Zobacz pełną wersję : Wtryski, wałek, przepustnica na mody D14 6gen
Witam.
Pytania są następujące. Wałek od D16Z2 z 4gena czy podejdzie do 6gena D14A4 ?
Jakie kółko do tego ? Seryjne z D14 da rade czy szukać czegoś od D16 ?
Czy ten wałek założony do D14 coś wogóle da ? Może lepiej poszukać od D16Y7 ? Ewentualnie co innego SOHC bez VTECa proponujecie ?
Wtryskiwacze od D16Z6 / D16Y8 jak jest z podłączeniem ? W przypadku Z6 trzeba o ile dobrze wiem zmienić wtyczki. Ucinam po prostu stare i przylutowuje "nowe" od Z6 ? Nie ma żadnych problemów z racji OBD ? Te z Z6 podpasują do listwy z D14 ?
Wtryski z D16Y8 z racji OBD2 mają takie same wtyczki jak w D14 ? Są plug & play bez cięcia lutowania itd ? Podpasują do listwy z D14 ?
Które lepsze Z6 czy Y8 ? Czy są takie same ? Jedne i drugie są chyba wydajniejsze niż te z D14 ?
Przepustnica ? Od czego tak aby w miare bez problemów pasowała do kolektora z D14. Czy wogóle jest to opłacalne, warto się w to bawić ?
Auto do którego to ma iść to D14A4. Ze zrobionym dolotem, kolektor 4-2-1 i wydech 2". Po całej operacji oczywiście będzie strojenie. Tylko pytanie czy w/w rzeczy podpasują bez większych problemów ?
Po modyfikacjach chciałbym osiągnąć ok 130KM obecnie pomiar w w/w specyfikacji pokazał 111.4KM / 136.7Nm
jest temat skolopendry o modyfikacji takiego typu auta i jest tam sporo wiadomości...
myśle jednak, ze
wałek+przepustnica+wtryski to Ci 20KM nie dadzą...
130HP to niektóre d15 po mini nie mogą sie "dorobic"
nie liczyłbym za bardzo az na takie przyrosty......
Przeczytałem temat skolopendy ale nic tam na temat tego konkretnego wałka czy kółka rozrządu do niego ani przepustnicy nie ma więc zapytałem. Odnośnie wtrysków czytałem i nie wiem czy lepiej drutować te od Z6 czy poszukać od Y8.
Poza tym skolopenda ma kolektor ssący od Z6 więc nie ma problemu z pasowaniem wtrysków. Dlatego też zadałem pytanie jak będzie z ich kompatybilnością do listwy z D14 gdyż kolektora ssącego nie mam zamiaru ruszać.
ja nie mówie, ze tam cos było...
poprostu wiem, że modował auto wiec dałem wskazówkę tylko :)
poza tym ma jakies doośwaidczenia-może coś wiedziec...
a co do przyrostu ilości HP to nadal podtrzymuje swoje zdanie...
Lcfr pierwsze co zrobiłem to przeczytałem tamten temat i jest w nim naprawde dużo informacji ale tych konkretnie mnie interesujących nie ma ;)
Co do ilości przyrostu KM to jak się nie zmodzi to się nie zobaczy ;) W tej chwili np. seryjne D15Z6 nie ma czego szukać ze mną na kresce a takie które wyhamowało 129KM / 159Nm odjeżdża mi na ok 2 długości więc źle nie jest jak na 1.4 :)
A, że sezon się zaczyna i wszyscy się zbroją jak mogą to trzeba coś pokombinować :)
Dlatego byłbym wdzięczny za konstruktywne odpowiedzi na pytania jakie zadałem.
Pozdro
Nie zmieniaj wtrysków bo auto w ogóle nie będzie jechać - a seryjne wystarczą do 130 KM. Co do przepustnicy to seryjne 56 mm jak na ten silnik to i tak dużo, a o 130 KM to bez turbo zapomnij, a z turbo bez super dobrego wystrojenia to poogladasz sobie korby zostawione na asfalcie. Najlepszym rozwiązaniem jest albo minime z głowicą od D16Z6 lub D16Y8 albo conajmniej wałek rozrządu i to nie od jakiegoś motoru D serii tylko sportowy dedykowany do D14 lub D16Y7 i do tego strojenie to może będzie 120 KM. Polecam też jednak zmianę kolektora dolotowego na ten z D16Z6/Y8 bo ma szersze kanały dolotowe niż seryjny. O wydechu przelotowym to nawet nie wspominam, ale o średnicy max 50 mm. Na większym uciekną Nm które to odpowiadają za przyśpieszenie.
Na wstępie sorka za tego 2 letniego kotleta ale temat jak najbardziej na czasie. Jestem na etapie wymiany ssaka w moim D14A8 na tego z Z6 i przepustnica z H22. Przewaliłem chyba wszystkie watki z tym związane, caly temat skolopendry itd. i dalej nie wiadomo jakie jest lepsze wyjście czy przełożyć tez wtryski z Z6 czy zostawić te z D14. Wszędzie przy modzeniu D14 w sumie poruszany jest ten temat ale konkretów jak an lekarstwo. jedni piszą ze nic sie nie dzieje, inni (np. skolopendra) ze zalewa im paliwem świece, wyżej sylipp napisał ze w ogolę sie nic nie opłaca zmieniać itd. i jak tu wyciągnąć wnioski? nie ma reguły której sie trzymać. ogólnie auto ma zrobiony kompletny układ wydechowy na pełnym 2 calowym przelocie i ebayowym 421, i dolot w airboxie z doprowadzeniem zimnego powietrza. Pytanie właśnie co zrobić z ta listwa wtryskowa? strojenie jeśli w ogolę będzie to dopiero po wakacjach o ile ktoś ogarnie za rozsądne pieniądze OBD2 ehhe wiem ze skolopendra wrocil z powrotem do starej listwy, ale znowu słyszałem sporo opinii ze na tych wtryskach z Z6 spokojnie idzie jeździć, jak ktoś ma jakieś świeże info to proszę pomoc.
od razu dodam ze swapa na razie tez nie będzie:D, bawię sie póki co tym 1.4. co mam :D
D14 gdyż kolektora ssącego nie mam zamiaru ruszać.
Dlaczego?
Odkopaliscie ponad 2 letni moj temat, gdzie wtedy auto bylo kompletna seria i zadajecie glupie pytania jak w tej chwili z serii w zasadzie zostal tylko blok.
nie uważam żeby moje pytanie było głupie, no chyba ze miałeś na myśli kornela bo ja tez nie wiem skąd on wziął to "dlaczego?" z reszta temat jest aktualny i co z tego ze 2 letni? myślę ze w kwestii modyfikacji D14 za dużo sie przez 2 lata nie zmieniło. Lepiej założyć nowy temat i wałkować to samo z ta tylko różnicą ze teraz będzie świeży ;) zapytałem o wtryski bo interesuje mnie ten temat
Dokladnie chodzilo mi o niego :) zle sie wyrazilem, sorki ;)
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=15180&page=23
tu masz dokladniejszy temat o D14 w ktorym jest duzo wiecej informacji.
luzik ;), co do tematu skolopendry mam go przerobionego od początku do końca chodzi mi tylko o sam temat wtrysków, czy zostawiać te z D14 czy wkładać z Z6. Tak jak mówiłem opinie sa rożne jak i skutki tych zamian wiec szukam najbardziej optymalnej :D
ale po co chcesz zmieniać wtryski na wydajniejsze i w dodatku bez strojenia? W d14 były bodajże 190, a wyżej aż do b serii włącznie 240. Przy tych modyfikacjach nie potrzebujesz zmieniać wtrysków. Jeżeli już sie uprzesz na zmianę, to jeżeli kupisz wtryski od OBD1 będą potrzebne ci kostki od nich. Nie trzeba nic ciąć i lutować. Z kostek wyjmuje się wsuwki i wkłada do prawidłowej kostki. Reszta pasuje p&p.
no właśnie nie do końca bylem przekonany do tej zamiany dlatego pytam, z racji ze jedni zmieniają i nic się nie dzieje a u innych jest kłopot wiec szukałem jakiejś reguły. znalazłem info ze wtryski 190 dają rade do 130km wiec chyba zostanę przy swoich z D14. Nie wiem jakoś mi sie tak skojarzyło ze skoro będzie większy ssak, z większymi kanałami, dużo większa przepustnica to i wtryski można by włożyć nieco większe :D
Jak to wszystko dojdzie i bedziesz stroil to latwo zobaczysz czy jeszcze te z D14 wyrabiaja. Jesli nie (moim zdaniem nieprawdopodobne przy tych modach) to wymienisz.
Odkopaliscie ponad 2 letni moj temat, gdzie wtedy auto bylo kompletna seria i zadajecie glupie pytania jak w tej chwili z serii w zasadzie zostal tylko blok.
Bo ja nie wiedzialem ze to taki kotlet:o:o:o:o
Ogolnie patrzylem na Spychu EJ(pierwsze EJ z 280mm jakie widzialem)
no i sie zastanawialem,moze mial jakis szalony plan :D:D:D:D
hehe:p
a ja myslalem ze D14 ma 180cc:o
Panowie mam jeszcze jedno pytanko, chodzi o linkę od gazu przy zmianie ssaka na Z6 w D14. Skolopendra mówi ze zostaje stara z D14. Bardzo mnie to cieszy ale stara linka jest jakieś dobre 10cm krótsza i tu moja prośba może ktoś napisać albo wrzucić jakąś fote jak tam jest porzeźbione z ta linka ze pasuje stara :D
Nic nie jest porzezbione.
Ja u siebie rowniez przy ssaku Z6 mam linke z D14. Z tym, ze D14 EJ/EK mialy zupelnie innego ssaka niz D14 MA/MB i rowniez roznice w lince wiec jak dokladnie jest w D14 MA/MB nie powiem, w D14 EJ/EK nie trzeba zmieniac linki, wystarczy ja inaczej ulozyc i wszystko dziala bez problemow.
a mógł bys spychu wrzucić jakieś foto pogladowe jak to u Ciebie idzie? :D
i ja mam pytanko mam d14 i jesli bede wkladac ssaka od z6 i zostawie wtryski od z6 to bede musial przerabaiac jakos wtyczki na nie??
Będziesz musiał zmieniać wtyczki i jeśli reszta motoru w miarę seria to będzie zalewać przy bucie.
reszta motoru to kolektor wydechowy od z6 na przelocie obecnie CAI i wlasnie planuje ssak od z6 oraz walek z y7
widze ,ze wszyscy jada na takich samych modach hehe ;) wtryski moga zalewac wiec ciezka sprawa z nimi
widze ,ze wszyscy jada na takich samych modach hehe ;) wtryski moga zalewac wiec ciezka sprawa z nimi
Nie moga tylko beda zalewac przy bucie z dolu tylko pytanie jak bardzo :D Czy AFR z dołu wyjdzie w granicach 11.5 jak u mnie czy jakieś niższe wartości.
ale po wuj w ogole zmieniac wtryski, skoro modami NA NIGDY nie dojdzie się do granic wydajności seryjnych?
ale po wuj w ogole zmieniac wtryski, skoro modami NA NIGDY nie dojdzie się do granic wydajności seryjnych?
taak? czemu? jak to ?
Co do głowicy Y7
A gdyby gniazda zaworów przeszlifować tak by zawór chował się głębiej? 1-2mm to dobrze czy zle :D
A gdyby z komory spalania zdjąć po okręgu 1-1.5 mm ? to dobrze czy zle ? :D
to wtedy 190cc czy 240cc?
(ziomek robi na "tokarni",wyczyścił mi komorę wyszlifował wylot,dolot pod ssak i uszczelkę Z6 -brak schodka i zaproponował j.w )
auto bedzie hamowane i strojone :D
ale po wuj w ogole zmieniac wtryski, skoro modami NA NIGDY nie dojdzie się do granic wydajności seryjnych?
No popatrz, a mi sie skutecznie udalo zamknac wtryski w CTR N/A...
Chociaz jesli mowimy o D14 to faktycznie, bedzie raczej ciezko:D:D
zmniejszysz cr = "źle"
ehh..ja i tak mam malo :D
Dobry tuner tego nie wystroi?:p
a jak to jest z walkiem od Y3 do Y7 ? pasuje :D Y3 115km ,na D-series pisza ze "niby pasuje " no ale...Niby :D
Dobry tuner tego nie wystroi?
ale co tu stroić?
Np. to ze na 240cc juz go nie bedzie tak podlewac na dole? Bo "wiecej" miejsca bedzie ? :D:D:D
a jak to jest z walkiem od Y3 do Y7 ? pasuje :D Y3 115km ,na D-series pisza ze "niby pasuje " no ale...Niby :D
Walek z D16Y3 nie pasuje ani do D16Y7 ani do D14.
W Y3 jest taka sama klawiatura jak w D15B7, D16A6, D16Z2 czyli zupelnie inna niz w Y7, D14.
Motacie chłopcy z tymi wtryskami z d16:) Można je założyć, ale trzeba dorzucić do tego zewnętrzny sterownik AFR. I wystroić sobie tak, żeby na dole AFR było w granicy 11,3 a na górze zmniejszyć o 25%. Piszę z pamięci w oparciu o PW h4wk'a, który ma te wtryski założone i śmiga na nich bezproblemowo. Inna kwestia jest sensu ich zakładania, a dokładnie czy wogule coś dodadzą przy modach jak ssak+wydech z d16. h4wk'owa fura wypluła 123KM z tego co pamiętam.
Ja też mam wtryski od D16Z6 też na nich jeżdżę i też jest ok.
AFR 11.3 na dole a po co ? Po to, żeby przelewało ?
Nic nie dadzą ale będą mniej obciążone niż wtryski z D14.
Taaaa, AFR 11.3 w wolnossaku...i to jeszcze na dole...genialny sposob na strate osiagow, zwiekszenie spalania i w dluzszej perspektywie zalatwienia pierscieni przez rozpuszczajace olej niespalone paliwo. Dlugo nad tym myslales??
Taaaa, AFR 11.3 w wolnossaku...i to jeszcze na dole...genialny sposob na strate osiagow, zwiekszenie spalania i w dluzszej perspektywie zalatwienia pierscieni przez rozpuszczajace olej niespalone paliwo. Dlugo nad tym myslales??
Dziękuje, że rozwinąłeś moje jedno słowo bo nie chciało mi się tego pisać :D
Bry:p
A co bedzie jak zaloze pasek 107 zebow?na dol A4 i gore Y7+kolko?
Jest 106 teraz.
Rozruszniki w D sa wymienne ale jaki dac?
Mitsuba,Hitachi,Denso,Valeo? Czy to jeden H :D
Pompa paliwa i oleju z D16Z6 bedzie pasowac i spelniac swoje zadanie?
i ostatnie i bardzo wazne dla mnie.:
Zauwazylem ze czasami gdy sie tocze,delikatnie na 2,3,4,5 biegu dodaje gazu auto hmm jak by mi delikatnie ale odczowalnie zwalnialo:eek: ...Reakcja jest ale czuje ze zwalnia a po chwili dopiero przyspiesza.Jak odpuszcze i wcisne ponownie...I tak sie dzieje na niskich obrotach.Nie jest to notoryczne ale sie zdarza,ktos wie co to moze byc???
Auto poki co nie jezdzi,bo nie wiem co sie dzieje.
Moze to byc spowodowane tym kreci sie tam 272,na sprezynach od Y7?Lub tym ze ssak z Z6 zostal w miejscu styku poszerzozony tak jak i strona ssaca Y7?A jest tam uszczelka szersza niz seria z Z6?(ma tez delikatnie inny ksztalt,telfon kupilem od hondziarzy z Hradec Kralove)
Dziekuje.
Nie wiem co robic,moj silnik mowi pas ?!?:( :confused:
i ostatnie i bardzo wazne dla mnie.:
Zauwazylem ze czasami gdy sie tocze,delikatnie na 2,3,4,5 biegu dodaje gazu auto hmm jak by mi delikatnie ale odczowalnie zwalnialo:eek: ...Reakcja jest ale czuje ze zwalnia a po chwili dopiero przyspiesza.Jak odpuszcze i wcisne ponownie...I tak sie dzieje na niskich obrotach.Nie jest to notoryczne ale sie zdarza,ktos wie co to moze byc???
Niestety to moze byc milion rzeczy. Ale niskie obroty, nagle dodanie gazu i wahanie auta moga wskazywac na klopot z sonda albo czujnikiem polozenia przepustnicy. Zwlaszcza to, ze dziala ok po odpuszczeniu i przycisnieciu ponownie (jesli dobrze Cie zrozumialem) sugeruje TPSa.
mam pytanie czy jak do D14 założę kolektor od D16Z6 to muszę tez trochę rozwiercić kanały dolotowe w bloku czy wszystkie kanały w D serii w bloku są takie same?
klopot z sonda albo czujnikiem polozenia przepustnicy. Zwlaszcza to, ze dziala ok po odpuszczeniu i przycisnieciu ponownie (jesli dobrze Cie zrozumialem) sugeruje TPSa.
Sonda Ok,nie ma bledu i wogole jest nowa bo poprzednia dawala chceck.
Co do TPS.dzis znajomy mi pomierzyl no i twierdzi ze "opornosc" jest OK.Ale robi w VW:D
W tyg.pojade na diagnostyke moze tam sie dowiem.
Tak,bo jak pojawia sie to "zjawisko" to dodawanie gazu nie daje nic.Bo nie przyspiesza.
Jakby sie blokowalo cos...
A moze to byc?
Krokowiec?Regulator paliwa?Zle wyregulowane zawory?
To sa moje domysly tylko,takie wróżenie z fusow.Ale moze ktos tak mial i wie ocb?
Dziekuje.
To moze zwyczajnie zacina sie przepustnica.
Ja mialem takie objawy i okazala sie wlasnie lipa z TPSem ale skoro pomierzone...
To moze zwyczajnie zacina sie przepustnica.
Piwko dla pana:D Nie otwierala sie jak powinna :p
co do odczucia,to poprawa w H...:D:D:D:D
No i super, ze ogarniete:)
Znalazlem w sieci wykres z 1.4 ale hmmm....
http://images37.fotosik.pl/294/f1e05fe2d9fcf47am.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f1e05fe2d9fcf47a)
tu jest KKK jesli dobrze kojarze,na doladowaniu 0.5 D14A8
Chce tez softa,u mnie w D14A4 ale :
1.Wtryski 240 beda OK?Czy wiecej?
2.Bedzie FMCI,na wylocie mam 2.5 cala i tak pociagnac pod ssaka? czy w polowie redukcje rura na mniej?
3.Jaka turbine,tak by wstawala pozniej i ciagla do konca?
4.Down pipe 2.5 cala i dalej pociagnac na 2.5 czy na 2.25?
5.Baran(przerost formy nad tresicia?E-bay) czy Home Made z OEM
6.Chlodnice oleju dac?Czy zbedna?
7.P06?
8.Pompa paliwa z B seri?
8.Odprezac?I tak male CR jest:D
(U mnie,ssak Z6,czapka Y7 obrobiona itd,kolko,walek Delta ,uszczelka Z6)
bedzie na doladowaniu 0.5,chce wbic sie w 160/180 KM 200/220 Nm
pisze w tym poscie,bo swap odpada.Pojezdzilem kilka dni zdrowym B16/EG (mielismy robic trade) i troszeczke sie rozczarowalem;) *****isty silnik,ale ja chyba za duzo sobie wyobrazilem:p
moje D14 dol jak i gore ma cacy dlatego ide w T / mini me,nie bo wysralem sie na czapke Y7,uszczelniacze walek itd...
ktos napisze ze bylo milion razy spoko,ale wiekszosc to o D16 i B.
Dziekuje.
Czy jest sens szlifowac glowice Y7 tak by pasowal na nia kolektor ssacy od DOHC D seri np D16A9?
Bo wiem ze P&P nie jest,ale jest bardziej pojemny D16Z6.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.