PDA

Zobacz pełną wersję : Chłodnica oleju



KwiatekSM
30-07-13, 19:38
Siema. Muszę zamontować w swoim civicu chłodnicę oleju. Pytania jakie mam do Was:

Jakie graty dokładnie będą mi potrzebne ?

Czy montaż jest skomplikowany ? Mniej więcej jak to wszystko podłączyć ?

Pozdro

Gumka23
30-07-13, 21:45
Podstawka z termostatem Mocal z nyplami + weze + chlodnica oleju.

Podstawke dajesz pod filtr oleju (moze nie pasowac, bo bedzie za blisko blok, dobrze jakbys mial podstawke pod czujniki), do niej przykrecasz weze, a weze do chlodnicy, ktora dajesz w miejscu gdzie dmucha powietrze. Tutaj nie ma nic skomplikowanego.

BTW. Google i szukajka nie boli ;P

KwiatekSM
30-07-13, 22:04
pod czujnik mam podstawkę :)

Gumka23
31-07-13, 16:44
To dobrze. Dajesz najpierw podstawke pod czujniki, pozniej Mocala i na to filtr. Oczywiscie najpierw musisz sobie poprzymierzac najlepiej, bo weze moga miec koncowki proste, 45 lub 90 stopni. Kup podstawke np. na re5pect.pl, chlodnice z ryzu lub motocyklowa etc, przymierz co i jak, a pozniej idz do firmy, ktora zakuwa weze, daj podstawke i chlodnice i Ci dorobia odpowiednie.

Gorliś
01-08-13, 14:32
A moje pytanie brzmi czy na pewno potrzebujesz chlodnice oleju?
Katujesz na torze i temperature rosnie niebezpiecznie wysoko?
Jaki masz samochod, silnik, i jaka chlodnice wody obecnie?
Pytam o to wszystko, bo jesli chlodnica oleju nie jest Ci potrzebna, to jej nie montuj. To jedna rzecz wiecej ktora moze sie zepsuc.

Gumka23
01-08-13, 15:07
Co racja to racja...

KwiatekSM
01-08-13, 16:19
D16z6 plus eaton m62 - 0,5 bara
Do tego ostry walek, cewka msd blaster, wtryski rc 440 oraz sporo innych gratow. Moc ok 200 km.
Chlodnica wody seryjna.
Przy jezdzie przez ok 10 minut na pelnych obrotach temp. oleju dochodzi do 120 stopni.

Gorliś
01-08-13, 16:25
To ja bym sie bardzo powaznie zastanowil czy warto. Chyba ze startujesz w 24h le mans.
Fakt, ze 120 stopni to juz zaczyna byc cieplo, ale po 10 minutach upalania na max obrotach, to spoko wynik.
Ja lapalem 116 stopni zima przy -15, po 2,5 minutowym kolku;)

Chyba ze non stop tak upalasz i czesto pod te 120 Ci temperatura podchodzi. To wtedy tak jak wyzej napisano, podstawka mocal z termostatem, najlepiej weze teflonowe w oplocie i jakas chlodnica moze byc chinol moze byc markowa, zaleznie od budzetu.

KwiatekSM
01-08-13, 17:16
Najgorzej jak są upały. Wtedy wystarczy przejechac się 3 razy 0-180 km i mam 120 stopni na wskaźniku.
Auto katuje tylko i wyłącznie nocami :) Jak wyjeżdżam za dnia i co prawda nie zbyt często to jadę spokojnie i temp. oscyluje w granicach 105 stopni.
Także nie wiem czy pakować chłodnicę ?

majson
01-08-13, 17:36
Ja wykorzystalem zestaw chlodnicy oleju z opla 2.0 gsi, trzeba przerobic lekko podstawke i zakuc dluzsze weze i smigac.

KwiatekSM
01-08-13, 17:37
Jaki koszt ?

Co do chłodnicy to w zasadzie mogę podpasować od większości innych aut ? Nie koniecznie musi to byś Mocal ?

majson
01-08-13, 18:06
100zl - chlodnica, podstawka, przewody
100zl - zakucie dluzszych przewodow
50zl - robota tokarza przy przerobieniu podstawki.

oczywiscie musisz miec srube zbey to przykrecic. Ja zeby 2-óch śrub nie skrecac w jedna, poprosiłem tokarza, żeby mi zrobił jedna śrube posujacą pod zestaw.

2 sruby jezeli masz jeszcze jedna podstawke z zegarami.

p.s podstawka Oploska tez ma termostat.

Gorliś
01-08-13, 18:10
No ja moge powiedziec ze sie zmiescilem w 1k pln, ale przewody bede jeszcze zmienial na teflon, bo obecnie mam zwykle gumowe z oplotem wewnetrzym.
No ale mozna taniej;)
Ale jesli cale katowanie to tylko pare startow z kreski noca, to moim zdaniem nie warto.

Karot
05-08-13, 22:54
podepne sie
ilu rzedowa lub ew jakiej wielkosci chlodnice oleju do D16 ostro uzywanej w kjs?Auto naprawde dostaje w piz###.
z opla frontery 2.5 tds czy jak wczesniej ktos pisal z astry gsi lub ew z astry 1.7 D ?
a i czy wystarczy nadmuch na nia z air duct?Pytam bo upalane jest ED7 i nie wiem gdzie ja umiejscowic by bylo najlepiej.

Gorliś
05-08-13, 23:19
Jakie temperatury obecnie lapiesz?
Mysle ze 16 rzedowa na rdzeniu 235mm to maxymalny sensowny rozmiar.
Moze starczy 16 rzedowa na rdzeniu 115 (kwadrat), moge Ci zdac relacje z ostrzejszego upalania po weekendzie.
Wez pod uwage ze termostat MOCALa ma pelny przeplyw na chlodnice juz przy 90st. a podstawka oplowska dopiero przy 120st (moim zdaniem za pozno), wiec termostat tez bedzie mial wplyw na skutecznosc chlodzenia.
Kwadrat mozna sensownie umiescic za kratka halogenu/airduct, ale moim zdaniem lepszym rozwiazaniem bedzie umieszczenie chlodnicy oleju przed chlodnica wody na przednim pasie.

Karot
05-08-13, 23:46
jestem w trakcie montowania zegarow temp oleju,cisnienia na seryjnym zegarku woda jest poza 90 przy chlodnicy z accorda h22.
Przegladajac foorum,prawie kazdy kto upala ma chlodnice oleju nie chce zajechac silnika bo rok temu byl remontowany a ostatnio coraz mocniej cisne.
No to raczej podstawka mocal 90stopni idealne na palenie i nie bedzie brakow oleju.Bo jak od 120st otworzy to jak to sie ma do ilosci oleju i cisnienia jego w silniku?(brakuje oleju troche?)
ale co do chlodnicy jak dobrze rozumiem to to jest 12 rzedowa? http://allegro.pl/chlodnica-oleju-opel-frontera-a-2-5-tds-i3440502314.html
i jeszcze odnosnie miski olejowej,podobno spawa sie w niej przegrody?Wywala siatke?

Gorliś
06-08-13, 00:06
Na pierwszy rzut oka wyglada, ze tak (generalnie liczy sie liczbe kanalikow olejowych, a nie liczbe rzedow z blaszkami oddajacymi cieplo).
Szczerze mowiac ja interesowalem sie tematem chlodnicy oleju rok temu, i znalazlem jedno auto regularnie upalane z chlodnica oleju. Ale nie znam wszystkich aut z forum;)
Nie bardzo rozumiem co masz na mysli z tymi brakami oleju.
Przeplyw przez chlodnice jest zawsze, minimalny, ale jest. Spadki cisnienia oleju wynikajace z jej montazu sa pomijalne.
Co do cisnienia oleju w silniku d16 przy temperaturze 120st to nie jestem jasnowidzem;) ale czytalem, ze jest juz wtedy slabo z cisnieniem - bedziesz mial zegary to zweryfikujesz u siebie.
W D seriach nie spawa sie przegrod, seryjna miska juz je posiada, w przeciwienstwie do misek B serii. Oraz takie przegrody sa szczegolnie potrzebne przy jezdzie torowej na slicku gdzie przeciazenia sa naprawde duze i olej moze uciec spod smoka. Oczywiscie mozna je tez zastosowac tak na wszelki wypadek (nadal mowa o B seriach), jak u mnie (ja jezdze na semislicku).
Ze wzgledu na dodanie chlodnicy oleju i wezy, zwieksza sie pojemnosc calego ukladu o jakies 300-500ml, zaleznie od rozmiarow zestawu.

Gumka23
06-08-13, 14:31
Cisnienie oleju w mojej D gdzie byl porting pompy i panewki nominalne ACL Race przy oleju Millers CFS 5w40 NT i 120*C wychodzi jakies 0,7bar przy 1k rpm. Z tego co wiem to cisnienie z chlodnica nie spada w ogole, ale to musialby wypowiedziec sie ktos kto mial na studiach mechanike plynow.

Zamiast brac jakies zasyfione uzywki przez ktore nie bedzie chcialo leciec powietrze moze lepiej dac chinczyka, ktory kosztuje ze 130zl, a jest nowy i w pelni sprawny?

Co do brakow oleju tez nie wiem o co chodzi. Jak nalejesz to nie brakuje :P

Podstawka, ktora otwiera przy 120*C to wg mnie bzdura, ale jak tam kto woli. Ja jak widze 120*C lub kilka stopni wiecej niz 120 to odpuszczam, bo olej maksymalna stala temperature ma 125*C. Zaznaczam- Maksymalna.. wiec po co utrzymywac sie tuz pod nia?

TomiNeo
06-08-13, 19:34
120 stopni jest pełne otwarcie termostatu co oznacza że przy 90 też puszcza ale nie jest w pełni otwarty. Jeśli przy 90 będziesz miał już w pełni otwary termostat to przy normalnej jeździe temperatura oleju będzie niższa niż bez chłodnicy oleju.

Gumka23
06-08-13, 21:44
Przy 30 stopniach tez jest otwarty, bo termostat otwarty jest ciagle, zeby wyrownac temp, a nie puscic gwaltownie zimny olej. No chyba, ze chodzi Ci o to, ze zaczyna ruszac sie od 90 az do 120 (co troche dziwne mi sie wydaje, no ale nie sprzeczam sie, bo nie wiem jak w niej jest).

Mocal zaczyna ruszac sie przy 80 a pelne ma przy 90 czyli najbardziej optymalne temp i jesli nawet bedzie przy normalnej jezdzie miec 80-90 to jest jak najbardziej prawidlowo zagrzany olej.

Karot
08-08-13, 10:59
Zamiast brac jakies zasyfione uzywki przez ktore nie bedzie chcialo leciec powietrze moze lepiej dac chinczyka, ktory kosztuje ze 130zl, a jest nowy i w pelni sprawny?

Co do brakow oleju tez nie wiem o co chodzi. Jak nalejesz to nie brakuje :P
?
ze do chlodnicy wlewa sie wlasnie dodatek oleju.
btw chinola za 130 pln to ja bym kupil ale cos znalesc nie moge ;/ a pierwsze auto juz zagotowalem dlatego z drugim chce sie ubezpieczyc.

Gumka23
08-08-13, 12:13
http://fmic.pl/chlodnice-oleju/452-chlodnica-oleju-30-rzedowa.html

Jak w dobrym miejscu to wystarczy.

Ile wlewasz to zalezy jak dlugie weze i jak duza chlodnica. Bagnet Ci prawde powie ;)

marcus209
11-08-13, 09:54
A nie lepiej zrobić ciepła wymiennik oleju z płynem chłodzącym? Tak jest chyba zrobione w CRX 2 gen. Najpierw olej ogrzewa się do optymalnej temperatury od płynu, a później nim chłodzi.

Gorliś
11-08-13, 12:24
Nie zartuj;) Wymiennik jest spoko i moim zdaniem warto go miec, ale chlodnicy oleju to on nie zastapi. Chlodzenie 120st. oleju 90st plynem chlodniczym na tak malej powierzchni jaka daje wymiennik nic nie da;)

Wracajac do kwestii chlodnicy oleju: Wczoraj bylem na trackdayu w poznaniu, bylo dosc goraco. Warning w zegarach ustawilem sobie asekuracyjnie na 120st i tylko raz na chwile ta temperature przekroczylem. Chwile pozniej zrobilo sie jakies zamieszanie n torze i zolta flaga, wiec chliwa odpuszczenia i znow bylo ponizej 120.
Ostatnie okrazenia sesji - "chlodzace" - moglem jeszcze jechac ogniem bo temperatury i tak byly w normie;)
Takze 16 rzedowa 115 zamontowana z przodu sprawdza sie bdb.

stiepe
13-08-13, 21:37
gdzie najlepiej zamontowac chlodnice oleju w eg, jesli w przedniej duzej kratce jest intercooler ??

Cywa
13-08-13, 22:52
w bagazniku

nikt po twoim poscie nie widzi jak wyglada twoje auto jaki to ic ile tam miejsca czy sie da przed czy obok, popatrz sam i zdecyduj filozofii tu nie ma

Kori
16-08-13, 21:11
wciecie w zderzaku i nawiew pod maske i kolo bezpiecznikow :D

Zawa
06-08-15, 13:11
Witam mam podstawke filtra oleju AG z 4 wyjściami jedno wyjście na smarowanie turbiny drugie na czujnik temp. a pozostałe 2 zaślepione teraz chce dołożyć podstawkę mocala z termostatem tyle wyczytalem ze najpierw tą AG potem mocal ale czy jest jakaś różnica jak je ustawie? tzn czy wej/wyj na chłodnice musi być w pionie? i pytanie do tych co maja zamontowane czy od podstawki macie proste węże ? jest na tyle miejsca ? i jak jest z olejem czy muszę zalewać chłodnice olejem czy zostawiam wszystko nowe nie zalane odpalam na chwile i kontroluje na bagnecie? wszystko samo sie odpowietrzy ?
Pytania może trochę głupie ale proszę o odpowiedz bo kto pyta nie błądzi a nie chce czegoś popsuć :)

maras78
06-08-15, 16:11
- we/wy na chłodnice nie musza byc w pionie
- mam kolanko i wąż dalej leci prosty
- zalewasz silnik full, odpalasz dajesz chwile aby olej zalał chłodnicę, gasisz czekasz aż olej opadnie i dolewasz do poprawnego poziomu

garaż
06-08-15, 21:53
A nie lepiej zrobić ciepła wymiennik oleju z płynem chłodzącym? Tak jest chyba zrobione w CRX 2 gen. Najpierw olej ogrzewa się do optymalnej temperatury od płynu, a później nim chłodzi.

Chłodnica od ITR wersja automat ma dodatkowy "obieg" na olej , można tam się wpiąć.