Zobacz pełną wersję : Hanka nie trzyma sie drogi i bardzo sie wychyla na zakretach
Mam taki problem, wydaje mi sie ze moja Hanka nie trzyma sie drogi tak jak powinna, na przegladzie sprawdzali mi tlumienie i wyszlo ok.74% czyli dobrze sprawdzili tez tuleje gumowe i prawdopodobnie sa w dobrym stanie. A po przejechaniu sie civiciem eg3 kolegi ktory wymienil pare gumek w zawiasie i sprezynki bylem zdziwiony tym jak jego auto sztywno sie trzyma na zakretach...dodam ze moja Hanka bardzo lubi uciekac tylkiem a i przodem tez sie jej zdaza wyjechac. Czy wiecie moze po czym poznac ze gumki czy tez zawias sa zuzyte? i czy lepiej kupic ES caly zestaw za cos kolo 500zł czy moze kupic konkretne gumki w ASO (tylko nie wiem ktore gumki)?
Co do Energy Suspension To czytalem rozna opinie. wiele osob woli zalozyc zwykle elementy matalowo-gumowe. Nie wiem jak jest z zywotnioscia takowych elementow ale z wypowiedzi mozna wywnioskowac, ze rewelacji nie ma. Co do sprawdzenia to najlepiej jak wejdzie do kanalu jakis dobry mechanik od zawieszen, on juz bedzie wiedzial co trzeba wymienic.
Osobiscie z ES nie mam doswiadczen wiec pisze Ci co przeczytalem.
Wlasnie z tymi tulejami to jest tak ze niby sa wszystkie dobre ale nie chce mi sie wierzyc ze Hanka z 93' ma nie ruszone gumki z jednej strony chce zeby wszystko bylo cacy a z drugiej nie chce wymieniac calosci ( resorki amorki i gumki) to troche duzo jak na jeden raz a i silnik tez 3eba bedzie wzmocnic z czasem , tylko ze nie chce zaczynac od dupy strony i pierw chce miec dobry zawias i dobre haki . Czy wymiana amorkow i resorkow bez wymiany gum da dobre efekty czy tez lepiej na poczatek wymienic gumy i poczekac z zawiasem ? :)
na przegladzie sprawdzali mi tlumienie i wyszlo ok.74%tyle to maja nowe amortyzatory. no, moze pare % wiecej. zapomnij o wskazaniach z trzesawki, mozna je sobie wlozyc w buty.
dodam ze moja Hanka bardzo lubi uciekac tylkiem a i przodem tez sie jej zdaza wyjechackup porzadne opony.
ktory to juz watek o wymianie gum w zawieszeniu? 274 z kokei?
zobacz pierw co masz w jakim stanie. jesli wsio dobre to pierw amory i sprezyny.
Szykuje Ci sie bracie remoncik zawieszenia w hance. Mam podobny problem tzn mialem. Pojechalem do mechanikow co sie zajmuja glownie zawiesza i wymienili co mam do wymiany. Zaczeli od amorkow z tylu skonczyli na koncowkcha drazkach kierowniczych, tulejach itd...
Jedz gdzie zajmoja sie porzadnie tym tematem i niech brocha sprawdza zawieszenie :)
To ze remoncik sie szykuje to wiem :) nawet sie ciesze bo zrobie sobie w koncu mala glebe i pare rozporek sie zalozy :) to chyba zaczne od zawiasu i zobacze czy da to efekty :)
masz skrócone sprężyny/krótsze sprężyny na seryjnym amortyzatorze?
Mam seryjne wszystko w zawiasie i tak jak jade to czyje ze troche buja mi buda jak zrobie maly skret w lewo i odrzau w prawo (taki slalom)
Mam seryjne wszystko w zawiasie i tak jak jade to czyje ze troche buja mi buda jak zrobie maly skret w lewo i odrzau w prawo (taki slalom)
A stabilizatory jakiekolwiek masz?
Przednie mam an 100 co do tylnych to musze sprawdzic , a co do stabilizatorow to co z nimi moze byc nie tak bo tak jak sie domyslam to one jakby stabilizuja auto na zakrecie :) a jesli by sie okazalo ze nie mam tych tylnych to czy moge je zalozyc np. od eg5-6 ?
jeśli ich sam nie założyłes to ich po prostu nie masz, eg4 nie miały fabrycznie stabilizatorów, miały je natomiast eg5 i eg6
założyć możesz, ale nie wiem czy masz otwory w wahaczach na mocowania stabilizatora
Założenie stabilizatorów do modelu bez nich jest najlepszym sposobem poprawy stabilności w zakrętach. Jeżeli samochód nadal będzie się wychylał za bardzo, wówczas powinieneś pomyśleć o zestawie amortyzator+sprężyna+camber kit.
I nigdy nie zakładaj do seryjnego amora krótszej sprężyny.
Potwierdzam, ze stabilizator tylny daje duza roznice w przechylaniu nadwozia. Ja zakladalem go razem z wachaczami poprzecznymi i wzduznymi bo akurat robilem swap hamulcow. Przy okazji wymienilem cukierki i tuleje wlasnie w wahaczach dolnych poprzecznych. Nie wymienilem tylko w gornych poprzecznych :/ ale Hanka daje rade ze stabilizatorem poczujesz roznice - warto.
NO wlasnie co do cukierkow to slyszalem ze to one najczesciej padaja czy orientujecie sie moze ile kosztuje zestaw gumek na najwazniejsze elementy tylnego zawiasu z ASO (pewnie sporo) i czy NOKi są OK ?czy stabilizatory z tylu wygladaja podobnie jak te z przodu znaczy taki pret powyginany i czy jesli nie ma otworow na nie to czy moge sam je zrobic czy poszukac moze elementow z eg6 albo eg5 :)
Z tego co opisujesz Fazer 1985 to masz do wymiany amortyzatory ze sprezynami i nie doszukuj sie problemu w gumkach bo puki ci nie stukaja i nie sa pozrywane to nie ma powodow do wymiany .I tez nie sugeruj sie tym ze kos ci zmierzyl sprawnosc i powiedzial ze jest ok,bo ok moze byc ale na to by kolo trzymalo sie nawierzchni a nie podskakiwalo.A to za masz przechyly to wina miekich sprezyn i miekich juz amorow.A co do zakladania tylnego drazka reakcyjnego to owszem daje bardzo duzo tylko trzeba pamietac ,ze musi byc dwardsze zawiesze bo w momecie kiedy jest za mieki i samochod bedzie sie wyginac to powyrywa mocowania drazka z nadwozia.
fazer1985, czy twoje objawy to coś al'a pływanie przy większych prędkościach?
Wlasnie tak to cos takiego tak jak bym plynal kajakiem :) kurcze nawet nie mam kiedy zajzec pod autko bo co dizen mam egzamy a autko czeka na malowanie :afro: dzis zobacze ale nie mam sie co ludzic bo jest tak jak piszecie tylko w eg5 i eg6 byly. Moze faktycznie kupie caly zestaw na przod i tyl tylko ze chcial bym ja troszke przy okazji tego zabiegu sprowadzic na glebee :) A jeszcze jedno pytanie czy sprezyny od eg3 roznia sie od tych do eg4 ?
Kolego ja mysle ze jak chcesz sobie kupic ten twardy zawias to go kup, przy okazji zobacz czy masz padniete cukierki - jak masz to ok na reszte tulei przyjdzie czas (jak wybute to bedzie Ci pukac). Stabilizator NIE wyrwie sie nawet na seryjnym zawiasie predzej sie skrzywi ale nie masz sie czym martwic. Ja mam w EG4 na seryjnym zawiasie i jest ok. Roznica w przechylaniu ogromna napewno poczujesz roznice auto robi sie sztywne.
Stabilizator NIE wyrwie sie nawet na seryjnym zawiasie predzej sie skrzywi napisalem ze na miekim ,w tym nadwoziu moze sie skrzywi natomiast w 5d wyrywa sie z podloznic.
a w Coupe Ej2 też są szanse że po dołożeniu na seryjny zawias stabilizatora może się coś uszkodzić, tzn wyrwać itp itd.. bo Robię przymiarkę, tzn zamówiłem już regulowany wachacz poprzeczny.. i dopiero później pójdzie stab.. od sedana..
A moze na wiosnę Springi Waiteki albo Skunk2
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.