Zobacz pełną wersję : Drążek stabilizacyjny
krzysiek851228
03-02-08, 14:19
Witam mam civica 6gen ej9 d14a3 z 1996. Ostatnio przypadkowo oglądalem na tvnturbo program mechanik i ów mechanik wymieniał w takim civicu łączniki stabilizatora z przodu. i tu mam pytanie jak to jest możliwe że ja tego stabilizatora nie mam. czy wychodziły jakies modele ze stabilizatorem i bez?
Tylko mocniejsze wersje miały stabilizator.
w 5 genie wszystkie miałały przedni stabilizator
oprócz: wersji canada i wersji USA
tylny był w EG5/EG6/EJ1/EH9....
w 6 genie nie wiem jak było ale moze honda też coś pokombinowała...
skolopendra
03-02-08, 17:08
w 6 genie nie wiem jak było
ja wiem że tylnego niema w naszych :) wersjach
w 5 genie wszystkie miałały przedni stabilizator
nie wszytkie, vei napewno nie ma ;) i mysle ze nie tylko on.
w 5 genie wszystkie miałały przedni stabilizator
nie wszytkie, vei napewno nie ma ;) i mysle ze nie tylko on.
ziom...cytuj całą wypowiedz....!!
bo npisałem że CANADA NIE MIALA I USA... !!
jak widac VEi też....(3d jak mniemam)- a jak było z VEI 4d?
W ej9:
- przedni stabilizator jest
- tylniego brak
skolopendra
03-02-08, 17:30
- tylniego brak
co prawda zawsze mozna sobie przewiercić i dorobić ;) ,ale nie jest taka metoda polecana
w eg3 nie ma stabilizatorów ani z przodu ani z tyłu :( i bardzo nad tym ubolewam. Prawdopodobnie w eg4 też nie ma... Ale napewno są w eg5 - d16z6 i vti b16a2...
W ej9:
- przedni stabilizator jest
- tylniego brak
EJ9 ('97):
- przedniego brak,
- tylnego brak
Czyli możesz mieć tak i tak.
Jeżeli nie masz przedniego to potrzebujesz wymienić wahacze na takie z mocowaniem łącznika stabilizatora.
W EK4 sa stabilizatory na przod i na tyl - wiem bo ostatnio wymienialem na obu gumy :D
skolopendra
03-02-08, 23:23
W EK4 sa stabilizatory na przod i na tyl
w ek4 to rozumie się samo przez sie ;)
michalm320
09-02-08, 23:19
W EK3 jest z przodu, a z tyłu są przygotowane miejsca żeby zamontować.
Mój kumpel w EJ9 też nie ma z przodu stabilizatora
mam EG8 i z przodu stabilizator mam z tylu nie - wiec kupilem i doopa nie ma go do czego przykrecic (koncowki) ... trzeba (mozna ??) przewiercic dolny wahacz czy lepiej kupic nowy :/
a ktos moze ma pod reka schemat tylnego zawieszenia z kodami czesci do zamowienia coby sobie z tylu stabilizator zamonotowac w EK3? plisss ? :)
wiercić wahacz to trochę ryzykowne.. minimum fi8mm trzeba a to już spora dziurka osłabia to konkretnie wahacz,
ja w swoim EJ2 mam tylko z przodu z tyłu brak, i czekam na regulowane wahacze.. i będzie i z tyłu...
wiec jesli nie mam mozliwosci w eg8 musze kupic
http://images28.fotosik.pl/160/43d999c5f244d8eemed.jpg
i bedzie oki .... ??
wiec jesli nie mam mozliwosci w eg8 musze kupic
Obrazek (http://images28.fotosik.pl/160/43d999c5f244d8eemed.jpg)
i bedzie oki .... ??
jak to kupisz to będzie OKI
TNX Lcfr ...... lecz czy napewno ....mam jeszcze mozliwosc nabyc takie /5DR VTi buda MB "Anglik"/:
http://images27.fotosik.pl/159/52fa6b0d5c939a63med.jpg
na tych widac na srodku u gory "miejsce" na przykrecenie koncowki - chyba....
porownywalem z tymi zdjeciami:
http://images31.fotosik.pl/146/e1ccbbfdd1628328med.jpg
http://images32.fotosik.pl/145/7c8b7dc451fb68aemed.jpg
te na 1 fotce wystarczą nea pewno (jeżeli masz stabilizator z tymi łacznikami do wahacza)
a te dolne (od 5d) gdzies czytałem, że też pasują
ale nie wiem ile w tym prawdy... ;/
te na pierwszej nie maja mocowania na łącznik.. 3 dziury ( 1 do mocowania w nadwoziu 2 do mocowania amortyzatora a 3 do mocowania zawieszeniu, nie ma miejsca na stabilizator...
trzeba wahacz z 4 dziurami.. tylko ten z VTi podejdzie.. :/
raczej...
t tylko ten z VTi podejdzie.. :/ z EG5 i z EH9
ewwentualnie
http://images24.fotosik.pl/160/db3a7d9bebac0847.jpg
i mozna czerwony :)
michalm320
17-02-08, 20:23
a ktos moze ma pod reka schemat tylnego zawieszenia z kodami czesci do zamowienia coby sobie z tylu stabilizator zamonotowac w EK3? plisss ?
Numeru części nie mam ale pytałem w ASO ile kosztuje stabilizator.....cena mnie powaliła na kolana.....drążek + łączniki + gumy i uchwyty kosztują 2,5tysiąca
łoooooooooooooo ułańska fantazja :aloha:
za tyle to mozna miec KYB AGX + wyscigowe stabilizatory (grubaski) + sprezyny i jeszcze zostaje na montaz i pomontazowe :piwo2: :piwo2: :piwo2:
a ktos mi mowil, ze w lublinie w aso rozporka do civa kosztowala 80zl ?? czy to mozliwe ??
rozpórka tak..
dokładniej do od 58 do 100zl rzekomo..
stabilizator ( tylko właśnie nie wiem czy z łacznikami i gumami ) w aso powiedzieli 450zł..
Amor z chęcią bym się pisał na takie regulowane wahacze i ja do swojej Coupe..Ej2, moze jak coś będziesz kminił w ten nowe to daj znać..
michalm320
17-02-08, 23:27
a ktos mi mowil, ze w lublinie w aso rozporka do civa kosztowala 80zl ?? czy to mozliwe ??
Tak. Ja za swoja dałem w ASO w Krakowie 54zł
Ja swojej Hondzie póki co poprawiam stabilność springami Eibacha -30mm
michalm320, jestes pewien? to by rozwalalo cala koncepcje :]
na japanesach znalazlem instrukcje do V gen
Kosztorys montażu stabilizatora tylnego w EG4:
- stabilizator: 50 PLN (jeszcze raz dzięki Sławku)
- łączniki: 69 PLN sztuka
- mocowania: 50 PLN komplet (via kolo z ckpl)
- tulejki w stabilizator z ASO: 10 PLN sztuka (dodatkowo potrzebujemy tulejki metalowe, których ja nie kupiłem i musiałem dorabiać...)
- 'uszka' mocowania stabilizatora do mocowań do budy... cena nieznana...
- gumki na mocowania: nie wiem ile, ja miałem z mocowaniami
- śrubki do montażu stabilizatora, 8 sztuk: ASO 6 PLN sztuka, sklep z art. metalowymi: 0,02 PLN sztuka
- piaskowanie i malowanie stabilizatora: około 30 PLN
w sumie niecałe 300 PLNów, ale warto
Numery części w ASO do V generacji:
(jak ktoś zna ceny proszę pisać to się dopisze)(podane przeze mnie ceny są orientacyjne)
-- stabilizator tylny VTi (15mm): 52300-SR3-901 - (potrzeba 1 sztuki) (-500)
-- tuleje w stabilizator: 52316-SA5-000 - (potrzeba 2 sztuki) (-11)
-- tuleja w tuleję stabilizatora: 52312-SE0-000 - (potrzeba 2 sztuki) (-14)
-- mocowania do budy: prawe: 52317-SR3-010 - (potrzeba 1 sztuki) (-80)
- - - - - - - - - - - - - - - - - lewe: 52318-SR3-010 - (potrzeba 1 sztuki) (-80)
-- 'uszka' mocujące stabilizator: 52308-SR3-000 - (potrzeba 2 sztuki) (-25)
-- tuleje w 'uszka': 52315-SR3-900 - (potrzeba 2 sztuki) (-14)
-- łączniki stabilizatora: 52303-SH3-020 - (potrzeba 2 sztuki) (-120)
-- guma łącznika stabilizatora: 52314-SH3-000 (znajduje się w komplecie z łącznikiem w ASO) - (potrzeba 2 sztuki) (samej gumy nie patrzyłem, ale około 40)
-- śruba mocująca 'uszka' stabilizatora: 93403-0802008 - (potrzeba 4 sztuki) (-6)
-- śruba mocująca mocowania do budy: 95701-0801808 - (potrzeba 4 sztuki) (-6)
-- śruba mocująca łącznik stabilizatora do wahacza: 90120-SB0-003 - (potrzeba 2 sztuki) (-15)
- W sumie wszystkie części nowe około 1100 PLN...
http://img242.imageshack.us/img242/987/stabilizatortylepcum1.jpg
[ Dodano: Sob 19 Kwi, 2008 ]
przy okazji telefonu do ASO zapytałem ile by kosztował tylny stabilizator -komplet wyszło koło 800 zł - dla mnie pass... chyba, że używka...
rozpórka 54 zł - w środę odbieram
Miał bym wielką prośbę:
Potrzebuję zdjęcie, bądź jakiś schemat stabilizatora tylnego i przedniego najlepiej z EK4 gołego, bądź na samochodzie z wymiarami. Trafiłem do jednego miejsca, gdzie na "kupie" leży trochę stabilizatorów, ale nie wiadomo od czego - wiadomo, że od hond. Jest duża szansa, że jest tam właśnie szukany przeze mnie...
Mój mail: jacdud@op.pl
Z góry dziękuję!
ja mam stab z przodu w ej9 po lifcie i chce go jakis grubszy wymienic.
wiem, ze od ek4/9 ale czytnalem tez gdzies ze do v gena od 5d vti (ang) pasuje do przodu,
wiec i moze do vi gena bedzie pasowało do vti, łatwiej dostac niż od ek i chyba grubszy jest.
co wy na to?
Ja juz od jakiegos czasu nosze sie z zakupem stabilizatora tyl do mojego ej6, na razie szukam od ek4 i type r bo podobno tylko te mialy i z tylko tych pasuje, jak myslicie stabilizator z 5d lub 5 gena pasuje??? Dodam, że w Aso zawołali ode mnie 598pln za sam drązek:D
a ktos moze ma pod reka schemat tylnego zawieszenia z kodami czesci do zamowienia coby sobie z tylu stabilizator zamonotowac w EK3? plisss ? :)
Wydaje mi się, że o to chodzi:
http://www.crxsi.com/jdm/ek9-1004248/Steering-Brakes-Suspension-Rear-Stabilizer-Lower-Arm.htm
Pozdrawiam
jak myslicie stabilizator z 5d lub 5 gena pasuje???
Ktoś może potrafi odpowiedzieć na t pytanie?
Dostanie oryginału z EK4 graniczy z cudem... :/
skolopendra
07-02-09, 17:01
Dostanie oryginału z EK4 graniczy z cudem... :/
przód jest znacznie łatwiej od tyłu ,na tył poluje już z 4 miechy :mad:
a wie ktos cos na temat tego 5d wti czy pasuje? na tyl do ej jeszcze od ITR wchodzi z tego co wiem.
z 5d nie pasuje, znaczy sie do budy pasuje, ale sa zupelnie inne mocowania do wahaczy. I tu nie jestem w 100% pewien czy wahacze z 5d podejda do wozka z EJ/EK.
Co do tylnego to pasuje zarowno z Mb6 jak i ITR ale musisz wlozyc ASR zeby Ci nie powyrywalo mocowac z budy. Bez ASRa to tylko seria z EK4 (ja taki mam).
Co do tylnego to pasuje zarowno z Mb6 jak i ITR ale musisz wlozyc ASR zeby Ci nie powyrywalo mocowac z budy. Bez ASRa to tylko seria z EK4 (ja taki mam).
Ta informacja na zasadzie "wydaje mi sie", czy z doświadczenia? Mam kupiony właśnie stabilizator tylni z 5D VTI i chce go zaadoptować do EK3, ale bez ASR, za to z dwoma własnej roboty mocowaniami (taki "zetownik" grubości ok. 4mm) .Szkoda by było, żeby mi mocowania powyrywał... Zdam relacje co wyszło po montażu.
Pozdrawiam!
skolopendra
17-02-09, 18:41
a wie ktos cos na temat tego 5d wti czy pasuje?
pasuje wraz z
wahaczami oraz widełkami .mowa oczywiście o przodzie
zresztą tak jak u mnie :D
Ta informacja na zasadzie "wydaje mi sie", czy z doświadczenia? Mam kupiony właśnie stabilizator tylni z 5D VTI i chce go zaadoptować do EK3, ale bez ASR, za to z dwoma własnej roboty mocowaniami (taki "zetownik" grubości ok. 4mm) .Szkoda by było, żeby mi mocowania powyrywał... Zdam relacje co wyszło po montażu.
Pozdrawiam!
Poszukaj było o tym wiele, lacznie ze zdjęciami jakie piekne zniszczenia powoduje zbyt gruby stabilizator bez ASRa.
Że tak jeszcze zapytam. tylny z MB6 a przedni seria EK3 ? Jeśli tak to życzę powodzenia w jeździe autem, które będzie miało tylny stabilizator grubszy niż przedni.
Poszukam z tymi uszkodzeniami... Przód jest oryginalny i ma śr 22mm, a tył z MB6 ma 17 mm. Jaką śr na tył z EK4 dla porównania?
Tylny seria z EK4 ma 15mm. Z MB6 mierzyłeś go, bo wydaje mi się, że jest grubszy.
Z MB6 mierzyłeś go, bo wydaje mi się, że jest grubszy.
Tak mierzyłem i ma 17mm średnicy w części środkowej, natomiast w części z gięciami około 16,5mm. Mam pewien pomysł jak wszystko poskładać, żeby było dobrze :) Jak już założę, to zrobię parę zdjęć i wrzucę. A jaką średnicę ma przedni stabilizator z EK4?
Mój przedni z EK4 ma 26mm
Misiekemeryt160
20-02-09, 23:14
jaką średnice ma drązęk z V gen VTI?? 22mm??
siema
dla jasnosci, na przod do ej9 tylko od ek4-22mm (lub cudem ek9)? czy jeszcze cosa podejdzie moze grubszego?
Zgodnie z obietnicą przedstawiam małą relację z montażu stabilizatora tylnego Z MB6 VTI w budzie EK3.
Aby był możliwy montaż stabilizatora w samym stabilizatorze nie trzeba nic zmieniać. Należy zatroszczyć się jedynie o element mocujący stabilizator do podwozia. Wpatrując się w oryginalne mocowanie z EK4 wyspawałem na jego podobieństwo coś w rodzaju "zetownika" (zespawany kątownik z płaskownikiem. Dodatkowo wyciąłem też z blachy podkładkę wzmacniającą umieszczoną od środka mocowania stabilizatora w podwoziu. Wygląda to mniej więcej tak:
http://img528.imageshack.us/img528/3630/zdjcie026.jpg (http://img528.imageshack.us/my.php?image=zdjcie026.jpg)
http://img528.imageshack.us/img528/zdjcie026.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img528/zdjcie026.jpg/1/)
Dalej zakupiłem 8 śrub M8 próby 8.8 (a najlepiej 10.9), parę podkładek, nakrętek i przeszedłem do montażu.
Najpierw "zetwoniki" i podkładka do podwozia:
http://img518.imageshack.us/img518/7868/stabilizator001.jpg (http://img518.imageshack.us/my.php?image=stabilizator001.jpg)
http://img404.imageshack.us/img404/8281/stabilizator002.jpg (http://img404.imageshack.us/my.php?image=stabilizator002.jpg)
http://img404.imageshack.us/img404/stabilizator002.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img404/stabilizator002.jpg/1/)
(http://img404.imageshack.us/my.php?image=stabilizator002.jpg)
Potem stabilizator do "zetowników":
[IMG]http://img8.imageshack.us/img8/6984/stabilizator003.jpg (http://img8.imageshack.us/my.php?image=stabilizator003.jpg)
http://img8.imageshack.us/img8/stabilizator003.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img8/stabilizator003.jpg/1/)
I wreszcie łączniki stabilizatora do wahaczy i stabilizatora:
(http://img18.imageshack.us/my.php?image=stabilizator005.jpg)
(http://g.imageshack.us/img18/stabilizator005.jpg/1/)
http://img18.imageshack.us/img18/9986/stabilizator006.jpg (http://img18.imageshack.us/my.php?image=stabilizator006.jpg)
http://img18.imageshack.us/img18/stabilizator006.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img18/stabilizator006.jpg/1/)
Dalej wszystko zostało zakonserwowane i w drogę. Pierwsze wrażenia po raptem kilku kilometrach są bardzo pozytywne :D Nic nie stuka, puka i obciera - czego się obawiałam. Samochód zdecydowanie mniej się wychyla na zakrętach. Ostrzejszych testów jeszcze nie było z racji pogody... Jak by coś się działo w przyszłości to dam znać.
Kosztowo wszystko przedstawia się następująco:
- stabilizator z MB6 - 40zł
- łączniki zamienniki z allegro do Ek4 - 70zł
- śrubki, podkładki i nakrętki - 4zł
+ troszkę własnej pracy przy mocowaniach i podkładkach wzmacniających.
Oryginalny zestaw do EK4 w ASO - 1100zł.
Pozdrawiam
shrek, w jaki sposób ten "zeownik" ma zapobiec wyrwaniu mocowania budy? Widziałeś jak wyglada ASR?
Wiem jak wygląda ASR.
Zetownik nie ma nic do rzeczy. Liczy się to coś co wygląda jak połowa grotu strzały :] Służy to jako podkładka, która przenosi naprężenia na większą powierzchnie i montowana jest pod "zetownik" od drugiej strony nie widocznej na zdjęciach.
W jakimś stopniu to na pewno pomorze. Jak będzie się coś złego działo to dam znać, ale jak tak na logikę, to powinno być ok. Oryginalny stabilizator MB6 wcale nie jest dużo sztywniejszy niż ten z EK4, zatem działają tam w przybliżeniu podobne siły. Myślę, że sama podkładka (grot) załatwi sprawa. W każdym bądź razie na pewno pomorze.
Pozdrawiam
Obyś miał rację. Ja bym tą podkładkę zrobił na kształt trójkąta i jeszcze o mocowanie wahacza przykręcił
...Bartuś...
23-02-09, 22:06
Nie nigdzie nie znalazłem...Wiec pisze tutaj zauważam że co poniektóre osoby mają już zamontowane przedni stabilizator z 5D VTi o grubości 26mm...Z tego co słyszałem potrzeba tylko mocowania tego stabilizatora...Czy mógł by mi Ktoś napisać czy tylko to jest potrzebne.I ewentualnie gdzie kupił i ile dał za te mocowania stabilizatora...Dodam że to wszystko do EJ2 będzie pakowane.
kenny - ciezka sprawa, bo otwory mocowan stbilizatora i wahacza nie leza w jednej plaszczyznie. Jest tam przetloczenie, ale jak by pomyslec to pewnie cos by zaradzil.
Odgrzebie kotleta.
Jak sie to rozwiazanie sprawdzilo? Tylna belka przetrwala?
skolopendra
14-10-10, 11:42
w aso kupuje się mocowania pod stabilizator (ok 80 zł szt) i zakłada tylny od anglika pod budę ej9 bez problemu
Skolopendra do jakiej budy trzeba kupić te mocowania? Możesz rozwinąć?
skolopendra
16-10-10, 13:41
nie pamiętam ,miałem tylko nr katalogowe ,w każdym bądź razie ,jest to kawał grubej,mocnej profilowanej blachy(oksydowanej) z przyspawanymi nakrętkami
po założeniu wszystko siedzi jak seria ;)
Możesz podać ten nr katalogowy? Może jakieś foto jak to mniej więcej wygląda?
52317-s04-000, potrzeba 2 sztuki, koszt w aso niecale 80zl/szt, fotki moze uda mi sie po poludniu zrobic
http://media.photobucket.com/image/52317-s04-000/TheJGB3/Sirearsuspension.jpg
element nr 30 z obrazka
skolopendra
17-10-10, 11:51
element nr 30 z obrazka
dokładnie
Dzięki chłopaki!
Nie wiecie może kto ma staba z mb6 na sprzedaż?:p
wrzuc do dzialu gielda - kupie
a ja wrzucam obiecane fotki jak wyglada ta blaszka mocujaca i caly stabilizator tylny z VIgena (byly TYLKO w EK4 i EK9)
http://img100.imageshack.us/img100/55/dsc0085050.th.jpg (http://img100.imageshack.us/i/dsc0085050.jpg/) http://img831.imageshack.us/img831/1310/dsc0085250.th.jpg (http://img831.imageshack.us/i/dsc0085250.jpg/)
odkopie.
I jak wyrwalo ?
Czyli by miec przodzie 26mm w EJ9 to sanki MB6? bo znalezienie z EK4/9 odpada:rolleyes:
skolopendra
27-10-10, 09:25
o sanki MB6?
nie pasują
to jaki pasuje czy jednak cos zle przeczytalem ? :D
Po co przekładać całe sanki skoro wystarczy sam stabilizator? Oczywiście musisz mieć wachacze z otworem pod montaż stabilizatora.
Bo wyczytalem slyszalem ze nie pasuje.
skolopendra
27-10-10, 18:34
Bo wyczytalem
zle wyczytałeś
Oczywiście musisz mieć wachacze z otworem pod montaż stabilizatora.
i widełki
Dobrze wyczytalem :D ale bledna informacja:cool:
Widelki z konkretnego modelu?
Na wahacze z EK3 zalozez staba z MB6 ?Czy tez moze wahacze z MB6 i stab z MB6 beda pasowaly do EJ9?
skolopendra
03-11-10, 16:12
wahacze z MB6 i stab z MB6 beda pasowaly do EJ9?
tak ,plus widełki mb67.oczywiście mowa o przodzie
Odświeżę. Mam eg3 i potrzebuje stabów. zastanawiam się sie nad stabami od mb6
co potrzebuje żeby wszystko podeszło bez problemów?
Odświeżę. Mam eg3 i potrzebuje stabów. zastanawiam się sie nad stabami od mb6
co potrzebuje żeby wszystko podeszło bez problemów?
A co jest złego w stabilizatorach z EG5/6 skoro chcesz montować te z MB6?
No to na tył bankowo ASR będzie musiał wpaść, a to już konkretny wydatek. Co do przodu, to nie mam pojęcia.
Zwykła rozpórka nie podejdzie? to co lepiej od eg5/6 ?
ASR służy usztywnieniu i wzmocnieniu belki, więc rozpórka tutaj na niewiele się zda.
No plusem tych seryjnych do EG, jest to że przekładasz wahacze od tych wersji i gotowe, żadnych większych wydatków. Poza tym, to staby projektowane przez Panów skośnookich właśnie pod tą budę i obciążenia jakie może przenosić, więc moim zdaniem lepiej zamontować to, niż grubsze, bo efekt (według tego co piszą użytkownicy) będzie i tak znacznie lepszy niż bez stabów, a pozostaje Ci pewność, że nic się nie uwali w konstrukcji budy.
Na allegro chodzą staby przód/tył z wahaczami po 240zł za komplet.
Acha... a u siebie masz jakieś staby?
to chyba jednak zostane przy tych z eg
Nie, jeszcze nie mam. Narazie przygotowałem się teoretycznie w kierunku montażu, teraz tylko dozbierać parę złotych i zamówić ;]
A jest ktoś kto ma zestaw od mb6 w eg ?
No raczej nie ma nikogo kto ma tylny stab z MB6 w EG bo nie pasuje.
Przedni to najgrubszy OEM stab (civic 22mm, ITR 24mm, MB6 26mm). Wszystkie podchodza pod warunkiem uzycia odpowiednich lacznikow.
to czyli na przód podejdzie od mb a na tył od eg?
ciekawe , ja mam stab od mb6 i jest 24mm nawet tak ma wybite,
a sprawdzaliśmy 2 od vti i oba były 24...
Cos jest w tym co piszesz - juz sie spotkalem z glosami ze stab scianiety z angielki vti mial 24mm.
ja mialem tak samo, a obecnie dorwalem kolejne vti mb6 i ten juz mial 26mm... i inne laczniki
Czyli bez problemu podejdzie od mb czy za dużo zabawy jest z tym żeby zamontować w eg?
bo z eg5/6 wystarczy same wahacze , staby i łaczniki i wsio?
Przedni to najgrubszy OEM stab (civic 22mm, ITR 24mm, MB6 26mm). Wszystkie podchodza pod warunkiem uzycia odpowiednich lacznikow.
Czy cos jest w powyzszym zdaniu niejasne?:cool: Laczniki kupujesz takie zeby pasowaly do staba (i tak trzeba kupic nowe). Sa dwa rodzaje.jeden (http://allegro.pl/honda-civic-lacznik-stabilizatora-przod-i1388733975.html) drugi (http://allegro.pl/honda-civic-lacznik-stabilizatora-przod-yamato-i1406839658.html).
Dobrym wyborem bedzie na tył od vti eg6 a na przód od mb6 ?
skolopendra
14-02-11, 17:46
a sprawdzaliśmy 2 od vti i oba były 24...
ja ja założyłem od mb67 i ma 26
Dobrym wyborem
czemu miał by być zły?
ja ja założyłem od mb67 i ma 26
U siebie w EJ9 ?
Rozumiem, że masz zmieniony cały wózek z maglem i wahaczami dolnymi na 5gena ? :)
skolopendra
14-02-11, 18:08
U siebie w EJ9 ?
tak :) i reszta tak
z maglem
nie
wahacze mb i widełki mb a wszystko 6gen
Nie prościej było dać 26mm z EK4 ?
skolopendra
14-02-11, 18:12
Nie proście
za prosto :)
wahacze mb to kawał porządnego szpeja:cool: w porównaniu z ek czy ej
szukam informacji o grubości przedniego stabilizatora z EG9
czy można zaadaptować ten stabilizator do EK3?
W Eg6,9 i EK4 są grubsze niż w pozostałych.
z tego co ustaliłem, to w eg6 i eg9 jest taki sam stabilizator, 22mm. W EK4 jest 26mm.
Nie ma ustalać, tylko czytać
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?29749-Grubo%B6ci-stabilizator%F3w&highlight=grubo%B6ci+stabilizator%F3w
Nie ma ustalać, tylko czytać
oj kenny, kenny... rylaks ;)
A jak ktoś może niech podpowie Mam tylnego staba z Integry Ls czyli 14mm grubości i chce go włożyć do ej9. Pytania są 3:
Czy duża rzeźba przy zakładaniu takiego staba?
Jakich części trzeba użyć żeby to wszystko poskładać?
Czy nie wyrwie mocowań z budy przy tym stabie bo kształem różni się od ek4?
EK4 ma 15mm, więc 14mm też nie powinno zrobić krzywdy budzie.
Mam tego rodzaju http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora-honda-civic-japonski-i1661346210.html łączniki staba z przodu. Z jaką siłą dokręcić nakrętki na tym trzpieniu? Czy tylko tak aby te gumki się docisnęły czy żeby mocno było to ściśnięte? Skręciłem to dosyć mocno i jeden łącznik się obciął/pekł. Czy to mogła być przyczyna czy raczej wada materiału?
Mam tylnego staba z Integry Ls czyli 14mm grubości i chce go włożyć do ej9.
od Mb6 da się do ej9/ek3 założyć.
skolopendra
06-07-11, 09:00
ej9/ek3 założyć.
da
jw
a to
da radę zamontować w budzie ek ? w sensie wahacze i stab :) przełożył bym tylko tuleje PU
http://img260.imageshack.us/img260/796/p1010172z.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/260/p1010172z.jpg/)
stabilizator, wahacze tył integra 94-01, civic 92-95
Budzik nie ma opcji, wahacze z 5gena mają inną długość niż w 6gen.
Budzik nie ma opcji, wahacze z 5gena mają inną długość niż w 6gen.
Dziękuję Pablo
panowie przepraszam że odświeżam ale potrzebuje jasnych informacji mam stabilizator od MB6 i nie jestem pewny czy ten łącznik bedzie dobry http://moto.allegro.pl/lacznik-stabilizatora-honda-civic-95-01-prawy-i1833711516.html
skolopendra
19-10-11, 20:13
i nie jestem pewny czy ten łącznik bedzie dobry http://moto.allegro.pl/lacznik-stabilizatora-honda-civic-95-01-prawy-i1833711516.html
trzeba porównać ze starym
ale problem jest w tym że mam sam drążek nie mam łączników i nie wiem jakie powinny iść.
zapodaj foto staba w miejscu gdzie powinien isc lacznik a Ci odpowiem.
Bez zdjecia na 99% ten co pokazales dedykowany do EK4 :) dzielą się na prawy i lewy
konstruktor
29-12-11, 22:23
witam.
chcę założyć przedni stabilizator z VTI (mb) do mojego EK3, z tego co znalazłem/odczytalem w temacie będę potrzebował:
a) stab z mb
b) wahacze z mb
c) komplet tulejek ( o ile istn. będą zużyte)
d) łaczniki stabilizatora
e) oraz widełki
wahacze mb i widełki mb a wszystko 6gen
rozumiem że chodzi o widełki amortyzatora?!?!
Jezeli cos jeszcze będzie potrzebne to prosze o podpowiedzi
(chęci i podstawowe narzedzi posiadam:) )
Stabilizator z EG5 nie podejdzie mi do EK3, prawda ? Przeczytałem cały temat i znalazłem to: "wahacze z 5gena mają inną długość niż w 6gen"
Chciałem się upewnić na pewno, dlatego pytam..;)
tabilizator z EG5 nie podejdzie mi do EK3, prawda ?
nie ma opcji, wahacze z 5gena mają inną długość niż w 6gen. !!!
Dziękuje Spoko ja też nie wszystko wiem :)
konstruktor
02-01-12, 23:42
ponawiam pytanie - pozostało bez odpowiedzi:
witam.
chcę założyć przedni stabilizator z VTI (mb) do mojego EK3, z tego co znalazłem/odczytalem w temacie będę potrzebował:
a) stab z mb
b) wahacze z mb
c) komplet tulejek ( o ile istn. będą zużyte)
d) łaczniki stabilizatora
e) oraz widełki
Zamieszczone przez skolopendra
wahacze mb i widełki mb a wszystko 6gen
rozumiem że chodzi o widełki amortyzatora?!?!
Jezeli cos jeszcze będzie potrzebne to prosze o podpowiedzi
(chęci i podstawowe narzedzi posiadam )
Glowy nie dam bo sie do konca nie rozeznaje w 6genach, ale wydaje mi sie ze potrzebowalbys tez sanki. Niech ktos potwierdzi/zaprzeczy.
konstruktor
03-01-12, 21:34
2-3 strony wcześniej skolopendra napisał tak:
wahacze mb i widełki mb a wszystko 6gen
wiec chyba nie ma konieczności zmiany sanek i magla?! (ja tak rozumiem powyższą wypowiedz)
ale i tak dzięki Gorliś za zainteresowanie
Tylny Stabilizator z Delsola VTI i wahacze pasują do Civica EG ?
Tak. Zawieszenie całe jest to samo. Karoserią się tylko różnią.
Dam radę założyć przedni stabilizator w EJ9 bez rozłączania wydechu i wybieraka czy mam się na to od razu nastawić?
Nastaw sie na rozpiecie wydechu i wybierakow i wymiane dolnych wahaczy.
Wahacze wymienione, kwestia odpowiedniego podejścia do drugiego etapu. No ale już wszystko jasne, dzięki.
Panowie pytanie :
Mam EJ9 96r z D14, brak stabilizatorów na przodzie jak i na tyle.
Posiadam Sedana Vgen na części ze stabilizatorami przód + tył.
Tył wygląda tak jak ktoś wcześniej pokazał foto :
http://img260.imageshack.us/img260/796/p1010172z.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/260/p1010172z.jpg/)
Wiem, że komplet nie podejdzie, bo wahacze poprzeczne dolne są inne w V a VIgen, ale czy podejdzie sam stabilizator z Vgen do VI ?
Druga sprawa - czy podejdzie do mojego EJ9 przedni stab z Vgena ? Oczywiście pomijając fakt, że będę musiał załatwić przednie wahacze dolne z dziurami na staba.
Panowie jak to jest z montażem przedniego stabilizatora z ITR w ek3? Podejdzie bez wymiany polowy zawieszenia tj. sanki, wachacze?
konstruktor
14-03-13, 10:17
Panowie jak to jest z montażem przedniego stabilizatora z ITR w ek3? Podejdzie bez wymiany polowy zawieszenia tj. sanki, wachacze?
jest trochę rzeźby z w/w setupem , natomiast największym mankamentem są łączniki staba, tak to u mnie wyglądało po zamontowaniu:
http://img155.imageshack.us/img155/5938/p6249331.jpghttp://img805.imageshack.us/img805/4358/p6249313.jpg
więcej info w temacie:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?139189-jak-quot-zamontowa%E6-quot-wahacze-z-mb-stabilizator-28mm-do-EK
Wiem, że komplet nie podejdzie, bo wahacze poprzeczne dolne są inne w V a VIgen, ale czy podejdzie sam stabilizator z Vgen do VI ?
tylni podejdzie - temat wałkowany, jest wszystko opisane
Druga sprawa - czy podejdzie do mojego EJ9 przedni stab z Vgena ?
da radę : link to tematu wyżej podałem w odp. na pytanie tomi670
Dzieki konstruktor za konkretna odpowiedz. powiedz mi jeszcze, to zludzenie czy stab wisi nizej niz seria z ek4/ek9?
na pewno nizej niz w eg - jest bardzo nisko.
konstruktor
14-03-13, 14:15
na pewno nizej niz w eg - jest bardzo nisko.
dokładnie,
natomiast u mnie ten efekt był spotęgowany dość sporą 'glebą'.
Przy obniżeniu rzędu -30mm myślę że bez problemu można zakładać i jeździć (są tacy)
Skoro mówicie, że stab tylny z Vgena spasuje do VIgena EJ9 po dokupieniu łaczników staba od EK to ja tu czegoś nie rozumiem...
Widok na staba od VIgen (miejsce mocowania do łącznika) :
http://img32.imageshack.us/img32/2568/vigen.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/32/vigen.jpg/)
Widok staba od Vgen (miejsce mocowania do łącznika):
http://img203.imageshack.us/img203/2406/vgen.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/203/vgen.jpg/)
Łacznik z VIgen :
http://img819.imageshack.us/img819/4453/acznikvigen.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/819/acznikvigen.jpg/)
Łącznik z Vgen :
http://img560.imageshack.us/img560/6397/acznikvgen.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/560/acznikvgen.jpg/)
Jak połączyć łącznik od VIgena ze stabem od Vgena, skoro stab od Vgena ma kształt litery U, a stab z VIgena ma kształt litery I patrząc "na wprost"?
Oto stab Vgen z łącznikami od Vgen :
http://img823.imageshack.us/img823/4416/p1010172zf.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/823/p1010172zf.jpg/)
Jak taki stab połączyć z łącznikami od VI gena, które są na zdjęciu wyżej ?
Widocznie muszą być dwa typy staba - sam śledziłem temat do swojej budy, i podobnie to wygląda - stab z mb6 ma taki jaki ty podałeś do vi gena , a z rovera 400 (niby taka sama buda) - stab już mocowany jest jak podałeś do v gena. - rodzaj mocowania nie ma tu znaczenia - po prostu musisz mieć jeden kpl zestaw bo wymieszać się ich nie da. Jak masz kpl w domu - to po prostu przymierz.
Mam w domu kpl od Vgena czyli taki jak jedno zdjęciu wyżej.
konstruktor
22-03-13, 09:46
Jak taki stab połączyć z łącznikami od VI gena, które są na zdjęciu wyżej ?
ja np zrobiłem tak: pomierzyłem ten otwór w stabie z 5g , zrobiłem rys. odręczny tulejek które mają w nim siedzieć i zaniosłem tokarzowi. (oczywiście tuleja musi mieć otwór na łącznik z 6g)
Tokarz zrobił to za 'pifko' bo akurat mu się w robocie nudziło.
Natomiast widziałem na forum fotki , staba i łączników z 5g zamontowanych w 6g. musiałbyś wejść pod auto i sam spróbować.
Panowie czy z MB6 tylni podejdzie do Vgena ? a konkretnie qp ? bo to ze przednie to wiem tylko nie wiem czy tylni tez
Podejdzie, lecz jeśli dobrze pamiętam będzie wymagane wzmocnienie ASR. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawcie.
Grzybohun94
26-12-13, 18:49
tak jest wymagane - inaczej może Ci narobić spore spustoszenie takowy stab
Camellia Racing
26-12-13, 19:31
MB6 jest za gruby do budy V gen.
ja np zrobiłem tak: pomierzyłem ten otwór w stabie z 5g , zrobiłem rys. odręczny tulejek które mają w nim siedzieć i zaniosłem tokarzowi. (oczywiście tuleja musi mieć otwór na łącznik z 6g)
Tokarz zrobił to za 'pifko' bo akurat mu się w robocie nudziło.
Natomiast widziałem na forum fotki , staba i łączników z 5g zamontowanych w 6g. musiałbyś wejść pod auto i sam spróbować.
Znalazłem nawet coś takiego na ebayu. Widać, jak ma to być wykonane na jeden z fotek.
http://www.ebay.com/itm/Link-kit-bushing-for-sway-bar-Integra-Type-R-/150669027944?viewitem=&ViewItem=&_trksid=p2047675.l2557&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT&item=150669027944&vxp=mtr&nma=true&si=g5tC6Q0EI0cHXNCTBw7lY4Av5bE%253D&orig_cvip=true&rt=nc
Witam,
Odgrzeję temat aby nie zakładać nowego. Moje pytanie jest takie, czy robił ktoś łączniki tylnego stabilizatora z przegubów kulowych? Ile są w stanie wytrzymać? ktoś testował? Wydaje mi się że mogą wytrzymać długo, albo i nie, gdyż nie mają żądnej gumowej osłony, bród i sól je wykończą. Czy warto robić samemu takie łączniki?
http://www.ignar.com.pl/site/wp-content/uploads/2013/02/koncowka-kul-foto.jpg
http://www.elesa-ganter.com/pl/28/sp/8287/4/87/Przeguby-kulowe-z-gwintem-wewnetrznym/gn-648.1/eg/
Takie przeguby dosc szybko sie zuzywaja i zaczynaja stukac.
Plusem przegubow kulowych jest praktycznie zerowe ugiecie w porownaniu do tulei gumowych czy poliuretanu.
Ale do auta na codzien denerwujace rozwiazanie.
john413lol
28-02-14, 09:45
Panowie a rzeźbił ktoś kiedyś z tylnym stabilizatorem od rovera np 400?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.