Zobacz pełną wersję : B16A2 - filmik - dziwni dźwięk czy wszystko OK ?
http://www.youtube.com/watch?v=ausKY3SRN_k
Nie mam pojęcia jak powinno chodzić B16A2 na jałowych obrotach, zarówno jak i w ruchu - więc po swoim swapie z D13B2 jestem wyczulony na każdy "dziwny" dźwięk.
Czy to "cykanie/strzelanie" jak na załączonym filmie świadczy o czymś złym czy tak powinno po prostu być ?
Z góry mówię:
- silnik przyspiesza dobrze, żadnych zarzutów
- zawory świeżo ustawione (0,17mm na dolotowych, 0,19mm na wydechowych)
- silnik po pół rocznym (nawet ponad) postoju - olej nie zmieniany - dla "dotarcia" zalany Lotus'em 10W40 - czekam na Motula (jak dotąd zrobiłem 150km)
Z góry sorka jeżeli założyłem temat który już istnieje - mimo wszystko szukałem i nikt takiego nie otwierał - po prostu liczę na pomocne słowo czy wszystko jest w porządku :)
Yotomeczek86
06-08-13, 00:30
Jak dla mnie to ten silnik nie chodzi dobrze.... I ten olej to sie wymienia na pierwszym miejscu po takim postoju silnika...
Możesz rozwinać tezę "silnik nie chodzi dobrze" ? Nowy olej był zalany - tak jak pisałem jest to lotus - nie stać mnie było na tamtą chwilę na nic konkretniejszego - chodziło o samą "płukankę"... ;)
Olej od razu do wymiany, szkoda silnika... Trochę coś cyka, ale nie brzmi to jak panewka i nie brzmi to też jak kasowniki.
Jak kręciłeś film to silnik był ciepły?
wydaje mi się że winowajcą są zawory , jak silnik się nagrzeje to ciszej chodzi czy tak samo ?
jeśli tak samo to pewnie pompka olejowa do wymiany ;>
Zawory tak jak pisałem ustawione zgodnie z serwisówką.
Silnik raczej ciepły, jeżeli się zagrzeje jest minimalnie ciszej ale nieznacznie - to trzeba przyznać.
Olej jak pisałem - jutro/pojutrze do zmiany.
@Olix - skąd wniosek iż pompka do wymiany ? :)
bednar_ek35
06-08-13, 08:36
Moim zdaniem to zawory klepią,najlepiej sprawdz jeszcze raz ustawienie(oczywiście na zimnym silniku)
Ciężko to ocenić po tym filmiku, lepiej jakbyś nagrał coś gdzie słychać jałowe obroty trochę dłużej i lekko dosłownie lekko otwierał przepustnicę...pod koniec filmiku jak spadł z obrotów było jakby cichutko...nagraj to lepiej :)
Nagraj filmik i staraj się trzymać otwartą przepustnicę na ok 2,5 tyś obrotów - Jeżeli Panewki to wtedy je najgłośniej słychać.
Ale moim zdaniem tak jak koledzy wyżej, to nie one, obstawiałbym albo źle ustawiony luz zaworowy lub też kasowniki vtec'a, które zaczynają mlaskać.
Jeśli pisze że luz zaworowy jest odpowiednio ustawiony, to nie ma co mędrkować, tylko kasowniki do wymiany, olej nie ma tu nic do znaczenia... i nie jest to też panewka...
Dzieki za rady panowie, jutro biore sie za wymiane oleju wiec nagram dzwiek w lepszej jakosci. Dodam tyle iz dzwiek ten wystepowal zarowno przed jak i po regulacji zaworow :)
Cały tydzień w pracy dzień w dzień, dzisiaj nagram... ale już zbieram na kasowniki - tym bardziej że po podobnych filmikach w necie z tagami typu "weird sound - lma" itp. nie pozostawia to chyba wątpliwości że to to :D
http://www.youtube.com/watch?v=07PetRH-CJY&feature=youtu.be Wrzucam filmik, mam nadzieję że tym razem wywnioskujemy coś wiecej ;)
wymienialem u siebie jakis czas temu, to na 100% sa kasowniki, co nie zmienia faktu, ze silnik sam w sobie nie pracuje zbyt ladnie ;)
W jakim sensie "niezbyt ladnie" ?
u mnie podobny jest dźwięk tylko że na d14a8 ... nie mówie o tym charakterystycznym cykaniu co kilka razy wyraźnie słychać ale o ogólną pracę silnika. Tyle że ja jeszcze zaworów nie regulowałem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.