Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Tomasetto 140hp



tomson1991
02-08-13, 22:56
Siemka chłopaki jak w temacie, wymieniłem reduktor na prawie nowy, ma dwie śruby czarną plastikową i złotawą. Nie wiem która co reguluje, a na necie są sprzeczne opinie, a chce wyregulować odpowiednio gaz. Blos rozkręcony 2,5 obrotu duża śruba 1,5 mała, podtrzymanie przepustnicy odkręcone żeby w ogóle nie podnosił jej. Z tego co wiem właśnie na reduktorze zostaje tylko wyregulować.

civic_lsi
14-10-13, 13:18
podłączę się pod temat.
posiadam instalację gazową II gen i aktualnie mam na wykończeniu reduktor tomasetto at07 100 KM. Czy da mi cokolwiek wymiana tego reduktora na AT07 140 KM? Teoretycznie samochód ma 126 KM.
I drugie pytanie, czy da się tak ustawić gaz, że zwężka w dolocie będzie zbędna?
W tym przypadku chodzi mi o to żeby samochód na benzynie miał pełną moc i na gazie pracował prawidłowo.

artek0903
14-10-13, 15:27
Wymiana reduktora na pewno pomoże, ten który obecnie posiadasz jest za słaby do twojego auta

zwężka w dolocie to mikser, przez który dostarczany jest gaz do silnika. Nie da się go pozbyć, można zastosować blos, który zwęża przepływ w znacznie mniejszym stopniu. Przy instalacji 2 gen zawsze będzie spadek mocy, zarówno na gazie, jak i na benzynie

civic_lsi
14-10-13, 18:15
zwężka w dolocie to mikser,
ja nie mam miksera, mam przewód doprowadzający gaz wpuszczony w rurę dolotową przed samą przepustnicą.
a zwężka jest swoją drogą, jest włożona na wyjściu z puszki filtra powietrza.

artek0903
14-10-13, 21:17
to pewnie klapa antywybuchowa, chroni filtr i puszkę przed rozerwaniem w razie wybuchu gazu w dolocie. Jeżeli silnik i instalka są sprawne, to można się tego pozbyć, ja u siebie wywaliłem jak jeszcze miałem instalkę podciśnieniową i nic nie wybuchło :)

jak możesz nie mieć miksera? to jeździ w ogóle?

yautja
15-10-13, 11:59
@civic_lsi: Jeśli nie masz porządnego miksera, to zwężka może być potrzebna. Kup jakiś mikser dedykowany do Twojego silnika i wywal zwężkę. Bez tego może się nie dać tej instalacji poprawnie wyregulować (za małe podciśnienie).
@tomson1991: Plastikowa śruba to naprężenie membrany a mała na śrubokręt to "bypass" gazu poza membranami (głównie dla biegu jałowego). Zakręć bypass, zdejmij wąż z BLOSa, podepnij elektrozawór do "+" i kręć śrubą regulacji membrany, aż będzie na granicy "syczy - nie syczy". Potem odkręć bypass ok. pół obrotu i resztę reguluj na BLOSie.

civic_lsi
10-12-13, 21:34
jednak zrobiłem regenerację parownika. na chwilę obecną jestem zadowolony z zabiegu. koszt to około 1/3 ceny nowego parownika.

Jednak mam mikser :D
A zwężka wygląda tak:
https://www.dropbox.com/s/e5y36qmta6btpr7/DSC_0408.jpg