CNTeam
06-02-08, 00:56
Witam !
Auto coupe EJ8 D16Y8
( D16Y8 SOHC VTEC 2 PGM-FI, kat. 125KM Civic 2d 1.6iSR EJ8 96-00 )
Wydmuchana uszczelka, zatarty wal.
Dawca silnika HB D16Y5 ( AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW !!! )
( D16Y5 SOHC VTEC 2 PGM-FI, kat. 115KM Civic 3d 1.6iES EK1 96-00 )
http://img235.imageshack.us/img235/5104/beztytuuquh4lr9.jpg
Jesli wierzyc danym z powyzszej tabeli to:
Y8 - 127KM\6600RPM , 145NM/5500RPM , kompresja 9,6 , ECU OBD 2
Y5 - 115KM\6300RPM , 143NM/4800RPM , kompresja 9,4 , ECU OBD 2
Po wstepnych obserwacjach silniki roznia sie:
- kolektorem dolotowym (dawca Y5 automat?)
- kolektorem wydechowym (jak w Y7 kolektor laczy sie z katem)
oraz jeszcze paroma "*******ami" (chyba wynikajacymi z tego ze Y8 ma klime a Y5 nie mialo)
Pytania:
1. Czy Y5 bez problemu zastapi miejsce Y8 (po zamienieniu obydwu kolektorów oraz ukladu wydechowego) ? Czy wogole odpali ? Czy nie bedzie problemów np z komputerem lub czym kolwiek innym... ? Czy wraz z kolektorami nie trzeba bedzie zmienic tez glowicy jak w mini me (mimo ze tu Vtec i tu Vtec) ? ( czy aparat zaplonowy z Y8 podejdzie do Y5 ? )
[ chcial bym dodac ze mam dolot ze stozkiem oraz 4-2-1 na pelnym przelocie 2" , ale to sie nie tyczy pytania, jedynie je lekko uzupełnia ]
2. Czy roznica w parametrach, ( tzn: KM, RPM, NM, kompresja ) zmienia sie po zamontowaniu na Y5 kolektorów oraz ukladu wydechowego z Y8 ? ( Jednym zdanie czy Y5 nabierze parametrów Y8 ? )
3. Czy silnik z automata rozni sie czyms wiecej od tego z manualnej wersji, co moglo by pokrzyżować wlozenie go do powyzszego manuala ?
Prosze o konkretne odpowiedzi, oraz po prostu o POMOC !
[ Dodano: Czw 07 Lut, 2008 ]
:brawo3:
Auto coupe EJ8 D16Y8
( D16Y8 SOHC VTEC 2 PGM-FI, kat. 125KM Civic 2d 1.6iSR EJ8 96-00 )
Wydmuchana uszczelka, zatarty wal.
Dawca silnika HB D16Y5 ( AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW !!! )
( D16Y5 SOHC VTEC 2 PGM-FI, kat. 115KM Civic 3d 1.6iES EK1 96-00 )
http://img235.imageshack.us/img235/5104/beztytuuquh4lr9.jpg
Jesli wierzyc danym z powyzszej tabeli to:
Y8 - 127KM\6600RPM , 145NM/5500RPM , kompresja 9,6 , ECU OBD 2
Y5 - 115KM\6300RPM , 143NM/4800RPM , kompresja 9,4 , ECU OBD 2
Po wstepnych obserwacjach silniki roznia sie:
- kolektorem dolotowym (dawca Y5 automat?)
- kolektorem wydechowym (jak w Y7 kolektor laczy sie z katem)
oraz jeszcze paroma "*******ami" (chyba wynikajacymi z tego ze Y8 ma klime a Y5 nie mialo)
Pytania:
1. Czy Y5 bez problemu zastapi miejsce Y8 (po zamienieniu obydwu kolektorów oraz ukladu wydechowego) ? Czy wogole odpali ? Czy nie bedzie problemów np z komputerem lub czym kolwiek innym... ? Czy wraz z kolektorami nie trzeba bedzie zmienic tez glowicy jak w mini me (mimo ze tu Vtec i tu Vtec) ? ( czy aparat zaplonowy z Y8 podejdzie do Y5 ? )
[ chcial bym dodac ze mam dolot ze stozkiem oraz 4-2-1 na pelnym przelocie 2" , ale to sie nie tyczy pytania, jedynie je lekko uzupełnia ]
2. Czy roznica w parametrach, ( tzn: KM, RPM, NM, kompresja ) zmienia sie po zamontowaniu na Y5 kolektorów oraz ukladu wydechowego z Y8 ? ( Jednym zdanie czy Y5 nabierze parametrów Y8 ? )
3. Czy silnik z automata rozni sie czyms wiecej od tego z manualnej wersji, co moglo by pokrzyżować wlozenie go do powyzszego manuala ?
Prosze o konkretne odpowiedzi, oraz po prostu o POMOC !
[ Dodano: Czw 07 Lut, 2008 ]
:brawo3: