PDA

Zobacz pełną wersję : Co warto wymieniać ? D16Z6.



aroVTec
30-07-13, 18:23
Witam.
Postanowiłem w swojej D16Z6 zrobić kapitalkę silnika. Praktycznie standardowe części już mam typu zawory, uszczelniacze, uszczelki itd.

Teraz potrzebuję dalszych informacji.

Czy jest potrzeba wymieniać tłoki, panewki(jeśli tak to proszę o opis, jakiś korbowód czy coś?), uszczelkę "smoka"?
Jakieś inne uszczelki, części ?


Bardzo proszę o dokładny opis wszystkich dodatkowych/pozostałych części, których nie wymieniłem na samej górze.


Za całkowicie prawidłową i pełną odpowiedź stawiam piwko :)

mixturant
30-07-13, 20:34
Cześć. Postaram się pomóc, bo też szukam informacji w temacie remontu D16Z6...
1. Uszczelka smoka tak jak napisałeś
2. Uszczelka miski olejowej
3. Uszczelka pod głowicę
4. Pierścienie
5. Panewki korbowe i główne
6. Kompletny nowy rozrząd
7. Uszczelniacz wału od strony rozrządu
8. Uszczelniacz wału od strony skrzyni
9. Przyda się nowy termostat (kosztuje niewiele a za jednym razem chwila roboty)
To chyba tyle jeśli chodzi o części na remont dołu.

Jeszcze proponowałbym dać blok do pomiaru owalizacji na cylindrach i tłokach ( przy dużej odchyłce albo honowanie i pierścienie nadwymiar albo blok na śmietnik i szukać czegoś innego), tak samo wał do pomiaru i dopasowania panewek pod wał i korbowody. Nie wspomnę już o planowaniu głowicy i liźnięciu bloku silnika.
Z tego powinien składać się porządny remont dołu silnika.

Jeśli chodzi o głowicę to potrzeba następujące części:
1. Uszczelka pokrywy zaworów z podkładkami
2. Uszczelka kolektora ssącego
3. Uszczelka przepustnicy
4. Uszczelka krokowego
5. Uszczelka pod zawór VTEC'a
6. Uszczelniacze zaworowe 16 sztuk
7. Uszczelniacz wałka rozrządu od strony rozrządu
Przy remoncie głowicy niech sprawdzą Ci czy są luzy na prowadnicach zaworowych, jak tak to albo wymieniaj albo szukaj takiej w lepszym stanie.
Tak samo z zaworami. Pomiar i dopasowanie do gniazd. Same gniazda najlepiej dać frezować na 3 kąty.

To chyba tyle. Jeśli coś pominąłem to niech ktoś uzupełni.

Pzdr Mix

aroVTec
30-07-13, 21:44
Jak dla mnie ilość tych części niestraszna, ale boję się co na to mechanik :)
Znajomy, jak się dowiedział, że chcę kapitalkę robić, i że mam już części, to mówił, żebym lepiej sobie skórę włożył i klimatyzację założył, ale nie ma to jak "nowy" silnik :)

Mix, zakupiłeś już jakieś części ?
Gdzie szukać nowych panewek, albo kogoś kto by dopasował i znalazł, jak najtaniej ?


I jeszcze taka sprawa, jak "szklanki" - co to takiego, podobno trzeba też sprawdzić i w razie co wymienić ? Nie jestem znawcą, więc dopytuję.

mixturant
30-07-13, 21:49
Szklanki masz w dieslu :)
Jeszcze nie kupowałem, ale dopytuję się i szukam najlepszej oferty na cały komplet.
Polecam dopytywać się w jdmshop.pl oraz haparts.pl

Yotomeczek86
30-07-13, 21:52
Przy takim zakupie na remont, w haparts.pl zniżka będzie dobra ;) Uszczelki OEM polecam wszystkie, panewki Taiho/ACL, pierścienie TP Pistons/Riken ale org.

FaziRBK
30-07-13, 21:53
Do tego co kolega napisał wyżej, warto by było również sprawdzić Kasowniki LMA, jak coś to też wymienić. Z góry Ci mogę powiedzieć, że części + robota może wyjść od 3 tyś wzwyż. Z reguły jest to coś ok 3,5 tyś. Oczywiście o ile blok jest dobry, nie ma żadnej owalizacji itd itd.
Nie zapomnij też o uszczelce pod kolektor ssący i może przepustnicę, groszowe sprawy a może się przydać :)
Swoją drogą dół silnika musisz zawieźć do pomiarów do kogoś kto ma o tym pojęcie, to samo tyczy się wału. Jak pomierzy to Ci powie czy wał do szlifu i ewentualnie jaki nadwymiar panewek lub czy wał jest dobry i panewki nowe mają być w nominale, do tego sprawdzą czy trzeba honować blok czy nie, czy np: od razu znaleźć w lepszym stanie itd itd.
Jak chcesz porządnie to musisz to dać do porządnego mechanika, który zna się na remontach, bo jak dasz do Wujka Kazia, to może i Ci zrobi za 2 tyś, ale będziesz tego po krótkim czasie żałował.

birchie
30-07-13, 21:56
Panewki Taiho, ktore szły na pierwszy montaż, czyli w zasadzie OEMy- można dostać najtaniej w USA. Mówię tu oczywiście o panewkach kolorowych, czyli w kilku wymiarach przewidzianych przez producenta. Jeśli blok i wal mają pasowania bliskie nominału (czyli panewki zielone), to śmiało można wrzucać ACLe.

kubson012
31-07-13, 10:04
Ale jak mechanik Ci powedzial zebys sobie lepiej skore i klime wsadzil to ja bym Ci radzil u niego remontu nie robic...

airman
31-07-13, 11:03
A 'szklanki' to potocznie zwana hydrauliczna kompensacja luzu zaworowego, ale akurat w hondach regulację przeprowadza się ręcznie.

81saren
31-07-13, 11:23
Hmm

rozkladasz silnik , oddajesz do pomiaru, Cylindry , tloki , stopki korbowodow, wal, ( ew regeneracja jak potrzeba )
Czesci wszystko co trzeba podczas remontu, uszczelki itp.
Glowica kompletna obrobka, zabielenie bloku , i skladanie .

!!! odpowiednie pomiary / przygotowanie / czesci !!! daja efekty samo skladanie to klocki Lego ...

no i pamietaj na noc zawsze nakryj silnik mokra szmata , podobno takie pokazuja wieksze moce :)

jak cos piszcie PW badz smialo dzwoncie cos zawsze pomoge ( telefon napewno na forum znajdziecie i nie tylko )

pzdr

Yotomeczek86
31-07-13, 11:30
no i pamietaj na noc zawsze nakryj silnik mokra szmata , podobno takie pokazuja wieksze moce

A to ta Twoja nygusie tajemnica dlaczego te D15 po 180 koni wypluwają ;)

Aha i zaoszczędzenie na czymś może się nieźle zemścić ;) Wiem po sobie.. ;) Generalnie trzeba mieć też jakiś 1000zł na ewentualne fuckupy które wyjdą po rozebraniu silnika, w moim przypadku konieczna była wymiana dołu silnika.

aroVTec
31-07-13, 19:25
Wiem, że powyżej jest wszystko czarno na białym, ale jednak wolę mieć czerwone na zielonym :)

Mianowicie, posiadam następujące części:
- uszczelka głowicy,
- uszczelka miski olejowej (gumowa),
- uszczelka kolektora ssącego (papierowa),
- uszczelka kolektora wydechowego,
- uszczelniacze zaworów(ssący),
- uszczelniacze zaworów(wydech),
- zawory ssące,
- zawory wydechowe,
- pierścienie tłokowe.

Jeśli ktoś jest tak miły, to proszę o rozpiskę w pkt, co jeszcze do pełnego zestawu jest potrzebne ?
Na początek zbieram części, później zabieram się do pracy.

Z góry dziękuję :)

mixturant
31-07-13, 19:32
- panewki korbowe i główne
- uszczelka przepustnicy
- uszczelka zaworu VTEC
- uszczelka smoka olejowego
- uszczelniacze wału od strony skrzyni i rozrządu
- uszczelniacz wałka rozrządu od strony rozrządu
- komplet uszczelek pokrywy zaworów

FaziRBK
01-08-13, 00:37
Ta, tylko jakie panewki. Najpierw musisz rozebrać blok i go pomierzyć inaczej może się okazać, że kupisz panewki w nominale a wał będzie się nadawał do szlifu to będziesz potrzebował nadwymiarowych panewek.
Nie rób takiej głupoty, że już kupujesz części, najpierw daj komuś ogarniętemu ten silnik do rozebrania i pomierzenia, wtedy dopiero kupuj odpowiednie części..

Seba27
01-08-13, 12:46
ja akurat panewek u siebie nie ruszalem bo dol silnika byl cichutki a zawsze potem to mozna zrobic bez rozbierania gory silnika. Jak wal nie na rowow i panewki sa ladne to nie ma po co ruszac. Kilkaset zlociszy w kieszeni zostaje... co mnie tez dziwi w tym temacie to kto ci robi ten remont? Po co kupowac zawory skoro nie wiadomo czy puszczaja? wogole takie kupowanie czesci do przodu jest TOTALNIE bez sensu. Najpierw sie zawozi greaty do sprawdzenia - tj. Glowica na cinienie - i wtedy wiadomo czy prowadnice zaworowe sa cale, czy zawory sa szczelne a wymienia sie je dopiero jak sa krzywe bo reszte dociera sie maszynowo... podobnie temat wyglada z pierscieniami i tlokami. Najpierw blok rozebrac do rosolu, zawiezc na pomiar i stedy wiadomo jakie pierscienie i czy szlif itd... Troche tak od pupy strony jak dla mnie. - Prosze mnie nie zrozumiec zle bo waszystkie uszczelki, simeringi, oringi, plyny i filtry zalecam zakladac NOWE i je spokojnie mozna kupic przed. Robilem kapitalke d16z6. Mam silnik juz 2000km po docierce. Silnik bral litr oleju na 50zl paliwa... i okazalo sie ze 14 z 16 zaworow leje... a krzywy i do wymiany byl tylko 1 (Prowadnice tez byly cale)... ;] Zycze powodzenia z remontem bo kupe nerwow i niemalo roboty bedzie ale nie napedzaj sobie sam kosztow.