się zarzekałeś,że świec nie będziesz zmieniał ,bo nie :confused:
przepraszam jeśli się myle,ale ,to nie Ty tak się zarzekałeś,że świec nie będziesz zmieniał ,bo nie :confused:
Tak. Ale jednak postanowiłem przy 150 tyś. km je zmienić. Choć jeszcze by ze 100 tyś. zrobiły, ale faktycznie, po co ryzykować.
zipo_civic
27-06-16, 18:32
Tak, o te dwie spinki/sruby chodzi. Ja zawsze dokrecam recznie. Jak. Dokrecisz ręcznie do oporu, to potem okolo 45stopni kluczem przekrec tak zeby czuć spory opor. A jak z żywotnością swiec, to nie wiem. Ja swoje wymienilem przy przebiegu 77tys/7lat. :-)
dzięki ESBE
Jak dobrze gdzieś doczytałem, gość w r18a1 zrobił 600tyś km na jednych świecach. Ja zmieniałem przy 90tyś, z czego 45 na gazie. Nie wyglądały źle i nic się nie działo, bardziej profilaktyka. Mam juź 4-te auto na lpg i układ zapłonowy w hondzie jest rewelacyjny do gazu, zero problemów. Chyba głownie przez fajko-cewki bo nie miałem wcześniej czegoś takiego pod maską.
zipo_civic
28-06-16, 22:56
Przekręcasz dwie "sruby" o 90stopni. Później podrywasz fo gory delikatnie ten dekiel. Trzyma sie on na zatrzaskach, wiec trochę oporów bedzie stawial. Później przy kazdej cewce masz nakretke do odkrecenia i wypiecie wtyczki kabla. Później wyciągasz cewkę i wykrecasz swiece. Tak 4razy. Pamiętaj, zeby klucz mial w srodku gume ktora będzie trzymać Świece przy wyciąganiu.
Esbe mam jeszcze jedno pytanie ;) kupię sobie nasadkę do świec --> http://www.leroymerlin.pl/narzedzia-reczne/klucze-reczne/klucze-nasadowe/nasadka-do-swiec-65996000-dexter,p160361,l2628.html i do tego chcę dokupić przedłużkę. no i właśnie jaka musi być dł. przedłużki? Pytam bo nie wiem jaka jest odległość do świecy :D :confused:
Ja mialem zwykla przedluzke która byla w zestawie z kluczami. Nie mam pojecia jaka to długosc. Kup standardowa do duzego klucza i powinno byc ok.
Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka
zipo_civic
28-06-16, 23:04
ja mam grzechotkę 3/8" i na allegro są od 5cm do np. 30cm :D tu jest pośrednia 15cm --> http://allegro.pl/przedluzka-uchylna-3-8-152-mm-yt-3848-yato-i5557173895.html
ja wykręcałem świece zwykłym kluczem do świec (z gumką wychwytującą świece) za 6zł z castoramy o taki w kształcie litery T https://images.obi.de/product/PL/565x565/138833_1.jpg
masz samochod, to przekrec dwie lebki, zdejmij ta pokrywe, odkrec jedna srubke wyciag cewke wloz tam meter i zmierz...
http://allegro.pl/klucz-do-swiec-3-8-16mm-21mm-przedluzka-przegub-i6282687459.html ten powinen pasowac.
@donelvis: ja tez. Odkrecilem 2 i przy 3ciej sie zlamal. Nie pamietam, abym sie tak meczyl z 22Nm...
@donelvis: ja tez. Odkrecilem 2 i przy 3ciej sie zlamal. Nie pamietam, abym sie tak meczyl z 22Nm...
Odkręcałeś na zimnym silniku? Ktoś musiał mocno dokręcić, bo ja nie miałem żadnych problemów. Dobrze jest wkręcać świeczki na specjalnej paście ceramicznej.
zipo_civic
01-07-16, 22:14
Odkręcałeś na zimnym silniku? Ktoś musiał mocno dokręcić, bo ja nie miałem żadnych problemów. Dobrze jest wkręcać świeczki na specjalnej paście ceramicznej.
mam jeszcze pytanko ws. odkręcania :) odkręcamy świece w lewo (czyli w odwrotną str. ruchu wskazówek zegara) ??? :confused:
mam jeszcze pytanko ws. odkręcania :) odkręcamy świece w lewo (czyli w odwrotną str. ruchu wskazówek zegara) ??? :confused:
w lewo, zobacz stronke trafo - zakladka eksploatacja/wymiana świec
http://www.trafo.za.pl/honda/
zipo_civic
02-07-16, 10:34
mam jeszcze pytanko ws. odkręcania :) odkręcamy świece w lewo (czyli w odwrotną str. ruchu wskazówek zegara) ??? :confused:
Panowie operacja complet :D ;) świeczki wymienione iiiiiiiiiiiiii.... Honda odpala jak tylko dotknę "red buton" (porostu moment). Na starych odpalała po 2 sek. Co do pracy silnika to powiem jedno --> cisza i spokój :P
Dzięki za rady i pozdr
ps. ja dokręciłem świece recznie do momentu oporu a następnie grzechotką (ruch 45st) :cool:
a wyminę zrobiłem przy 100tys
No to spoko, że dobrze poszło i jesteś zadowolony. U mnie po wymianie świec silnik też zaczął jeszcze ciszej pracować.
A odkopie kotleta... czy ktoś jednoznacznie może napisać jakie nie irydowe świece można założyć do ufo 1.8 ?? Czy faktycznie jest jakaś różnica poza trwałością? Szukałem ale jakoś jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem...( Może źle szukałem, możliwe) z góry dzieki
Starstruck
05-08-19, 21:51
Do R18 tylko irydy - tak jak fabrycznie szły. Z Denso to SKJ20DR-M11S. Ok. 190 zł kosztują za 4 sztuki. Wymiana co 100.000 km, bezpiecznie można skrócić interwał do 80.000 km, przy gazie do 40-50.000 km.
Uzasadnij dlaczego przy gazie skrócić do 40tyś.
Uzasadnij dlaczego przy gazie skrócić do 40tyś.
Świece w silniku zasilanym LPG pracują w wyższych temperaturach.
Zgadza się. Ale to nie skraca ich żywotności ponad dwukrotnie.
Części wymienia się jak są zużyte, a nie dlatego, że zaraz mogą się zużyć. Takim tropem powinniśmy co rok wymienić pół samochód.
Zgadza się. Ale to nie skraca ich żywotności ponad dwukrotnie.
Części wymienia się jak są zużyte, a nie dlatego, że zaraz mogą się zużyć. Takim tropem powinniśmy co rok wymienić pół samochód.
Przy gazie to prewencyjnie się te świece wymienia no bo jak stwierdzisz niby zmęczenie termiczne/strukturalne ceramiki? Na oko?
Po parametrach działania silnika na pb jak i LPG.
Po parametrach działania silnika na pb jak i LPG.
4u fucking kidding me?
No właśnie. Gdzieś coś usłyszałem. Coś tam zrozumiałem.
marcin001984
24-08-19, 13:07
A ktoś spotkał się z czymś takim, że świeca pracująca na LPG powinna mieć przerwę 0,9 mm?
Zamówiłem właśnie dedykowane irydowe NGK.
U mnie jest taki objaw, że jak wcisnę gaz do oporu na 2, 3 czy 4 biegu to powyżej 4 tys. czasami czuć poszarpywanie jakby się dławił.
Zawory były regulowane, tankowane na różnych stacjach.
Poprzedni właściciel zmieniał świece na NGK przy przebiegu 160 tys. a teraz mam przebieg 197 tys. Silnik 1.8.
a czyściłeś przepustnicę ? Czasem może właśnie od tego szajby dostawać.
marcin001984
24-08-19, 21:05
Nie czyściłem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.