Zobacz pełną wersję : hamulce, tarcze tył, klocki
picasso2000
29-07-13, 14:09
Przepraszam z góry administrację za duplikowanie ale w wątku o hamulcach i olejach w FAQ nikt chyba nie zagląda, napisałem tam chcąc zachować porządek, ale cóż...
Panowie w Civicu VII po lifcie czyli 2004 rok, wersja hatchback 5d, z tyłu są tarcze. To są chyba tarczo-bębny jeśli chodzi o ścisłość? Czy dobrze kumam? Silnik D16v1 (1.6l)
Jakie rekomendujecie klocki na tył?
Wiem, że temat był wałkowany kilka razy, przeglądnąłem chyba wszystko ale dalej nie rozwiało mi to wątpliwości co kupić.
Co polecacie do normalnej jazdy?
Tarcze przednie wymieniane były przez poprzedniego właściciela wraz z klockami. Natomiast te z tyłu mam skorodowane i klocki nie pracują na całej jej powierzchni.Tarcze kwalifikują się do zmiany? Zużycie hamulców tył 50%.
Dołączam linki do zdjęć tarcz tylnych.
http://imageshack.us/scaled/thumb/841/y6rs.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/841/y6rs.jpg/)
http://imageshack.us/scaled/thumb/849/pdo6.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/849/pdo6.jpg/)
Chciałbym się już przygotować na to co muszę zrobić w związku z hamulcami.
Zatem, jakie klocki?
Czy potrzebna jest wymiana tarcz czy się robi w takiej sytuacji przetoczenie, jeśli należy kupić nowe to jakie?
Z tym przetaczaniem to nie wiem czy to ma sens.
Prosiłbym o podanie marki i symbolu tarcz i klocków jeśli można.
Na intercars znalazłem na przykład TRW DF4402, na 4 śruby. Ewentualnie jakie inne. Co jest montowane przez ASO?
Trochę się pogubiłem w tych tarczach. Co warto zakupić do normalnej jazdy.
piotrek_bp
22-08-13, 19:43
Mam trochę inne pytanie ale dotyczące tematu, więc nie zakładam nowego wątku i się podpinam...
Czy w każdym hatchbacku 3D z pakietem SPORT montowane były tarcze na tył? Czy może się zdarzyć, że będą tam bębny? O ile w ogóle bębny występowały w VII genie bo nie bardzo się orientuję. Chodzi mi raczej o polift
picasso2000
24-08-13, 01:10
To skoro temat odświeżony, można by rzec :), to czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć na kwestię dotycząca tarcz czyli to co napisałem w pierwszym poście tego tematu? Bo trochę czasu upłynęło i zero odzewu. Panowie co jest grane?
Nawet załączyłem zdjęcia w nadziei, że to wyzwoli jakieś zainteresowanie tematem, a tu ani grama odzewu.
Trochę mnie zasmuciliście takim olaniem sprawy :)
słabe zdjęcia zrobiłeś, żeby odpowiedzieć Ci na pytanie czy na tyle masz tarczo-bębny, ale raczej tak.
tył czy przód nie ma znaczenie, jakaś dobra firma i tyle :) ja na przód 2k km temu kupiłem ferodo premium + tarcze mikoda, jestem jak najbardziej zadowolony :), lecz pamiętaj, że klocki to połowa sukcesu a po fotach widzę, że tarcze też już w nie najlepszym stanie są :) więc jak się domyślałeś, kwalifikują się już do wymiany, ponieważ kupując nowe klocki szybko się zniszczą na takiej tarczy :) przetaczanie to też lipna opcja, kiedyś na studiach przytoczył nam wykładowca pewną myśl, mamy karton po papierosach, jak go zgnieciemy i wyprostujemy, ponownie jest go o wiele łatwiej zgnieść :) , nie mam pojęcia ile kosztuje przetoczenie, ale pewnie coś w granicach 30-50zł/szt. a nowe tarcze dasz ok 120zł/szt.
piotrek_bp
ja w civicu VII sedan - ES7 1.6 2002r. z tyłu mam bębny, mój szwagier w civicu VII 2003 EP2 1.4, ma tarczo-bebny.
picasso2000
24-08-13, 15:49
Może nie tyle słabe zdjęcia, co ich kąt utrudnia ocenę gdyż nie ściągałem koła a celowałem przez felgę.
No w zasadzie zwolennikiem przetaczania nie jestem, raczej wolałbym wymienić, z przetaczaniem, jak napisałeś, to taka pozorna oszczędność. Tarcze robią się cieńsze i są podatne na skrzywienie.
Jeszcze takie pytanie, patrząc na tarcze różnych producentów, raz są 9 mm z minimalną grubością 8mm, a inne mają 10mm grubości z minimalną grubością 8mm. Czy to ma jakieś znaczenie? Bo na logikę wydaje mi się, że tarcze 10mm są trwalsze z racji tego, że mają 2 mm na zużycie, a 9mm mają tylko 1mm.
I tak na przykład tarcze ATE 24.0109-0143.1 (4 śruby) mają grubość 9 milimetrów i minimalną grubość 8mm.
Więc w tym momencie nie wiem czy grubsze znaczy lepsze?
Klocki miałem zamiar wziąć FERODO FDB956.
A tarcze takie jak wymieniłem powyżej ATE.
masz racje z logicznego pkt. myślenia 10mm byłby lepsze, :)
na opakowaniu od tarcz MIKODY przód mam takie parametry:
ATM 1808
tarcza ham. went.
DIA: 262mm
Th: 21mm (min: 19)
d1: 64mm
H: 44,6mm
LO:4x100
jedyne z czym się bawiłem to z włożeniem klocków ham. bo coś nie pasowało i musiałem przeszlifować na bokach o 1mm z każdej strony :)
Ja kupujac do siebie tarcze po hm moze nie godiznach ale sporym czasie, zauwazylem ze tarcze na tyl do EP3 type R i do mnie EP2 sport, roznia sie wlasnie tylko i wylacznie gruboscia tarczy , ktora jest rozna o 1 mm :) Najpierw nie moglem uwierzyc ale tak jest , dlatego w katalogach wychodza glupoty ze niby tarcze identyczne a maja nie pasowac do naszego modelu. Oczywiscie zamowilem te z Type R do siebie i wszystko pasowalo, kierowalem sie akurat dostepnoscia i cena. U Ciebie podejrzewam sytuacja bedzie taka sama
Witam
Przeczytałem i chyba nikt nie odpowiedział koledze picasso2000 na pytanie o to jakie ma hamulce z tyłu.
Ja w swoim EU8 wymieniałem tarcze i klocki (+ uszczelniacze na swożniach zacisków do tego, cylinderków też), bo miałem też takie "piękne" zjedzone nierównomiernie tarcze. Według mnie to dlatego że zacisk nie wykonywał prawidłowego ruchu - zapieczony, czy jakkolwiek to zwać.
Ale wracając do tematu, wymieniałem tarcze około 2 lata temu i to nie są na pewno tarczo-bębny (takie występują np w oplu vectra B) to są tarcze z hamulcem postojowym realizowanym na zaciskach hamulca roboczego. Do "ręcznego" jest regulacja i nakrętką i automatyczna. Po wymianie tarcz, najlepiej "podpompować" ręcznym kilka razy i sprawdzić jak hamuje postojowy, jak nierówno to można wyregulować ręcznie. Ja po wymianie własnymi rękoma (mój mechanik nie miał czasu) dwa przeglądy przeszedłem i hamulce są idealne, więc wymiana jest banalnie łatwa.
Pozdrawiam i przepraszam za rozpisanie się :)
picasso2000
04-09-13, 21:41
Novak jakież to rozpisanie się, to zazwyczaj ja elaboraty pisuję:) Hamulec ręczny będę chciał wyregulować bo na przeglądzie facet stwierdził, ze trochę słaby.
Szukając informacji o tarczach, wszędzie poleca mi się tarcze ATE ale 9mm.
Okazuje się jednak, że do mojej Hondy ASO montowało i montuje tarcze o numerze 42510s6DE00, co według Internetu jest tarczami TRW o parametrach:
Wymiar gwintu: 12,75
Minimalna grubożć [mm]: 8
Typ tarczy hamulcowej: pełny
Średnica [mm]: 260
Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 10
żrednica otworu centrującego [mm]: 61
Wysokosć [mm]: 48,7
Ilosć otworów: 4
żrednica otworu [mm]: 100
Z odpowiedników dla tej tarczy firmy ATE jest według mnie 24.0110-0296.1, a nie ATE 24.0109-0143.1 polecane przez niektóre sklepy jako pasujące.
Wymiar gwintu: 13
Minimalna grubożć [mm]: 8
Typ tarczy hamulcowej: pełny
Średnica [mm]: 260
Grubosć tarczy hamulcowej [mm]: 10
żrednica otworu centrującego [mm]: 61
Wysokosć [mm]: 48,7
Ilosć otworów: 4
żrednica otworu [mm]: 100
Czyli prawdopodobnie z ATE właściwe są właśnie te, a nie tarcze o grubości 9mm.
W moim samochodzie są tarcze chyba od nowości o grubości 10mm a nie 9mm.
Ja znalazłem coś takiego w manualu który mam na kompie:
Thickness and Parallelism
Raise the rear of the vehicle and make sure it is securely supported. Remove the rear wheels.
Remove the brake pads (see page 19-44).
Using a micrometer, measure disc thickness at eight points, approximately 45º apart and 10 mm (0.4 in.) in from the outer edge of the disc. Replace the brake disc if the smallest measurement is less than the max. refinishing limit.
Brake Disc Thickness:
Standard: 8.9 – 9.1 mm (0.350 – 0.358 in.)
Max. Refinishing Limit:
8.0 mm (0.31 in.)
Brake Disc Parallelism:
0.015 mm (0.0006 in.) max.
O ile dobrze pamiętam to ja miałem tarcze zakupione firmy bosch, które niemiaszki ulepiły na grubość 9mm, bo wiem że biegałem z suwmiarką wokół samochodu. Co ciekawe ja swoje wymieniałem bo miały 7,7mm :D
Wyczyść tylko dobrze zacisk i jak coś to kup zestaw naprawczy uszczelniaczy, bo u mnie prawy stał. Jak dziś patrzyłem na tarcze pod pracą, bo zauważyłem że to chyba następna wada tego modelu, bo bardzo nierówno zjada tarcze, albo klocki boscha są takiej jakości :( .
Jednak w mojej nieśmiertelnej ED6 nic się takiego nie dzieje, zero problemów, dlaczego mam wrażenie że odkąd Soichiro Honda przeniósł się na tamten świat to marka robi coraz gorsze samochody.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.