Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wymiana świec i czyszczenie przepustnicy - problem z obrotami



majki323
29-07-13, 22:02
Witam,
Dwa tygodnie temu kupiłem swojego Civica, model 1.8 benz Type S. Zrobiłem parę setek kilometrów po zakupie, i chciałem dopieścić moją Hondę więc oddałem do zaprzyjaźnionego nieautoryzowanego warsztatu na wymianę olei, filtrów, świec, przy okazji wyczyścili mi też przepustnice ( podobno była zapchana ) i od tego czasu jest problem z obrotami na biegu jałowym.
Mianowice auto zachowuje się jak na check engine, obroty na poziomie 1500 czasem modulują do 2 tyś i po ok. 40 sek na biegu jałowym dopiero opadają w okolicę 1000 obr.
Dziś auto było drugi raz w tym warsztacie, wszystko sprawdzili, odłączali akumulator żeby auto się na nowo nauczyło map ale efekt ten sam. Co zrobić ? Jakieś rady ktoś z tym się spotkał ?
Dzięki i pozdrawiam

szczepar
29-07-13, 22:35
W genie 8 odłączenie akumulora nie wystarcza aby wykasować mapy.
Mapy mozna wykasowac jedynie HDS-em - czyli wizyta w ASO

buri
29-07-13, 23:02
Daj mu kilka dni, czasem cuda sie zdarzaja, jak sie nie ustabilizuje to trzeba zaprogramowac przepustnice od nowa jak pisze Artur

jockow
29-07-13, 23:40
Samo się nic nie zmieni musisz przejść całą procedurę zaprogramowania przepustnicy inaczej obroty będą pływać i zatrzymywać się na poziomie ok 1000,jak jesteś z okolicy Warszawy mogę pomóc.

Paluch_tcw
30-07-13, 00:30
W genie 8 odłączenie akumulora nie wystarcza aby wykasować mapy.
Mapy mozna wykasowac jedynie HDS-em - czyli wizyta w ASO

Jakie mapy Ty chcesz kasować ? :D

Wystarczy wyzerowanie ECM/PCM co ogarnie praktycznie każdy komputer diagnostyczny nawet chiński autocom to ogarnia. Pózniej już tylko nauka biegu jałowego do czego komp nie jest potrzebny.

szczepar
30-07-13, 08:54
Paluch - napisałem dokładnie tak jak napisał to pytający - aby nie wprowadzać w błąd.
Pojęcie mapy jest pojęciem bardzo ogólnym. Mapować można dużo rzeczy - a dokładniej wszystkie nieliniowe funkcje :)

Tu chodziło o mapy przepustnicy - ty to nazywasz nauczeniem biegu jałowego ja mapą przepustnicy :)

Wracając do tematu - o tym że przepustnica się nie nauczy - generalnie nie ogarniam tego w swoim samochodzie :
- jak kupiłem to aku było zdechnięte od stania na placu długiego
- obroty przy dohamowywaniu i wciśnięciu sprzęgła spadały do 500 jak by miał zgasnąc
- mineło jakies 2kkm - wszystko zaczeło działać pięknie :)
- wybebeszyłem przód samochodu - i aby nie mieć problemów z czujnikami wymontowałem Akumulator na ten czas.
- znowu zaczął się problem z obrotami :D
- 1.5kkm i problem znikł.
Napewno u mnie problem był z wyjęciem akumulatora na Tydzień , bo nic nie robiłem przy dolocie czy silniku.
I teraz podsumowanie.
Teoretycznie wyjęcie akumulatora nie powoduje wykasowania ustawień przepustnicy - to co wystąpiło u mnie ?
Paliwo było to same, akumulator był naładowany, teoretycznie nic się nie zmieniło - jedynie wyjęty akumulator ?
Czyżby przepustnica miała 2 mapy/ustawy - jedna podstawową uczoną podczas procedury uczenia jałowych obrotów i dodatkową korektę zapisywana w RAMie komputera ?
Inaczej nie jestem w stanie wytłumaczyć tego :)

uniu1
30-07-13, 12:46
Czyżby przepustnica miała 2 mapy/ustawy - jedna podstawową uczoną podczas procedury uczenia jałowych obrotów i dodatkową korektę zapisywana w RAMie komputera ?

To samo było w VI genie. Aby szybciej komp się "nauczył" wolnych obrotów wystarczyło odpalić auto z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami prądu i maiło chodzi na wolnych aż wentylator włączy się 3 razy

Paluch_tcw
30-07-13, 20:53
Tutaj też auto ma chodzić sobie na biegu jałowym. Przy podłączonym kompie zajęło to u mnie około 8 minut. Po prostu komputer pokazał że bieg jałowy został wyuczony (ale nie jest do tego potrzebny)

majki323
30-07-13, 22:40
Witam,
Jestem już po wizycie w ASO, problem zażegnany ( mam nadzieje ), caly dzien to trwalo bo wgrywali mapy ale caly czas bylo cos nie tak, w koncu podmienili przepustnice na druga, uzywana i zaczelo byc ok...