Zobacz pełną wersję : turbo z saba
witam
znalazłem u siebie w okolicy turbinę z saba z silnikiem 2.3 benzyna za dobre pieniądze. doczytałem ze jest to turbina garretta i pytanie:
da się ją zaadaptować do hondy z silnikiem d16w4? i jak by to mniej więcej jeździło?
czy lepiej odpuścić sobie tą przyjemność i kupić 16t z volvo?
jakie oznaczenia ma ta z saaba? ogolnie o ile mi wiadomo to one są bardzo podobne rozmiarowo, i całkiem dobrze dają sobie radę :)
no tutaj z oznaczeniami może być problem, tabliczka na niej jest odrapana
ale postaram się spisać z niej cokolwiek
Silnik, nadwozie podaj :)
jest to saab 9000 cs z silnikiem 2.3t
może uda się coś odczytać z tabliczek
http://images61.fotosik.pl/58/bea4323bbcb6a60dm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bea4323bbcb6a60d)
http://images64.fotosik.pl/58/5dc3c593a870ad95m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5dc3c593a870ad95)
http://images63.fotosik.pl/58/e344a828a0db214em.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e344a828a0db214e)
a i może ktoś orientuje się jakie to może mieć wtryski?
wyczytałem że prawdopodobnie 360cc, może ktoś ma informacje na ten temat? :)
zawsze można zmieniż koło kompresji na wieksze jesli bedzię za mało dawała
zawsze można zmieniż koło kompresji na wieksze jesli bedzię za mało dawała
pytanie czy goraca strona wyda pompowac zadane cisnienie...
troche male te zdjecia zeby cos z nich odczytać...
troche male te zdjecia zeby cos z nich odczytać...
kliknij na zdjęcie :)
a właśnie, gdzieś na którymś z forów doczytałem że to prawdopodobnie garrett t25
co sądzicie o takiej turbinie? da rade z d16? :)
darade napewno...t25 bylo w nissanach ca18 s13
klikam i jest takie samo małe... :P
może w ten sposób:
http://images61.fotosik.pl/58/bea4323bbcb6a60d.jpg
http://images64.fotosik.pl/58/5dc3c593a870ad95.jpg
http://images63.fotosik.pl/58/e344a828a0db214e.jpg
:)
a miałbym jeszcze takie pytanie, która turbina jest lepsza, ten garrett t25 czy td04hl-16t z volvo? :)
Szczerze ta turbina wygląda na bardzo zmęczoną , ogarnij sobie szesnastke - masz wiele projektów na tym i poprzecierane szlaki.
No chyba że ta mozesz kupic za butelke.
no i dziś dobrałem się do tej turbiny i niestety faktycznie bardzo zmęczona, w zasadzie nie wiem jak się sprawdza turbiny, ale ta miała sporo ponad pół milimetra luzu na wirniku na boki i chyba nic dobrego to nie znaczy
A jak sprawdziłeś że ma pół milimetra luzu , pomierzyłeś ją ? Bo delikatny luz musi być i wzdłużny i poprzeczny.
nie mierzyłem tylko palcami ruszałem wirnik i wątpię że tyle go powinno być ;)
pol milimetra poprzecznego luzu to jest igla :)
poprzeczny luz musi byc, gorzej jak jest wyczuwalny wzdluzny
http://www.youtube.com/watch?v=YRZb9yCGSXA
tam na tej turbinie jest minimalnie większy luz niż na tej z filmiku
czyli że ta turbina jeszcze może podziałać?
luz ma być taki aby jak mocno przyciągniesz wałek w strone scianki muszli i nim przekrecisz to ma nie dotykać ani nie obcierać w najmniejszym stopniu łopatkami o obudowe ( chwytasz kciukiem za wałek od strony zimnej ) luz wzdłużny powstaje gdy sie ma zbyt cieężką noge na zimnym silniku i olej wywiera zbyt duży napór na łożysko poorowe omy luz w ekstramalnych przypadkach moze spowodować samozapłon oleju w rozgrzanym wydechu
turbina ma ok 0.8mm luzu wzdłużnego
Apropo, luz w płaszczyźnie nie przesądza o sprawności i użyteczności turbo. Ważne jest to, by nie spalała oleju, którym się smaruje. Sprawdzić to możesz po osadzie w dolocie, tuż za wirnikiem po stronie zimnej. Jeśli znajdziesz na wylocie ciśnienia z turbo duże ilości zapieczonego zaschniętego oleju (a co gorsza świeżego) to trup, będzie piła olej. Moja ma spory luz boczny a jest szczelna jak nowa, do tego kupiona za 200zł. :)
Gorzej z wzdłużnym, zazwyczaj jest to oznaką zużycia.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.