Zobacz pełną wersję : drgania przy 7k rpm
zauważyłem ostatnio że w okolicach 7tyś obr drgania z silnika przenoszą się na budę - czy może to zwiastować uwaloną poduszkę silnika? :confused:
w pozostałych partiach obrotów jest wporzadku najgorzej 6-8tyś wtedy czyć drgania :P
pzdr
Owszem - może to oznaczać, że wysrywa/wysrała się któraś poduszka. dopóki nie obczaisz ich to się nie dowiesz.
w pierwszej kolejności właśnie je sprawdź :)
Ja bym sprawdził wydech, możliwe że jest uszkodzony i to powoduje drgania. Moim zdaniem gdyby była uszkodzona poduszka silnika, to drgania były by w zakresie do 3000rpm.
Czy przy gwałtownym przyspieszeniu (przypuśćmy 4000rpm i cała noga w pedał) - szarpnie Ci całą budą ?
nie poprostu w okolicach 7tys rezonuje buda - było tak samo na wydechu 2" i na 2.36"
pzdr
Czyli na pewno nie łapy, może faktycznie wydech tak jak mówi reszta ?
Nad czym się tu rozwodzić, wejdź pod auto na kanał i sprawdź wszystkie poduszki ot co problemem chyba to nie jest?.
Sprawdź organoleptycznie jak tam wygląda wydech, czy wszystkie gumy są w ok trzymające go.
była jedna zerwana poduszka, wymieniłem ją ale...
czy na tej ośce powinna być jakaś tulejka?
http://img708.imageshack.us/img708/2881/52dx.jpg
po skręceniu i opuszczeniu silnika. zauważyłem że poduszka ugina sie i dotyka swojej obudowy
http://img202.imageshack.us/img202/3842/uedj.jpg
i teraz jak jadę to wibracje własnie z tej okolicy słychać po przekroczeniu 5k rpm i to jeszcze bardziej niż wcześniej - normalnie czuć jak zaczyna coś dotykać i wibruje buda
wg mnie powinno być tak
http://img266.imageshack.us/img266/6586/uzwb.jpg
Popraw sprawę i sprawdź, "oby" to było to :)
wycentrowałem tą szpilkę w tulejce ale nadal coś wibruje z lewej strony - zależne jest od obrotów i obciążenia silnika
muszę wywalić całkowicie tę poduszkę i zobaczę czy na 100% jest winowajcą :)
Z tego co pamiętam z przed 2 lat, to średnica śruby od łapy = średnica wewnętrzna tulejki od poduszki. A na pierwszym zdjęciu wygląda jakby tak nie było... Wygląda na to, że masz złą poduszkę.
EDIT:
Przejrzałem EPC i dla EK3 (z twojego podpisu, jeżeli wcześniej miałeś D15Z6) i MB6 B18C4 dolna lewa poduszka ma inny numer.
średnica śruby od łapy = średnica wewnętrzna tulejki od poduszki
nieprawda ziom :P
bednar_ek35
12-08-13, 08:26
Sprawdz jeszcze czy łapa jest dobrze dokręcona do bloku oraz stan górnej poduszki przy rozrządzie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.