Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Auto po nocy nie odpala.



misiek1
03-02-08, 02:51
Witam. Mam taki problem, że autko po nocy nie chce mi odpalić :/ Kręci rozrusznikiem ale nie odpala. Natomiast dzień wcześniej nim jezdziłem i wszystko było Ok. Mam autko od dwóch tygodni i czasami jak postało noc a było ziomno to przy pierwszym odpaleniu autko działało przez pierwszych kilka sekund bardzo nierówno (całe auto aż wpadało w wibracje), tak jakby nie działało na wszystkie cylindry, ale zawsze odpalał. A tu nagle taki numer, ja do samochodu a tu zoonk :/ Wykręciłem aku prawie do zera i dałem spokój. Sprawdziłem przekaźnik pompy paliwa, który jest ok. Chciałem wyciągnąć pompę paliwa, ale nie wiem jak się do niej dobrać, sprawdziłem też stan kopułki i palca i wygląda niby wporządku. Nie wiem jak sprawdzić cewkę zapłonową i ewentualnie przewody WN?

Xus
03-02-08, 05:39
najlepiej na poczatek wymien sobie swiece i kable WN pozniej szukaj dalej najtanszy sposob zeby sprawdzic napewno pomoze a nie za szkodzi pozniej kopulka palec itp skoro kreci

Konrad84
03-02-08, 11:31
Najpierw sprawdź świece w jakim są stanie, może się okazać że są całkiem dobre i 50 zł masz w kieszeni. Kable WN sprawdź jaki opór mają. Zrób samodiagnostykę, żeby zobaczyć czy wywala ci jakieś błędy.

misiek1
03-02-08, 13:04
Sprawdziełem diagnostykę i kontrolka świeci cały czas, nie mruga. Kable WN mają rezystancję o 8 do 10 k ohm. Natomiast cewka zapłonowa przy sprawdzeniu rezystancja wynosi:
obwodu niskiego napięcia wynosi 1,2 ohma (przy temp. ok 0 stopni), natomiast rezystancja między "palcem" cewki a obwodem dodatnim wynosi 25k ohm.

MesserW
03-02-08, 14:16
a paliwo kolego masz? może pytanie głupie alee... w każdym poradniku mechanika to punkt 1 przy ustalaniu przyczyny czemu nie odpala;)

misiek1
03-02-08, 19:01
hehe racja:) jak bym nie miał paliwa to bym się cieszył. Ale tak naprawdę to jak nie chciała odpalić to rezerwa nie świeciła, ale dla pewności wlałem jeszcze 5 litrów PB. Teraz wskazówka jest na 1/4 skali...

skolopendra
03-02-08, 20:20
wpierw sprawdz czy podaje paliwo i iskrę

i podładuj aku na max-a

kroli
03-02-08, 21:11
miałem to samo w swoim MA8 okazało się że trzeba uszkodzeniu uległ czujnik temperatury po jego wymianie i przeczyszczeniu silniczka krokowego wszystko jest cacy

MesserW
03-02-08, 21:22
miałem to samo w swoim MA8 okazało się że trzeba uszkodzeniu uległ czujnik temperatury po jego wymianie i przeczyszczeniu silniczka krokowego wszystko jest cacy

a u mnie nic to nie dało, zawsze jak jest zimno to nie trzyma obrotów, ale mi to nie przeszkadza ;P

jeżeli masz paliwo i iskrę i słyszysz że pompa pracuje to przy kręceniu wciśnij pedał gazu do połowy i tak trzymaj (ale nie pompuj). może pomoże a może nie pomoże. i faktycznie dobrze by było gdybyś miał pełne aku.

misiek1
04-02-08, 22:18
Witam. Pytałem dzisiaj z ciekawości o cewkę zapłonową do mojej "Hani". W katalogu przy cewce były napisane rezystancje obwodów cewki. Jedna wartośc to 28000 Ohm (moje pomiary to ok. 25000 ohm) a druga wartość to 0,49 ohm (wartośc u mnie to 1,2 ohm-a). Wprzypadku drugiej wartości to znaczna różnica, czy ktoś potrafi powiedzieć czy moja wartość (rezystancja) jest dopuszczalna czy cewka do wymiany. A może ktoś ma jak sprawdzić u siebie jakie ma wartości?

MesserW
04-02-08, 22:22
generalnie 0,5 a 1,2 to JEST różnica ale tym niemniej to i tak nie stanowi o całkowitym uszkodzeniu cewki. sprawdziłeś że NA PEWNO nie masz iskry?

aa i jeszcze jedno. przy takich wartościach to musiałbyś mieć superdokładny miernik. takiemu za 30zł to nie masz nawet co próbować wierzyć ;)

Cairo
05-02-08, 13:21
A słyszysz ta pompe paliwa, pracuje do czasu zniknięcia checka?

misiek1
05-02-08, 19:42
Tak, pompę paliwa słychać po przekręceniu kluczyka kilka sekund do momentu zgaśnięcia checka.

MesserW
06-02-08, 20:36
albo mam problemy z czytaniem, albo nie odpowiedziałeś w tym wątku na zasadniczą kwestię. czy masz iskrę?? wystarczy wykręcić jedną świecę, założyć na przewód, dotknąć do silnika gwintem i pokręcić rozrusznik. i druga sprawa, czy masz ciśnienie paliwa na listwie, poluźnij np śrubę od wężyka na filtrze paliwa albo na wejściu paliwa na listwę, przekręć kluczyk na moment i zobacz czy siknie. bez tych informacji gdybanie jest wedle mnie bez sensu.

misiek1
06-02-08, 21:46
pompe paliwa sprawdziłem, odkręciłem przewód wyjściowy od filtra paliwa i po przekręceniu stacyjki zalało mi pół silnika, a co do iskry to sprawdzałem również i też niby jest, ale według mnie jakoś bardzo wolno przeskakuje (duży odstęp czasowy między jednym przeskokiem a drugim) i jest mało widoczna... jutro bede miał nową cewke więc sprawdzę cewke

[ Dodano: Nie 10 Lut, 2008 ]
autku już hula:) po wymianie świeć autko odpaliło od kopa:) tylko nurtuje mnie jedno pytanie, dlaczego wcześniej mi nie chciało odpalić (napewno był zalany i to była jadna z przyczyn)