PDA

Zobacz pełną wersję : R18, r18a1, r18a2



Rrajk
03-08-13, 01:03
Jest trochę informacji odnośnie silników R18 i sposobu działania zmiennej fazy rozrządu czyt. Vtec. Ale w tych silnika zastosowaną inną technologie. Jak wiadomo jest to tzw I-Vtec. Więc moje pytanie jest takie. Czy w wersji amerykańskiej czyt. R18A1 jest ten właśnie I-Vtec do jazdy ekonomicznej natomiast jaka technologia jest w wersjach silników na rynek europejski (czyli R18A2?) ?
Czy jest to ta sama technologia na obu rynkach czy może na europejski poszła stara poczciwa wersja Vtec załączana przy określonych obrotach, a nie poprzez spełnienie warunków poziomu otwarcia przepustnicy? Chciałbym to wyjaśnić bo wiki niewiele mówi na ten temat. Chodzi mi głównie o porównanie wersji FA i FD. I jeśli w europejskiej jest inny Vtec to czym on steruje, zaworami wlotowymi, wylotowymi czy oboma?

jockow
03-08-13, 10:20
Jest trochę informacji odnośnie silników R18 i sposobu działania zmiennej fazy rozrządu czyt. Vtec. Ale w tych silnika zastosowaną inną technologie. Jak wiadomo jest to tzw I-Vtec. Więc moje pytanie jest takie. Czy w wersji amerykańskiej czyt. R18A1 jest ten właśnie I-Vtec do jazdy ekonomicznej natomiast jaka technologia jest w wersjach silników na rynek europejski (czyli R18A2?) ?
Czy jest to ta sama technologia na obu rynkach czy może na europejski poszła stara poczciwa wersja Vtec załączana przy określonych obrotach, a nie poprzez spełnienie warunków poziomu otwarcia przepustnicy? Chciałbym to wyjaśnić bo wiki niewiele mówi na ten temat. Chodzi mi głównie o porównanie wersji FA i FD. I jeśli w europejskiej jest inny Vtec to czym on steruje, zaworami wlotowymi, wylotowymi czy oboma?Seria silników R18 A1, R18 A2 to te same silnik tylko na inne rynki dlatego różnie oznakowane.

Rrajk
03-08-13, 10:27
Czyli bez znaczenia czy jest to sedan z USA czy sedan z rynku Europejskiego i obydwa mają tą samą wersje czyli I-Vtec? Tylko dlaczego na wiki opisane jest działanie R18A1 jako I-Vtec w zakresie 1.5k do 3.5k a R18A2 jako załączenie Vtec na 4k obrotów?

Yossarian
03-08-13, 12:04
Bo się najwidoczniej ktoś na wiki pomylił. VTEC jest taki sam w każdym R18

piter7766
03-08-13, 12:54
http://world.honda.com/HDTV/news/2005-4050705a/index.html

Lucas.FK2
04-08-13, 12:09
One praktycznie niczym sie nie róznią. Kompy są inne i skrzynie,bo w R18A1 seryjnie jest 5 biegów. U nas 6.

Rrajk
06-08-13, 15:01
temat do zamknięcia

Alix
07-08-13, 21:10
Różnią się bardzo jeszcze jedną kwestią... do R18A1 jest Hondata, która otwiera wszystkie ścieżki modyfikacji silnika (N/A, turbo, etc.) podczas gdy z R18A2 nie da się zrobić prawie nic :p

KAUKAZ
28-05-14, 09:21
hej, ja jeszcze podepnę się pod ten wątek. Czy r18a2 można włożyć w miejsce r18a1 i czy będzie chodził na jego sterowniku albo czy chociaż jest ta sama głowica? Mam Hondę Civic Coupe VIII USA - powiedzmy że silnik szlak trafił, wszędzie na allegro widzę wersję R18A2, czyli wersję europejską - wizualnie wyglądają tak samo, ale gdzieś zasłyszałem, że niekoniecznie sterownik musi pasować. Czy ma ktoś wiedzę w tym temacie? Będę wdzięczny za pomoc.

Rrajk
28-05-14, 10:30
Konstrukcyjnie silnik R18A1 i R18A2 są identyczne, różnica pojawia się w skrzyni biegów A2 jest 6-stka A1 5-tka. Jeżeli chcesz wymienić głowice to nie powinno być najmniejszego problemu. Co do komputerów stosowane były metody dołożenia komputera od R18A1 do R18A2, różnice o jakich mi wiadomo to właśnie w skrzyni (traciło się teoretycznie 6-sty bieg) no i coś odnośnie systemu ładowania. A co konkretnie stało się z silnikiem? Może coś pomożemy podpowiemy jak rozwiązać problem.

Ale jak pisałem podmiana głowicy powinna być bezproblemowa. Natomiast w kwestii bloku nie wiem czy skrzynia będzie pasować.

KAUKAZ
28-05-14, 13:31
Więc tak, pęknięty blok silnika, nieudana wymiana uszczelki pod głowicą (bąbelkuje olej spod niej - mechanik się nie popisał), nierówna praca silnika, utrata mocy i przyspieszenia - czuje się jakbym jeździł 70 konnym fiatem. Chodzi mi tylko o to czy normalnie mogę wyjąć R18A1 i w jego miejsce wsadzić R18A2 bez żadnych dodatkowych komplikacji, mogę kupić okazyjnie ten R18A2 z osprzętem (katalizator, rozrusznik, instalacja elektryczna, klimatyzacja itd.) - jeśli nie to kupię trochę biedniejszy R18A1.

kobert
28-05-14, 16:25
takie silniki to chyba sa tylko w okazyjnych cenach bo sie nie psuja. Z pol roku temu kupowalem jakies czesci od goscia ktory mial taki silnik. Namawial mnie zebym kupil od niego 1.8 i wsadzil do mojego 1.4 mowil ze i tak go nie sprzeda nikomu,niema zadnego zainteresowania,bo te silniki sie nie psuja i powiedzial ze odda mi go za 500zl byl w idealnym stanie po 30tys widac to bylo i po innych czesciach. Powiedzial ze i tak go pewnie odda na zlom bo nikt sie nie trafi ale czy to byla wersja na ameryke czy europe to niewiem. Mysle ze ci co sprowadzaja angliki na czesci to z silnikami nie maja co robic wiec powinienes znalezc bez problemu taki jak potrzebujesz. Ciekawy jestem co stalo sie u ciebie ze uszczelke wydmuchalo ale tak bym strzelal ze strzelil przewod plynu i wyciekl a ktos jezdzil dalej i przegrzal,mechanik zabral sie za wymiane uszczelki a nic to nie dalo walnela glowica czy blok... Tak sobie wróże :)

KAUKAZ
28-05-14, 16:51
Zaczęło się od tego, że gdzieś z układu uciekał płyn chłodniczy, problem polegał na tym, że nie było żadnego śladu że coś cieknie ani na silniku ani na podłożu, faktycznie zorientowałem się gdy płyn wyciekł i silnik się zagotował, ale uszczelki nie wydmuchało, jeździłem samochodem jakiś czas i co 500 km mniej więcej dolewałem do układu od 0,5 l do 1,5. Znalazłem w końcu chwilę i oddałem żeby mi go naprawili - diagnoza uszczelka pod głowicą - wymieńcie. Wymienili i po przejechaniu 300 km okazało się że jest jeszcze gorzej. Wróciłem do mechanika - popatrzyli, okazało się że tym razem blok pęknięty - zacząłem się rozglądać za silnikiem i mili zrobić prowizorkę na jakiś czas, czymś tam uszczelnili, ale nic nie dało. Więc w końcu nie wiem czy faktycznie była to uszczelka czy tylko sfrajerzyli mnie. A czy może ktoś wie czy ma znaczenie jaka skrzynia biegów była zamontowana do silnika R18A1? Mam automatyczną, facet od którego zamierzam kupić miał manulaną i nie wiem czy to robi różnicę.

kobert
28-05-14, 17:24
wiesz objaw byl wywalonej uszczelki to wzieli sie za wymiane ale nigdy pewnosci niema ze nie strzelila glowica czy jak u ciebie blok (chociaz jak ma peknac to na ogol glowica aluminiowa,blok powinien byc zeliwny,ale niewiem jak to tam VIIIgen. Blok predzej strzeli jak woda w nim zamarznie) ale to juz trzeba bo znawcow tematu co tam lubi pekac jak sie przegrzeje. Mechanik powinien dobrze ogladac glowice czy blok czy niema pekniec jak rozbierze ale nie zawsze sie to niestety zauwazy i za bardzo nie mozna winic mechanika. Z drugiej strony piszesz o bąblach z pod glowicy,pytanie jak oni wymienili ta uszczelke o bląd nie trudno

Rrajk
28-05-14, 20:05
Wątpię aby ktoś był w stanie Ci odpowiedzieć na to pytanie. To, że masz automatyczną skrzynie jeszcze dodatkowo komplikuje sprawę i obawiam się, że obudowa AT może nie spasować do bloku silnika gdzie był zamontowany MT. W tym wypadku jeżeli nikt nie dysponuje takimi informacjami będziesz musiał sam przetrzeć szlak.

Ja bym spróbował jeszcze zadzwonić do ASO, może coś by wiedzieli na ten temat nie zaszkodzi zapytać. Inaczej nie pozostaje nic innego jak skrzynia do bagażnika i jechać przymierzyć czy będzie pasować ;p.

mateusz199
28-05-14, 23:38
Zaczęło się od tego, że gdzieś z układu uciekał płyn chłodniczy, problem polegał na tym, że nie było żadnego śladu że coś cieknie ani na silniku ani na podłożu, faktycznie zorientowałem się gdy płyn wyciekł i silnik się zagotował, ale uszczelki nie wydmuchało, jeździłem samochodem jakiś czas i co 500 km mniej więcej dolewałem do układu od 0,5 l do 1,5. Znalazłem w końcu chwilę i oddałem żeby mi go naprawili - diagnoza uszczelka pod głowicą - wymieńcie. Wymienili i po przejechaniu 300 km okazało się że jest jeszcze gorzej. Wróciłem do mechanika - popatrzyli, okazało się że tym razem blok pęknięty - zacząłem się rozglądać za silnikiem i mili zrobić prowizorkę na jakiś czas, czymś tam uszczelnili, ale nic nie dało. Więc w końcu nie wiem czy faktycznie była to uszczelka czy tylko sfrajerzyli mnie. A czy może ktoś wie czy ma znaczenie jaka skrzynia biegów była zamontowana do silnika R18A1? Mam automatyczną, facet od którego zamierzam kupić miał manulaną i nie wiem czy to robi różnicę.

Z tego co się orientuje to silniki R18A1 były produkowane na US natomiast R18A2 na EU. Różnice wynikały jak koledzy wspomnieli w skrzyniach biegów i sterownikach ecu( chyba ze względu na inne normy ekologiczne). Na ogół mocowania skrzyni biegów w obydwu silnikach powinny być takie same bez różnicy czy jest to manual czy automat.
Jeśli chodzi o wymianę silnika z A1 na A2 to nie powinno być problemów, ale należało by przełożyć wszystkie czujniki(wału korbowego, spalania stukowego, oleju,wałka... itd itd.) ze starego silnika, aby ecu widział starą elektronike z nowa mechanika.

Lucas.FK2
31-05-14, 08:23
Normalnie wkładaj bez żadnego zastanowienia R18A2. Podpinasz swój komp i jest tak samo wszystko jak w A1

KAUKAZ
03-06-14, 21:14
Normalnie wkładaj bez żadnego zastanowienia R18A2. Podpinasz swój komp i jest tak samo wszystko jak w A1
Poszedłem za radą, zakupiłem R18A2, na czwartek ma być zrobiony - dam znać czy wszystko się udało.

wojtekww123
04-06-14, 07:23
Poszedłem za radą, zakupiłem R18A2, na czwartek ma być zrobiony - dam znać czy wszystko się udało.

Przy konfiguracji silnik i reszta r18a2 a ecu r18a1 jest jeden maly problem zacytuje znajomego :

when you have US ecu because US civic has 5 gears the Ecu doesnt read corrent the setup and when you move on the road with your car you can put the reverse. For example if you try to put the 6th gear accidentaly you can put the reverse! Imagine that while you are on the highway!

filipfm
04-06-14, 19:31
Przy konfiguracji silnik i reszta r18a2 a ecu r18a1 jest jeden maly problem zacytuje znajomego :

when you have US ecu because US civic has 5 gears the Ecu doesnt read corrent the setup and when you move on the road with your car you can put the reverse. For example if you try to put the 6th gear accidentaly you can put the reverse! Imagine that while you are on the highway!

A mozesz wytlumaczyc jakby to mialo byc w rzeczywistosci? Przeciez ECU nie wbije innego biegu ;)

Yossarian
05-06-14, 08:34
Przy konfiguracji silnik i reszta r18a2 a ecu r18a1 jest jeden maly problem zacytuje znajomego :

when you have US ecu because US civic has 5 gears the Ecu doesnt read corrent the setup and when you move on the road with your car you can put the reverse. For example if you try to put the 6th gear accidentaly you can put the reverse! Imagine that while you are on the highway!

Ale przecież z tego co zrozumiałem, to skrzynia ma zostać ta co jest, czyli 5-biegowa. To w czym problem?

wojtekww123
05-06-14, 09:12
Ale przecież z tego co zrozumiałem, to skrzynia ma zostać ta co jest, czyli 5-biegowa. To w czym problem?

Napisalem tylko informacyjnie dla potomnych jakby ktos chcial przekladac ecu z r18a1 do r18a2. Watek podobny.


A mozesz wytlumaczyc jakby to mialo byc w rzeczywistosci? Przeciez ECU nie wbije innego biegu ;)

Nie wiem jak to dokladniej wyglada technicznie. W skrocie znajomy zrobil przycisk, ktory trzeba wcisnac zeby moc odblokowac bieg wsteczny. Inny zrobil ze trzeba miec wcisniety pedal hamulca. W moim r18a2 bede wkladal ecu z r18a1 to bede wiedzial dokladniej o co chodzi.

szczepar
05-06-14, 09:38
W naszych 6 biegowych skrzyniach mamy siłownik blokujący bieg wsteczny , tak aby przez pomyłkę nie włączyć tego biegu podczas jazdy zamiast 6-tki.
Potencjalny problem jest taki, że mając silnik EU a skrzynie USA można by było wrzucić potencjalnie bieg R (choć wydaje mi się to dziwne bo poco szukać 6 biegu w 5 biegowej skrzyni).

Ale akurat w to bym nie wierzył aż tak bardzo, z jednego powodu - wynikało by że do 4 biegu możliwe jest załączenie R :D
Z tego co mi się obiło o oczy jak czytałem serwisówkę i manual , to bieg R jest blokowany powyżej pewnej prędkości (możliwe ze 20km/h).

Rrajk
05-06-14, 10:26
Hola hola bo widzę, że robi się tu konkretne zamieszanie, więc wyjaśnijmy coś. Masz Hondę USDM, kupiłeś silnik R18A2 (sam słupek czyt. bez skrzyni która jest 6 biegowa). Do tego silnika podpinasz ECU USDM i skrzynie 5-biegową USDM. Więc wytłumacz mi, w którym momencie i gdzie nagle wyrósł ten 6 bieg Oo? W powyższej konfiguracji jeśli skrzynia USDM spasuje do R18A2 nie masz żadnych ceregieli o jakich piszesz.

Sytuacja zmienia się kiedy kupiłeś silnik R18A2 wraz ze skrzynią 6-biegową EUDM i do tego chcesz podpiąć ECU USDM. Tylko ja się pytam. Jak Ty sobie to wyobrażasz skoro Twoje obecne ECU USDM jest pod skrzynię automatyczną, a nie manualną?

Więc możesz wyjaśnić sprawę i nie robić zamieszania kiedy Ci już na 1 stronie pisałem jak wygląda sytuacja z ECU USDM i skrzynią 6-biegową EUDM. Pomijam już fakt łączenia ECU od automatu do manualnej skrzyni.

A przekładanie ECU USDM do R18A2 EUDM robią Ci, którzy chcą dołożyć turbo do swojego silnika np. pionierami byli panowie z Grecji, a później ktoś z Rosji i chyba nawet u nas w PL ktoś to ogarnął.

wojtekww123
05-06-14, 11:32
Hola hola bo widzę, że robi się tu konkretne zamieszanie, więc wyjaśnijmy coś. Masz Hondę USDM, kupiłeś silnik R18A2 (sam słupek czyt. bez skrzyni która jest 6 biegowa). Do tego silnika podpinasz ECU USDM i skrzynie 5-biegową USDM. Więc wytłumacz mi, w którym momencie i gdzie nagle wyrósł ten 6 bieg Oo? W powyższej konfiguracji jeśli skrzynia USDM spasuje do R18A2 nie masz żadnych ceregieli o jakich piszesz.

Sytuacja zmienia się kiedy kupiłeś silnik R18A2 wraz ze skrzynią 6-biegową EUDM i do tego chcesz podpiąć ECU USDM. Tylko ja się pytam. Jak Ty sobie to wyobrażasz skoro Twoje obecne ECU USDM jest pod skrzynię automatyczną, a nie manualną?

Więc możesz wyjaśnić sprawę i nie robić zamieszania kiedy Ci już na 1 stronie pisałem jak wygląda sytuacja z ECU USDM i skrzynią 6-biegową EUDM. Pomijam już fakt łączenia ECU od automatu do manualnej skrzyni.

A przekładanie ECU USDM do R18A2 EUDM robią Ci, którzy chcą dołożyć turbo do swojego silnika np. pionierami byli panowie z Grecji, a później ktoś z Rosji i chyba nawet u nas w PL ktoś to ogarnął.

A wiesz kto w PL to ogarnal? Moja wypowiedz dalem taka co uslyszalem od kolesia z Grecji. Moj projekt bedzie wlasnie dokladna kopia tego co zrobili w Grecji tylko zatrzymalem sie przelozeniu us ecu do eu ecu. Zadne ASO w PL tego nie zrobi, a Grecji pierwsze lepsze przelozy. Poki co ide osobnym sterownikiem ale wiem ze to nie jest najlepsza droga dlatego szukam kto w PL przelozy us ecu.

Rrajk
05-06-14, 12:03
Aaa moment już widzę gdzie zamieszanie. Dwoje różni panowie czynią kombinacje EU z US. Dobra więc tak od KAUKAZ czekamy na informacje jak poszła u niego sama wymiana silnika R18A2 pozostawiając skrzynie automat US i ECU US.

Natomiast od pana co się wtrynił wojtekww123 pasowało by najpierw przedstawić co on miał, co się u niego podziało, które podzespoły EU chce zostawić, a które US podmienić. Także proszę się ogarnąć bo nikt nie będzie się domyślał co i jak i proszę czytać od początku temat.

No ale skoro idziemy domysłami. Więc chcesz pewnie przerzucić sam ECU żeby móc dołożyć Hondata.
1. Przewertuj internet i sprawdź które US ECU jest supportowane przez Hondata, widziałem, że często na forach pojawiały się dwa nr. seryjne ECU US (uważaj na kanadyjskie bo one z góry odpadają).
2. Jeśli dobrze jeszcze pamiętam to ASO może Ci skoczyć, ECU możesz sobie przygotować i sam przepiąć na miejscu (wtyczki są identyczne). Ich zadaniem jest tylko załatwienie kwestii immobilizera, żeby Twoje aktualne kluczyki działały z nowym ECU.
3. Problem 6 biegu w skrzyni musisz rozwiązać sam. Nikt wstecznego jakoś szczególnie nie blokował z tego co pamiętam. A jeśli Cie stać to wrzucić skrzynie 5-tkę (tylko kwestia czy pasują pozostaje, ale tu może dostaniesz odpowiedź po akcji KAUKAZ). Na ekonomię nie patrz bo i 6-stka jak i 5-tka mają takie samo ostateczne przełożenie. Czyli 6 EU = 5 US.
4. Jak pisałem wcześniej gdzieś wyczytałem o jakichś problemach ładowania, coś niby było odwrotnie, jak masz kontakt z Grekami to się doinformuj od nich czy to fakt czy ściema.
5. Jeśli po zmianie ECU nie działał by Ci obrotomierz albo prędkościomierz to jest to kwestia zamiany paru kabelków we wtyczce, ale możliwe, że ta różnica występuje tylko między SI a zwykłym modelem.

To chyba by było tyla.

wojtekww123
05-06-14, 12:36
Aaa moment już widzę gdzie zamieszanie. Dwoje różni panowie czynią kombinacje EU z US. Dobra więc tak od KAUKAZ czekamy na informacje jak poszła u niego sama wymiana silnika R18A2 pozostawiając skrzynie automat US i ECU US.

Natomiast od pana co się wtrynił wojtekww123 pasowało by najpierw przedstawić co on miał, co się u niego podziało, które podzespoły EU chce zostawić, a które US podmienić. Także proszę się ogarnąć bo nikt nie będzie się domyślał co i jak i proszę czytać od początku temat.

No ale skoro idziemy domysłami. Więc chcesz pewnie przerzucić sam ECU żeby móc dołożyć Hondata.
1. Przewertuj internet i sprawdź które US ECU jest supportowane przez Hondata, widziałem, że często na forach pojawiały się dwa nr. seryjne ECU US (uważaj na kanadyjskie bo one z góry odpadają).
2. Jeśli dobrze jeszcze pamiętam to ASO może Ci skoczyć, ECU możesz sobie przygotować i sam przepiąć na miejscu (wtyczki są identyczne). Ich zadaniem jest tylko załatwienie kwestii immobilizera, żeby Twoje aktualne kluczyki działały z nowym ECU.
3. Problem 6 biegu w skrzyni musisz rozwiązać sam. Nikt wstecznego jakoś szczególnie nie blokował z tego co pamiętam. A jeśli Cie stać to wrzucić skrzynie 5-tkę (tylko kwestia czy pasują pozostaje, ale tu może dostaniesz odpowiedź po akcji KAUKAZ). Na ekonomię nie patrz bo i 6-stka jak i 5-tka mają takie samo ostateczne przełożenie. Czyli 6 EU = 5 US.
4. Jak pisałem wcześniej gdzieś wyczytałem o jakichś problemach ładowania, coś niby było odwrotnie, jak masz kontakt z Grekami to się doinformuj od nich czy to fakt czy ściema.
5. Jeśli po zmianie ECU nie działał by Ci obrotomierz albo prędkościomierz to jest to kwestia zamiany paru kabelków we wtyczce, ale możliwe, że ta różnica występuje tylko między SI a zwykłym modelem.

To chyba by było tyla.

Spokojnie troche bo nie chodzilo mi o "wtrynienie" sie tylko poinformowanie to co wiem od ludzi, ktorzy ten temat przeszli i napisalem ze chodzi o konfiguracje silnik i reszta r18a2 a ecu z r18a1. Poza tym dzieki za info. Caly temat mam ogarniety i ecu i hondata chodzi tak jak mowilem o przelozenie samego ecu i to co napisales zgraniem go z immobilizerem.

Rrajk
05-06-14, 21:42
No tak ale o tym pisałem już na pierwszej stronie :). Jak będziesz już po wszystkim to fajnie by było gdybyś się podzielił informacjami czy jakichś dodatkowych niespodzianek nie było. Ten wsteczny to tak jak pisałeś może jakoś mechanicznie dało by się go załatwić, lewarek z jakaś dźwignią czy coś.
To co będziesz wrzucał turbo / kompresor?

wojtekww123
05-06-14, 23:27
No tak ale o tym pisałem już na pierwszej stronie :). Jak będziesz już po wszystkim to fajnie by było gdybyś się podzielił informacjami czy jakichś dodatkowych niespodzianek nie było. Ten wsteczny to tak jak pisałeś może jakoś mechanicznie dało by się go załatwić, lewarek z jakaś dźwignią czy coś.
To co będziesz wrzucał turbo / kompresor?

Tak Turbo. Opisze samochod jak wszystko skoncze. Mialem juz na wiosne zrobic caly projekt ale niestety brak czasu wstrzymuje

marcin001984
06-06-14, 07:01
Ostro idziesz :) Kiedyś tu czytałem że zamiast poświęconego czasu, nerwów i sporych kosztów dołożenia turbo lepiej jest dołożyć 10 tys. i kupić Type R...

wojtekww123
06-06-14, 21:57
Ostro idziesz :) Kiedyś tu czytałem że zamiast poświęconego czasu, nerwów i sporych kosztów dołożenia turbo lepiej jest dołożyć 10 tys. i kupić Type R...

tez sie z tym zgadzam ale malo kto w pl ma r18 uturbione:)

marcin001984
06-06-14, 22:00
mam nadzieję że jak jak dokończysz projekt na tip top zdasz pełną relację na forum i zaskoczysz wszystkich na następnym zlocie :)

wojtekww123
06-06-14, 23:33
mam nadzieję że jak jak dokończysz projekt na tip top zdasz pełną relację na forum i zaskoczysz wszystkich na następnym zlocie :)

hehe juz nie ma czym zaskoczyc bo to kopia z Grecji projektu

marcin001984
07-06-14, 16:38
ale Grecy nie przyjeżdżają swoimi hondami na zloty w Polsce :)

KAUKAZ
09-06-14, 14:30
Więc tak, silnik wymieniony, większych problemów nie było, poza tym, że chciałem aby mi instalację elektryczną silnika przełożył również z R18R2, ale powiedział, że w związku z tym że mam automatyczną skrzynię biegów nie jest to możliwe (w sumie nie za bardzo wiem, czy ma rację). No i co śmiga, cichutko, równiutko i bezproblemowo. Mam jedynie wrażenie jakby mi przestał działać w skrzyni bieg D3 - tzn czuje, że się zmienia ale tak jakby nie przyspieszał wcale. Mam zamiar pojechać na hamownie w tym tygodniu to sprawdzę jak się sprawy mają. Dzięki wszystkim za pomoc.

Rrajk
10-06-14, 14:17
KAUKAZ czyli co skrzynia automatyczna z R18A1 spasowała bezproblemowo do bloku R18A2?

KAUKAZ
11-06-14, 20:51
KAUKAZ czyli co skrzynia automatyczna z R18A1 spasowała bezproblemowo do bloku R18A2?

Tak, nie było najmniejszego problemu ze skrzynią. Na początku pojawiła się wątpliwość czy będzie pasował blok, gdyż u mnie było wspomaganie hydrauliczne, a w tamtym silniku elektryczne, ale okazało się że spokojnie można przełożyć. Jedyne to to co pisałem powyżej, mam wrażenie że mocy mu brakuje, ale jak uda mi się go wrzucić na hamownie to będę wiedział więcej.

Rrajk
12-06-14, 22:26
To amerykańce mają wspomaganie hydraulicznem, a europejczyki elektryczne? Czy to tylko w przypadku automatów?

civicmax
19-06-14, 21:27
Hm..R18a1 mam taki w FR-V..to tak w ramach off topa :)

kogut96
24-11-15, 20:53
ja mam z automatem wspomaganie hydrauliczne

civic_andrucha
06-03-16, 15:05
Tak, nie było najmniejszego problemu ze skrzynią. Na początku pojawiła się wątpliwość czy będzie pasował blok, gdyż u mnie było wspomaganie hydrauliczne, a w tamtym silniku elektryczne, ale okazało się że spokojnie można przełożyć. Jedyne to to co pisałem powyżej, mam wrażenie że mocy mu brakuje, ale jak uda mi się go wrzucić na hamownie to będę wiedział więcej.

Witaj KAUKAZ

Mam auto z USA z 2006 roku, automat, silnik R18A1. Przejechane 160 tys. km.
W tym roku pękł blok. Nie jest to wina kierowcy, gdyż pęknięcia bloku tego silnika R18A1 znane są w wielu krajach. Widzę, że zamieniłeś na R18A2.
Jak Ci się jeździ dzisiaj, jakie wnioski i rady?
Będę robił tak jak TY.