Zobacz pełną wersję : Skrzynia Biegów - Civic 7-gen 1.4 16v - Obroty
Mam szybkie pytanie - Czy do Civica z silnikiem 1.4 16v montowana była tylko jedna skrzynia? Chodzi mi konkretnie o przełożenia.
Kupiliśmy żonie Civic-a , wszystko jej pasuje ,natomiast jazda nią po autostradzie jest lekko męcząca ,bo przy 140km/h mam 4tyś/obr/min i silniczek dość głośno "męczy" się :-)
Zdaję sobię sprawe że silnik jest mały i przełożenia fabryczne są ustawiane tak aby auto było w miare dynamiczne i w miare szybkie , ale czy ktoś kiedyś zmieniał skrzynię w tym modelu na mniej dynamiczną ale "dłuższą"?
Z góry Dziękuję za odpowiedź....
Do Civica z silnikiem 1,4 montowana była tylko jedna skrzynia biegów.
1.4 1.6 to te same skrzynie i 4tys to honda sie nie meczy tylko dopiero wstaje
Obiło mi się o uszy, że były dwa rodzaje skrzyni. Różniły się miedzy innymi słynnymi łożyskami które siadają dlatego akcją serwisową na łożyska objęte były tylko 1.4 (łożyska mniejsze i słabsze).
Te rozne lozyska to pitolenie. Zarowno w przedliftach jak i poliftach skrzynie tak samo siadaja ( bo tu rzekomo mialy byc lozyska poprawione ) Ja jezdze 1.6 i byly lozyska robione , tradycyjnie te ktore padaja ( padaja wszedzie i 1.4 i 1.6 ) i robi to praktycznie kazdy bez znaczenia czy przed czy polift i 1.4 czy 1.6
Wlasnie taka konstrukcja i tyle. Zrob se hybryde i po sprawie
No a u mnie nie siadły. Pierwszy właściciel nie robił, ja też nie a nabite 200tys km. Żadnego objawu zużytych łożysk nie mam.
To istny cud i sie cieszyc - naprawde :) bo niewielu zgaduje jest uzytkownikow takich jak Ty . Teoretycznie moja mama w swoim autobusie 1.6 tez nie miala problemu z lozyskami przez tyle co 2 lata jezdzila, tylko tam juz nie wiedzialem czy miala szczescie czy poprostu za poprzedniego wlasciciela chociazby na gwarancji bylo robione
Nie cud tylko skrzynie były różne.
Nie byly rozne i sie nie kloc bo racji nie masz
Mozliwe, nie wiem. Pytanie tylko czy ktos robilby taka sama, ale zarazem rozna skrzynie do autobusu, skoro ma gotowa ktora pasuje do silnika, modelu itp. Bo przeciez roznica miedzy takim autobusem a sportem to ilosc drzwi i liczba dokladek. Pomijajac ze jezdze poliftem, wiec teoretycznie skrzynie powinny byc juz poprawione tak ? A mama jezdzila przedliftem, wiec nie powinny byc poprawione. Tak samo mechanicy siedzacy tylko w Hondzie powiedzieli ze nie ma definicji, ze wszedzie lozyska leca tak samo
Nie byly rozne i sie nie kloc bo racji nie masz
Dlaczego więc akcja serwisowa na łożyska obejmowała wyłącznie 1,4?
Ponadto pogrzebałem w EPC i łożyska wałka sprzęgłowego w mojej skrzyni to:
91004-PLW-B01 (26x72x15)
91002-PSO-003(26x58x15)
A podawane przez użytkowników tu na forum którzy wymieniali to:
91004-PLW-A01 (26x72x15,5)
91002-PHR-013 (26x52x15)
Tak więc jedno łożysko jest wyraźnie większe, ta druga różnica może nie mieć znaczenia.
skrzynia jest ta sama i tyle a czy roznica lozyska predzej jesli wplyw na zuzywanie sie lozysk ma jej konstrukcja niz lozyska
Zrozum ze jezdze i ludzie jezdza poliftami i nie 1.4 a wlasnie 1.6 ktore rzekomo nie obejmuje i pada rowno - dyskusja bez sensu-_-
skrzynia jest ta sama i tyle a czy roznica lozyska predzej jesli wplyw na zuzywanie sie lozysk ma jej konstrukcja niz lozyska
Skrzynia jest inna i tyle a skąd wiesz, że nie ma innych zmian w skrzyni? Jałowe gadanie. Dla kogoś kto planuje zmienić skrzynie myślę, o tyle ma to znaczenie, że warto poszukać tej z większym łożyskiem. Nie tylko konstrukcja jest winna bo i styl jazdy również.
Zrozum ze jezdze i ludzie jezdza poliftami i nie 1.4 a wlasnie 1.6 ktore rzekomo nie obejmuje i pada rowno - dyskusja bez sensu-_-
Jeśli dyskusja jest dla ciebie bez sensu to nie czytaj! Ja tak robię polecam.
Tylko potem tworzą się mity w stylu: olej to tylko Motul, filtry to tylko OEM, skrzynie są takie same itp.
Nie zależy wam żeby na tym forum były przydatne informacje zamiast śmietnika?
Co do siadania łożysk w 1.6 to wiem, że też siadają bo żaden rozmiar nie zapewniu łożysku bezawaryjności. Pośrednią przyczyną jest styl jazdy (jazda z niską prędkością obrotową o tym już kiedyś była dyskusja).
Ale jestem przekonany, że znalazłoby się co najmniej kilku, którzy wymienili łożyska czytając właśnie na forum, że siadają wszystkim. Wystarczy popatrzeć na niektóre wątki gdzie ludzie szukają problemu na siłę.
Podsumowując nie zgadzam się z tym, że łożyska siadają wszystkim. Ale też nie twierdze, że nie nastąpi to w moim samochodzie kiedyś.
Dzięki Wszystkim za odpowiedzi i zainteresowanie. Wiem że Honda przy 4tyś/obr/min dopiero wstaje , to zrozumiałem ale mi oczywiście chodziło o komfortową jazdę przez 5 godzin na autostradzie z prędkością dozwoloną na Polskich autostradach... Przyjemne jest kręcenie silnika , przy jeździe mieszanej :-)
Sytuacja lekko się zmienia gdy jedzie się 5 godzin i słyszy cały czas ten dźwięk , spalanie pewnie też wzrasta ale już mniejsza o spalanie...
Ratunku nie ma - Trudno :-) Pytanie z ciekawości: Civic 7-gen 1.6 też ma około 4tyś przy około 140km/h?
Ps: Jeśli chodzi o łożysko , to u żony zaczynam słyszeć lekki szmer łożyskowy jeśli puszczę sprzęgło , jeśli wcisnę ten delikatny szmer zanika :-)
Przyłączam się do pytania, czy 1,6 gen też będzie sie kręcił z podobną prędkością przy 140km/h?
Drugie pytanie, czy robił ktoś może hybrydę skrzyni w VII gen - coś jak było w EG - to znaczy, pierwszy bieg długi (a nie jak tutaj - w sumie nie wiem poco tak bezsensownie krótki bieg w Hondzie) i ostatni piąty bieg jako nadbieg (zrzucenie obrotów gdzieś o 3tys., nie musi auto przyśpieszać)
1.6:
3 tys obr - 100km/h
4 tys obr - 134km/h
5 tys obr - 164km/h
5,5tys obr - cos kolo 180 km/h
przy 3 tys obr. mam 98kmh, opony 195/60/15, na oponie 205/55/16 byłoby ok. 100kmh. Jeżdziłem ostatnio 1.4 i skrzynia wydawała mi się odrobinę dłuższa. Auto ewidentnie nie na autostradę, choć byłoby lepiej gdyby wygłuszenia w aucie były lepsze, a w VII i VIII są bardzo słabe, dopiero w 9 genie doszło więcej wygłuszeń i jest znacząca poprawa. Przeliczałem ostatnio skrzynie z nowej Mazdy 3 i tam przy 3tys na 6 biegu jest 132kmh, 100kmh przy 2300obr (tylko 1.5 100KM), a dla silnika (2.0 120KM) na 6ce przy 3tys jest aż 149kmh! (to jest długa skrzynia). W 8 i 9 genie na 6ce jest 114kmh przy 3 tys obr. przy prędkości autostradowej 140kmh mamy ~3650 obr.
przy 3 tys obr. mam 98kmh, opony 195/60/15, na oponie 205/55/16 byłoby ok. 100kmh. .
Czyli autko bardzo wygodne w mieście i między miastami , natomiast na drogach ekspresowych i autostradach jest moim zdaniem lipa...
Poprzednio mieliśmy Prelude 97r, 2.0 16v , obroty też były niezbyt niskie ale odczucie w kabinie było zupełnie inne...
1.6:
3 tys obr - 100km/h
4 tys obr - 134km/h
5 tys obr - 164km/h
5,5tys obr - cos kolo 180 km/h
Masakra - Myślałem że 1.6 ma niższe obroty , dziwnie Honda to skonstruowała...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.